Max Verstappen najbrži u sprint shootoutu za VN SAD-a!

Sprint dan je u Austinu na stazi Circuit of the Americas! U jučerašnjim kvalifikacijama za nedjeljnu glavnu utrku najbrži je bio Charles Leclerc u Ferrariju, a večeras je najbrži bio Max Verstappen u Red Bullu za 0.055 sekunde ispred drugoplasiranog Charlesa Leclerca u Ferrariju. Treći je bio Mercedesov sedmerostruki prvak Lewis Hamilton.

Četvrto najbolje vrijeme je postavio Lando Norris u McLarenu. Zanimljivo je da su sva četvorica na vrhu bila unutar desetinke sekunde. Peti je bio drugi McLarenovac, Oscar Piastri. Njemu će društvo u trećem redu za sprint praviti Carlos Sainz u Ferrariju.

Pomalo (standardno) razočaravajući je bio sedmi Sergio Perez u Red Bullu. Iza njega na osmom mjestu je bio drugi Mercedesov vozač, George Russell. Odličan deveti je bio Alexander Albon u Williamsu, a krug prvih deset je zatvorio Pierre Gasly u Alpineu.

Sprint je na rasporedu u ponoć.

Ispali u SQ1: Hulkenberg, Magnussen, Bottas, Tsunoda i Sargeant

U Austinu su nas dočekali savršeni vremenski uvjeti za održavanje shootouta.

Shootout je počeo kako je o planirano, u 19:30 sati. Na prve bolide na stazi smo čekali nešto više od minute, a led je probio Hamilton. Pratila ga je poveća grupa ostalih vozača. Svi su bili na srednje mekim gumama, kako nalažu propisi (SQ1 i SQ2 vozači moraju koristiti srednje meke gume, a u SQ3 meke gume).

Prvo mjereno vrijeme je postavio Hamilton. Nije bio baš perfektan krug, nedostajalo mu je prianjanja u sporijim zavojima. Postavio je vrijeme 1:36.402. Još je šest vozača iza njega postavilo vrijeme, i tek sedmi vozač ga je skinuo s prvog mjesta – Leclerc je odvozio najbrže vrijeme – 1:36.302, a zatim je Sainz postavio drugo najbolje vrijeme s dvije stotinke sporijim vremenom od Leclerca. No, brži od oba Ferrarija je bio Verstappen sa tri desetinke bržim vremenom. U završne tri minute je iza navedenog trojca bio Russell, potom Perez, Ocon, Hamilton, Gasly, Zhou, Norris. U zoni ispadanja su bili Bottas, Magnussen, Ricciardo, Stroll, Sargeant. U opasnosti od ispadanja je bio Alonso na 15. mjestu.

Po završni krug su na stazu izašli svi osim Verstappena. Odličan krug je odvozio Albon, krug je bio dostatan za treće mjesto, a Leclerc je s novim krugom smanjio zaostatak za Verstappenom na dvije tisućinke! Alonsov je krug bio dovoljan za sedmo mjesto, a Ricciardo se provukao kroz iglene uši na 15. mjestu! Tako su u SQ1 redom ispali Hulkenberg, Magnussen, Bottas, Tsunoda i Sargeant. Na ponovljenom snimku smo mogli vidjeti i kako je Russell prilično omeo Leclerca u brzom krugu, tako da smo očekivali kaznu za Russella.

Ispali u SQ2: Ricciardo, Alonso, Ocon, Stroll i Zhou

Najbržih 15 iz SQ1 je bilo spremno za SQ2. Ovaj put su vozači odmah stvorili kolonu na izlasku iz boksa i čekali zeleno svjetlo za početak druge runde shootouta.

Odmah je prvi krug odvozio najbrži iz SQ1. Postavio je vrlo brz krug – 1:35.181. Perez je bio čak šest desetinki sporiji od Verstappena. dok je Leclerc bio tri desetinke sporiji od Maxa, a Sainz dodatne dvije desetinke iza Leclerca. U međuvremenu smo doznali da će suci incident između Russella i Leclerca istražiti nakon shootouta. Tri minute prije kraja samo je osam vozača postavilo vrijeme, poredak je bio Verstappen, Leclerc, Sainz, Norris, Perez, Piastri, Stroll, Zhou.

Dvije minute prije kraja svi su bili na stazi i išli po završne ključne krugove. Verstappen je imao škakljivu situaciju u završnom dijelu prvog sektora – previše je zahvatio rubnjaka i završio je u “sbinnali”. Srećom po njega, bio je daleko od zida.

Unatoč tome, Verstappen je bio siguran u prolaz dalje. U prvih deset se provukao Albon, a ispali su redom Ricciardo, Alonso, Ocon, Stroll i Zhou.

SQ3: Verstappen odnosi sprint pole, prva četvorica unutar desetinke!

SQ3 je doslovno bio shootout – svi vozači su išli samo na jedan mjereni krug na mekim gumama. Četiri minute prije kraja je prvi bolid izašao na stazu, i to je bio Verstappen, a ostali su ga pratili u pravilnim razmacima kako ne bi jedni druge ometali.

Max je bio prva i glavna referenca. Prvi sektor je pripao Norrisu, u drugom sektoru je Verstappen bio brži, i na kraju je Norris bio sporiji od Maxa za desetinku. Zatim je Leclerc odvozio najbrži drugi sektor, i na kraju je za pola desetinke bio sporiji od Verstappena. Perez i Sainz su podbacili, a Hamilton se “uvalio” između Leclerca i Norrisa na treće mjesto. Tako je Verstappen osvojio shootout i prvi kreće u kasnijem sprintu!

Pretplati se
Obavijesti o
3 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
1borna

Hmm lijepo se vidjelo da je Russel u trećoj rundi debelo otišao sa svim kotačima preko bijele linije no vrijeme mu nisu brisali! I Max je bio na kratko i malo izvan dozvoljenoga,
i njemu su na to zažmirili?

1borna

Kasnije sam na motorsport-total pročitao:
Kao iu Kataru, FIA je reagirala na mnoga kršenja ograničenja staza i napravila prilagodbe u nekim područjima.

Voditeljsko tijelo navodi: “Nakon jučerašnje rasprave s timovima i vozačima, proširili smo bijelu liniju s vanjske strane zavoja 9, 12 i 19 kako bismo vozačima dali malo više prostora u ovim zavojima.”

Šira bijela linija sada se proteže znatno izvan prvog dijela rubnjaka na izlazu iz zavoja.

Dodao bih još da je Russell radi ometanja Leclerka kažnjen sa 3 mjesta unatrag u sprintu.

schumy

To su “pravila” FIE – kako kome, pa se ti čudi kao i ja, sve je to “kuhinja”…

Related Posts
3
0
Would love your thoughts, please comment.x