Osnivač momčadi Williamsa, Sir Frank Williams, protivi se bilo kakvoj metodi “invazivne” kontrole troškova u Formuli 1, ali u isto vrijeme zagovara i kontrolu plaća vozača.
“Protivim se bilo kakvoj vrsti ometanja. Ne želim miješanje nezavisnih stranki u naše poslovanje, njuškanje uokolo i provjeravanje ovoga i onoga. To je kao da svaki dan čekate poreznu službu,” izjavio je Sir Frank Williams.
Uopće ga ne krivimo, momčadi Formule 1 ljubomorno čuvaju svoje tajne i zadnje što žele je neku nezavisnu revizorsku kuću koja njuška po njihovim papirima i podnosi izvješće nekome četvrtom. No svejedno Williams se zalaže za kontrolu troškova vezanu uz plaće vozača. U svojim najboljim danima Michael Schumacher imao je plaću od 100 milijuna dolara godišnje (i ukupnu zarada od 823 milijuna dolara u karijeri, prema Sunday Times-u), u potpunosti pokrivenu od tadašnjeg Ferrarijevog duhanskog sponzora. Nakon njega stigao je Kimi Raikkonen s procijenjenom plaćom od 50-tak milijuna dolara dok je trenutna plaća Fernanda Alonsa 30-tak milijuna dolara. McLarenov dvojac košta momčad po 16 milijuna dolara dok ostali vozači zarađuju 10 ili manje milijuna dolara po sezoni.
Vidljiv je trend pada plaća vozača, ponajviše zbog globalne krize, no Sir Frank Williams smatra kako su i te brojke previsoke za današnje prilike.
“Williams ne traži nove restrikcije, ali više puta sam upozorio kako moramo kontrolirati troškove vozača,” dodao je Williams.
Sir Frank je još nadodao kako u Formuli 1 postoji određena razina nejednakosti u financijskoj moći pojedinih momčadi, ali to je sasvim normalno i uvijek će biti tako.
“Imamo 12 momčadi i svaka posluje u različitim uvjetima. Jedna od njih je i Ferrari, koji imaju mnogo novca i u realnosti posluju ‘subvencionirano’ (op.a imaju više novaca nego ga smiju potrošiti prema RRA dogovoru). Ali to je u redu, oni su Ferrari. Oni su jezgra Formule 1 i to mora tako biti,” izjavio je Williams.
“Nemam problema s time. Uzmite mene, mnogi ljudi u paddocku imaju mnogo više kose od mene i to me uvijek ljutilo, ali naučio sam živjeti s time! Naučite se nositi s time. Nisam jedinstvena osoba ali znam da bi milijuni ljudi ubili da mogu biti u Formuli 1. Pretjerujem, ali Formula 1 je toliko atraktivna da bi samo zbog sudjelovanja ljudi prihvatili lošije uvjete i od zadnjih mjesta na gridu,” rekao je Sir Frank Williams.
u potpunosti se slažem sa gospodinom williamsom.st se tice ovoga koliko vozaci zarađuj to svakako nije ok jer u današnje vrijeme kada prakticki ljudi umiru od gladi jedan alonso ili šumi zarađuju novce koje nikad nece potrošiti znam da se to njih ne tice i da nisu oni krvi što toliko zarađuju što postoje budale koje ce ih placati toliko,i ja bih te novce prihvatio i uživao u bogatstvu.ja bih stavio limitirane place oko 10 miliona dolara godisnje i to bi bio maximun,jer nevidim svrhu svih tih silnih djeljenja novaca ,a i također bi stavio limit na momcadi koliko mogu… Read more »
”ali znam da bi milijuni ljudi ubili da mogu biti u Formuli 1… da bi samo zbog sudjelovanja ljudi prihvatili lošije uvjete…” Zbilja ne razumijem po čemu je Frank Williams nešto dobro rekao ovdje i zašto ga ljudi podržavaju. Nije li to izjava ravna onoj novopečenih hrvatskih poslodavaca i posrnulih kapitalističkih robovlasnika koji bi rekli; ”gledajte… ne razumijem zašto bih ja davao plaću od 4 000 ili više kuna kad na birou imamo skoro 400 000 nezaposlenih koji su spremni raditi za bilo kakvu mizeriju. Ljude ne treba poticati i nagrađivati jer im je sasvim dovoljno 2 000 kn da… Read more »
Čovjek zna što priča i svaka mu čast. Što se tiče plaća vozača, to i nije problem. Vozači pokušavaju zaraditi što više, momčadi pokušavaju dobiti najbolje vozače. U dobrim vremenina su i više plaće. To što je Shumaher zaradio besramno puno para je posljedica toga što je 7* bio svjetski prvak i to baš u vremenima ekonomskog napretka. Momčadi koje su mu dale toliko para su itekako zaradile na reklami svojih proizvoda i sumnjam da je netko tu ostao zakinut. Sada su plaće manje, ali srećom još uvijek besramno velike za nas smrtnike. Tako treba i biti. Ipak F1 je… Read more »
Ma bravo Sir Williams . Place pojedinih vozaca doista nemaju nikakvog smisla . A sto se tice nogometasa (kad su vec spomenuti) o tome ne vrijedi trositi rijeci . U premijer ligi odredjeni nogometesi zaradjuju 200.000 funti tjedno .
misliš na didiera drogbu u koji zarađuje u svom novome klubu toliko..jedan veteran koji je potrošna roba
a i lega promašio si sport ono je nogomet a ovoj je f1 a tu postoji velika razlika koliko oni samo treniraju i koliko utakica odigraju godišnje pogotovo u engleskoj ligi po 90 min kad to zbrojiš sa f1 20 staza … normalno veliki fantik f1 ce reci sve njabolje za ovaj spoert tako da to upoce nije za usporedbu nogmet i f1
mislim da je hitno potrebno smanjiti plače nogometašima, a ne u F1 koja predstavlja vrh auto industrije i tehnologije. o plačama vozača , to bi bilo u redu ograničiti. pa da se vidi tko uistinu živi za koji tim, a koga zanimaju velki novci.
U potpunosti se slažem s ovim komentarom. Nogometašu u najgorem slučaju strada ligament pa operacijica i ajmo dalje,a ovi ljudi u F1 drže glavu u torbi ne samo da osvoje bodove i milijunčeke,nego ispitivaju ideje inžinjera koji sjede za laptopom i vjeruju davateljima guma da su ispravne,a tamo negdje na 320km/h one jednostavno nestanu pa ti koči koliko hoćeš on ne staje. A sve to što oni isprobavaju danas sutra dolazi u autoindustriju i prodaje se po basnoslovnim ciframa,a svemu je zaslužan vozač sa glavom u torbi i velikim bankovnim računom-a šta će ti lova kad se napucaš u zid!!??
za nogometaše se slažem, ono je previše….i ti si spomenuo za f1, da imaju veliki rizik, i imaju, ali ne više od onih luđaka u wrcu, e oni bi trebali biti više plaćeni
Zbog gledanosti i megalomanskih iznosa sponzora, nogomet je prepun novaca, a španjolski i engleski klubovi prezaduženi. Svemu dođe kraj, pa tako će i tome. Da se razumijemo, ja obožavam nogomet, ali se ne slažem da jedan Luka Modrić ili ili bilo koji uostalom igrać dobiva milijun kuna na tjedan. e to jednostavno nije fer. To bi trebalo regulirati. pa ako se ima toliko novaca, neka klubovi podmire sve dugove, a onda igračima naplatiti dobar porez na dobit i imovinu. Baš nisam nešto čul pno da su F1 timovi prezaduženi i da nemaju za plaće i sl.
Jednom sam već odgovarao na ovu temu. Ako taj jedan nogometaš donosi toliko love klubu (a svi znamo da donosi) on logično i zaslužuje veliku plaću. Niko nije kriv što su ljudi opsjednuti nogometom te izdvajaju ogromne novce za njega, počevši od ulaznica na stadion,do medijskih prava prijenosa (pasivno). Svi oni sponzori koji im daju toliki novac su svjesni da dosta svijeta gleda nogomet i kad vide da jedan Real Madrid reklamira bwin, znat će da je ta kladionica pouzdana i da mogu tu uložiti svoj online novac. Dakle, profit je veliki, stoga i plate moraju da budu velike. Drugo,… Read more »
kada pocnu kresati sve timove iz svih sportova, pa neka dodje red i na F1, nemam nista protiv
lpak su oni piloti,a piloti su i u vojsci jako cijenjeni,kad je za volanom on je jedinka,a njih 11 nogometaša trči za jednom j…… loptom i svaki sprema milijune više manje. Svaka čast vozačima u WRC-u ali nisu u vrhu tog sporta. Tko zna ako djeda Bernija zatvore srušit će se i rejting F1 nažalost. Nisam ljubomorko što oni puno zarađuju dok me taj sport zanima neka ga
Apslolutno se slažem sa sir Frankom! Iako obično mrzim ove članke gdje je “lova” glavna tema, ovaj članak i izjava Franka su vrlo zanimljivi. Frank je malo “pecnuo” bogate ekipe onako kroz šalu…
Da, Williams je fakat dobro rekao kakav je židov od čovjeka… to se slažem.
Najbolji je dio onaj s kosom 😀
“Imamo 12 momčadi i svaka posluje u različitim uvjetima. Jedna od njih je i Ferrari, koji imaju mnogo novca i u realnosti posluju ‘subvencionirano’ (op.a imaju više novaca nego ga smiju potrošiti prema RRA dogovoru). Ali to je u redu, oni su Ferrari. Oni su jezgra Formule 1 i to mora tako biti,” izjavio je Williams
ja smatram da je to k*rac i da nemora biti tako. nije pravedno i kraj priče!
e moj zmaju !!!
čekaj malo zašto nije pravedno zašto bi se nekome moralo pogodovati recimo npr:
zašto bi moja firma trebala isto trošiti kao i tvoja nije mi to logično.
niti ljevo stopalo nije isto kao i desno šta koga briga ko koliko troši.
Primjer je red bul koji s puno manje novaca u godišnjem buđetu ima vrhunsku momčad kak se veli nije u šoldima sve, al si možeš i sreču kupiti.
Nisam za to da im se njuška ni po knigama a ni po istraživačkom centru ja bi pustio to da troši onoliko koliko možeš, baš me briga.
frajeru, govorim da nije pošteno što ferrari dobiva extra cash na temelju što su oni “povijesna momčad”. to su gluposti. zašto bi netko trebao biti povlašten u odnosu na druge natjecaelje?! …a što se tiče ograničenih buđeta, mogu shvatiti da je nekima to diskutabilno, ali da se mene pita, ne samo da bih formuli 1 ograničio buđet, nego i nogometu i svim ostalim sportovima gdje se nemilice troši. uostalom, ako može NBA imati ograničen buđet, a igra se tamo najbolja košarka na svijetu, nema razloga da i drugdje ne bude dobro.
Po meni nije pošteno da se Ferrari ograničava zadnjih 5-6 godina, a imaju i mogu. Inače jel nije ti pošteno to što je naveo Sir Williams, a tko ono ne želi prihvatiti novi RRA sporazum?
Vjeruj prijatelju da Ferrari za F1 ne trosi svoje novce vec od grupacije Fiat , gdje prosjecna placa radnika nije veca od 1500 eura na mijesec . Da je prepusten sam sabi odavno bi napustio F1 . U zemlji koja prema predvidjanjima ekonomski strucnjaka ima dug veci od Grcke 4-5 puta oni placaju jednog vozaca 30 milijuna eura na godinu .
Ove lošije momčadi poput HRT, Marussije i Caterhama tribalo bi ili izbaciti ili da budu na razini kao što su Williams, Sauber ili Torro Roso tako da ne postoji baš ogromna razlika između momčadi, oko se nemogu financirat nek izađu iz F1 nego da po stazi se bore da nezavrše zadnji …samo smetaju … nevidin svrhu u njihovom vozikanju po stazi kojeg redovno završe među zadnjoj šestorci.
Bolje bi bilo da umjesto ovih lošijih momčadi ove bolje uvedu treći bolid
Treči bolid bi bila najveća glupost i financijski i takmičarski.
@Ronin
Ma glavno da si ti to dobro argumentirao! Bravo!
pa ne treba niš dodati 🙂 Financijski plaćanje još jednog vozača, popratnu ekipu, tehniku(motore gume itd.) Takmičarski zamisli samo prošlu sezonu i tri RB stalno u vrhu pa tri Ferraria i tri MC to stvatrno nema smisla
OK, pošteno! A sad ti zamisli da imaš mlade potencijale u konkurentnim bolidima, a ne neke pokretne šikane koje ljudi pretiču za cijeli krug nakon 20 minuta utrke.
Sve ekipe moraju da krenu od nule, pa tako i ove nove. Ne mogu odmah u prvoj sezoni napraviti konkurentan bolid. Čekaj još 2-3 sezone, dok se stvari poslože i dok se inženjeri upraksaju…
A koja je koristi od ovih momčadi koji nemogu u ciloj sezoni osvojit ni bod, neka ferrari i mclaren naprave drugu momčad ka redbull i neka tamo isprovavaju mlade vozače… i te bi momčadi imale sponzote, tehnologija bi dolazila od A momčadi, znači tu bi uštedjeli odmah na istaživaju i tim ostalim šemama… samo plaćaju mehaničare i popratvo osoblje… i sad nemoj te mi reć da je to financijski teret jer kako onda HRT, Marussija i Caterham mogu preživljavat a resovito završavaju na začelju poredka
“Uzmite mene, mnogi ljudi u paddocku imaju mnogo više kose od mene i to me uvijek ljutilo, ali naučio sam živjeti s time!”. Hahahahahaha, kakva legenda! 🙂 Ali čovjek dobro govori, nema se tu što reći.