Jenson Button je, uz Fernanda Alonsa i Kimija Raikkonena, jedini aktualni vozač Formule 1 koji je vozio na staroj, legendarnoj konfiguraciji Hockenheima. Ta je staza 2002. godine “osakaćena”, pa je dužina kruga spala sa 6,8km na 4,5. Nova konfiguracija je strašno razljutila fanove, jer je Hockenheim bio sinonim za ultra brzu stazu. Jenson Button je također izrazio “žaljenje” za starim Hockenheimom, koji je po njegovim riječima, nenadmašan.
“Sjećam se utrkivanja na starom Hockenheimu. Četiri pravca na kojima se jurilo preko 320 km/h, nekoliko šikana te stadion dio gdje se snažno držite jer auto uopće nema downforcea. To je bila druga razina ludosti u odnosu na današnju stazu, ali je bilo jako zabavno.”
“Redizajnirana staza nikad neće bit moćna staza kao stari Hockenheim, ali ovo je mala zabavna staza, i to je napravljeno da se potakne utrkivanje. Zavoji 6 i 8 su odlična mjesta za pretjecanje. Ima nekoliko brzih zavoja, no staza uglavnom sadrži spore zavoje, stoga mislim da naš auto neće biti u nepovoljnom položaju. Jedva čekam trkaći vikend, posebno zato jer se na Hockenheimu uvijek dogodi iznenađenje ili dva.”
Moram se složiti s Buttonovom izjavom. Stari Hockenheim je bio odlična staza, one dugačke ravnine su joj davale neku posebnost, baš zbog velikih brzina, a ova danas mi je nekako dosadnija, nije loša, ali je dosadnija.
Da istina. Ali istina je i da je u orginalu bila duga preko 8 km, pa su je sredinom 60-tih skratili na 6,8 km, pa 2002 na 4,5 km. Zanimljivo, da se i 2002 govorilo o tome kako je nestala “prava” staza. Vjerujem da su to pričali i 60-tih. ali se toga ipak, jelte ne sjećam. Istina je i da to jedina staza s tolikim ravnim dijelom (parabolika), da je 2. vozač mogao ući u zavjetrinu iza prvog vozača, preteći ga, a onda opet prvi vozać ući u zavjetrinu drugoga i vratiti poziciju. Naravno, sve to bez DRS-a. Prvi puta… Read more »
U originalu (tacnije od 1932 kada je nastala) staza je bila dugacka 12.045 kilometra.Ta verzija je bila aktuelna 1932-1937.Evo dole celokupni spisak verzija: 1932-1937 – 12.045 km 1938-1963 – 7.692 km 1964-1969 – 6.769 km 1970-1981 – 6.790 km 1982-1989 – 6.798 km 1990-1991 – 6.802 km 1992-1993 – 6.815 km 1994-2001 – 6.825 km 2002-danas – 4.574 km Sta je sledece.Karting 🙁 Celokupno redizajniranje je radjeno zbog boljeg raspodela gledalista jer su zeleli dobiti na vecem broju gledaoca a nama prodavali bajku zvanu ”radimo ovo zbog sigurnosti” Blahh. Ni navijaci nisu kao sto su nekad bili.Udare protest zbog banalnog… Read more »
Kao netko tko je bio i na Hungaroringu i A1 Ringu moram ti reć da je gledatelju sasvim svejedno jel vidi jedan zavoj ili pola staze, bitno je da ono malo što vidiš dobro i zanimljivo. Dapače, čak bi ustvrdio da je uživanje u utrci uživo proporcionalno blizini staze a obrnuto proporcionalno površini staze koju vidiš. Na A1 ringu sam vidio pola staze pa svejedno nisam imao pojma kaj se događa dok sam na Hungaroringu vidio ili prvi ili drugi zavoj i to je bilo i više nego dovoljno da dobim osjećaj za aute (što je poanta odlaska na utrku… Read more »
Dobro, mogao si samo staviti link. Ja to kažem općenito iz glave. Usput, na stazi od 12 km se nisu vozile innternacionalne utrke, nego je to bila testna staza, pa nisam ni spomenuo……… A točne metre ne pamtim. Imam google za to kao i ti koliko vidim. Utrke se voze zbog gledatelja. Davno su prošli dani kasa su se natjecali bogati playboji, bez ikakvih sigurnosnih ograda…. i naravno da mijenjaju stazu na način kako im najviše odgovara. Da nije tako ne bi bilo love, dakle niti F1. Chronosus, zanimljivo, imamo potpuno suprotni pogled na iste staze. Na Hungaroringu, dok nisu… Read more »
Alene, kada si se već potrudio, mogao si iskopirati tko je sve poginuo na toj sigurnoj stazi.
Problem je taj što “zeleni” ne daju sječu šume. Zato nie uspjela rekonfiguracija stre staze Bezveze. Austrija je zakrčena šumom. Kada treba napraviti skijališta, nema probema. Šume se krče kao žito u kasno ljeto.
Ali, njihova država, njihova odluka.
Pero,drago mi je sto si bbio na nekoliko gp-ova.Svaka cast!!
Pa kad bi ogradili te delove staze od sume onda nebi bilo problema sa pogibijama 😉
Ma kao preblizu, nema mjesta za tribine………… Austrijska posla.
Sve čega se Tilke dotakao je upropašćeno.
Nemoj tako. Dosta staza koje je preuređivao su vapile za time, jer su bile projektirane u neka druga vremena, za neke druge dosege automobilizma.
Nije bas tako crno.
Kad bi znao koliko je ograniceno mesto za redizajniranje i dizanjiranje nesto novog ti bi se zaprepastio.
Ako trebamo da biramo izmedju redizajniranja ili ispadanja staze u f1 deponiju(punu dragocenosti) sta bi ti izabrao.
Naravno da bi izabrao redizajniranje ma koliko upropastio staru stazu(duh staze je jos uvek tu 😉 ) .
Novi Hockenheim nije nipošto loša staza u kontekstu modernih staza, i ima neki svoj karakter ali ona stara je bila zbilja nešto posebno, meni u rangu Spa, Bathursta ili Suzuke. Zašto totalno promijeniti karakter staze da nema veze sa starom, nije mi jasno.
Kolko su ostavili od stare staze mogli su novu stazu napraviti i negdje drugdje a Hockenheim ostaviti kakav je.
novi hockenheim nije ni sjena kakav je bio,kroz šumu 360 kmh ,staza bez karaktera..bila je brža i od monze.šteta što su ga masakrirali tilke i bernie. gas do daske i vozi tko te šta pita .
Ova je bolja. Uvijek su dobre kvalifikacije tamo. A i na utrke se nemrem požalit.
Klasican Majki2111-ev komentar.
Sta ocekivati cuti od lika kojem je taktiziranje vrhunac F1… Idi igraj sah onda pa taktiziraj…
Eee nostalgičari.
Batone imas pivo od mene zbog ove izjave :pivo: 😆
Sve pršti od komentara!!!!!!!!!!!!!
Ah …stari Hockenheim..nije isto bez tih pravaca, uvjek je bila uzbudljiva utrka.