Iz svega viđenog ove godine gornji naslov možda zvuči čudno, ali to je upravo ono što Pirelli tvrdi.
Prema talijanskom proizvođaču guma, momčadi razumiju kako gume funkcioniraju, ali iz nekog razloga ne uspijevaju optimalno podesiti svoje bolide. Ferrari je nedavno izjavio kako je temperatura ključ razumijevanja guma i kako se mijenjaju uvjeti na stazi neke momčadi uspijevaju ukrotiti gume dok druge ne.
Pirellijev motorsport direktor Paul Hemberey izjavio je: “Rekao bih da momčadi razumiju gume, ono što ne razumiju je kako podesiti svoje bolide da optimalno iskoriste gume. To je pravi izazov. Točno znaju što se događa s gumama. Kada razgovarate s inženjerima iz momčadi, koji naizgled ne poznaju gume, točno vam kažu što se događa s gumama. Nisu gume problem, problem je interakcija bolida i guma, momčadi ne znaju dovesti gume u optimalno radno područje. Ne prebacujem odgovornost, jednostavno je tako.”
Ovogodišnje gume imaju nešto višu optimalnu temperaturu ali je i zabrana ‘blown’ difuzora smanjila energiju koju gume troše. Uzevši to u obzir radni uvjeti su uvelike promijenjeni i momčadi imaju problema s prilagodbom.
“Da, pomaknula se temperaturna granica,” dodao je Hembery. “Nije puno veća ali se povećala. No to ovisi i o tipu guma koji se koristi. Činjenica je i da bolidi puno preupravljaju ove godine. Preupravljanje znači i klizanje, što pregrijava gume. To nije bilo toliko evidentno prošle godine, tada su bolidi imali mnogo veći aerodinamički pritisak uz manje kretanja stražnjeg dijela.”
Uz svo dužno poštovanje, pirelli gume su smeće.
ajmo rosberg
3 slobodni trening:
1. Rosberg
2. Massa +00.38
3. Vettel +00.50
4.Alonso +00.51
malo off-topic ali brate ovaj novi komentator je katastrofa,pa ima li ikakav kriterij za ovakve stvari
..ma bravo gorane, dok ide ferariju onda je sve okey,onda ni trke nisu dosadne? … usporedite statistički gledanost F1 dok je shumaher pobjeđivao i sada i sve vam je jasno !!!!
usporedi proslu godinu u 2003 godinu pa se javi
Koliko stručnjaka ovdje ima koji očito bolje poznaju gume od samih inžinjera u momčadima….. Ono, možda da nekoga ovdje angažira koja momčad da im objasni kako sve to radi…. ….. …. … Schumacher je rekao da su gume u banani i sada pola foruma ovdje pili neku priču o tim gumama, a vjerovatno nisu ni vozili auto na kakvoj Savi ili Fuldi, a kamoli na nečem drugom…. Užas Da je njihov omiljeni Schumacher rekao da gume predstavljaju izazov i doprinose neizvjesnosti u sezoni, (šta bi vjerovatno i rekao da nije završio samo jednu utrku…ili dvije do sada) svi “stručnjaci” odavde… Read more »
nevalja vam kad su dosadne utrke i kad pobjeduju jedni te isti vozaci nevalja vam kad ima pretjecanja u izobilju i kad pobjedi 5 razlicitih vozaca u 5 utrka? Sto vi zelite? reprizu prosle godine pa da nakon silverstona spavam umjesto da gledam utrku? Sto je vama zanimjivo? Dali ste razmislili o tome da ni mclaren red bull i ferrari imaju ove god ravnopravnu konkurenciju koja je napravila priblizno jednako brze bolide? Pojedincima nikako se nemoze udovoljiti!
neki losi rezultati i evo okrive gume.po meni gume su vazan scenarij ove sezone.jako puno zaustavljanja pruzaju i razlicite taktike.meni se to bas sviđa a za vas neznam.mislim da nebi bilo 5 razlicitih pobjednika iz pet razlicitih momcadi i utrka da su bridgestonove gume 😀
Blebetaju glupost hebale ih gume. kao što sam prije reko poslije sredine sezone očekujem bunu momčadi protiv guma tj. pirellia
mislim da nece biti bune.pirelli nudi ali oni odbijaju neke stvari.u pola smisla momcadi su si same krive sa los plasman.nadam se da si procitao ova tri povezana clanka.
Nudili im još jedan set guma? Da isto smeće ko i ove kaj već imaju 🙂 nije problem u količini nego u kvaliteti.
“Nisu gume problem, problem je interakcija bolida i guma” – dakle bolidi nevaljaju, a ne gume!
Ja sam prosvijetljen!
Jedna mala opaska na prevoditelja ovog teksta ENERGIJA SE NE MOŽE POTROŠITI !!!!!!!!!!!!!!
može , može …vozi se autom npr pa ćeš vidit kako ćeš ostat bez energije ( benzina) to je laičko gledanje jer pretvaranje energije goriva u toplinsku npr vozaču ne znači baš ništa jer on tu toplinu ne može iskoristit za daljnu vožnju nego mora sa kanticom otič do najbliže pumpe 😉
@avalon
“…jer on tu toplinu ne može iskoristit za daljnu vožnju…” – Ko kaže? A KERS? 🙂 Ne bi baš dobio puno, al svejedno, bitno je da MOŽE! 🙂
@avalon ponavljam još jednom 🙂 energija se ne može potrošiti i točka, već se pretvara iz jednog oblika u drugi, držimo se struke ! Laički, stoji sve što si rekao ! Ova rečenica bi mi bolje zvučala da je napisana nekako ovako : smanjila količinu energije koju gume preuzimaju.
@Intercooler: Neki ljudi ne razumiju osnove fizike, al pusti ih nek uživaju u samodovoljnosti.
jel bas nuzno cipidlacit ovo je ipak sportski/celebrity portal a ne znanstveno vijece
TeaKong… pusti sad KERS . s obzirom da ukomentaru spominjem kanticu i odlazak do pumpe očito je da govorim o običnim autima , a takva auta i KERS 🙂 osim ako se nešto nije prominilo u auto industriji 😉
Intercooler… struke se drži na nekom stručnom portalu jer nisu svi ovde stručnjaci iako se takvim nastoje prikazat..šta je očito na ovom topicu o gumama . svi uglavnom sve znaju , a pitam se koliko su vješti i kad treba prominit gumu na svom vlastitom autu 🙂 šta mi ponavljaš stvar koju sam naveja. na tvoju jednostavnu opsaku “ENERGIJA SE NE MOŽE POTROŠITI” …valjda “nisi vidija ” ovo .. “…..pretvaranje energije goriva u toplinsku….” šta bi stručnjaku bilo jasno da ja ZNAM da je energija neuništiva ( a ne nepotrošiva kako ti kažeš ) i da samo prelazi iz jednog… Read more »
gbo1982… a možda neki znaju i više o osnovama fizike , termodinamike pa i motora ( samo ne sitničare i ne razbacuju se tim poznavanjem ) jer oni npr mehaničku energiju pretvaraju dilom i u toplinsku . e sad , da je tu toplinsku ponovno pretvorit u kinetičku i tako u krug…ups možda sam na tragu da otkrijem perpetum mobile 🙂 🙂 🙂
ne pašu vam moji komentari ? hahahahaha …a jbga kad ja nisam stručnjak za osnove fizike i “nepotrošivost” energije 🙂 🙂 🙂 siguran sam da se sad mnogi stručnjaci za ova područja smiju nebulozama koje sam izvalija … 😉 knjige u ruke 🙂
Ne razbacujem se ja nikakvim znanjem ali mislim da se ljudi koji rade na tim portalima trebaju držati barem nekih osnova i da su oni ti koji bi nama trebali prenositi kvalitetne i ne iskrivljene informacije. Ako se ne razumiju u to neka zaposle jednog strojara pa će im on recenzirati tekstove. Moja kritika je bila dobronamjerna jer kao što i vidiš nisam nikoga nazvao nekim pogrdnim imenom ili nečim drugim. Što se tiče pametovanja mogao bi ja tu još jako puno napisati o energiji ali kao što vidiš nisam. A ako je za tebe pametovanje ova najosnovnija stvar koju… Read more »
Interkul….kaj ti ja znam- daj odi na stranicu mladih fizičara,pa tam komentiraj.Kaj se ne javiš ti i tebi slični u redakciju gp1,pa da vas stave da pišete (ili prepisujete) raznorazne tekstove vezane uz f1.Svi ste jako “pametni” ,a neznate niti poDpisati se običnom olovkom (ili kemijskom ,a možda se ispravno kaže penkalom?).
Btw ako ovdje netko uzima komentare za učiti termodinamiku ,taj je definitivno glup na kub i nije zavrijedil položiti ispit (ko i jedna medicinarka koja je ispalila da viruse i bakterije možemo vidjeti golim okom).
Je da baš
@Sivasova: Potpisuje se ludžbenkom, ako ćemo po novohrvatskom…
PS Da se energija nemože potrošiti uči se u 7. razredu osnovne škole.
direktno iz knjige o fizici: energija ne može nestati, već se samo pretvara iz jednog oblika u drugi. – trošiti se može. kraj rasprave – get your facts straight!
Previše mi se nešto priča oko tih guma, postale su Bogu i vragu dosadne ! S obzirom da se je većina timova požalila na njih u smislu teškog pronalaženja radnog područja ne mogu nikako da ne spomenem sam razvoj i ulaganja u bolid. Čemu sve to kada je, kako sada stvari stoje, najutjecajniji faktor dobro razumijevanje guma. Što ako je jedan Ferrari nabrži bolid, što ako je jedan McLaren najbrži bolid, što ako je jedan Mercedes najbrži bolid, što ako je jedan Lotus najbrži bolid a taj najbrži bolid zbog prezahtjevnog pronalaženja radnog područja ne uspijeva doći do izražaja. Mislim… Read more »
Sve potpisujem osim ovoga “a ne tamo neki Senna ili neki MSC”.
F1 se pretvara u šah :/
u šahu oba igraca imaju iste šanse 😉
@Rose to sam namjerno tako napisao !!!
najveci misterij monaka je koliko ce reklama pustiti za vrijeme trajanja utrke! :))
baš mi je drago šta su uvaženi forumaši zaključili da je jedino rješenje više dobavljača guma za F 1 ..samo mi 2 stvari nisu baš najjasnije . 1 . kad bi i bila npr 4 dobavljača ( 3 uz pirelli) , a s obzirom da BE zadaje parametre kakve gume trebaju bit ( da sve bude napetije , neizvjesnije , uzbudljivije = više novaca ) mislite li vi cjenjeni umovi foruma da bi novi proizvođači proizvodili gume po svom nahođenju ili bi se držali naputaka BE ? 2 . ko se lani žalija na pirellice ? je li lani korišten… Read more »
Slažem se s gotovo svime što si napisao, ali zašto se ne bi opet mogla vratiti dva dobavljača guma (Kao u vrijeme Michelina i Bridgestonea), pa nek e momčadi odluče koga će odabrati. I ne kontam tu glupu foru da moraju u utrci voziti na različitim vrstama guma, iako im pašu samo jedne, znači ono drugo je samo da bi usporilo vozače. Ukrtko ja sam za dva dobavljača guma, momčadi biraju koje žele, inženjeri procjenjuju koje su najbojje za pojedinu utrku i furaju na tim i još + nadolijevanje goriva.
Avalon, opet filozofiraš, znaš da sam u pravu.
ne zanam jesam li u pravu al kad auto klizi gume su glavni krivac a sve skupa ovo s gumama je otišlo pre daleko najbolje bi bilo da već za iduću godinu imamo još jednog dobavljača i eto još zabave
Slažem se, neka se vrati kao što je nekad bilo, uostalom, to sam dolje i napisala.
Jooj, Talijani i ozbiljan posao, nikako.
Vratite Bridgestone
Pirellijev motorsport direktor Paul Hemberey …. vidi se po imenu i prezimenu da je ovo pravi taljan 🙂 ali u pravu si ..šta je jadan direktor kriv ili odgovoran…uvik su najodgovorniji radnici….ti neozbiljni taljani , direktor je samo ukras koji ne odlučuje o ničemu …u jbte
ovo više nije prava f1.Ak hoćemo ekologiju,treba f1 zabraniti,al onda treba zabraniti i kineske aute,talijanske banke,saudijsku naftu,ukrajinske k…e,itd.,itd.F1 treba biti:beskrajni setovi guma,nadoljevanje goriva,motori od 1500ks,bernie u staračkom domu,itd.,itd.Priznajte da je tako.
A sta ti imas protiv ukrajinskih k…i???
Samo mi nemoj dirati ukrajinske k..ve
Zar je uopšte bitno? Svi voze na istim gumama, tako da je svejedno da li se ide svakih 10 krugova u boks ili svakih 20. Svakako je izazov za sve inženjere i vozače da se prilagode situaciji i da nađu najbolje rješenje.
Ako su već zabranili nadogradnju motora, makar nek ima nešto oko čega se inženjeri mogu natjecati.
Na gumama pise P Zero . Moze li mi netko reci sto znaci ono Zero?
Pirelijeva interna oznaka za trajnost…
PZero project. Prije 125 godina, zahvaljujuci uspjehu Pirellija, stavili su produzeno slovo P sa nulom na kraju kao dekoracijom, i tako nekako je doslo ime Pirelli Zero…
A da napomenem, da je Giovanni Battista Pirelli, kad je osnovao svoju firmu 1872. u Milanu, na pocetku krenuo sa izradom stvari od gume, a medju prvima su radili gumene dihalice za ronjenje :-)..
trebalo je bit zoro po legendarnom junaku zorou ali je neko napravija grešku pa je ispalo zero .
Te dihalice za ronjenje se isto mijenjaju nakon 10udisaja osim onih koji sporije disu nakon 11 do12udisaja
Nije Pireli napravio lose gume jer neznaju napraviti bolje nego je to fia trazila….da trajnost guma bude manja a ne da moguvoziti na mekima pola utrke! tako da se svi koji se vrtite oko pireija trebate se upitati zasto je to fia zeljela?
Gume su njesra!!!! Izbacili su gume koje nisu odgovarale plači pi…ma(ferrariju) tako da i razlike između mekših i tvrđih više nema!!! Vratiti Michelin!!!!
Dobri ljudi ovog foruma, recite mi da li se na ikojem lokalnom programu pušta repriza kvalifikacija pošto ih sutra neću moći gledati?
Nadam se da ćete me pozitivno iznenaditi. Unaprijed vam se od srca zahvaljujem! 🙂
na kanalu ri ti ima repriza 🙂
Super! Puno ti hvala! Znaš li možda u koliko sati?
ma pricaju gluposti, ako iko moze razumjeti gume onda su to vozaci, ako vecina vozaca kaze da ne mogu voziti na svom maksimumu jer moraju cuvati gume onda gume ne valjaju… valjda treba biti jasno svakom da kad vozaci kazu da ne smiju voziti na maksimumu jer u protivnom veoma brzo gume izgube ionako slabe performanse sta u stvari ne valja na bolidu… pa ne utrkuju se u bolidima roboti pa da su ne bitni u svojim procjenama i komentarima… sad eto ispada da nisu krive gume nego inzinjeri i cijele momcadi… ma koji kretenizam…
Nadam se kiši… Bar ce se o gumama pricat u sasma drugom kontekstu, a o vozacima kako spada
Ako je nesto dobro oda o tome ne treba pricati a o Pirelicama se stalno prica
Ova Pirelli-jeva teorija ne drži vodu, to znači oni naprave gumu, a onda ti konstruiraj auto za te gume.
Pa koje tu veći,jači,skuplji,važniji,itd. Taj Paul misli prodavati maglu, samo neznam kome,talijanska
muljaža i posla !
KAMI88….. moga bi citirat cili prvi dio izjave hemberiya ali ne bi pomoglo pa je dosta i ovo ” “Rekao bih da momčadi razumiju gume, ono što ne razumiju je kako podesiti svoje bolide da optimalno iskoriste gume. To je pravi izazov.” znači …ne treba prema gumama konstruirat bolid , treba samo podesit bolide ( set up) da optimalno iskoriste gume 😉 btw taljanska muljaža i posla ti baš ne drži vodu pošto je pirellijev motorsport direktor paul hemberey englez 🙂 nije mi jasan taj animozitet forumaša prema taljanima ( i kod ferraria i kod pirellia ) kad su glavni… Read more »
Pirelli dobro ste rekli …
Kako ovaj Hembery se.re…
Meni je bilo draže kad je bilo više dobavljača guma, pa su momčadi mogle birati. Općenito mi se to sada sa gumama ništa ne sviđa.
Istina, čim ima vise proizvođača guma koji sudjeluju u f1 ima i boljeg i efikasnijeg rada samih proizvođača. Konkurencija je uvijek pozitivna i tjera na poboljšanja i nadmetanja.. ..pa neka onda momčadi same odluče koji im proizvođač vise odgovara
Slažem se montona, ali i ove gluposti moraju voziti na ovim gumama pa onda na ovim gumama… sve ih moraju koristiti u utrci, baš mi to ni malo ne sjeda. Bolje mi je bilo prije.
Dosadno….molim ekipe i Pirelli da sjednu za stol i riješe taj svoj dosadni rat riječima!!! I po mogućnosti neka to riješe tako da mi zato ni ne saznamo….koga zanima tko što nije razumio oko guma??? Mene samo zanima tko će pobijediti u utrci, a samim tim taj je ujedno i najbolje “razumio” Pirellieve gume!
….neću pirelli oću bridgestone! 😀