Iako su Renault i momčadi koje koriste njihove motore imali užasna testiranja, u Australiji je sve izgledalo mnogo bolje za francuskog proizvođača. Utrka koji slijedi je VN Malezije, koja je često poligon za ispitivanje izdržljivosti motora, jer su vrućine i vlažnost vrlo visoki. Iz Renaulta smatraju kako će turbine zbog velikih pravaca patiti, jer je maksimalna vrtnja iste 100 000 okretaja u minuti.
“Probleme koje smo imali u Australiji smo većinom rjiešili u laboratoriju, dok će preostali dio biti pod kontrolom do petka, odnosno početka slobodnih treninga u Maleziji. Tijekom vikenda možemo očekivati nove probleme, no sada ćemo biti u mogućnosti učinkovitije reagirati na njih. Zahtjevnost Sepanga je uvelike porasla dolaskom novih motora. Atmosferske pogonske jedinice su u Maleziji bile manje opterećene nego na ostalim stazama jer je visok postotak vlage u zraku smanjivao njihovu snagu. Dva duga pravca na malezijskoj stazi nisu bila toliki problem jer je smanjenje snage bilo dobrodošla kompenzacija i čuvalo je motore.”
“S turbobenzinskim motorima to više nije slučaj, jer se sastav gorive smjese kontrolira, pa motori, ako to vozač zahtijeva, mogu stalno raditi pod punim opterećenjem. Posebno će na “udarcu” biti turbopunjači, koji će dva puta u krugu na desetak sekundu morati raditi pri maksimalnom opterećenju, odnosno 100 000 okr/min.”
Turbina se vrti na “samo” 100 000 rpm iz jednostavnog razloga jer je pri toj brzini u stanju upuhati dovoljno molova kisika da potpuno sagori 100 kg goriva na sat pri 12 00 rpm motora. Kad bi se vrtila brže ugurala bi više zraka i smjesa nebi bila idealna.
Kad bi FIA ukinula ograničenje trenutne potrošnje bez brige turbine bi se vrtile na 125 000.
Po meni su to samo glupa nagđanja, tko zna što će kome pandrkunt? možda će motori prije odlaziti nego turbo, možd će gume biti najveći problem na višim temperturama. Moje je mišljenje da pojedine ekipe su ušle u sezonu totalno izgubljeno neznajući uopće što očekivati i koji su mogući problemi. A ako ćemo iskreno, teško će netko imati problem a da ga nemaju i drugi posebice mislim na stvari kao turbo,elektronika, gume,motori. Ja vjerujem da će se svi naći u određenim situacijama u problemima ili će imati odustajanja samo je pitanje u kojoj mjeri. Previše je tu novih stvari koje… Read more »
..ja se slažem s tobom..
Ja ne. Ako su oni konstruirali i napravili motor onda valjda znaju di su mu mane, pa nije to novinar reko ….
jesu konstruirali sve to oni, ali kao što vidiš događaju se situacije kao s Vetelovim bolidim da uopće neznaju što je uzrokovalo njegove probleme. Nekažem ja da oni neznaju kako što funkcionira ili što bi moglo i kako raditi , ali uz ovogodišnje sve novotarije koje nisu prije koristili moguće je da imaju problema sa svime i nitko od njih sa sigunošću nemože reći mi ćemo završiti utrku , ili pak da neće završiti utrku i kakvih problema bi tko mogao imati. I kad otkriju što uzrokuje problem opet je veliki problem usavršiti nešto da se to neponavlja. A ono… Read more »
Pa ne budu ih zgasili odmah nakon maksimalne vrtnje??? Zar oni nisu projektirani upravo za te vrtnje??
Oni jesu ali izgleda nisu ove termoelektrane!
Da ovi ljudi iz Renaulta čitaju GP1 sigurno bi našli ovdje adekvatan kadar,pa tu ima stručnjaka večih nego u tvornicama.
HAttricka trebaju zaposliti, on već zna kako riješiti probleme koji još ni nepostoje. xD…..prc
Molio bih urednike ili novinare da mi pojasne u čemu je problem!! Svaki drugi put kad ostavim komenatar …..jednostavno ga nema, nema ni texta u okviru za pisanje komentara i kad refresham stranicu nema ga uopce. Pa bi volio znati što se događa jer nije prvi put da mi se to događa.
Moli se u crkvi
ja se molim doma, u crkvu neidem tamo negdje od osnovne škole. XD
Meni se upravo to desilo :/
vidimo 😀
Meni se to dešava svaki dan , neznam zašto i užasno je frustrirajuće kad pišeš nekakav text 5 , 10 ili 15 min i onda to nestane nebu pod oblake i izgubiš volju da izraziš svoje mišljenje!
“Iz Renaulta smatraju kako će turbine zbog velikih pravaca patiti, jer je maksimalna vrtnja iste 100 000 okretaja u minuti” Ovo je u jednu ruku krivo jer je max dopuštena vrtnja turbine 125 000rpm, točnije u pravilniku piše da je max rpm MGU-H 125 000rpm, ali to je jednako jer je on spojen na turbinu i kako se on vrti se vrti i turbina Točka 5.2.4 tehničkog pravilnika “The MGU-H must be solely mechanically linked to the exhaust turbine of a pressure charging system. This mechanical link must be of fixed speed ratio to the exhaust turbine and may be… Read more »
Naprezanje materijala (rezonanca), točnije osovinske veze između ERSa i turbine ne dopušta veće vrtnje. Ovu krajnju maksimalnu nitko ne koristi, u suprotnom bi im ERS-H ubrzo riknuo.
Vrlo slična priča kao i sa maksimalnim obrtajima mašine koja je 15.000, a optimum (recimo maksimum) novih agregata je 12.000 zbog više čimbenika, tj. parametara.
…eto da uđe u zapisnik 😉
Jedino što je ušlo u zapisnik je činjenica da moraš biti svakom loncu poklopac…i to najčešće bezuspješno
Hat i ti i speedy ste sve to napisali korektno i po pravilima FIE.Sad malo o stvarnosti.KKK na mom “biciklu”se vrti 150 000 o/min i tak več petu godinu.Nema vibracija,rezonancija niti osovinske veze s ničim. Mene bode u oči što se ove sezone za sve loše okrivljuju motori i proizvođači istih.To je klasično skretanje pažnje s glavih problema koji se po mom skromnom mišljenju ne kriju u golom motoru+turbo.Radi se o toj famoznoj hrpi sklopova koji su preovisni jedan o drugom.No to sve skupa ne znači da bilo kom oponiram,več pišuči želim razmjeniti mišljenje.Ovo je neslužbeno,bez zapisnika:-)))
Onaj tko bude bolje ukombinirao sve aspekte pogonske jedinice biti će u prednosti. Imam osjećaj da bi bolidi kako sezona bude odmicala mogli biti iznenađujuće brži i brži.
Objekivan ajd da se i mi oko nečega slažemo…..
Slažem se s tobom.+Oni kojima nebu zgorel neki ziherung.
Kud mi je nestal ovaj s kojim se slažem?
nezna se tko je pametniji od kojeg.. sve čisti inžinjeri.
Najbolje mi je ovo sa “biciklom”.. usporedba ti je stvarno super. 😀
Za one koji nisu upoznati govor je ERSu koji ima određeni otpor i turbo mašini koja ima određene vibracije.. sigurno nije u pitanju “bicikl” :facepalm:
btw.. te informacije su isčupane sa tehničkih foruma di inženjeri, mahom iz autosportova, pričaju o takvoj tematici.
Izgleda da vama bilo kakav “lonac” nema svrhu, kad vam ionako pare izlazi
e kroz uši 😀
Hattrick kako nekužiš da te malo prcamo, jer od svega radiš filozofiju…..upravu je i on ali i ti, samo nekužiš da si rekao istu stvar drugačijim riječima a ako si popušio ovo s bicikom za ozbiljno onda si smješan…..čovjek se zajebava….kao i ja!!! A to da smo vrhunski inžinjeri, pa jesmo samo nas ovi u F1 još nisu otkrili!!!!
hattrik,ja sam prepristojan pa neču napisati kaj zapravo mislim o tebi.Kad neko u kontekstu turbo MUS napiše”bicikil”,a ti pritom pomisliš bicikl,onda si stvarno u velikom problemu.Da ti pojasnim.KKK je firma koja proizvodi turbo punjače a “bicikl”je auto koji je po svim parametrima za f1 bicikl.Dakle ja imam automobil s motorom s unutrašnjim sagorjevanjem koji radi uz pomoč KKK turbopunjača koji se vrti 150 000 o/min kojeg ne gnjave vibracije i ostale gluposti.Pusti se čorava posla i piši o nečem što razumiješ.Valjda ima i toga.
Vidim da ti još uvijek nerazumiješ što je ERS-H i njegov princip rada.. stoga, promatraj ti i dalje svoj sićušni “combustion KKK”. možda ti on nekim čudom podari prosvjetljenje. 😀
Budi dobar pa se otkači.Unaprjed hvala!
Malo pogledaj tko se tu za koga kači i na čiji kometar… (#6.1)
Podržavaš provokatore, onda glumiš žrtvu i moliš da se netko odkači. ..naivno i licemjerno.
..no ništa čudno za jednog “Bilmeza” koji se često slaže sa samozvanim “Objektivnim” ljudima
:hahaha:
Čuj dečec,unatoč tvojoj bezobraštini ja ču ostat pristojan kao i na kraju svojeg komentara #6.1.2.koji otprilike glasi:”Ne oponiram nikom, več pišuči želim razmjeniti mišljenje.”Znaš zakaj se tak ponašam?Zato jer sam stara škola.Imam 70 g. (što je moj problem) cjenim pametne i mlade ljude i ne pada mi na pamet prepucavanje s prepotentnom šmrkadijom koja uporno pokušava pokušava prodati nekaj kaj nema.Pamet! Hvala.
Sory deda, totalno sam fulao bît kometara #6.1.2. Eto skidam kapu.. i to Bilmezu 😀 Mislio sam da to nikad neću izgovorit. 🙂 ..nadam se da ćemo se u buduće malo više kužit.. a ti dobit malo više poštivanja od mene “prepotentnim šmrkavcem koji uporno pokušava pokušava prodati nekaj kaj nema.” …btw, bicikl je bio u navodnicima. 😉 , i slažemo se da je problem u “famoznoj hrpi sklopova” , što prdim poduže vremena i na svoj prepotentan šmrkljavi način to pokušavam razjasnit sveopćem puku, kao i pri tome sebi samom (pokušavajući dolaziti do raznoraznih informacija iz raznih izvora). No… Read more »
Turbine budu opterečene zato jer se vrte 100 000 o/min?A koje se to zaboga miloga vrte manje?Drugi je padež kaj ovdje postoji el.motor koji preuzima vrtnju iste kad padne turaža motora,kako bi se spriječilo nastajanje turbo rupe.To je lukavo a pouzdanost mora dokazati.
al nije isto turbina u autu kojom dobiju nekih 150 ks, i ova koja ga fila do 700 i to praktički u trptaj oka
evo još jednog odustajanja Vettela …još jednog problema za RBR i još kontraverzi u Formuli 1 izmedju FIA-e i RBR-a i još jedne pobjede Fernanda Alonsa kao 2012 ^^ još se očekuje cijeli vikend kiša 😀 😀
Samo ti sanjaj …
Ako Alfonso ove godine pobjedi jednu utrku bit će to veliki uspjeh za njega i Ferrari
rofnin 🙂 Alonsu nije radio ERS tokom 80% utrke uopšte i ne pricaj gluposti 🙂 da je radio od starta do cilja bio bi kao Bottas,samo bez ijedne greske… 😉
Ronin nemoj mi vračke na Ferrari bacat….
Evo mjesta za pobjedu Ferrarija.
Ili jos bolje williamsa
You re my friend 🙂
Prvi pravi test za ove motore bit ce Kina…jer ce u Maleziji vrijeme biti slicno Australiji…oblacno s kisom i niskim temperaturama…a Bahrein se vozi po noci…
“…i niskim temperaturama…” :kaaj:
Ako je tebi 30 stupnjeva niska temperatura onda ne znam koliko stupnjeva treba biti da ti budu visoka temperatura :lud:
A gdje pise da je 30 C…u australiji je sva tri dana bilo oko 20 C,a ni temperatura staze nije prelazila taj broj…tako da su to niske temperature,s obzirom na Bahrain po danu gdje temp bude i do 45 C…
Raqb
Pogledaj vremensku prognozu u maleziji 30ak stupnjeva ali feels like 40ak i to zraka staza ce biti jos visa plus vlaga oko 85%
Pa si ti razmisli jer jedno je australija a drugo malezija
auuu 100 000 okretaja,
kojaa je to masinaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
misliš generator… radi se o ERS-H i turbu. Naravno problematika je nerazdvojna. Mašina se vrti oko cca. 12000 o/min 😀
da Hattrick..