Statistika vozača i momčadi uoči VN Malezije

Ovog će se vikenda na Sepangu održati 16. izdanje VN Malezije, druge ovogodišnje utrke u kalendaru. Na otvaranju staze 1999. smo vidjeli dvostruku pobjedu Ferrarija (Irvine – Schumacher), inače najtrofejnije momčadi na ovoj stazi (6 pobjeda). Višestruki pobjednici su još Red Bull i McLaren s tri, odnosno dvije pobjede. Ova je staza poznata kao vrlo zahtjevna za vozače, ne zbog svoje konstrukcije, već zbog vremenskih uvjeta koji iznimno iscrpljuju vozače, pa ne čudi što imaju poseban trening za VN Malezije. Od spektakularnih utrka valja izdvojiti onu iz 2001. kada je start ponovljen dva puta a poslije kojeg je uslijedila kiša pa je pola vozača izletjelo sa staze, te 2009. kada je pala takva kiša da se utrka prekinula, a neki su vozači preko tim radija javili da se staza pretvara u jezero. Najuspješniji vozači na ovoj stazi su Michael Schumacher, Fernando Alonso i Sebastian Vettel s po tri pobjede.

Vozači

Sebastian Vettel – Trostruki pobjednik Sepanga, te sva tri puta u Red Bullu. Dva je puta slavio s pole positiona (2011. i 2013.), dok je 2010. to učinio s trećeg startnog mjesta. Prošlogodišnja je pobjeda bila kontroverzna, jer je, unatoč opominjanju momčadi da ne pretječe momčadskog kolegu Webbera, to napravio.

Nico Rosberg – Nijemac je imao nekoliko dobrih nastupa na Sepangu. 2009. je odličnim startom s četvrtog mjesta skočio na prvo te držao vodstvo do odlaska u boks, no malo nesreće i kiše je spriječilo eventualni plasman na postolju. Zato je godinu poslije za Mercedes GP osvojio treće mjesto, prvo postolje za momčad iz Brackleya. Prošle je godine nakon zabrane da prestigne timskog kolegu Hamiltona ostao na četvrtom mjestu.

Lewis Hamilton – Već se na svojoj prvoj utrci u Maleziji popeo na drugu stepenicu postolja, dok je sljedeće osvojio tek 2012. kada je i osvojio jedini pole position na ovoj stazi. Prošle je godine završio treći nakon timskih odredbi. Trenutno jedini od aktualnih svjetskih prvaka koji nema pobjedu na ovoj stazi.

Fernando Alonso – Svoj prvi pole position je ostvario upravo na Sepangu 2003. godine, te je na kraju uzeo i prvo postolje u karijeri, treće mjesto. 2005. je pobijedio s pole positiona, dok je godinu poslije završio na drugom mjestu, te je tako sudjelovao u zadnjoj dvostrukoj pobjedi momčadi Renault jer je pobjedu odnio Giancarlo Fisichella. 2007. je ponovno pobijedio, a onda je nakon četiri godine izbivanja s postolja u Maleziji odvozio spektakularno i pobijedio u nekonkurentnom Ferrariju. Prošle godine je zbog loma prednjeg krila izletio u drugom krugu.

Kimi Raikkonen – Finac je dva puta slavio u Maleziji. Prvu pobjedu u karijeri je ostavio 2003. za volanom McLarena, dok je drugu ostvario 2008. u Ferrariju. Na postolju je još bio 2007. kada je završio na trećem mjestu. Prošle je godine bio 7.

Jenson Button – Pobjedniku iz 2009. će ovo biti 15. utrka na Sepangu, a postolje je osvojio s čak četiri različite momčadi. 2004. je s BAR Hondom završio na trećem mjestu, dok je dvije godine poslije završio na istom mjestu, ali u Honda Racing timu. U svojoj šampionskoj godini je pobijedio s pole positiona, dok je 2011. završio drugi za volanom McLarena. Prošle je godine bio primoran odustati nakon što mu mehaničari nisu dobro pričvrstili gumu.

Sergio Perez – Sjajnim je nastupom 2012. privukao pažnju na sebe, kada je na kišnoj utrci 2012. hvatao vodećeg Alonsa te završio na drugom mjestu. Prošle je godine završio na devetom mjestu.

Felipe Massa – Osvojio je pole position 2007. i 2008., no nikad se nije uspeo na postolje utrke u Maleziji, Najbolji plasman mu je 5. mjesto na kojem je završio četiri puta (2006., 2007., 2011. i 2013.).

Momčadi

Red Bull – U zadnje četiri utrke, austrijska je momčad odnijela tri pobjede, koje je osvojio Sebastian Vettel. Ostvarili su i dvije dvostruke pobjede na Sepangu, 2010. i prošle godine, oba puta Vettel-Webber.

Mercedes – Rosbergovo treće mjesto iz 2010. te Hamiltonovo iz prošle godine su trenutno najbolji rezultati.

Ferrari – Momčad s najviše pobjeda na Sepangu, a ostvarili su ih Eddie Irvine (1999.), Michael Schumacher (2000., 2001. i 2004.), Kimi Raikkonen (2008.) i Fernando Alonso (2012.). Prošle je godine momčad iz Maranella zabilježila 5. mjesto Felipea Masse. Talijanska momčad, kao i Red Bull, ima dvije dvostruke pobjede, 1999 Irvine-Schumacher te 2001. Schumacher-Barrichello.

McLaren – Dvije pobjede za momčad iz Wokinga su osvojili Kimi Raikkonen 2003. godine, te Fernando Alonso 2007. Iste su godine Alonso i Hamilton ostvarili dvostruku pobjedu. Prošle je godine Perez završio 9., dok je Button odustao.

Force India – 5. mjesto Adriana Sutila iz 2010. godine je trenutno najbolji rezultat za indijsku momčad. Prošle godine niti jedan bolid nije završio utrku, jer su prilikom izmjene guma u boksu imali problema s maticama za pričvršćivanje kotača.

Sauber – Drugo mjesto Sergia Pereza iz 2012. je najbolji rezultat švicarske momčadi kao samostalne, dok je drugo mjesto Roberta Kubice najbolji rezultat dok je momčad surađivala s BMW-om. Prošle je godine Hulkenberg završio 8.

Toro Rosso – Jedini vozač koji je u Maleziji osvojio bodove za Toro Rosso je Jean Eric Vergne, koji je 2012. završio na 8. mjestu, dok je prošle godine bio 10.

Williams – Pobjeda Ralfa Schumachera iz 2002. je trenutno jedina za slavnu momčad iz Growea, te je bila i dvostruka jer je Juan Pablo Monytoa osvojio drugo mjesto. Zadnje je postolje osvojio Nick Heidfeld 2005. kada je završio treći. Prošle godine nisu osvojili bodove.

 

 

22 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Kiki_GP

Da li zna netko kad su treninzi sutra? Nigdje ne piše?

Larry Laffer

Već mi se polako penjete na k.u.r.a.c. Na http://www.formula1.com piše apsolutno sve.
Stalno neki papak pita kad je utrka, kad su kvale i slično.

BirdmanMNE

A u koliko je tacno trka? 3:)

otto

Larry dobar si.Nego,možda znaš kad su kvale?:-))))

Larry Laffer


kvale su ti u 16:00 po lokalnom vremenu, a 09:00 po našem. Nema na čemu, prijatelju…
@birdman
Utrka u 16:00 lok, 10:00 naše.
I tebi nema na čemu

otto

@Larry
Hvala majstore.Jbt ovak se več dugo nisam nasmijal.
Svaka čast!

dennis

zasto ignorirate lotus vec 2.put za redom, nema ih na listi…

Possi

zbog kratke povijesti

dennis

time ni mercedes nebi trebao biti, lotus=renault

Alonso560

zato sto su sporiji od Marrusie?

raca

Pa, jedva su na gridu. Žao mi ih je. Ipak nedostaju

KLiK

Biti će zanimljivo…prošla utrka je pkazala kako 4 motora na Renaultu nisu bila spremna i 1 Mercedesov (odustajanje zbog sudara Kobayashija i Masse se ne računa)…i prognozira se “loše vrijeme” s mogućom kišom…uz povećan moment na kotačima, biti će zanimljivo ih voziti! 😉

Tow Pie Pie

Možda grješim ali nije li prošle sezone McLaren završio kao jedina momčad koja je završila sezonu bez odustajanja? Kako ste onda napisali da je prošle godine Dugmić odustao??? Štoviše završio je 17. , kako onda vjerovati bilo kojoj informaciji što napišete?

SefoRBR

Pošto je odusto 3 kruga prije kraja, na konačnom poretku u utrci stavili su ga na 17. mjesto. http://www.formula1.com/results/season/2013/894/ U njegovom redu pod “Time/retired” piše “Wheel”, dok za sve iznad njega piše ili vrijeme ili +1 lap, +2 laps etc. Dakle Button nije stigao do cilja. Dakle možeš im vjerovati, možda je stvar u tome što ne želiš…

Tow Pie Pie

To sa “wheel” sve stoji ali ipak nije retired ili DNF! Dakle navod im je netočan.

Mateo300

Button je odustao 3 ili 4 kruga prije kraja .
Ako vozač završi više od 90% utrke,onda se računa da je “završio” utrku.
Znači,ako je odustao 3 kruga prije kraja,onda nije DNF !!
Završio je 17.

SefoRBR

Računa se da ju je završio, ali ju ipak nije završio. Nije odvozio svih 56 krugova. Tako da nije greška što su napisali da je odustao.

Tow Pie Pie

Nije bio DNF, znači da je završio utrku jer mu je zaostatak par krugova, oni vozači koji imaju koji krug zaostatka na kraju utrke nisu DNF jer nisu odvozili sve krugove. Ako je odustao onda je DNF a on nije to bio te stoga nije odustao jer ima plasman…bla bla bla…sory ali picajzla sam glede takvih stvari pa me smeta to.

SefoRBR

https://en.wikipedia.org/wiki/2013_Malaysian_Grand_Prix

“Maldonado later retired after he was forced to stop the car for precautionary reasons due to a KERS problem, and although Button and Ricciardo also RETIRED late in the race, they were both classified as finishers.”

Tow Pie Pie

Nema veze što wiki kaže i kako je tekla utrka, važni su samo službeni rezultati. Nije bio DNF. Neradi se samo o Buttonu već o rekordu koji je McLaren postavio tu sezonu.

asturijac

koji si ti idiot covjece.. OK zavrsio je utrku sa bolidom pored staze a on u garazi… ili ako hoces nije docekao kraj trke u bolidu nego negdje pored staze u hladu hladio muda… OK zavrsio je utrku ali mu se bolid pokvario… jesi degenerik ne kuzis 1+1…

Tow Pie Pie

Bez obzira na matematiku, stvar je u principu i respektu. Nema sive zone.

Related Posts