FIA zabranila radijske poruke vezane za performanse bolida i vozača

FIA je zabranila radio poruke koje se tiču performansi bolida i vozača. Direktor utrka Charlie Whiting, koji je pozvao na pravilo koje kaže da ‘vozači bolid moraju voziti sami i bez pomoći’, momčadi je o ovoj zabrani upozorio u direktivi izdanoj uoči VN Singapura koja je na rasporedu idućeg vikenda.

“Kako bi osigurali da se članak 20.1 sportskog pravilnika uvijek poštuje namjeravamo rigorozno provoditi ovaj propis. Stoga radio poruke od pitwalla prema vozaču ne smiju sadržavati bilo kakve informacije koje se tiču performansi bolida ili vozača”, objasnio je Whiting.

Kako bi spriječio timove da pokušaju ‘zaobići’ ovu zabranu, Whiting je dodao:

“Osim toga, treba podsjetiti da je prijenos podataka s pitwalla prema bolidu izričito zabranjen člankom 8.5.2. tehničkog pravilnika.”

46 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
otto

Da vode brigu o napretku,barem upola kolko o zabranama,ovim ljudima nebi bilo kraja.

perodeformero

Možda ćemo sada slušati: Sokole, orlu palo 3 pera, jazavci lete nisko, ponavljam jazavci lete nisko. Sokol lovcu: da li rode nesu jaja? Sokole: jaja su meko kuhana, ponavljam……..

PavleF1

hahahahaha dobra 🙂

hattrick

Svaka čast! 😀

.. btw, siguran sam da će biti nešto tako… npr. zaboravla da se sada na volanu nalazi display.. pa recimo, ako ima zvučni signal za DRS.. tu postoji mogućnost cijeli niz druge signalizacije.. stoga je ovo vjerovatno napravljeno čist iz šminkeraja, tj. za same potrebe PR-a oko Formule 1.

redfull@

hahaha lud si hahaah

KLiK

TI: Djetlić pao, Soko dolazi! Nebo je plavo, vrijeme stabilno. Ponavljam, soko dolazi, nebo je plavu, vrijeme stabilno.
R: Orao čuo! Kako stoje nova pera?
TI: Pera su dobra, nova stižu. Raširi krila. Ponavljam, pera su dobra, raširi krila.
R: Orao čuo. Širim krila. Kakva je livada?
TI: Livada je dobra, u cvijeću je malo korova. Ponavljam, u cvijeću je malo korova.
R: Razumio.
H: Soko će vam zapapriti gulaš! 😛

kiwihr

F1 je svaki dan veći cirkus. Toliko pravila i promjena istih stvara samo kaos a to nekima stričekima odgovara. Tako mogu biti glavni i raditi što žele.
Treba promijeniti Šefove F1 a ne pravila.

perodeformero

Potpuno pogrešno gledaš na stvari. Zaboravljaš da se tehnika unaprijeđuje iz dana u dan i da nije ista situacija kao nekada kada su mahali tablom svaki krug i davali i max 2 informacije, ako su vozači uopće bili u stanju to pročitati i danas kada mogu komunicirati dvosmjernim radio porukama, digitaliziranim wifi podacima, automatiziranim telemetrijskim porukama na temelju hrpetine senzora postaveljih po svakom dijelu bolida………… Razmisli koliko je to pošteno u odnosu na slabije momčadi. Više nisu u stanju niti pokušati ostvariti prednost promjenom taktike, odmah oni naprijed znaju. Uostalom F1 je nešto posebno u odnosu na sve ostale klase.… Read more »

Sir Geoffrey Longsword

Ne slazem se osobno na ovom pravilu usred sezone, ali svaka cast na tvom odgovoru.

perodeformero

Ok, u pola sezone je uvijek loš termin za bilo kakvu promjenu. Ako nešto gadno krivo krene u sezoni, onda to trebaju učiniti u prvim utrkama. Sve kasnije je podložno raznim kritikama, od pogodovanja nekome pa na dalje.

kiwihr

“Da bi se zadržala napetost u samim utrkama moraju stalno prilagođavati pravila, kako napreduje tehnika.” …To je dobro za film o 007…F1 je sport…bar bi trebao biti.
Najbolje je ono pravilo o duplim bodovima na zadnjoj utrci…to ima smisla i potpuno je u sportskom duhu. Da ne govorim o ostalim stvarima. Ali, svatko ima svoje mišljenje.

perodeformero

Sorry ali mislim da ne pratiš dugo F1. F1 nije samo sport. Sport je samo jedan dio priče. Veliki djelovi priče su momčadi. Zamisli F1 bez imena Ferrari, MCLaren. Williams,Mercedes. Kaži mi što ta imena imaju sa sportom? U kojem sportu najbolje momčadi potroše samo na razvoj po 300 mll USD godišnje svaka, a svaka nova staza košta još po milijardu dolara i više, prijenosi koštaju kao suho zlato, karte za utrke od 100 – 2.500 usd, sponzori……….. F1 je uvijek bila tehnički vrhunac auto sporta. Veliki dio razvoja i pogodnosti koje imaš u današnjim osobnim autima, manji motori s… Read more »

kiwihr

Poštovani g. Pero… Zahvaljujem na vašem pisanju. Tako je dugo, da ću ga pročitati kada budem u penziji, jer sada stvarno nemam vremena. A i moram priznati, da ne znam o čemu vi to pišete. 🙂 Ali, šalu na stranu, baš ste zanimljivi. Ako ostanemo na duplim bodovima…zavisi, ako Rosberg poveća prednost, možda će dati triple bodove, da bude zanimljivije. To je spektakl , a poštenje u sportu nešto drugo. Ja radije gledam fer borbu sa jasnim pravilima igre a ne kako vjetar puše. To je samo moje skromno mišljenje jednog entuziasta u sport i F1, kojeg pratim…bože moj, več… Read more »

perodeformero

Pa pišemo se, raspravljamo. Tome i služi ovaj portal, mogućnost beskonačnog komentara, komentara komentara, komentara komentara komentara, komentara komentara komentara komentara, komen……
Ne shavaćaj me preozbiljno. Uostalom svi mi na ovom portalu imamo istu zajedničku manu.
zaluđenost Formulom 1 🙂

Chronosus

Slažem se s tobom perodeformero, na žalost ljudi su malo konzervativni i ne vole promjene. Ima i danas loših pravila kao što ih je bilo i prije. Ovo je definitivno pozitivan pomak koji pomiče malo utjecaj na ono što se dešava na stazi sa boksa na vozača, a to bi uvijek trebalo biti pozitivno.
S druge strane imamo dvostruke bodove koji bi mogli biti najveća idiotarija u povijesti f1, a o asfaltiranju staza da ne pričam.
U svakom slučaju ovo se može nazvati jednom od boljih sezona f1, i koja je apsolutno u duhu f1 sa svim kontroverzama.

Mrav074

Pa ni ne treba im vise radio. Sada im sa pit walla mogu dok su u prolazu doviknit taktiku, nije vise da necuju od rike motora

Dani

Tko zna koliko ce biti glasni sa novim specifikacijama.

kiwihr

Ova izjava me stvarno nasmijala. Dobra 🙂

perodeformero

Ne deri se, ne čujem motor da li radi.

Mrav074

Hahahaa dobra 🙂
To bi Kimi reka

west

Nije dobro u sred sezone mijenjati pravila pa tako ni ovo!

Mp4-4

Slažem se sa tobom da nije dobro, ali ova zabrana je jednaka za sve momčadi.
Sjeti se samo koliko je u proteklih 20-25 god. bilo zabrana raznih inovativnih dijelova bolida u sred sezone i zbog toga je patila samo jedna momčad, ovako su svi isti.

BrumBrum

Sad je Heat konačno došao na svoje jer Rosberg više neće moći s pitwalla dobivati “ukradene” informacije o Hamiltonovim performansama :mrgreen:

given2drive

:rofl: :rofl: :rofl:
Sto ako sadl lrwis pocne gubiti

given2drive

*lewis

BrumBrum

Onda je sigurno on krao od Rosberga, jasna stvar :mrgreen:

given2drive

A sta ce onda svi ti navijaci…a posebno heat.. :prcnjau:

Dani

E da je tako bilo 2010. U Njemackoj.

Jeremy Clarkson

Nisu to nikakve ukradene informacije nego informacije koje su im dostupne kao momčadskim kolegama, iako ne vidim razlog zašto ih nebi mogao vidjeti kad je u garaži, osim u utrci naravno.

BrumBrum

Ja se samo šalim kolega, mislim da svi znamo kako je Heat veliki pobornik te teorije “krađe” 😀

zivac1

Slažem se da će trebat neko vrijeme dok FIA ne nauči kontrolirat slanje poruka u šiframa i slično, no u potpunosti podržavam ovu odluku. I neki komentari mi stvarno nisu jasni, sere se po tome kako vozači imaju sve manju ulogu tokom utrke, i sad kada se stvarno i poduzme nešto po tom pitanju opet nije dobro.
Sada (uskoro) će opet biti samo na vozaču da primjeti u kojem sektoru i kojem zavoju može naći još pokoju stotinku, pa da vidimo tko je zapravo kakav vozač i tko kako osjeti bolid i stazu. Nakon dugo vremena, bravo FIA.

kiwihr

Sada će svi piloti imati mobitele. Evo, prilika za nove sponzore. Problem krize riješen. 🙂

zekohonda

košava, košava, košava, ovde bonaca, bonaca, bonaca…prijem.

mika

:)))

Kristina Petrinec

Inače je predstava na stazi timski rad. Ovo su čiste gluposti

Ronin

Kaj će opet mahati uz stazu sa tablama? FIA se odavno pogubila. Metuzaleme u penziju.

joker 4

mozda i to zabrane posle nekoliko utrka retardi

given2drive

Ahh cuj ronin…rb nije toliko ufuran u mahanje plocom svaki krug kao neke dr ekipe… rb je naviknut mahat samo u zadnjem krugu…morat ce se ispraksati :prcnjau:

Dalinho

Gluposti, pitwall će im i dalje slat iste poruke, samo u šiframa.

Ferrariforever

.e sad…koje su to informacije i kako takve informacije kontrolirati. Čak i do sada ekipe su uglavnom razgovarale u šiframa sa svojim vozačima a ovo je samo još jedan razlog da tako nastave ili da takvu praksu usavrše. Kao što sam več napisao prije par dana, svaki će vozač morati biti pokriven vlastitim sucem u svakom trenutku utrke i trebat će tjedni da se analizira baš svaka utrka svakog vozača. Ovo je definitivno povratak pravom utrkivanju što me raduje al sada ne vidim načina kako će se to provoditi. Po meni, pitwall obavijesti i gotova prića. Baš me zanima na… Read more »

thebear38

S obzirom na to da FOM vec sada moderira TM, uz pomoc racunalnog algoritma kakav se vec primjenjuje u drugim segmentima zivota (SAD … nadzor telefonije zbog terorizma), relativno je lako kontrolirati TM. Samo je pitanje koliko ce momcadi biti inovativne u komunikaciji. Ipak sustav treba “nauciti” odabrane rijeci.

Ferrariforever

.znam, razumijem da tehnologija nadzora nije zapreka al ono što i ti primječuješ je dijalog ekipa koje će sigurno doskočiti poroblemu. Na vozačima je tek da nauče nove šifre ili kodove koji bi imali nekakvo značenje.
Neznam, meni to izgleda kao nemoguća misija…al opet, čekam da vidim što će se odigrati.

zivac1

Sve navedeno stoji samo bih dodao kako je tužno da je u jednom sportu varanje postalo “prihvatljivo” odnosno očekivano. No kako kažu, novac pokreće svijet. :/

Ferrariforever

.nije izazov varati nego ostati neotkriven. Moral ionako več dugo ne postoji.

Mp4-4


U ovom sportu je varanje sastavni dio zivota.
Čistu istinu je napisao Ferrariforever, svaka čast na tome u jednoj rečenici je prikazana sama srž F1.

mika

koje su sankcije za momčadi ili vozače ako prekrše taj zakon ili će Fia tu moći špekulirati i tako odlučiti prvenstvo

Related Posts