Britanski motociklist Scott Redding iskoristio je priliku za utrkivanje s Suzukijem RGV500 s kojim je Kevin Scwantz pobjeđivao u sezoni 1994.
Zvijezda Moto2 klase pridružila se nekim od najvećih motociklista svih vremena na tradicionalnom Bikers Classic eventu na legendarnoj belgijskoj stazi Spa – Francorchamps. Scott se tako našao u društvu legendi poput Giacoma Agostinija,Phila Reada, Waynea Gardnera i Christiana Sarrona.
„Dolazeći na grid sa svim tim prvacima, osjećao sam se kao da nastupam u utrci legendarne klase od 500 cm3. Dok sam čekao start pokraj Waynea Gardnera, Sarrona i Didiera De Radiquesa, osjetio sam samo dio uzbuđenja koje je Kevin Swantz doživio s ovim motociklom u sezoni 1994. Riječ je o nevjerojatnom iskustvu.“
Redding je u utrci nastupio za upravljačem Suzukija RGV500, prototipa koji je japanska momčad razvila za sezonu 1994. i utrkivanje u legendarnoj klasi od 500 cm3. Motocikl teži svega 135 kg, razvija oko 190 konjskih snaga iz dvotaktnog agregata od 500 cm3, te uz pravilno podešen mjenjač razvija maksimalnih 320 km/h.
Iako je sama utrka motociklističkih zvijezda zamišljena kao parada, kruženje legendarnim Spa vrlo se brzo pretvorilo u pravu utrku. Redding je vrlo brzo prošao Sarrona, Gardnera i De Radiquesa, pa je nakon 10 krugova borbe za upravljačem Schwantzova Suzukija ispred njega ostao samo pobjednik Steve Plater koji je vozio još jednu Suzu, točnije RGV500 XR88 s kojom je Kenny Roberts osvojio četiri pobjede u sezoni 1999.
„Startao sam prilično dobro, pa sam već nakon Eau Rougea preuzeo vodstvo, iako mi je to bio prvi posjet Spa na dva kotača i to na motociklu na koji sam sjeo svega deset minuta prije. Ostatak ekipe vozio je već u subotu pa su bili u maloj prednosti na samom početku utrke. Srećom, nije mi trebalo dugo za prilagdobu i pronalazak pravih linija.“
„Brzo sam se probio na drugo mjesto, a onda je krenula velika borba sa Platerom. Na kraju ga ipak nisam mogao nadmašiti prije cilja, no mislim da drugo mjesto nije loše za prvu utrku za upravljačem motocikla o 500 cm3.“
Uspoređujući Schwantzov Suzuki sa svojim Moto2 motociklom od 600 cm3, Scott je priznao da je razlika ogromna.
„Motocikl je bio nevjerojatan. OK, kočnice možda nisu na razini modernih motocikala, no to smo i očekivali. Upravljivost je nevjerojatna jer je motocikl zapravo vrlo lagan, pa vrlo lako mijenja smjer i ubrzava uz propinjanje prednjeg kotača u svakoj brzini.“
„Uopće mi nije trebao brojač okretaja, mijenjao sam brzine kad bih osjetio da je prednji kotač dovoljno visoko. Motocikl definitivno ima snage, ali ga je prilično lako kontrolirati, no nisam osjetio onako oštru isporuku snage kakvu sam očekivao. Motocikl skreće kao oni od 125 cm3, a čak i u šestoj snažno povlači naprijed. Mislim da bi ih trebali vratiti u MotoGP. Vožnja je bila nevjerojatna.“
Bez mogućnosti kočenja dvotaknim motorom, Redding publiku u Spa nije uspio priuštiti demonstraciju svog poznatog stila vožnje, ali se zato u zavojima koristio i laktovima!
„Naginjao sam se do kraja i onda sam shvatio da mogu koristiti i lakat. Mislim da tu tehniku čak nisu ni koristili 1994., no oni nisu na raspolaganju imali gume kakve mi imamo danas, pa je Kevin definitivno imao puno manje gripa kada se utrkivao sa ovim motociklom.“
Nakon uživancije u Spa, Redding se okreće VN Njemačke i obrani vodstva u poretku Moto2 klase, a sudeći prema posljednjim glasinama, u tijeku su i pregovori sa nekoliko MotoGP timova.
Nisam imao prilike gledati takve motore na tv-u,jer sam se rodio 93g.I ovdje se slažem s ovim ovdje komentarima da bi bilo dobro vratiti ove tipove motora bez ove danas silne elektronike pa bi vidjeli tko je dorastao tom izazovu,vidim da netko spomeno marqueza da slažem se da bi češće bio u bolnici nego na stazi jer onakav tip motora bez traction controla i drugih pomagala nebi trpio onakav njegov stil vožnje nego bi često ljubio travu i čak mislim sa se nebi tek tako prilagodio tim motorima i čak ako bi onda bi trebao malo promijeniti stil vožnje al… Read more »
Kevin Scwantz je 1994. pobjedio samo 2 puta.
Kenny Roberts “JUNIOR” je vozio i pobjeđivao 1999. i 2000. po 4 puta
… a tata Kenny 24 puta ukupno ( sve Yamaha) a Kevin 25 puta sve na Suzukiu… bio je to moćan stroj… .
i ja sam misljenja da bi trebali vratiti ove 2T zivotinje, jer na njima se postaje vozac i stvara prava tehnika voznje. Ovi motori su mnogo temperamentniji od 4T motora, ali naravno mozda bi na ovom nivou takmicenja kubikaza trebala biti malo veca (veca od 500) i da se ukinu ove kontrole svega pa bi vidjeli onda pravo takmicenje. Ovom tipu motora bi ovi mladi vozaci morali bi pristupiti kao dami, polahko i sa respektom. Marquez bi u nekadasnjoj kraljevskoj klasi sa ovakvim pristupom vec odavno u bolnici lezao, mada ni sada nije daleko od toga.
Pa da na startu opet bude 36 motora u 500cc a u 250cc da se voze kvalifikacije posebno parnih i posebno neparnih brojeva… pa 36 sa najboljim vremenima na start ( + 2 rezerve) od 70 -80 iz kvalifikacija 🙂 …. imaš (imao si šta gledat za treninga) šta gledat …. beli tempi pasati…..
Odlicno da bar ima neki video, vratite dvotaktne motore u moto2 obozavao sam 250 kubika gledat moto2 je dosadan niti ga ne gledam..