Saga oko senzora za protok goriva se nastavlja i u Maleziji. Red Bull je potrošio preko 130.000 dolara za nove Gill senzore koje je odobrila FIA.
“Ne uzimamo ništa zdravo za gotovo pa smo odlučili kupiti nove senzore. Tako ćemo imati barem jedan koji radi ispravno”, rekao je izvor iz momčadi za The Times.
Prošlog tjedna su u Milton Keynes došli predstavnici FIA-e kako bi pregledali senzore za koje aktualni svjetski prvaci tvrde da su neispravni. Međutim, Auto Motor und Sport navodi da je tijekom prvog slobodnog treninga na Sepangu Ricciardov RB10 opet naišao na probleme oko senzora. Michael Schmidt je rekao da je sestrinska momčad Toro Rosso, koju također pogoni Renaultov motor, iskusila probleme oko očitanja vrijednosti iz senzora. Stoga je ekipa za drugi slobodni trening odlučila na Australčev bolid staviti novi senzor koji je koštao 26.000 dolara.
“Toliko o uštedi”, rekao je otvoreno Red Bullov Helmut Marko.
Najveća opasnost je mogućnost nove diskvalifikacije za austrijsku momčad. Horner nije siguran što će ovog puta odlučiti ako ih FIA zamoli da smanje protok goriva u Renaultov motor.
“Ne znam. Možda bi dva senzora trebalo staviti na različita mjesta pa bi uzeli prosječnu vrijednost kako bi se smanjio rizik krivih očitanja”, odgovorio je šef momčadi Christian Horner.
imam im ja dva pokvarena senzora za radilicu u garaži, pa ako FIA hoće može im uvesti neko pravilo o tom senzoru da mi ih je prodat za (e sad, da ne pretjerivam, ja sam skroman čovjek… dosta meni…) oko 10-ak tisuća eura… a mogao bi im zbaviti još toga.. ipak se to na Opelima kvari kao jaja na suncu… samo probuše odgovarajući navoj i tutnu senzor, povežu ga na kompjuter, meni lovica i onda kažnjavaju danas Red Bull, sutra Ferrari, kako im se htjedne…
Hahahaaa dobar,dobar 😀
Napokon su napravili reportažu o senzoru na skyF1 sa tehničkim podacima i izjavom Hornera. Koji tvrdi da umjesto 0.25% greška je bila do 5%. To je još gore nego što sam mislio. Mora da je neki gadni “Sanader” u FIA-i maznuo solidnu proviziju ili je sve smišljeno da kontroliraju pobjednika.
http://gillsensors.com/content/flash/Gasflow_new.swf
nije stvar o 100kg goriva po utrci nego portošnja ( protok) goriva nesmije biti veći od 100kg/h (kilograma na sat)
Ti senzori nemaju nikakve veze sa maksimalnom dopuštenom količinom goriva kao što većina vas piše već kako bi se povečala ekonomičnost novih motora. It was decided pretty early on in the FiA Technical Working Group meetings (which I was a member of) to agree not only on a maximum fuel quantity (i.e. 100kg) but also to a maximum fuel flow rate in order to ensure that a significant emphasis was placed on both improved whole vehicle efficiency and on reduced fuel consumption. These limits, coupled with the move to the downsized 1.6L v6 engine, would ensure that suitable R+D resource… Read more »
Po dosadašnjem radu i rezultatima vidljivo je da su perfekcionisti,zbog čega sam potpuno siguran,što se senzora tiče kako su Horner&co skroz u pravu.Jučer sam u komentaru spomenul da je za opetovano kršenje pravila za ostvarivanje prednost na nezakonit način,za onog ko to radi, predviđena crna zastava.Tu nema mjesta filozofiranju.Kriv si ili nisi,nema možda.Da su bili-FIA-sigurni u točnost senzora,Ricciardo bi trenitno završil u boxu.Nebi im trebal višesatni simpozij na temu-je,nije,možda i na koncu potezanje po sudu.
Ps.Hvala kolegi @zgrobnika na iscrpnoj informaciji.
RB problem sa senzorom, Mercedes problem sa gumama, Ferrari problem sa samim sobom., Sutila muče kilogrami…svi u problemima…
Tribali bi angazirat sdp da im ucini rebalans problema xD
Moram priznati da dosta trazim po portalima i Fia pravilima!!! Na prvu kada je Daniele Richardo dobio diskvalifikaciju, jasno je bilo objavljeno da je potrosio vise od 100 kg goriva i to mi je jasno. pored toga u najavi sesone 2014 receno je da svaki tim dobila 100 kg goriva za utrku A sad mi moja logika govori da FIA to dato gorivo provijerava kroz senzore, drugim rijecima preko senzora otkriva dali je tko prekoracio potrosnju od 100 kg goriva!!! ZASTO????? Dali je bitno koliki ce mi biti protok goriva ako imam samo 100 kg,, ako mi je protok veci… Read more »
Lijepo receno.
fuel flow limit su uveli da naprave bolide još ekonomičnijima. tako da uz ograničenje od 100 kg u utrci uveli su i pravilo da fuel flow ne smije niti u jednom trenutku bit viši od 100 kg/h.
red bull tvrdi da su se pridržavali pravila (tehnical regulations), ali da su zanemarili technical directive o tome da moraju se ravnat po gill-ovom senzoru jer je direktiva samo ‘mišljenje’, a ne pravilo.
ma bobine im treba stavit, sa koliko okretaja voze!
problem je da problema nema ,osim za FIA-u jer njihovi laici ne slušaju ljude koji se time bave i žele im objasniti da se radi o senzorima koji različito mjere istu količinu goriva.
Još mi samo pokaži tu objavu di piše da je potrošija više od 100kg goriva…
@mzf1
nema niđe objave da je potrošio više od 100 kg goriva, nego da je protok goriva bio viši od 100 kg/h.
http://184.106.145.74/f1-championship/f1-2014/f1-2014-01/Formula%20One%20Australian%20Grand%20Prix%202014%20Document%20-%2056.pdf
a znan samo reci to Sutilu..
@mzf1
drugi put cu skontat ironiju. 😉
“kada motori ne bi imali ogranicenja oko goriva i punjenja turbine, imali bi od 1500 do 2000 KS-a!”
Nažalost glupa ograničenja ih sputavaju. Da toga nema Renault bi razvalio.
razvalice Renault i ovako, samo sto nije 😉
Zadnja utrka sezone. Kimi, Alonso, Hamilton, Vettel, Rosberg i, recimo, Massa zbijeni u par bodova razlike. Dijele se dupli bodovi, tko pobijedi osvaja naslov prvaka. Vettel se kvalificira, recimo, 10, a svi gore navedeni su ispred njega. FIA prije utrke promijeni senzore (iz nekog razloga). Tijekom utrke, Vettel leti stazom i pretiče sve ispred sebe, izbija na prvo mjesto i osvaja naslov. Svi u Red Bullu pijani i sretni, izlazi Horner pred novinare i kaže nešto u smislu: ”Senzor je imao grešku, hik, krivo je očitavao, hik, i dozvolio nam da idemo brže nego bi zapravo smjeli, hik…” Vaša reakcija… Read more »
teško je dati osvrt na takav rasplet,za to je prvo potrebno dosta hik,hik,hik, da bi takvo što došlo čovjeku u snove 🙂
Nemam ja ništa protiv tog da se izmiješa poredak momčadi i da Rad Bul koji je dominantan bio par sezona iskusi probleme koji su i ostali imali da ih stignu,ali ovakav cirkus sa ovim motorima tijera me na povraćanje.Sa ovim motorima ubili su pored svih dosadašnjih ograničenja i poslednju draž F1 utrkivanja.Žao mi je što ne mogu da pratim moj najdraži sport,čak ni ljubav prema McLarenu nemože da me zadrži uz TV pored ove smijurije od F1.GP1 je sad bolji od F1 i to za klasu.ovo je jadno.
ovdje sam nacrtao shemu senzora http://snag.gy/5toLE.jpg kako radi najprije ipsuca ultrazvučni signal jedan zvučnik kada ga dohvati suprotni mikrofon izmjeri se vrijeme onda ispuca drugi zvučnik opet se izmjeri vrijeme razlika između ta dva vremena podjeljena s 2 da aproksimaciju brzine. Problem u svim djelovima senzora gorivo ne teče istom brzinom kod stjenke brzina je 0 a u sredini maksimalna. Postoje kretanja fluida i u drugim smjerovima nastala vibracijama i turbulencijom. Protok goriva nije konturian nego isprekidan tj. samo kad je otvoren neki injektor. Maximalni protok je jako malen cca 140 l na sat kroz cijev od cca 20mm (0.140/(0.0001*3.14*3600)=0.12m/s)… Read more »
Tako je, potpuno si u pravu. Ultrazvučni senzori su jako jako ovisni o temperaturi i zato se koriste samo za mjerenje brzine protoka u cjevovodu. Za maseni protok je puno puno bolje rješenje Coriolisov senzor koji bas mjeri maseni protok.
Drugi izbor bi bio senzor na principu vruće žice
Ne razumijem zašto FIA ne stavlja te senzore, valjda nisu bili na predavanjima taj put kad su se ucili senzori masenog protoka.
http://www.riteh.uniri.hr/zav_katd_sluz/zvd_teh_term_energ/nas/laboratorijske_vjezbe_%2007/8_protok_mase.pdf
http://bs.wikipedia.org/wiki/Mjera%C4%8D_masenog_protoka
Jesu ovi u redbull-u glupi il treniraju maksimalno, pa sta im je, svim ostalim momcadima to nije problem, samo u njih je to astronomska greska, poklopi se i jednu sezonu bez mucke odvozite i zasluzite bodove na posten nacin, svi su se prilagodili samo u redbull-u nisu, znaci svi glupi i jadni, redbull najpametniji :/
A jel’ postoji tu neka blokada protoka goriva? Kada senzor registrira određeni nedozvoljeni protok pa da se onda upali blokada? Kako to uopće funkcionira?
senzor salje protok goriva svake milisekunde (mozda i brze), FIA to prati i upozorava (kaznjava) ako dolazi do prekoracenja! takvu blokadu timovi imaju, ali se oslanjaju na proracune vremena otvaranja injektora u motoru. senzor (po proizvodjacu) ima mali stepen greske (do 0,25%), ali kako se vozi do samih granica, i ta najmanja greska je kaznjiva. trebala bi FIA da uvede stepen tolerancije (do tih 0.25%) ali vjerovatno se stice znatna prednost…
Hvala na objašnjenju…da FIA i uvede neki stupanj tolerancije on bi se maksimalno iskorištavao tako da bi sve opet bilo na istom.
mislio sam reci da recimo ako pocne da prelazi do tih 0.25% da ih upozori (da smanje potrosnju), ali ne i kazni jer je moguce da i senzor grijesi!
Slazem se sa svim dosad objavljenim komentarima ali pitam ove pametnjakovice koji lupaju minuse , gde je njihov komentar , sta oni misle o ovoj temi ? Napisite i vi nesto .
i neregistrovani (gosti) mogu da glasaju…
Ja na mjestu FIE nebi uopce ih opimnjao više nego samo udarao kazne. Svima rade dobro jedino mazgama nevalje! Ma ljepo vi samo čitajte po svom, i uzimajte srednje vrijednosti. Ja se divim drugim ekipama da nerade ovakve stvari jer Red Bull je proteklih godina možda bio najboji po rezultatima ali je zato s ovakvim radnja dno dna. Lani gume, sada malo senzore ajmo im mjenjat pa što će biti nagodinu da se oni mogu priključiti borbi za vrh. Ako vam jebeno nepašu pravila gubite se iz F1……… Taj senzor ako ima neka odstupanja s obzirom na njegovu cijenu ja… Read more »
Svima su u redu ti senzori samo oni moraju opet nešto svoje tupit.
Wow, potrošili su čak $26K. Toliko Vettelu plaćaju za koliko… sat vremena?
Evo postavit ću pitanje kao da mi je 5 godina, pa ako može neko da pojasni.
Kako je moguće dobit krivo očitanje od senzora koji vrijedi 26000 dolara? I kako samo kod njih to ne štima? Evo stvarno ne razumijem
Sa time nemožeš muljati u tome je problem, a ne u očitanju 🙂
Pa to i nije tako strasna cijena, takvi uredjaji znaju kostati i vise. Konkretno ovi senzor ima toleranciju na pogreske od 2% sta je super rezultat, jer u praksi ne postoji idealan uredjaj. Problem je sta RB smatra da nije tako, nego da je pogreska veca, odnosno da je “njihov” senzor precizniji. Zasto se ostale momcadi ne zale? To je pitanje na koje neznam odgovor, moze bit da na taj detalj nisu toliko obracali paznju( ne vjerujem) ili im odgovara da stvari stoje ovako. I naravno postoji mogucnost da RB ima losiji senzor BTW: jel netko zna koje je marke… Read more »
Zastava, a u RB-u koriste od Dacie, kao taj je bolji 😀
yeah Dacia beton 😀 Ma ništa, pravila su jedanaka svima pa nek se snalaze.. Jedva čekam samo nedjelju, vremena sa treninga pokazuju da su se izjednačili prilično.. bit će interesantno..