VN Monaka 1984.
Po mnogima ovo je bila utrka koja je Ayrtona Sennu katapultirala u zvijezde. Utrka je vožena po jakoj kiši i Nigel Mansell je preuzeo vodstvo od Alaina Prosta u devetom krugu. Na njegovu nesreću morao je odustati ubrzo nakon toga i Prost je ponovno bio u vodstvu, ispred tada malo poznatog Ayrtona Senne u Tolemanu. Iako je startao tek sa 13-te pozicije, Senna se vrhunskom vožnjom probio do drugog mjesta i vozio i do 4 sekunde po krugu brže nego Prost. U 29-tom krugu Prost je počeo mahati rukama sugerirajući sucima da prekinu utrku. Crvena zastava pokazana je na kraju 32-og kruga, kada je Senna već pretekao Prosta, ali prema pravilima službeni poredak je bio onaj na kraju 31-og kruga, dok je Prost još uvijek bio u vodstvu.
VN Portugala 1985.
U ovoj uzbudljivoj utrci Senna je postavio svoj Lotus na najbolju startnu poziciju, ispred Prosta i Elia De Angelisa. Utrka je vožena po mokroj stazi i Senna je odmah odjurio u vodstvo i više se nije osvrtao. Keke Rosberg bio je među prvima koji su izletjeli, zajedno s Nikijem Laudom i Prostom. U jednom trenutku čak je i Senna izletio ali se uspio vratiti na stazu i nastaviti u istom ritmu. Do kraja utrke svi osim drugoplasiranog Michele Alboreta zaostajali su za cijeli krug, uključujući i tihog junaka iz Monaka prošle godine, Stefana Bellofa.
VN Japana 1988.
Senna je stigao u Japan kao vodeći čovjek prvenstva i bila mu je potrebna pobjeda kako bi osigurao naslov svjetskog prvaka. Vikend je dobro počeo, najboljom startnom pozicijom, ali je na dan utrke skoro sve upropastio.
Odmah na startu pao je na 14-to mjesto dok je Prost preuzeo vodstvo ispred dva Ferrarija. Vozeći na samom limitu bez problema je pretekao bolide bez turbo motora ali kada je stigao do Lotusa i Benettona to nije bilo tako lako. Do 30-tog kruga Senna je bio treći, odmah iza Marcha Ivana Capellija, kojeg je pretekao uz pomoć kvara na Marchu. Ispred njega je sada bio samo Prost i približavao mu se velikom brzinom. Prost je imao manjih problema s prometom, što je Senna iskoristio i pretekao ga za pobjedu i svjetsko prvenstvo.
VN Brazila 1991.
Iako je McLaren MP4/6 bio snažan, nije bio lagan za vožnju. Senna je bio uvjeren kako Hondin V12 motor nije kompetitivan kao što bi trebao biti. Svejedno se kvalificirao na najbolju startnu poziciju, ispred dva Williamsa. Ayrton nikada nije pobijedio na svojem terenu i nadao se kako ovaj puta može preokrenuti sreću. Pošto je pobijedio u prvoj utrci sezone, i gledatelji su se tome nadali.
Senna je dobro startao ali je ubrzo imao poteškoća s ubacivanjem u četvrtu brzinu. Mansell se počeo približavati ali je on uskoro odustao zbog kvara na mjenjaču. Ubrzo je počela padati kiša ali Senna je izgubio sve brzine osim šeste. Ricardo Patrese u drugom Williamsu počeo se približavati velikom brzinom ali Senna je nekako uspio odvoziti do kraja u šestoj brzini i pobijediti s tri sekunde prednosti. Nakon utrke Senna je imao jake grčeve u rukama i vratu ali pobjeda je bila zaslužena.
VN Monaka 1992.
Mansell je dominirao u prvih pet utrka sa svojim nepobjedivim Williamsom dok je Senna skupio samo 11 bodova. Novi McLaren je bio težak za podešavanje, nepouzdan i sklon podupravljanju. VN Monaka 1992. godine nije djelovala ništa drugačije nego i prethodne utrke, Mansell je postavio najbolje vrijeme u kvalifikacijama i u utrci odjurio naprijed. Senna se morao zadovoljiti drugim mjestom, ispred Patresea. No, neplanirani Mansellov ulazak u boks stavio je Sennu u vodstvo utrke, odmah ispred Mansella. Senna se uspio odvojiti od Nigela, barem dok mu se nisu zagrijale gume i onda je počeo pravi šou. Mansell je sustigao Sennu pet krugova prije kraja i na sve moguće načine pokušao preteći. Senna je majstorski držao trkaću liniju, zatvarajući sve moguće prilaze i pobijedio s prednošću od samo 0.215 sekundi.
VN Europe 1993.
Prost je ponovno bio u formi, nakon odustajanja u Brazilu, i zauzeo je najbolju startnu poziciju ispred Damona Hilla. Nakon pobjede u Brazilu Senna je bio optimističan i zauzeo četvrto mjesto. Na dan utrke padala je jaka kiša i cijela staza bila je natopljena vodom. Senna je odlično startao ali je bio blokiran od strane Michaela Schumachera i pao na peto mjesto. Uslijedio je jedan od najbržih i najimpresivnijih proboja ikada. Prvo je pretekao Schumachera s vanjske strane u Carner zavojima a već u idućem zavoju pretekao je i Karla Wendlingera. Hill je morao kapitulirati u Coppice zavoju i Senna je ispred sebe imao samo Prosta. Prost nije ništa mogao učiniti i Senna je prošao u Melbourne ukosnici prije kraja prvog kruga i preuzeo vodstvo. Do kraja utrke uvjeti na stazi su se mijenjali i Prost je ulazio u boks na promjenu guma čak sedam puta. Senna je odvezao utrku sa samo tri promjene guma, vozeći maestralno na gumama za suho u kišnim uvjetima i obrnuto. Takve je bila Sennina dominacija da je sve svoje suparnike pretekao za cijeli krug.
Ivan Šeperić-Grdiša
gospodo draga nisu svi bili pređeni za krug u trenutku završetka utrke na doningtonu 93.
nemojte žuti tisak.
ako ne znate pitajte nekoga.
Nisam siguran da li je u pitanju ova trka u Doningtonu, bio sam klinac koji to vreme nije baš pratio F1 pa se i ne sećam dobro, ali sam slučajno jednom naleteo na trku u kojoj je negde oko 20-og kruga počela da pada kiša i dok su svi odlazili u boks po gume za kišu Senna je nastavio da vozi kao da se ništa ne dešava. Nekoliko kruga kasnije kiša staje i vrlo brzo ceo grid opet ide u boks, ovoga puta po gume za suvo a Senna opet nastavlja sa svojim gumama i sa jedno 40 sekundi prednosti… Read more »
Da Kapeli nije imao bed sa Marchom, Senna ne bi uzeo prvenstvo, gledao sam tu utrku, imam je snimljenu, pregledao sam je, nakon Kapelija, sve je islo kao podmazano.Kapa dole za borbeni duh Senne!
Mozart…:))
Mogu samo potvrditi ono što je rekao Jeremy Clarkson, Senna je bio spektakularan na svakoj utrci.
to je ustvari najbolji komentar !!!
Hvala Ti Ayrton………………
:'(
formula 1 ima dvije legende koje če uvjek biti najbolje u formuli to su fernando alonso i ayrton senna ono što je senna prije radio u bolidu to danas radi alonso jednostavno najbolji su.
sorry majstore al uz sennino ime mi nemoj spominjat alonsa jer nije vrijedan – da mogu stavit koji minus još stavio bih ga !!!!!
mora da piješ neke jake lijekove!! hahahhaha …da alonso….. pa to ne bi izjavila ni mama od alonsa..
Kakva glupost , usporediti Sennu s tim papkom!!
hahahaha.
senna se boril na stazi, a alonso kalkulira i ne napada ako mu je to prerizicno.
ovi videi uz ovaj članak pokazuju koji je car bil. posebno na kiši. to je jednostavno neponovljivo. da drugog prestigne za celi krug to bome nemre niko.
ma tata ti je papak
O ovom zadnjem sam citao ali nikad nisam mislio da cu to moci vidjeti svojim ocima…
Prvi puta sam čuo za formulu 1 kao šestogodišnjak spoznavši kako u to vrijeme stazama hara izvjesni Jackie Stewart, leteći Škot u kariranim hlačama i golferskom kapicom. Skupljajući ondašnje prve samoljepljive sličice u albumu o automobilizmu izvjesni Emerson Fitipaldi je ludom Škotu pomrsio neke planove za četvrtu titulu. No ipak, smatram kako je sedamdesetih godina jedan austrijanac svratio pozornost na sebe. I bez obzira što je 1975. godine jedva izvukao glavu iz plamtećeg ferarija Lauda je genijalac. Osamdesetih smo imali Piqueta i profesora Prosta, ali jedan jedini i neponovljivi vozač formule 1, koji je u sebi sjedinio neustrašivost jednog Stewarta,… Read more »
senna je najbolji i zauvijek ce to ostati …. zbog njega sam poceo gledati F1 i zbog njegovih nastupa u McLARENU ostao sam vjeran McLARENU do danas….
mclaren ima 4 legende senna,prost,fitipaldi,hakinenn
Ma čisto uživanje 🙂 🙂 ….ovo mora pogledati svako dijete koje voli ovaj sport….želite znati kako se vozi formula 1? Sjedite, pogledajte i učite od najboljeg….nije lako izabrati neke utrke koje je Ayrton vozio jer gotovo sve su mu bile posebne…to ne čudi kad znamo da je i on bio nešto posebno nešto “tamo gore” u odnosu na sve druge…
tako je i drago mi je da je osvojio 3 nalova u mclrenu zato mclaren spada među najveće
nikad šumi ne bi pobjedio ni prvak posto
da je senna živ osto
rest in peaces beloved senna
1993 najbolja pobjeda donington kiša ayrton pretječe po 4 bolida
emma neka drago mi je dai za sennu i mclaren
To je oduvijek bilo i moje mišljenje!
Bože, uzeo si krivog Sennu.
Nije ga uzeo…sam se odvezao!!! 😉