Četiri utrke prije kraja oba vozača momčadi McLarena i Mercedesa više nemaju novih motora na raspolaganju.
Ograničenja razvoja motora i pravilo o dugotrajnosti motora diktiraju broj motora koje svaki vozač ima na raspolaganju tijekom sezone. Ukupno osam motora vozač smije koristiti u kojem god rasporedu želi. Jedini uvjet je da se ne skida pečat FIA-e i, ako treba mijenjati neki dio motora, to se može učiniti uz suglasnost FIA-e. Naravno, radi se o minornim popravcima, koji ne utječu na performanse.
Kao što je očekivano, većina vozača je iskoristila samo sedam novih motora, osim četvorice iz Mercedesa i McLarena. Charles Pic iz Marussije iskoristio je čak devet motora no on se ne zabrinjava zbog eventualnih kazni i može taktički iskoristiti nove motore za bolji plasman u posljednjim utrkama.
No nije u brojkama sve. Iako se na prvi pogled crno piše Mercedesu i McLarenu, ne znamo koju kilometražu imaju pojedini motori i sigurni smo da barem dva ili tri motora imaju samo jednu utrku iza sebe i mogu sigurno biti korišteni u jednoj od preostale četiri utrke. Zato momčadi tijekom prvog i drugog slobodnog treninga često voze sa starim motorima, kako ne bi bespotrebno trošili nove. A ako se i dogodi da motor otkaže, zamjena petkom ne povlači kaznu za sobom.
Neka McLaren stavi nazad Hondine motore za drugu sezonu,kao nekad jer ionako Honda najavila povratak u F1.
Mclaren i Mercedes? Zanimljivo…često se govori kako su mercedesovi motori najbolji, a sad ispada kako su manje motora trošili Ferrari ili RB (Renault). Svaki dan loša vijest za McM…mislim kako bi trebali ostale 4 utrke iskoristiti za razvoj bolida za 2013.g.
Pa nece staviti sliku Mercedesa ili Mclarena…
Ulazem Kviska,na jos jedan “bonus” motor,he,he!
Trebaju uvesti da jedan motor mora trajati 10 sezona . To bi bila prava usteda .
hahahh moglo bi biti napeto 😀
Ljepo izgleda….
Šta znači zamjena motora,dali smiju utući osam motora na osam prvih trka i time odmaći u bodovima?Dali bi time dobili kaznu od **mjesta.Jeli ovo osam kumulativno ili sukcesivno.
Treba mi advokat da skontam šta je pravno ispravno.Naravno trenutno i a ne isključujući izmjenu pravilnika.
Nije ba formula za fukaru.Treba uvesti pravilo prvog branika i neka se trkaju taman četiri tima.Domalo će mi biti interesantnije boćanje na ledu.Pravila se ne mjenjaju.
mogi su iskoristiti 8 motora u prvih 8 utrka – sto im nebi znacilo da bi pobjedili u 8 utrka !! timovi koriste motore na par utrka recimo jedan motor je na pocetku sezone odredjen da odredi dvije urke koje su teže kao sto u recimo monza i kanada – i onda ga se koristi za testiranje na drugim utrkama – dok ima motora koji su odredjeni za lakse utrke kao belgija itd .. i koristi ga se vise puta – i tako tih 8 motora mora pokriti sve teze i lakse utrke i testove a ako im zafali jedan… Read more »
A Spa je lagana za motor? Di ti živiš? Pa Spa se jedno 75% vozi punim gasom (neka me netko ispravi ako sam pogriješio). Lakše su Singapur, Monaco, Melbourne, u biti sve utrke koje imaju ispod 55-60% kruga punim gasom, a to su većinom ulične.
ma motoru nije pun gas najveći problem – zasto se kaze da je voznja po autoputu bolja nego u gradu – -motor ubijaju okretaji – koji su u monaku ono prva druga a spa recimo – u sedmu i tako pol kruga
to je tako mozda sa vw om ali u f1 spa i monza najvise muzu motore! Kazes ubijaju ih okretaji a ako se spa vozi 75% kruga puni gas u koji okretajima voze onda? niskim? zelis reci da prva i druga brzina vise unistavaju motor nego voznja od 330kmh? heeh mislim da to neide tako!
ok ja u ovo nisam 100% siguran – to je moje mišljenje – al nekako mi je logicno da je manje opterecenje na motor spa od monaka al eto – moguce da grijesim – 🙂
majstore motor je motor i za njega je isto vozio ga ti u prvoj na 15000 ili u 7. na isto toliko okretaja razliku čini jedino hlađenje zrakom koje je bolje na većim brzinama ali opet bolidi i na sporim utrkama postižu 200+ kmh. Te ulične utrke su zahtjevnije za mjenjač, jer su u nižim brzinama puno veći momenti i mjenjač podnosi veliko opterećenje. Za motor su najzahtjevnije monza, spa, montreal, suzuka.
ok ok prihvacam kritiku – my bed !! 🙂 bilo je o tome govora na sky sportu – di su tocno pokazali koji motor ide na koju utrku al sad to nemogu nac 😛
ma stari moj motorima ti je najteže u najvećim brzinama zbog najkraće poluge ili (objašnjeje) manje brzine imaju (zamisli mjenjač) veće zubčanike i samim tim dužu polugu prenosa sile pa je motoru lakše,lako ubrzava od manje prema većima (zato i krećemo iz prve)kako ubacujemo u veći stupanj prenosa poluga se smanjuje a prenos sile ubrzava što mi vidimo (osijećamo) kao ubrzanje vozila i tako do najbrže gdje je poluga najkraća a aerodinamični otpor najveći i motoru daleko najteže …..eto nadam se da je jasno :))
Sad ce kazne
za dobrobit prvenstva samo da jedan red bullov motor ode, fingerboy bu ionako osvojio naslov, ali neka barem bude napetosti…
A na slici cosworth!
ma neka im stave pedale pa ko kramanko .ma sta pizde
I kaj smo sad????
informirani…