McLaren i Mercedes iskoristili svih osam motora

Četiri utrke prije kraja oba vozača momčadi McLarena i Mercedesa više nemaju novih motora na raspolaganju.

Ograničenja razvoja motora i pravilo o dugotrajnosti motora diktiraju broj motora koje svaki vozač ima na raspolaganju tijekom sezone. Ukupno osam motora vozač smije koristiti u kojem god rasporedu želi. Jedini uvjet je da se ne skida pečat FIA-e i, ako treba mijenjati neki dio motora, to se može učiniti uz suglasnost FIA-e. Naravno, radi se o minornim popravcima, koji ne utječu na performanse.

Kao što je očekivano, većina vozača je iskoristila samo sedam novih motora, osim četvorice iz Mercedesa i McLarena. Charles Pic iz Marussije iskoristio je čak devet motora no on se ne zabrinjava zbog eventualnih kazni i može taktički iskoristiti nove motore za bolji plasman u posljednjim utrkama.

No nije u brojkama sve. Iako se na prvi pogled crno piše Mercedesu i McLarenu, ne znamo koju kilometražu imaju pojedini motori i sigurni smo da barem dva ili tri motora imaju samo jednu utrku iza sebe i mogu sigurno biti korišteni u jednoj od preostale četiri utrke. Zato momčadi tijekom prvog i drugog slobodnog treninga često voze sa starim motorima, kako ne bi bespotrebno trošili nove. A ako se i dogodi da motor otkaže, zamjena petkom ne povlači kaznu za sobom.

22 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
cici

Neka McLaren stavi nazad Hondine motore za drugu sezonu,kao nekad jer ionako Honda najavila povratak u F1.

Ayrton Mclaren

Mclaren i Mercedes? Zanimljivo…često se govori kako su mercedesovi motori najbolji, a sad ispada kako su manje motora trošili Ferrari ili RB (Renault). Svaki dan loša vijest za McM…mislim kako bi trebali ostale 4 utrke iskoristiti za razvoj bolida za 2013.g.

miha

Pa nece staviti sliku Mercedesa ili Mclarena…

Lewis Cooper

Ulazem Kviska,na jos jedan “bonus” motor,he,he!

FIRKANT

Trebaju uvesti da jedan motor mora trajati 10 sezona . To bi bila prava usteda .

jakov vulić

hahahh moglo bi biti napeto 😀

buby0706

Ljepo izgleda….

meho

Šta znači zamjena motora,dali smiju utući osam motora na osam prvih trka i time odmaći u bodovima?Dali bi time dobili kaznu od **mjesta.Jeli ovo osam kumulativno ili sukcesivno.
Treba mi advokat da skontam šta je pravno ispravno.Naravno trenutno i a ne isključujući izmjenu pravilnika.
Nije ba formula za fukaru.Treba uvesti pravilo prvog branika i neka se trkaju taman četiri tima.Domalo će mi biti interesantnije boćanje na ledu.Pravila se ne mjenjaju.

vedran josić

mogi su iskoristiti 8 motora u prvih 8 utrka – sto im nebi znacilo da bi pobjedili u 8 utrka !! timovi koriste motore na par utrka recimo jedan motor je na pocetku sezone odredjen da odredi dvije urke koje su teže kao sto u recimo monza i kanada – i onda ga se koristi za testiranje na drugim utrkama – dok ima motora koji su odredjeni za lakse utrke kao belgija itd .. i koristi ga se vise puta – i tako tih 8 motora mora pokriti sve teze i lakse utrke i testove a ako im zafali jedan… Read more »

Andrija Domitrović

A Spa je lagana za motor? Di ti živiš? Pa Spa se jedno 75% vozi punim gasom (neka me netko ispravi ako sam pogriješio). Lakše su Singapur, Monaco, Melbourne, u biti sve utrke koje imaju ispod 55-60% kruga punim gasom, a to su većinom ulične.

vedran josić

ma motoru nije pun gas najveći problem – zasto se kaze da je voznja po autoputu bolja nego u gradu – -motor ubijaju okretaji – koji su u monaku ono prva druga a spa recimo – u sedmu i tako pol kruga

Goran

to je tako mozda sa vw om ali u f1 spa i monza najvise muzu motore! Kazes ubijaju ih okretaji a ako se spa vozi 75% kruga puni gas u koji okretajima voze onda? niskim? zelis reci da prva i druga brzina vise unistavaju motor nego voznja od 330kmh? heeh mislim da to neide tako!

vedran josić

ok ja u ovo nisam 100% siguran – to je moje mišljenje – al nekako mi je logicno da je manje opterecenje na motor spa od monaka al eto – moguce da grijesim – 🙂

The Stig

majstore motor je motor i za njega je isto vozio ga ti u prvoj na 15000 ili u 7. na isto toliko okretaja razliku čini jedino hlađenje zrakom koje je bolje na većim brzinama ali opet bolidi i na sporim utrkama postižu 200+ kmh. Te ulične utrke su zahtjevnije za mjenjač, jer su u nižim brzinama puno veći momenti i mjenjač podnosi veliko opterećenje. Za motor su najzahtjevnije monza, spa, montreal, suzuka.

vedran josić

ok ok prihvacam kritiku – my bed !! 🙂 bilo je o tome govora na sky sportu – di su tocno pokazali koji motor ide na koju utrku al sad to nemogu nac 😛

FW

ma stari moj motorima ti je najteže u najvećim brzinama zbog najkraće poluge ili (objašnjeje) manje brzine imaju (zamisli mjenjač) veće zubčanike i samim tim dužu polugu prenosa sile pa je motoru lakše,lako ubrzava od manje prema većima (zato i krećemo iz prve)kako ubacujemo u veći stupanj prenosa poluga se smanjuje a prenos sile ubrzava što mi vidimo (osijećamo) kao ubrzanje vozila i tako do najbrže gdje je poluga najkraća a aerodinamični otpor najveći i motoru daleko najteže …..eto nadam se da je jasno :))

ino11

Sad ce kazne

svabo

za dobrobit prvenstva samo da jedan red bullov motor ode, fingerboy bu ionako osvojio naslov, ali neka barem bude napetosti…

Brzi9

A na slici cosworth!

alen

ma neka im stave pedale pa ko kramanko .ma sta pizde

Janko Mikac

I kaj smo sad????

Viper

informirani…

Related Posts