Nakon turbulentnog i kontroverznog vikenda u Kanadi, karavana Formule 1 seli natrag na europsko tlo, točnije u slikovitu austrijsku regiju Štajersku, gdje se smjestio Red Bull Ring, jedna od najbržih i najkompaktnijih staza u kalendaru. Velika nagrada Austrije tradicionalno donosi dinamične utrke, nepredvidive strategije i bliske borbe kotač uz kotač, a ni ovog puta ne manjka razloga za uzbuđenje. Niz je pitanja koja trebaju odgovore – može li McLaren ukrotiti unutarmomčadsku borbu, hoće li Maxovi navijači biti zadovoljni poslije domaćeg vikenda i je li konačno vrijeme da Ferrari učini neki korak prema naprijed?
Picture perfect 🖼️#F1 #AustrianGP pic.twitter.com/Vs5nxGVl1X
— Formula 1 (@F1) June 26, 2025
Glavna priča ostaje napeti unutarmomčadski okršaj u McLarenu. Oscar Piastri stiže u Austriju kao vodeći u prvenstvu, s 22 boda prednosti ispred momčadskog kolege Landa Norrisa. Incident iz Montreala, u kojem su se sudarili u izravnoj borbi, još uvijek odjekuje Paddockom. Norris je preuzeo odgovornost (što je s njegove strane u potpunosti ispravno), no pitanje je hoće li to biti dovoljno da zadrži povjerenje ekipe, a još važnije, da vrati vlastito samopouzdanje. U Formuli 1 vrijedi zlatno pravilo: momčadski se kolege ne smiju sudarati. S obzirom na tijesan poredak na vrhu, McLarenovi šefovi više si ne mogu priuštiti međusobno uništavanje.
“Što se dogodilo u Kanadi nije bilo idealno, ali i dalje imamo slobodu utrkivati se i boriti se za prvenstvo. Incident u Kanadi nije doveo do nekakvih velikih rasprava ili velikih odluka. Bila je to Landova pogrešna procjena, on je to priznao i ispričao se. Znali smo na ulasku u ovu godinu da postoji vjerojatnost da će se borba za prvenstvo voditi između mene i Landa, znali smo što bi bilo u igri. Obojica želimo uspjeh u godinama koje dolaze, a najjednostavniji put do toga je uz ujedinjenu ekipu.”
“Shvatili smo što je pošlo krivo [u kvalifikacijama u Kanadi] i uvjeren sam da ćemo se vratiti u top formu”, poručio je Piastri.
Na domaćem terenu, podno Alpa, Max Verstappen će pokušati vratiti dominaciju i obradovati tisuće svojih navijača. Iako je Red Bull Ring dosad bio jedno od njegovih najuspješnijih poprišta (osvojio je pet pobjeda na ovoj stazi), ove godine stvari ne idu glatko. Trenutačno treći u ukupnom poretku, s 43 boda zaostatka za Piastrijem, Verstappen je pod pritiskom kakav nije osjetio već nekoliko sezona. No, povratak na stazu koju poznaje kao vlastiti džep mogao bi mu biti upravo ono što mu treba za novi uzlet.
“U prošlosti smo ovdje imali mnogo odličnih utrka, neke od njih dovele su do neočekivanih pobjeda. Na ulasku u ovaj vikend mi nismo favoriti, sasvim sigurno, ali ekipa će pokušati napraviti ono najbolje i uzbuđen sam. Uvijek sam se ovdje osjećao dobro, iz kojeg god razloga. Uvijek imate staze koje vam više odgovaraju, a meni ova odgovara. Možda zbog tečnosti staze.”
Red Bull ima i neke nadogradnje na bolidu. “Svaka nam sitnica može pomoći u napretku”, rekao je Max.
Winning at home for the first time 🥹
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) June 25, 2025
⏮️ 2018#F1 || #AustrianGP 🇦🇹 pic.twitter.com/O5UlvdgkZX
Mercedes, ojačan pobjedom Georgea Russella u Kanadi, njihovom prvom ove sezone, također ima razloga za optimizam. Russell je prošle godine slavio upravo na Red Bull Ringu, nakon što su se Verstappen i Norris sudarili u okršaju za pobjedu. Četvrto mjesto u ukupnom poretku i moment s prošlog vikenda stavljaju ga među glavne kandidate za visoke pozicije i ove nedjelje. Ako forma potraje, Mercedes bi se mogao uključiti u borbu za konstruktorski naslov, scenarij koji je donedavno izgledao kao čista znanstvena fantastika.
“Mislim da je nastup u Kanadi pomalo izoliran slučaj. Bili smo i lani na najboljoj startnoj poziciji u Kanadi, vjerojatno smo trebali pobijediti i u utrci. Naš bolid je stvarno dobar kad se gume ne pregrijavaju, na stazama koje imaju sporije zavoje i gdje imamo glatki asfalt, kad temperature nisu previsoke.”
“Na brzim stazama gdje je vruće, kao što je bilo u Barceloni, u Imoli, vjerojatno i ovdje, nije tako dobar”, komentirao je Russell.
A Ferrari? Nada zadnja umire. Crveni iz Maranella i dalje traže izlaz iz zone prosječnosti. Iako pokazuju povremene bljeskove, konstanta i brzina na svim vrstama staza i dalje im nedostaju. Red Bull Ring bi im, s obzirom na kratku konfiguraciju i nagle promjene tempa, mogao odgovarati, no pitanje je jesu li napokon pronašli set-up koji će im omogućiti borbu s vodećima.
“Ekipa je stvarno marljivo radila kako bi pripremila novu podnicu. Ne znamo kakav će nam korak donijeti, ali otkrit ćemo sutra”, rekao je Hamilton.
“Imamo nešto pozitivniji osjećaj, nadamo se da ćemo s nadogradanjama smanjiti zaostatak za onima ispred, no pored toga jednostavno smo sasvim fokusirani da bismo izvukli maksimum iz vikenda”, dodao je Leclerc.
Austria, we’re coming for you 🔜 pic.twitter.com/8zXj20AMDR
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) June 25, 2025
Red Bull Ring je staza s bogatom poviješću i tehnički zahtjevnom konfiguracijom, kombinacija brzih zavoja, naglih promjena visine i kratkog, adrenalinskog kruga čini je jedinstvenim izazovom za vozače i momčadi.
Prva Velika nagrada Austrije održana je davne 1964. na Zeltweg Airfieldu, no zbog loših uvjeta i neadekvatne sigurnosti ta verzija nije opstala. Pravi uzlet dolazi 1969. kada se otvara Österreichring, kultna staza poznata po dugim zavojima i brzim sekcijama, koja je brzo postala omiljena među vozačima. No, i ona je s vremenom izgubila mjesto u kalendaru zbog sve strožih sigurnosnih zahtjeva.
Nakon temeljite rekonstrukcije 1996., staza se vraća kao A1-Ring, u kraćoj i moderniziranoj verziji. Od 2014. nosi ime Red Bull Ring, nakon što ju je preuzeo Red Bull, i od tada ponovno neizostavno mjesto u F1 kalendaru. Spielberg je danas simbol austrijskog motosporta, a staza jedno od najbržih, najkompaktnijih i tehnički najzahtjevnijih borilišta u sezoni. Sa svojih 4,318 kilometara dužine i samo 10 zavoja (od kojih su većina desni), Red Bull Ring pruža iznimno kratak i intenzivan krug.
Pole by 𝘁𝗵𝗶𝘀 much 🤏 Here's how @Max33Verstappen did it ⏱🇦🇹pic.twitter.com/OB7W8L9R0z
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) July 3, 2021
Među višestrukim pobjednicima ističe se Max Verstappen, koji je na VN Austrije slavio čak četiri puta (2018., 2019., 2021. i 2023.). Zanimljivo je da se na ovoj stazi vozila i utrka za VN Štajerske, 2020. godine, kad je također pobijedio Verstappen. Ukupno, Max ima pet pobjeda na Red Bull Ringu, što ga čini najuspješnijim vozačem u Spielbergu. Alain Prost ima tri pobjede na ovoj stazi, dok su u eri A1-Ringa dominirali Mika Häkkinen i Michael Schumacher, svaki s po dvije pobjede. Dvije pobjede imaju još Nico Rosberg i Valtteri Bottas.
Osim akcije na stazi, ovoga vikenda u Spielbergu dodatnu pažnju privlači i dugoočekivani F1 film. Glavnu ulogu tumači Brad Pitt, koji se pojavljuje u ulozi bivšeg vozača povratnika Sonnyja Hayesa, dok Lewis Hamilton sudjeluje kao producent i savjetnik za autentičnost. Film, koji se djelomično snimao na pravim Grand Prix vikendima, obećava realističan pogled iz kokpita i Formulu 1 iz nove perspektive.

Pirelli je za Spielberg pripremio gume iste vrste kao i prošle godine – C3 kao hard, C4 kao medium i C5 kao soft. Površina staze Red Bull Ring prilično je stara i abrazivna, no potrošnja guma ne predstavlja ključan faktor u trkaćem vikendu. Budući da zavoja nema puno, lateralne sile unutar jednog kruga nisu jako stresne za gume. Degradacija u najvećoj mjeri dolazi kao posljedica visokih temperatura te zona žestokih kočenja i naglih ubrzanja nakon sporih zavoja. Vozači će imati težak zadatak držati pod kontrolom pregrijavanje stražnjih guma.
Što se strategije tiče, prošle je godine popularan izbor bila strategija dva ulaska u boks tijekom utrke. Gotovo svi vozači utrku su započeli na srednjoj smjesi guma, a u velikoj većini slučajeva u prometu su bili samo medium i hard.

Prema službenim informacijama, očekuje se vruć i uglavnom suh vikend na Spielbergu. Petak bi trebao biti djelomično oblačan sa sunčanim intervalima, uz temperature oko 28 Celzijevih stupnjeva i slab rizik od kiše (oko 20 posto) tijekom slobodnih treninga. Subota donosi stabilnije vrijeme, potpuno suho i temperature do 29 stupnjeva, idealno za kvalifikacije. U nedjelju, na dan utrke, očekuje se sunčano nebo uz moguće nakupine oblaka te maksimalnu temperaturu do 30 stupnjeva, a vjerojatnost pljuskova i dalje je niska, oko 20 posto.
Prošla tri izdanja Velike nagrade Austrije uključivala su i sprint format, no ove godine nije tako. Raspored događanja se vraća klasičnom trkaćem formatu. Prvi i drugi slobodni trening su u petak, 27. lipnja u 13:30 i 17:00 sati, dok je treći trening na rasporedu u subotu, 28. lipnja u 12:30. Kvalifikacije su, kako smo i naviknuli, u subotu od 16h, a utrka uz nedjeljni ručak u 15h. Uživajte.

Po nama Norris bi mogao zaglibiti još dublje u Austriji, iako mu je to jedna od staza gdje je ostvarivao svoje nabolje rezultate. https://youtu.be/OyHFquCH0OQ