Od 2013. nema više “pačjih” noseva

Ne bi baš rekli da će u potpunosti nestati, samo će biti skriveni. FIA je odobrila prijedlog momčadi o postavljanju dodatka na noseve bolida koji bi ih učinili “ljepšima”. Ali ni to ne znači da će taj dodatak sve momčadi koristit. Mogu ali ne moraju.

Naime, glavni razlog zbog kojeg su uvedeni niži nosevi je sigurnost. Neke momčadi su pretjerivale s visinom noseva i kod bočnih sudara postojala je direktna opasnost za glavu vozača ali i za podizanje bolida s tla. Niski nosevi su smanjili tu opasnost ali svi se slažemo kako izgledaju poprilično ružno.

Momčadi su za 2013. godinu predložile dodatni “poklopac” za nos koji bi prekrio i izgladio strmi prijelaz na nosu. FIA je odobrila takav prijedlog ali uz uvjet da se taj dodatak u svakom trenutku može skinuti i da ne čini strukturalnu cjelinu s nosom bolida. Definiran je i materijal od kojeg smije biti izrađen te ne smije biti više od jednog dijela.

Novi članak 3.7.9 tehničkog pravilnika kaže: “Uz iznimku dodatnog, jednodjelnog, nestrukturalnog dodatka od unaprijed definiranog materijala (čija se precizna specifikacija može vidjeti u Dodatku pravilima), koji ne smije biti viši od 625 mm iznad referentne plohe u bilo kojem svojem dijelu, niti jedan dio šasije smješten više od 1950 mm ispred stražnjeg dijela otvora kokpita, ne smije biti više od 550 mm iznad referentne plohe.”

Veličina i materijal poklopca su limitirani tako da se njime ne može steći aerodinamička prednost i da ne utječe na čvrstoću šasije.

Uz ovaj dodatak, iduće godine predviđena je i zabrana dvostrukog DRS-a kakav koristi Mercedes.

Članak 3.18 kaže kako pomično stražnje krilo: “ne može biti korišteno za promjenu geometrije bilo kojeg otvora, direktno ili indirektno, osim promjene udaljenosti između susjednih točaka dopuštenih člankom 3.10.2.”

Ovo pravilo ne govori o zabrani dvostrukog DRS-a koji je dizajnirala momčad Lotusa i koji Mercedes pokušava kopirati.

22 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Marcos

Neznam kako su uopće inženjeri motivirani na razvoj bolida;
sve dobro što izmisle fia im zabrani..čisto sranje

Ferrari power

pozdravljam

F12012

Već sam se naviknuo nadam se da se sljedeći dizajn neće pokazati još gorim …

Filip

Ja mislim da će momčadi ostati na istome, jer performanse su na prvom mjestu. Uostalom, McLaren ima normalan nos tako da ako im je do izgleda mogli su napravit rješenje kao McLaren.

CuberF1

Ajde, napokon da se malo proljepšaju, makar moram priznati da sam se ja nakon mjesec dana naviknuo.
Dobra vijest za Lotus, ne znam koliko će prednost imati sljedeće sezone jer će ionako svi to kopirati.
Malo mi je blesavo, čim netko donese neku genijalnu ideju, sljedeće sezone to zabrane …

Bajson

odlicno!!!nema veze sto nije aerodinamicki dodatakali ipak f1 se vizualno vraca na svoje,ovogodisnji izgled bolida jednostavno mi nija sjeo od prve utrke,izuzem mcm,koji mi uz sve pocasti koje ta momcat zasluzuje navijacki nije interesantan.Inace pratim vas dugo vremena od samog nastajanja stranice ali ovo je moj prvi komentar,Zato POZDRAV svim ljubiteljima oktanskih sportova:)

Boxy

Nezvanicna vest – Hamilton u Mercedesu!!!Ugovor na tri godine.

largo5

Da i Schumi out

m

šumaher ce otići ove sezone

adabl

Ko je u McM-u ? 😉

Boxy

Ne znam,voleo bih da bude Serhio Perez!Nekako mi ide uz Batona!

GT

…evo vam minus svima!

Boxy

Sto me “napucaste” sa minusima,ali nema veze!Ne volim ni ja,sto Hamilton ide iz Meklarena,ali sta je tu je!

redfull

Aaa samo da renault I redbul ne uspe u uspehu. Cela politika ferrarija.Com nemo uspe I izumi nesto dobro odma oni to da prekinu da nebi jeb… ferari bio na 22 mestu.

Goran

Hvala dragom Bogu jer bolidi nikad nisu bili ruzniji!

TheChosen

nije mi baš jasno o kakvom je poklopcu riječ i bojim se kako bi sad to moglo izgledati. novi nosevi bili si mi čudni prvih mjesec dana. sada mi je u redu i bolidi mi se više uopće ne čine ružni, makar se i dalje sjetim daske za peglanje ili daske za surfanje kad vidim williams ili sauber.

Groff

Ove promjene tehničkih pravila postaju apsurdne.

adabl

Zabrana dvostrukok DRS-a, al’ nije zabrana! 😀 razumijem al’ je bas smijesno za procitati… jedva cekam Japan kamoli 2013…

Boxy

Povlacim rec iz jednog od prethodnih clanaka,kada sam prokomentarisao razvijanje DDRS sistema od strane Lotusa,smatrajuci nerazumnim razvijanje istog za samo par trka…Sada vec ima smisla!Verujem da ce vecina ekipa poceti sa razvojem DDRS!

f1fan

a koji je to princip kakav lotus koristi? sta nije isti taj sistem samos to zrak ne ide u prednje krilo nego iza u difuzor?

RedOne

Ccc
Dodatak pravilu:
Vozac prije utrke mora kenjat u periodu od 60 do 90 minuta prije utrke,te sadrzaj koji ispusti nesmije biti duzi od 18mm…:) 🙂

Hardcore F1 fan

Eto sad će Newey nešto iskemijat si dodatnim poklopcem.;)

Related Posts