Kako inače radim statistiku o uspjehu vozača i momčadi na stazi na kojoj će se voziti, nema smisla da pišem samo o prošlogodišnjoj utrci u Austinu, pa ću tako ukratko navesti povijest utrka voženih u SAD-u te izdvojiti nekoliko zanimljivosti.
Ovaj vikend održat će se 35. izdanje VN SAD-a na stazi Austin, koja je u kalendaru od 2012. godine. Pobijedio je Lewis Hamilton, ispred Sebastiana Vettela i Fernanda Alonsa, koji su se borili za naslov. Bodove su još osvojili Felipe Massa, Jenson Button, Kimi Raikkonen, Romain Grosjean, Nico Hulkenberg, Pastor Maldonado i Bruno Senna. Red Bull je tada osvojio treći konstruktorski naslov u nizu.
Staze na kojima se održavala VN SAD-a su Sebring, Riverside, Watkins Glen (na kojoj je održano najviše utrka, 20), Phoenix i Indianapolis. Rekorder po broju pobjeda je Michael Schumacher koji ih ima 5, a slijede ga Graham Hill i Jim Clark s tri. Najuspješniji timovi su Ferrari s 9 pobjeda, te Lotus i McLaren s 8. Od aktualnih vozača, Lewis Hamilton je jedini koji je pobijedio na VN SAD-a. Ima još pobjedu iz 2007. na zadnjem izdanju Indianapolisa.
Nakon 9 godina “suše”, 2000. godine se ponovno počinje održavati VN SAD-a, na stazi Indianapolis, a izgrađen je središnji dio posebno radi formule 1. Utrku je posjetilo preko 225 000 ljudi, te se i dan danas smatra kao najposjećenija u povijesti sporta. Pobjedio je Michael Schumacher.
Sljedeće godine je pobjedu odnio Mika Hakkinen, a na kraju se ispostavilo i zadnju u svojoj bogatoj karijeri. 2002. je slavio Barrichello na netipičan način. Naime, Schumacher je htio da ciljnom ravninom prođu zajedno, no Brazilac je prešao ciljnu ravninu 0,011 sekundi prije svog timskog kolege. To je najmanja razlika između pobjednika i drugoplasiranog u povijesti sporta. 2005. godine održana je utrka u kojoj je sudjelovalo samo 6 bolida. Nakon što je na slobodnom treningu pukla jedna Michelin guma, ekipe koje su ih koristile su se pobunile, te su zahtijevali promjenu, ili neće nastupiti ako ne dođe do nje. No, zbog obaveza prema sponzorima su morali nastupiti. Tako su odvozili krug za zagrijavanje, te sudjelovali u utrci. Pobjedio je Schumacher.
I jedna zanimljivost za kraj. Čak je 7 vozača, koji su pobijedili na VN SAD-a, poginulo u nesrećama na utrci. To su redom Bruce McLaren, Jim Clark, Jochen Rindt, Francois Cevert, Ronnie Peterson, Gilles Villeneuve i Ayrton Senna.
“Staze na kojima se održavala VN SAD-a su Sebring, Riverside, Watkins Glen (na kojoj je održano najviše utrka, 20), Phoenix i Indianapolis. ”
A Long Beach? Ili se to nije zvalo VN SAD? Probao sam proguglat, ali mi očito nešto fali…
Nemoj me držati za riječ, ali mislim da su Long Beach i Detroit bile staze koje se nisu održale pod VN SAD-a, a nalaze se tamo.
..Long Beach je bila staza na kojoj se održavala VN SAD-a od 1976 do 1983…
Ipak nije, evo sad sam provjerio.
Na stazi Long Beach je vožena VN Zapadnog SAD-a, pa se pod tim ne svrstava u VN SAD-a. Tako kažu sve f1 stats stranice, kao ova npr.
http://www.statsf1.com/en/grand-prix-usa-west.aspx
….this time there was a second US race on the calendar. The United States Grand Prix West, or the Long Beach Grand Prix as it was also known, became part of the championship in 1976, with Ferrari’s Clay Regazzoni the inaugural winner on the Californian street circuit. Then in 1977 Mario Andretti made history there by becoming the first and only American to win a championship Formula One race on home soil. ..
…cjela stranica: http://www.formula1.com/news/features/2004/6/1739.html
.sječam se one trke 2005… Jordani su te godine doživljavali potpuni fijasko al kako su i oni koristili Bridgestone, smješila im se prilika sa doslovno jadnim bolidom zgrabiti hrpu bodova i činilo se da su za vrijeme trke bili spremni i motor mjenjatio samo da završe trku.
Btw, stadion u Indianapolisu je jedina staza gdje sa mjesta na tribinama možeš vidjeti svaki dio staze.
Sviđa mi se Analiza.
Dobar izbor Marko… Svi se sjećamo prošlogodišnje utrke… Sviđa mi se ova “proširena” statistika… Samo naprijed 😆