Stoner se ne slaže sa stalnim promjenama u MotoGP-u

Aktualni svjetski prvak nedavno je prokomentirao konstantne promjene pravila u kraljevskoj klasi, izrazivši neslaganje s politikom vodećih ljudi MotoGP-a.

Kada se ne bori za pobjede i postolja u svjetskom prvenstvu, Casey Stoner sa velikim zanimanjem prati sve što se događa iza kulisa svjetskog prvenstva i vrlo često izravno kritizira vodeće strukture svjetskog prvenstva. Australac je nedavno vrlo iskreno prokomentirao nova pravila i promjene u MotoGP-u

„Pravila moraju biti stabilna,“ rekao je Stoner u razgovoru za MCN.

Činjenica jest da se pravila stalno mijenjaju. No, problem nije u novim pravilima, već u onim odlukama koje su donesene ranije. Promjenom motora sa 500 na 1000 cm3, pa sa 1000 na 800 cm3 i uvođenjem jedinstvenog dobavljača guma za sve momčadi, izgubili smo konkurenciju. Takvim promjenama pravila izgubili smo neke momčadi koje možda nisu bile najbrže, ali su na dan utrke uz malo sreće i pomoć guma drugog proizvođača znale završiti na postoljima i biti eksponirane.“

Vozač Hondine tvorničke momčadi kritizirao je promjenu pravila o maksimalnoj težini MotoGP motocikala za ovu sezonu.

„Žele smanjiti troškove natjecanja i onda donesu odluku i povećaju težinu motocikala za četiri kilograma nakon što su sve momčadi već razvile svoje prototipove. To je sve momčadi stajalo jako puno novaca, posebice Hondu i Yamahu za koje znam da su bile na rubu minimalne težine. Možda drugi proizvođači nisu bili u toj situaciji, no onda su odlučili povećati mimalnu težinu i momčadi su morale potrošiti sav onaj novac koji su trebale uštedjeti.”

“Kenny Roberts bi se možda još uvijek utrkivao sa svojom momčadi da se pravila ne mijenjaju iz sezone u sezonu. No, pravila su se mijenjala i sa motociklima od 800 cm3 i u takvim uvjetima je teško očekivati da će sve momčadi biti na istoj razini.“

„Radi se o momčadima koje žele ući u ovo prvenstvo, izgraditi ime i razviti konkurentan motocikl. No, s ovakvim promjenama pravila jedostavno ne mogu pratiti ritam i nemaju dovoljno resursa za stalne promjene u razvoju motocikala. Ovakva pravila nemaju nikakvog smisla. Pokušavaju uštedjeti novac dodatnim trošenjem. I zašto su ograničili momčadi na upotrebu motora sa četiri cilindra? Bez toga bi možda vidjeli neke sjajne ideje, poput Hondinog motora s pet cilindara. To je bio odličan motor, no vjerojatno bi i druge momčadi pronašle neka zanimljiva rješenja.“

Međutim, male momčadi u ovakvoj situaciji ne mogu se opstati i napraviti željenu razliku. Mislim da vodeći ljudi MotoGP-a u tome jako griješe,“ zaključio je aktualni svjetski prvak.

 

 

 

3 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Veka

Ma Stoner je jedan super tip, no b.s.
Da je bar više takvih u motorsportu, pogotovo u F1.

redfull

bas upravo tako ,politika da ih iscede ,to nije fer to se isto desava i sa f1 ,jest mozda je malo zanimiljivije posto trebate sloziti novi bolid ili motocikl i sve ispocetka.pravila mogu se menjati ali bas toliko bas ne ,trebaju soferi i ekipe odraditi jedan protest i da se ne slazu sa puno menjanje pravila i tako to…

marlboro

imas potpuno pravo Casey

Related Posts