Kako gurnuti tri prvaka na postolju u drugi plan? Zapratite FIA-u za više savjeta

O ovogodišnjoj Velikoj nagradi Australije mogao bi se napisati roman, pravi triler. Ili možda satirična komedija, ako više naginjete sarkastičnom tonu i duboko ste iziritirani aktualnim trenutkom vašeg omiljenog sporta.

Pa iako bih ovom prilikom najradije opet secirao sve kontroverzne situacije i “raspalio” po sudačkim “ekspertima” koji iz trkaćeg vikenda u trkaći vikend ruše ugled elitnog automobilističkog natjecanja, na neki način kao da nemam što novo reći o njima, a da nije već puno puta analizirano u tekstovima različitih autora na našem portalu. A nije nemoguće da ovih dana naletite na još jedan takav.

Nakon totalnog kaosa kojeg su kreirali proteklog vikenda u Melbourneu, zapravo se pitam samo jedno: Jesu li ti ljudi koji su postavljeni na najodgovornije funkcije toliko nesposobni donijeti prave odluke u onim “škakljivim” trenucima ili sad već namjerno rade stvari zbog kojih si kosu čupaju svi F1 “tradicionalisti”, koji su za to natjecanje čuli i prije izlaska Netflixove igran… pardon, dokumentarne serije.

Nisam inače, ili barem mislim da nisam, jedan od onih koji će tvrdoglavo zazivati neka prošla vremena poznatom rečenicom “nekad je bilo bolje”, ali gledajući određene situacije u Formuli 1 u proteklih nekoliko sezona, čovjeku se stvarno teško ne zapitati je li to još uvijek onaj isti sport kojeg smo nekad poznavali. I nisu za to krivi vozači, niti timovi.

Ljudi u direkciji utrke kao da više ne znaju čemu služi sigurnosni automobil, a u kojim uvjetima doista treba posegnuti za crvenom zastavom. Sudačka nedosljednost doista je nevjerojatna i ne mogu se oteti dojmu da bi F1 fanovi koji su u životu pogledali kakvih dvadesetak utrka, u golemoj većini slučajeva bolje odrađivali posao sudaca od onih pet ljudi koje FIA posjedne u sudačke stolice. Godinama su već uvjerljivo najslabija karika Formule 1 i stvarno ostaje dojam da bi sport bolje funkcionirao bez njih. Veća je šansa da se vozači sami dogovore oko odgovornosti za neki incident, nego da nam suci serviraju realnu i razumnu odluku.

Nažalost, svjedoci smo da Formula 1, unatoč stalnim izmjenama i doradama pravilnika, ne postaje sport u kojem dominira racionalnost i objektivnost pri prosuđivanju određenih spornih situacija, već se ta pravila primjenjuju kako kome u datom trenutku paše. I što je najgore, stvari se nikako ne pomiču u pravom smjeru, naprotiv. Od preranog odlaska Charlieja Whitinga, preko Michaela Masija pa do aktualnog direktora utrka Nielsa Witticha, konfuzija samo postaje veća.

Čini se da nam ne preostaje drugo nego prihvatiti taj kaos kao ono nepopularno “novo normalno” ili jednostavno sreću potražiti u praćenju nekog drugog natjecanja. Znamo da oni zagriženi ljubitelji Formule 1 neće pribjeći ovom drugom rješenju, no je li uopće realna nekakva nada da će stvari krenuti na bolje?

Bilo kako bilo, gurnemo li glavne negativce malo u stranu, moglo se na Velikoj nagradi Australije vidjeti i onih stvari zbog kojih volimo F1.

Start VN Australije (Photo by Peter Fox/Getty Images)

Pobjednik je treću utrku zaredom došao iz redova Red Bulla. Max Verstappen napokon je upisao svoju prvu pobjedu u Australiji i prvu za svoju momčad nakon 2011. i Sebastiana Vettela. Također, ovo je prvi put u povijesti da je Red Bull otvorio sezonu s tri uzastopne pobjede.

Na postolju smo imali trojicu F1 prvaka – Verstappena, Hamiltona i Alonsa (ukupno 11 naslova), a ovo je prvi takav slučaj nakon VN Mađarske 2018. kad su prva tri mjesta popunili Hamilton, Vettel i Raikkonen. Još jedna zanimljivost, ovo je bio 34. put da su Verstappen i Hamilton zauzeli prva dva mjesta i kroz čitavu F1 povijest nije postojao par vozača koji je toliko puta okupirao pozicije jedan i dva.

Iza leđa trojice najboljih bilo je jako puno događanja – duela na stazi, nesreća, uspona i padova, neočekivanih rezultata, tako da je prava šteta da se u danima nakon utrke najviše priča o (nepotrebnim) crvenim zastavama. Ah da, ako vam je promaklo, tri crvene zastave u jednoj utrci su još jedan rekord po kojem će se pamtiti ova utrka na stazi Albert Park.

Neke druge pamtljive stvari proći ćemo u našim standardnim rubrikama za analizu utrke…

VOZAČ VIKENDA: LEWIS HAMILTON

Možda na prvu djeluje čudno što ovdje ne stavljam Maxa, koji je suvereno osvojio pole position i bez previše dvojbi upisao svoju drugu pobjedu sezone, no s obzirom na moć Red Bullovog bolida, od Verstappena se trenutno ništa manje od toga niti ne očekuje. Na startu utrke je bio jako oprezan, što se donekle i može razumjeti, ali izgubio je pritom dvije pozicije, a još je kasnije u utrci isprobavao kako njegov RB19 kosi australsku travu pa stoga gubi pravo na status vozača vikenda.

Hamilton je pak konačno uspio odvoziti pravu utrku u Mercedesu W14. Nikako se nisu slagali na početku sezone i Lewis je djelovao prilično rezignirano nakon utrke u Saudijskoj Arabiji. I u Australiji je u kvalifikacijama bio sporiji od Russella, a tko zna, možda bi ova rubrika bila posvećena upravo mlađem Mercedesovom vozaču da ga nije zadesio peh s crvenom zastavom, a onda i kvar motora.

No, činjenica je da se Hamiltonovoj utrci ne može naći zamjerka. Nakon starta je u zavoju broj 3 jako lijepo prošao ispred Verstappena. Kasnije je razlika u brzini bolida jednostavno bila prevelika da bi se borio za pobjedu, ali je s puno odlučnosti pristupio duelu za drugo mjesto protiv Alonsa i, suprotno očekivanjima, taj duel dobio. U komunikaciji s trkaćim inženjerom moglo se čuti nekog “probuđenog” Hamiltona, a kakvu je utrku odvozio zapravo je najbolje opisao Fernando:

“Trudio sam se prisiliti ga na pogrešku cijelu utrku. Pokušao sam mu doći blizu, ali vozio je fantastično dobro i bez greške. Poput prvaka, što i jest.”

Fernando Alonso

TRAGIČARI VIKENDA: GEORGE RUSSELL I ALPINE

U doista ludoj utrci nije nedostajalo kandidata za status tragičara. Prvi je svakako George Russell. Odlično je startao i poveo utrku, ali izgubio je vodstvo kad je otišao u boks za vrijeme sigurnosnog automobila u sedmom krugu, a prije nego su suci prvi put isukali crvene zastave. Kad je utrka nastavljena pokušao je spasiti što se spasiti dalo, no utrku je završio nakon 17 krugova kvarom motora. Mogao je to biti veliki dan za Russella, ali kao da je sve bilo protiv njega.

Na pragu najboljeg rezultata sezone bio je i Alpine, budući da je Gasly najveći dio utrke proveo u Top 5. Ocon je također bio u igri za poneki bod, ali prilikom restarta nakon druge crvene zastave sve je pošlo krivo za vozače u ružičastim bolidima, međusobno su se sudarili i ostali bez prilike sudjelovati u onom trećem restartu. Vraćaju se u Francusku praznih ruku, tek s nekakvim optimizmom jer je bolid djelovao dosta konkurentno.

POTEZ VIKENDA: SAINZ VS GASLY

Pierre Gasly je odlično vozio na četvrtom mjestu nakon odustajanja Russella. Donekle je uspijevao pratiti tempo Hamiltona i Alonsa, a uspješno je zadržavao Sainza iza svojih leđa. No, u 25. krugu Ferrarijev mu je vozač “prodao” pravu fintu. Na kočenju za zavoj broj 3 “cimnuo” je na vanjsku stranu, a kad je Gasly krenuo to zatvoriti, u trenu mu se ubacio s unutarnje strane i preuzeo četvrtu poziciju.

IZNENAĐENJE VIKENDA: NICO HüLKENBERG

U Bahreinu i Saudijskoj Arabiji povratnik u F1 pokazao je brzinu u kvalifikacijama, no u utrkama nije bio na željenoj razini. U Melbourneu se opet probio u Q3, ali s razlikom da je i u utrci bio jako, jako dobar. Dugo je držao sedmu poziciju, onda ipak pao iza Pereza i Norrisa. Kod onog kaotičnog restarta napredovao je za nekoliko pozicija, čak u jednom trenutku bio četvrti iza kažnjenika Sainza pa je “u igri” bio scenarij prema kojem bi Nico prvi put u karijeri stao na postolje. Direkcija utrke ipak je resetirala poredak kakav je bio kod prethodnog restarta te je ‘Hulk’ u konačnici zauzeo sedmo mjesto.

Pokušao je Haas nešto promijeniti žalbom, ali je ista odbijena. Iako su tu ostali malo razočarani, ulazak u Q3 i sedmo mjesto u utrci sigurno bi potpisali bez razmišljanja da im je netko ponudio prije početka vikenda.

RAZOČARANJE VIKENDA: LECLERC & SAINZ

Ferrari kao da ima pretplatu na ove negativne rubrike. Razočaranje se dogodilo već u kvalifikacijama kad su Sainz i Leclerc zauzeli peto i sedmo mjesto, a treba imati na umu da je Perez ispao već u Q1. Ispred Ferrarija očekivano je bio Verstappen, ali i oba Mercedesa, Alonso u Aston Martinu, dok se Stroll ugurao između Propetih konjića.

A baš je kontakt sa Strollom presudio Leclercu u prvom krugu utrke. Po procjeni sudaca trkaći incident, nakon kojeg je Ferrarijev vozač završio u šljunku i mogao početi s pakiranjem za povratak u Europu. Sainz je imao peh kao i Russell. Izgubio je pozicije zbog ranog odlaska u boks i crvene zastave koja je uslijedila. Nakon toga je vozio svoju najbolju utrku ove sezone i lijepo se probijao do četvrtog mjesta, ali na kraju je imao onaj sudar s Alonsom, za koji su ga suci kaznili i zapravo mu oduzeli bodove. Kazna je vjerojatno prestroga, tim više što je Alonso vraćen na treće mjesto, a Sainzovo i Ferrarijevo razočaranje ovim vikendom još izraženije.

ISPOD RADARA: MCLARENOVI TALENTI

McLaren je u Australiju došao bez ijednog boda, a u Woking se vraća s lijepih 12 bodova i na šestom mjestu konstruktorskog poretka. Naravno, nije to nikakav znak da je bolid McLarena odjednom postao jako dobar. Odličan rezultat plod je ispadanja nekih vozača iz vrha, ali i jako dobrih vožnji Norrisa i Piastrija. To im treba priznati.

Lando se jako dobro držao cijelu utrku. Istaknuo se dosta dobrim otporom Perezu u Red Bullu i uspješno odrađenim pretjecanjem Hülkenberga. Na kraju je za sve to nagrađen šestim mjestom. Piastri je tijekom utrke stalno bio negdje na rubu bodova, ali uspješno se držao podalje problema i kad su otpali Alpineovci, a Sainz dobio kaznu, mogla je početi velika australska proslava prvih bodova u karijeri.

IZJAVA VIKENDA: ESTEBAN OCON

Esteban Ocon kroz godine je stekao reputaciju prilično incidentnog vozača pa kad od njega čujete ovakvu izjavu nakon utrke, kako ga ne nagraditi mjestom u ‘izjavi vikenda’?

“Neki su vozači imali samoubilačke sklonosti u prvom zavoju, poput Nycka de Vriesa s unutarnje strane. Očigledno je kako se u tom trenutku moglo puno toga dobiti, no očito i malo previše za neke vozače.”

MEME VIKENDA: RASPAD SISTEMA U DIREKCIJI UTRKE

Za kraj još jedan povratak na početnu temu ovog teksta, ali ipak ćemo završiti u šaljivom tonu…

Izvor: Instagram/f1wow
Pretplati se
Obavijesti o
18 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Berislav

Dobar komentar…….ipak bih nešto dodao u svezi sudaca. Vezano je, očekivano, uz crvene zastave. Siječamo se svi zadnje utrke 2021. i Hornerovog urlanja Masiju što “mora” napraviti da bi utrka završila normalno. Naravno, u drugo Masijevo uho vikao jeToto sa svojom varijantom završetka te iste utrke ali je bio osijetno tiši, Hi! Ostalo je povijest uz dodatak, Hornerovo opravdanje: “Štitio sam interese tima”.Da bi u komentarima po utrci u Australiji, RB u Gordijskom čvoru treče crvene zastave i situacije gotvo identične onoj u 2021-oj, zagovarao riješenje isto ono što je jadni Toto tada “šaptao” Masiju. Dali je samo Masi bio… Read more »

147 kt

Nesta se kuha. Spominje se oduzimanje Luji naslov za 2008 kad je bio pa izjednacen sa Felipeom u bodovima. I onda je Timo Glock svojim manevrom u Brazilu Luji omogucio naslov.

theKing

Cek,dali ti citas SAMO naslove ili cijeli članak!?
Btw,zasto mislis da je timo omogucio naslov LH?

147 kt

A vi bi isto tako zdusno zagovarali da je Lujo u zadnjoj utrci izgubio naslov od Felipea zbog Timovog omogucavanja Luji. Bi figu. Formulu pratim duze nego sto velika vecina tu prati od 2014.

theKing

Jedino ko zagovara si trenutno ti.
Eto,kisa je pala,timo se kockao a lujo osvojio.nevidim nista sporno.
Isto tako mozes raci kako je kimi osvojio naslov. Al eto,osvojio ga je.
Daj objasni svoj komentar da pratis f1 duze od ostalih?
Kako si to zakljucio i da i pratis kakve veze ima.
Totalna nebitna informacija.dokazi to sa smislenim komentarima.

klepesina

Kojim manevrom pa Timo je jedini ostao na kisi na gumama za suve vremenske uvjete nadao se da ce kisa stat i rizikovali su medjutim kisa nije stala i ostao je ko glineni golub u streljani rezultat znamo svi su ga presli ko ga je stigao pa cak i Lujo i zasluzeno uzeo svoju prvu titulu i ne vidim ja tu nikakve manevre kao sto ti tvrdis a nit ikakve zakonske osnove da se bilo kome tu ista oduzme ili doda stvar jasna za sve i svja

klepesina

a mogu jedino kuhat juhu od volovskih bjelih bubrega ito ako nadju u mesnici

klepesina

Ako bi komentari BE bili mjerodavni za poništenje titule ili utrka, onda treba očekivati tužbe Hamitona (2007. i 2008.), Hakkinena (2000.), KR (2003.). Izjava BE:citaj “Helping Ferrari has always been the smartest thing to do. It was always done through the technical regulations,” he said.“The teams are important to F1, but Ferrari is more than that. So many things have been done over the years that have helped Ferrari to win.”Asked if current F1 race director Charlie Whiting may still be biased, Ecclestone said: “No, Charlie has always done what he has to do.“But Max (Mosley) has often helped Ferrari,… Read more »

theKing

“Massa nije izgubio titulu u toj utrci zbog Alonsa. Da je njegov mehaničar bio više skoncetrisan ili da je on pogledao u retrovizor, mogao je završiti kao drugoplasirani u toj utrci.
Njegovi spinovi na mokrom Silverstonu”.
Upravo TO.

Ljubitelj F1

meni je sasvim ok da svatko ima drugačije mišljenje i viđenje situacije. nismo svi isti. s ovim člankom imam samo jedan problem, a to je, citiram: “Nisam inače, ili barem mislim da nisam, jedan od onih koji će tvrdoglavo zazivati neka prošla vremena poznatom rečenicom “nekad je bilo bolje”, ali gledajući određene situacije u Formuli 1 u proteklih nekoliko sezona, čovjeku se stvarno teško ne zapitati je li to još uvijek onaj isti sport kojeg smo nekad poznavali.” na žalost nikako se ne mogu složiti s ovim stavom jer smatram da je netočan. mogli bi se vraćati unazad svaku sezonu… Read more »

papaya

Dobar dan svima

robif

Svaka cast autoru na članku 👍.Utrka je imala svoje draži,sta je je.A sudci su usrali i F2 i F3 (nije bas da ih gledam) sa svojim odlukama,žute zastave,crvene i Safety,baš su dno dna,vidi se kako ameri i njihovi programi sve ukenjaju

theKing

I dalje mi nije jasno kako strol nije dobio kaznu za izbacivanje leclerca dok sainz dobije kaznu za izbacivanje alonsa.
Ono je trkaci incident (sto je ok) dok sainzov potez nije trkaci incident!?
Zatim,proslu utkru alonso dobije kaznu za start (krivi “parking” za start) dok max ovu utrku ne dobi kaznu za slican slucaj.
Mislim mozda sam ja u krivu.

ZMija

to ti je tako kako je
znaci ili da gledamo ili da ne gledamo
oni rade po svom nahodjenju

Ljubitelj F1

pa pogledaj opet snimke pa ćeš možda vidjeti kako su to dvije apsolutno različite situacije. a ako to ne vidiš, onda ti fakat nitko ne može pomoći. probat ću biti što kraći. prva situacija: alonso rano koči u zavoju, stroll drži vanjsku stranu, ali korektno ostavlja mjesta leclercu koji pokušava iskoristiti situaciju. samo je jedan problem, leclerc se precjenio i skrenuo u strolla. druga situacija: sainz ima sigurno šironu bolida (ako ne i više) s desne strane mjesta, umjesto toga ide zatvarati alonsa koji je već uspio ući u zavoj. apsolutno sainzova krivnja. ja evo stvarno ne vidim razloga da… Read more »

theKing

Ok.hvala,ali i dalje sam misljenja da su oba trkaca incidenta.al ok,zasto onda sainz dobiva kaznu od 5sec start se ponavlja a alonsu vracaju poziciju!?
Ako je sainz dobio kaznu zasto vracati poziciju.ili vratis ponovni start svako na svoje pozicije ili sainz 5sec kazne a alonso gdje je zavrsio nakon sudara.
Nadam se da kuzis sta zelim pitati?

Ljubitelj F1

Ne znam na kojem kanalu si pratio prijenos, ali za vrijeme utrke na SKY Sportsu su sve fino objasnili. Start se ponovio zbog dvojca iz Alpinea, a s obzirom na činjenicu da bolidi u trenutku nisu prošli niti jednu referentnu točku (čitaj krug ili sektor), ponovljeni start bio je onim redosljedom kojim su startali nakon prethodne crvene zastave jer je to prva referentna točka koja može odrediti redoslijed bolida na startu. I svi su se složili, uključujući i Buttona, da je Sainz zaslužio kaznu. Gle, znam da je možda prestrogo, i meni je žao Sainza. Ali, ruku na srce, mogao… Read more »

schumy

Nisi u krivu, potpuno si u pravu, to “stewadri-govnari” kuhaju juhu od svjih userotina, sve mi se čini da ću prestati gledati F1 dok Ameri ne izađu iz nje, jer gledati deve, Arape i kosooke u uličnim trkama mi je vrhunac sranjinga na kvadrat!!!
Spa ukidaju??!! To je etalon trkaće staze, to je IKONA kao i Monza, to se ne dira apsolutno!!!!!

Related Posts
18
0
Would love your thoughts, please comment.x