Novost sezone Formule driver je drugi put ove godine natjecanje na Učki, s relativno skromnom konkurencijom HAKS Kupa, tek 58 vozačica i vozača.
OPATIJA – Kalendarom HAKS Kupa formule driver ove je sezone predviđeno uobičajenih pet natjecanja, među kojima nema vožnje pitoresktnim Limskim kanalom, koji je sve do prošle sezone bio dio tradicije prvog jesenjeg natjecanja. Nositelj projekta Formule driver Autoklub Buzet Autosport zamislio je i prvotno planirao natjecanje na novoj destinaciji, padinama Platka, ali se od toga odustalo i četvrto natjecanje devete sezone održat će se drugi put u istoj godini na stazi Učka.
Organizator „1. Nagrade Opatije 2023.“, u nedjelju 1.listopada, je Autoklub Opatija Motorsport, uz generalnog pokrovitelja Grad Opatija. Nastup u bodovnoj konkurenciji međunarodnog HAKS Kupa prijavilo je tek 58 vozačica i vozača, što predstavlja relativno mali broj za ovu automobilističku disciplinu. No, njima će se pridružiti još najmanje toliko sudionika u izvan bodovnom sustavu za Nagradu organizatora, popularnom Prvenstvu PIR-a.
Među brojnim hrvatskim automobilistima pet je inozemnih, tri iz Slovenije, te po jedan iz Austrije i Italije. Upravo među njima stižu i favoriti, kako za generalku, tako i konkurenciju vozačica. Izostat će neki visoko plasirani, ali to je šansa domaćim dečkima da se dokažu, bodovno ojačaju i približe postoljima za kraj sezone, što će sredinom studenog biti zaključena na Automotodromu Grobnik.
Favoritom za „generalku“ slovi višestruki pobjednik Talijan Franco Giacomazzi (Lancia Delta EVO Proto), a najvećeg će suparnika imati u Austrijancu Draganu Gajiću (Opel Corsa HVR), koji u ukupnom poretku zaostaje 19 bodova. Obojica su već okusili slast naslova pobjednika Kupa proteklih godina, a s hrvatske strane ima nekolicina vozača koji „pucaju“ na sam vrh, sve redom članovi istarskih autoklubova. Trojica su iz, ove sezone najbolje do sada ekipe Autokluba Pula-Rovinj Marin Leš (Citroen AX), te braća Hrvoje (Renault Clio Cup) i Domagoj Belinić (Renault 5 GT Turbo), dok četvrti stiže iz AKOK Skok Racing 1993 iz Gambetića Vrsaranin Karlo Pelicar (Citroen AX KitCar). Svako od njih ima svoj „pedigre“, svoj status koji ga svrstava u skupinu koja se može izboriti za Top 5, zaključnu vožnju najbolje petorice dana za bonus bodove koji se pripusuju redovno dobivenim osnovom rezultata dvije vožnje.
Među vozačicama troboj dama, Slovenke Sanje Paradiž ( Suzuki Cultus), koja brani naslov, potom do sada u Formuli driver najuspješnije i višestruke pobjednice Talijanke Romine Bressan (Renault Clio Cup) niz godina „u dresu“ AK Buzet Autosport, te najtrofejnije hrvatske vozačice Puljanke Ive Damarija (Autobianchi A112 1.4) iz AK Pula-Rovinj. Među juniorima pobjednika vrijedi tražiti između Filipa Pavline (AK Zagorje Oroslavje), Stefana Sinčića (AK Buzet Autosport) i Sandra Budiselića (AK RI autosport).
U svakoj od klasa do kraja sezone predstoje borbe za svaki bod i pobjednička postolja, a drugu ovogodišnju Učku na vodećim pozicijama dočekuju: serija do 1.400 ccm Ivan Višković (AMK No Traction Pula), serija više od 1.400 ccm Marin Petrić (AK Rijeka), sport do 1.400 ccm Nenad Damarija (AK Pula-Rovinj), sport do 1.600 ccm Marin Leš (AK Pula-Rovinj), sport do 2.000 ccm Dragan Gajić (Austrija), sport više od 2.000 ccm Matija Topolovec (AK Pula-Rovinj), SuperSport Franco Giacomazzi (Italija) i klasa Renault Sport Romina Bressan (AK Buzet Autosport).
Tri istarska kluba su vrh ljestvice u konkurenciji 36 ekipa, AK Pula-Rovinj, AK Buzet Autosport i AKOK Skok Racing 1993. Vozi se na dionici Veprinac-Vela Učka, duljine 3.600 metara s devet šikana usporenja. Uz HAKS Kup boduje se za Prvenstvo Auto i karting lige Zapad HAKS-a i Prvenstvo Auto karting saveza Istre. Verifikacija i tehnički prijam je u subotu od 14 do 17 sati, dok se u nedjelju od 8,30 sati vozi trening. Prva od dvije bodovne vožnje starta u 11,15 sati nakon svečanog otvaranja, a proglašenje najuspješnijih očekuje se na sportskom igralištu u Veprincu oko 18 sati.
Autor: Miroslav Krpan