Utrka u Spa nikad, ni u kojem scenariju, ni u kojoj postavi, ne uspijeva biti dosadna. Ovaj put ona, štoviše, nije bila dosadna ni na asfaltu ni izvan njega…
Jedna od “onih” staza, bez sumnje. Dok nam kalendar buja hiperasfaltno-uglato-ravnim idejama gospodina Tilkea, vikend proveden na jednoj klasičnoj stazi, i po mnogima najboljoj u sezoni (što povijesno, što po rasporedu), idealan je protuotrov. Nije tu posrijedi samo famozni Eau Rouge… cijela kombinacija nevjerojatne meteorologije, rasporeda, mogućnosti za napade i obrane, i određenog prestiža pobjede na legendarnoj stazi igra svoju ulogu.
Kombinacija u kojoj se, dakle, ponovo najbolje snašao Sebastian Vettel. Bila je to, sad već možemo komforno to tako nazvati, standardna procedura; ključno dobre kvalifikacije (iako je Pole position odnio Lewis Hamilton kojemu pak to prelazi u naviku), nakon čega slijedi uobičajeno dobro taktiziranje i napadi u samom početku utrke, da bi se ostatak sveo na brzo ali kontrolirano upravljanje vodstvom. Efikasno, bez incidenata, 25 bodova spremljeno u džep, a drugoplasirani ostavljen s preko deset sekundi zaostatka jednom kad se razmahala kockasta zastava. Nekima predvidljivi horor, nekima nova pobjeda omiljenog junaka, ali svima je jasno da je ovo samo još jedan važan korak prema osvajanju novog prvenstva (odnosno ― novih prvenstava).
Da, svašta se još može dogoditi, ali s 46 bodova prednosti pred (ponovo drugoplasiranim) Fernandom Alonsom u poretku vozača više se ne radi o nečemu što se u osam utrka može nadoknaditi čistim brzim vožnjama, čak i ako su konzistentne onoliko koliko to Španjolac uspijeva. U prosjeku nadoknaditi gotovo šest bodova po utrci traži neke posebne spletove okolnosti. A s Ferrarijevim tempom takvim kakav jest ― čak ni Alonsove najrafiniranije i najbolje vožnje, od kojih je Spa bila samo jedna u nizu, ne mogu to garantirati. Hoće li biti ovo još jedna kisela godina za Alonsove navijače, čiji heroj postaje “Svjetski prvak u osvajanju titula viceprvaka”?
Nije ni neko čudo da je Asturijac frustriran svime time, i da mu je slaba utjeha povijesna težina imena bolida kojeg vozi, i nevizionarske parole kako je ekipa uvijek iznad interesa svakoga. Netko tko ima sve potrebne parametre za bivanje svjetskim prvakom a priori nije super-skromna, šarmirajuće neupadljiva osoba, koliko god to odudaralo od ideje istih prava za svakoga. I, netko s mentalitetom osvajača svjetskih titula neće predugo biti fasciniran povijesnim imenom za koje vozi, ako to ime tehnički kaska za ekipom koja možda nema ni petinu te povijesti i utjecaja, ali ima nekoliko genijalaca i odlično organiziran, marljiv personal. To je, naravno, tek bočna priča pored onog cijelog ostatka silly seasona u kojem valjda nema imena koje nije sugerirano kao vozač ― ne samo za Ferrari, već za masu drugih kokpita.
Pričekajmo da se slegne taj šum, i usmjerimo pažnju na Lewisa Hamiltona, koji nakon nedavnog trijumfa ovaj put nije igrao ulogu u igri za pobjednika. Iako treće mjesto nije za odbaciti, zaostatak od gotovo pola minute za pobjednikom, nakon Pole positiona, nije mu priželjkivan scenario. Englez je sad trećeplasirani u vozačkom prvenstvu, tik ispred Räikkönena, i ako Alonsu razmak od 46 bodova djeluje grozomornim, Hamiltonu 58 mora djelovati još gorim. No, vidjeli smo i čudnijih stvari.
A kad smo kod Räikkönena, kralja konzistentnih skupljanja bodova, ovaj put to je ipak bilo samo mučenje, čak i prije nego su kočnice odigrale svoju ulogu u eliminaciji Finca iz utrke u kojoj je već znao briljirati. Zapravo, koliko god on dobro inače vozio i bez problema u prosjeku konkurirao svima u gornjem ešalonu, oko njega se sad najveći metež diže zbog identiteta budućeg poslodavca. Tko ga ne bi želio vidjeti u ekipi s još jednim svjetskim prvakom? Koliko su se razmahale glasine, to bi mogli biti i Vettel, i Alonso i ― bum-tres trač ― Button.
Ovaj pak Britanac možda je imao nijansu bolji vikend nego neke prethodne, ali McLaren je i dalje jedva sjena samog sebe. Unatoč mirnom temperamentu i karakteru, hoće li on imati previše živaca za McLarena ako se to, recimo, ponovi i 2014.? Čovjek bi rekao da je već imao dovoljno navikavanja na kojekakve neuspjele eksperimente u karijeri da mu toga ne bi bilo dosta za sva vremena.
Webber, Massa, Grosjean, trojica sekundarnih vozača u svojim ekipama, ovaj su put u Belgiji bili upravo to: sekundarni. Svaki je donio po nekoliko bodova, kvalificirao se uredno u Q3 prije toga, ali nitko nije priprijetio poremetiti hijerarhiju u ekipi. Sauber i Williams, nažalost već standardno izvan kruga osvajača bodova. Teška vremena, u kojima se Toro Rosso čini kao nedostižna supersila…!
No, sve u svemu, uzevši u obzir kaotične kvalifikacije i utrku u kojoj je bilo napada (iako za prvo mjesto niti jednom nakon početnog rasplitanja), bio je to jedan solidan belgijski vikend. Ne najbolji ikad na Spa i sigurno ne najbolji spektakl ove sezone, ali isto tako, nije GP Belgije ni podbacio.
Na redu je jedna jednako tako neosporna legenda, Monza. Festival grozomornih najviših brzina na ciljnoj ravnini i Tifosija koji padaju u trans na svaki spomen Scuderije također je jedna od točaka bez koje Formula 1 ne može, s čime se slažu i najtvrđi “ne-navijači” Ferrarija. Ako će Alonso negdje imati ekstra domaću podršku otkinuti komad vodstva Vettela, bit će to baš tamo. A utoliko će Vettel imati ekstra veliku motivaciju to vodstvo upravo tamo povećati.
Oton Ribić
Heroj utrke: Fernando Alonso. Da, Vettel je pobijedio u dominantnom stilu i također je to odradio herojski, ali Španjolac je ovaj put fantastično taktizirao kroz utrku i napadao kad je potrebno, i na kraju bljedunjavo deveto mjesto na gridu dovukao na drugo mjesto na postolju.
Potez utrke: Sebastian Vettel. Prvih nekoliko zavoja utrke bili su ona pobjednička kombinacija odvažnosti i dobre procjene. Postavivši se na prvo mjesto, konkurencija je bila neutralizirana, i Nijemac je bez drame odvukao svojih 25 bodova.
Razočaranje utrke: Paul di Resta. Nakon kvalifikacija na petom mjestu, onaj sudar ga je koštao mogućeg izvrsnog rezultata. Šteta za Škota, kojem je sad ovo već mala crna serija od tri utrke za redom bez bodova (nakon njih šest za redom u bodovima).
Nagrada za hiperaktivnost: Suci. Staro je pravilo nikad se ne miješati u odluke pravosuđa, ali ovaj put onaj titl “analize” nekog incidenta pojavljivao se nemilosrdno. Imamo li opet rizik umjetnih rezultata?
Pitanje za GP1 – Hoće li uopće biti više prijenosa ove godine ???
Iako nakon užitka na Sky Sports F1 HD live streaming i ne pomišljam
na ovaj domaći provincijalni improvizirani prijenos – dakle čista znatiželja.
Sptv
Veliki dio zaskuga za Vettelovo vodstvo i moguce osvajanje prvenstva ima Mclaren!Zasto?Zatn sto su imali najbrzi bolid u zavrsnici proslog prvenstva i odlican kalup za ovo ali ne oni rade novi auto i evo sto se dogadja.Mozda su u Mclarenu sadomazohisti pa vole sami sebe kaznjavat i dovodit do krajnjih granica umjesto da se bore za prvo mjesto sa Buttonom.Dok oni posloze bolid koji ce mozda opet biti najbrzi na kraju sezone posto je jedini novi i ima jos mjesta za evoluciju dotad ce biti kasno.To se zove Sizifov posao!
Ma gotovo je sve za ovu sezonu,u konstruktorskom prvenstvu je sve jasno i cisto,a u vozackom jos ima nade ali malo malo
Vettel je 2010-e i 2012-e bio prvak s 5 pobjeda u sezoni. Ova u spa mu je bila 5. ove sezone. Bojim se da je gotovo …!
jedan od dosadnijih retrovizora,što je i logično jer je i trka u belgiji bila jedna od dosadnijih bez neke pretjerane akcije.
ništa još nije rješeno, može bolid jednom otkazati, drugi put nastradati od drugog bolida, treći put može puknuti guma, puno je tu još varijabli….dok teoretski postoje šanse za bilo koga ništa nije gotovo…uglavnom sezona je vrlo zanimljiva
Red Bull je za barem pola koraka ispred svih i zato će Vettel opet biti prvak.Nije realno za očekivati da će Vettel dvaput ostati bez bodova.Možda mu bolid krepa jednom,ali sigurno neće dvaput.Čak i da Vettel dvaput ostane bez bodova Alonso ili Hamilton bi trebao
dominirati,što nije nemoguće,ali nije tako jednostavno,zato mislim da će Vettel ponovno osvojiti naslov.
Joj kad ce vise ta italija…malo po sumarku ganjanje 🙂
Razočaranje utrke: SPTV i Kreator grupa
Fenomenalan retrovizor…!
Palac gore!
:thumbs:
Trebali bi se ovi sekundarni vpzaci malo ukjucit i krast bodove ovim velikima tak bi se jedino moglo mozda dostic Vettla do kraja i da ova trojca primarnih ne uzimaju bodove jedan drugom!
živcira me kad netko napiše da je utrka njemu bila loša i dosadna i dobije hrpu minusa…pa svatko ima pravo na subjektivno mišljenje o utrci…nije mi jasno zašto pojedinci to shvate kao napad na samo formulu i njih same…mogu ja voljeti formulu i kad su dosadne utrke bez previše napetosti…
Sezona je gotova. Red Bull su (opet) sve zgazili. Sve izgleda kao da imamo jednog genijalca i 10 idiota – mislim na dizajnere bolida. Postaje sve dosadnije. Mislim da cu si naci novu zabavu za nedjelju popodne.
radi bernie na tome da prekine dominaciju jednog tima bez brige…sve po već viđenoj špranci…problem je u tome što se onda mi moramo zapitati neke stvari kao npr. kakav je to sport gdje netko s vrha odlučuje kad će neki tim prestat dominirat i pobjeđivat…ali mi se zadovoljimo promjenama i padom dominacije jednog vozača i zaboravimo da je formula 1 nažalost postala poludirigirani sportski događaj…
Da bude jasno – nisu Red Bull i Vettel krivi kaj dominiraju. Krivi su svi ostali kaj ne znaju sklepati konkurentan bolid. Na zalost takva dominacija ubija neizvjesnost i smanjuje gledanost. Za nadati se da ce iduca sezona, sa svim promjenama, donijeti vecu neizvjesnost.
da bude jasno – za ovu situaciju je najmanje kriv red bull
Ako je to stvarno tvoje mišljenje onda ti je i bolje da pronađeš neku drugu zabavu.
Uspoređujući ih s idiotima koji ne znaju sklepati pošten bolid vrjeđaš jako pametne ljude i pokazuješ da ne pratiš dugo F1.
Takva vrsta natjecanja nije za tebe, ako ne vidiš ništa drugo u F1.
Ma članah je odličan,ali meni je malo teško to komentirati jer nisam vidio sve djelove utrke.Taman kada je počimala startna procedura meni se smrzla slika na laptopu,pa dok sam sve ponovno pokrenuo i dok je moj internet izbacio sliku,Alonso je već bio na drugom mjestu.Kasnije mi se to ponovilo po sredini utrke i kada je došla nova slika Kimi je bio parkiran u garaži.E pa možete zamisliti kakva je meni bila Belgija ove godine i teško da se mogu složiti sa člankom.Razočarenje utrke:prenos F1(Kreator grupa).
Od kad Ante piše retrovizor?
Čestitke,veoma dobar retrovizor :thumbs:
Pa mozda je g.oton jos na godisnjem 😛
Ante svaka cest :thumbs:
lakše malo s pohvalama…on je samo stavio na papir ono što smo svi gledali…ne sumnjam da bi i ti mogla napisat jednako kvalitetan članak
Pa iskreno ne bih mogla 😉
Mozda bi moj “clanak” bio jednake kvalitete ali 3x kraci
i to meni nije bed priznati ali obzirom da je ovo antin prvi retrovizor treba ga se pohvaliti 😀
ja kažem da bi mogla, uz moju malu pomoć ako zapneš s gramatikom ili pravopisom.:)
Moji sastavci u os i ss su bili dugacki pola stranice gramatika i pravopis mi je najmanji tj nije problem 😛
Nemam onaj novinarski stih u sebi
kad pišeš o onome što voliš i što te zanima, ne primjeti se nedostatak novinarskog štiha kak ti veliš…da pišeš o razmnožavanju punoglavaca u prirodi, onda bi vjerojatno primjetili nedostatak štiha
E moj objektivan kod mene ti je malo drukcija situacija jer sam ti ja malo cudna biljka
F1 obozavam ali jednostavno ne bih mogla puno pisati a da ostane kvalitetno npr da pocnem pisati nneki clanak on bi isao z brda- z dola pa opet i tako do kraja 😉
Ja imam taj ”novinarski stih” u sebi,i kanim ga razviti u jednog sportskog novinara kad odrastem,ali trenutno nemam iskustva u pisanju ovakvih članaka,pa se divim svima koji napišu ovakvo nešto,jer naizgled ti izgleda lako prepričati trku,ali tek kad zatekneš sebe ispred papira sa olovkom u ruci zapitaš se,odklem početi,kakve detalje pričati,sa koliko energije,koliko osjećaja,kakave opise upotrijebiti? Onda shvatiš da si premali za takvo nešto i da nećeš to postići tako lako… To se vidi i na mojim ”članicima” o prvom dijelu sezone,dao sam sve od sebe u jednom dijelu teksta,ali jednostavno nije išlo tako glatko…
Uf, isprika, ja sam uredio samo, Oton je napisao, naravno. Ostao je moj potpis jer sam zadnji uredio. -.-‘
Ante pa mogao si ga barem “potpisati” :prcnjau:
Sad sam ga potpisao. 🙂
E ali nemoj da sazna jos bi se mogao i naljutiti :zub:
Po meni je Kimi razocaranje utrke…
Svaka čast na članku…ali mislim kako je za nas glavna vijest iz Belgije bila ta da nismo mogli vidjeti Belgiju na TV-u! Ali, nisam ni očekivao da će se to onako usput spomenuti (ipak je to “guzda”!)…dakle, naslov treba glasiti: “Prve natruhe raspada?”…a razočaranje utrke (a sve više i cijele sezone) je Kreator….Nešto je trulo u državi našoj!…sama utrka ok, Vettel grabi prema naslovu. Iskreno se nadam da ćemo gledati Monzu pa makar i “osakaćenu” reklamama (što je već postao “specijalitet” Kreatora). Pozdrav svim fanovima F1 u Hrvatskoj…i šire.
Uz duzno postovanje, posto shvacam razocarenje vaše u stvarnost hrv. Nikako ne mogu shvatiti što fali Sky Sportu stream . Besplatan ne trza , nema reklama + bolji je sadrzaj za kojih 90% . Jedino nema Blazicka , ali ukljucite youtube : I crvena svjetla se gase , pocinje VN …… i onda izgasite i nastavite uzivati 😛
ni jedan stream meni osobno nikad neće zamijenit uživanje i bezbrižnost pri gledanju formule na tv-u
Nisam navijac Alonsa , ali ovo je provokacija : čiji heroj postaje “Svjetski prvak u osvajanju titula viceprvaka”? hahahaha i to dobra .
Pa kad je to, nažalost istina. Da se daju bodovi za plasmane na kraju svake sezone, mislim da bi Michael i dalje bio prvi, a Fernando drugi 😆
Oton više ne piše?
Možda i to “ugasili” zbog dugova…
Koliko sam i ja bio ogročen ne prijenosom na SPTV i Kreatoru .Iskreno bolje vam je bilo i da niste gledali utrku.Utrka dosadna Vettel već na samom startu otišao,od Grosjeana sam očekivao puno više ali ni maldonado nije bio loš 😀
Nadam se da će biti prijenosa VN Italije 😀
Kako to misliš da ne gledamo utrke?
Pa čemu onda sve ovo?
Razočaranje utrke: Tv prijenos … Pa tko god bio kriv za njega !?
Sve stoji…ali kamo ide Kimi ? 🙂
Eh da. Utrka je bila dobra. Unatoč tome komentari članova portala nakon utrke su govorili “razočaravajuće prosječna”.
Po tome se vidi kolko nedostaje domaći prijenos sa dobrim komentatorima. Đaba nama svih Sky-jeva ovog svijeta, ako nemamo nekoga tko će naše lokalne mozgove koji razumiju engleski, nahraniti komentarima na Hrvatskom jer tek tada i osječaji prorade.
Nedostajale su umotvorine, eskapade i greške naših komentatora da sve sjedne na mjesto i bude onako kako treba biti.
To je “razočaranje utrke”.
Zapravo da,koliko god mi kukamo fale nam naši komentatori.Blaževo deranje Novakove analize tijekom utrke to je nešto posebno.
Falilo je ono Blažičkovo:”Crvena svjetla se gase i kreće 11. utrka svjetskog prvenstva Formule 1,velika nagrada Belgije!” 😀
Inače super retrovizor,kao i uvijek :thumbs:
Da nadam se da ce biti Crvena svjetla se gase pocinje 12. Utrka svjetskoga prvenstva formule 1. Velika nagrada Italije :krastavac:
U jednoj rečenici se i slažem i ne slažen s Otonom,VN Belgije nije najbolja utrka ove sezone, s tim se slažem ali ne slažem se da nije podbacila,ja sam VN Belgije vidio kao krstarenje po stazi.
O.K. čisto iz znatizelje,koja je po tebi staza bolja od SPA?
meni monza
ČITANJE S RAZUMIJEVANJEM! Naveo sam da mi je bilo boljih utrka ove sezone od Spa,a ne boljih staza.Meni je Velika nagrada Velike Britanije bila najbolja.
Red one, što se toliko čudiš. I ma i ljudi koji ne vole Spa.
Monza i kanada..meni odlicne staze..uz bok spa..a ne ove gluposti po aziji a i ova americanska je bezvezni copy-paste
F1GLEDATELJ
mala ispravka ovo nije napisao g. Oton nego nas dragi Ante 😉
Navika 😀
I ja sam u prvom trenutku pomislila da je to on ali sam primjetila da nema onih finesa a na kraju ni potpisa ali obzirom da je ovo anti prvi retrovizor svaka mu cast
Given,na kraju nije Oton napisao 🙂
😆
Čudno, da se Ante potpisuje kao Oton Ribić…
Ovakvi vam članci zaista dobro idu. Retrovizor, Nostalgija, Statistika…. Njih je zaista gušt pročitati. :thumbs: Ipak, za mene je potez utrke gužva koju je stvorio Maldonado 😆
Još jedan odličan retrovizor.Dobro sročeno i sve na svojem mestu.