Nakon što je posljednjih 18 godina proveo u Red Bull Racingu, legendarni dizajner Adrian Newey uskoro počinje raditi za Aston Martin. Otkrio je što ga je dovelo do odluke o promjeni sredine.
U travnju prošle godine Paddock Formule 1 uzdrmala je vijest o odlasku Adriana Neweyja iz Red Bulla. Suradnja tog sjajnog dizajnera bolida i austrijske momčadi rezultirala je osvajanjem osam vozačkih i šest konstruktorskih titula u Svjetskom prvenstvu Formule 1.
Iako je prethodno potpisao novi ugovor, Newey je prije otprilike godinu dana počeo primjećivati neke stvari koje mu se nisu sviđale. Unutar Red Bulla bilo je određenih neslaganja, a na to su se nadovezali i problemi s prošlogodišnjim bolidom RB20.
Također, Neweyju sigurno nije dobro ‘legla’ izjava Christiana Hornera s kraja 2023. godine, kad je rekao da tehnički tim pod vodstvom Pierrea Wachea radi predivan posao i da nije ovisan o Adrianu. Kad se sve zbroji, Newey je očito imao dovoljno razloga za odlazak.
“Da ste mi 12 mjeseci ranije rekli da ću otići iz Red Bulla i onda počinjati ispočetka, rekao bih vam da ste ludi. Međutim, iz različitih razloga, osjećao sam da ne bih bio iskren prema sebi da sam ostao u Red Bullu.”
“Dakle, prva teška odluka koju sam trebao donijeti bila je upravo ta: Želim li ostati u Red Bullu ili ne? Došao sam do zaključka da ne mogu ostati, želim li biti pošten prema sebi”, objasnio je Newey u razgovoru za Auto Motor und Sport.
Druga odluka koju je morao donijeti odnosila se na to želi li i dalje raditi ili će napustiti Formulu 1 i živjeti život umirovljenika. Adrian je 26. prosinca prošle godine navršio 66 godina.
“Generalno, realnost je da sam želio postati dizajner u auto utrkama od svoje desete godine ili tu negdje. Imao sam sreću da sam si tu želju ispunio. Naravno, bilo je čudnih dana u kojima nisam uživao, ali u većini slučajeva sam uživao u svakom danu svog radnog vijeka. Osjećam se nevjerojatno sretnim jer sam bio u toj poziciji.”
“Mogao sam jednostavno otići u mirovinu i sjediti na klupici”, kaže Newey pa objašnjava zašto mu se ta opcija nije svidjela. “Došao sam do zaključka da zapravo želim nastaviti raditi jer bi mi bilo dosadno da ne radim ništa. Ako ću raditi i dalje, zašto onda ne bih nastavio raditi ono što sam oduvijek želio raditi i u čemu sam uživao?”

Vlasnik Aston Martina, Lawrence Stroll, jedva je dočekao priliku i brzo je dogovorio suradnju s Neweyjem. S radom u novoj momčadi Adrian će početi prvog dana ožujka.
Što se pak Red Bullovog pada forme tiče, koji se zapravo poklopio s Adrianovim odlaskom iako su problemi počeli i ranije, Newey kaže kako mu se nije sviđalo što se njegovi kolege uglavnom nisu previše zabrinjavali kad su uočeni prvi nedostaci na bolidu.
“Već u završnoj fazi 2023. počelo se događati da je bolid bilo teško voziti. Jasno, to je pasalo Maxu. Odnosno, ako vam je draže, on se mogao nositi s tim. Checo nije.”
“Isto tako, tijekom 2023. smo uočili sve veću razliku u nastupima između timskih kolega, Maxa i Checa. To se prenijelo na prvi dio 2024., ali bolid je i dalje bio dovoljno brz da bismo se mogli nositi s time. Mene je to počelo brinuti, ali nije se mnogo drugih ljudi u organizaciji previše zabrinjavalo zbog toga.”
“Prema onome što sam vidio izvana, iako ja ne znam… Nije da želim kritizirati, ali momci u Red Bullu nastavljali su ići u istom smjeru, vjerojatno zbog nedostatka iskustva. Problem je bio sve izraženiji, sve do točke kad je čak i Maxu postalo teško voziti taj bolid.”
Red Bull je na kraju izgubio prvenstvo konstruktora i osvojio tek treće mjesto. Sezonu je spasio četvrtim uzastopnim naslovom Maxa Verstappena.
Newey sada počinje novu avanturu. Dizajnirat će Aston Martinov bolid za 2026. i pokušati pomoći petoj momčadi iz prošlogodišnjeg prvenstva da napokon postane kandidat za sami vrh Formule 1.
Ako Stroll bude i dalje imao dosta novaca i alata, Newey će mu bez problema napraviti dobru igračku za sina i ekipu.