Odmah na početku, čestitke Maxu Verstappenu na osvajanju potpuno zasluženog drugog naslova prvaka za redom. No, ne bi to osvajanje naslova bilo osvajanje na pravi način da ne bi bilo sudačkih (ne dvojbenih) neobično tempiranih donošenja odluka, nepoznavanja vlastitog pravilnika i otkrivanja rupe u istome. Povrh svega, tu je i pitanje vozačke (ne)inteligencije te pitanje jesu li današnji vozači postali tetkice.
Je prvak, nije prvak…
Za ovogodišnje vodstvo utrke Michael Masi je docent. Toliko dvojbenih odluka, odluka donesenih presporo, neke donesene ekspresno, a vrhunac je odluka donesena ekspresno nakon utrke te cijela zbrka oko načina bodovanja.
Prije svega toga, prvo je ciljna zastava razmahana krug ranije. Prema pravilniku, ako utrka završava odbrojavanjem vremena, završava se nakon što vodeći po isteku vremena odvozi još jedan krug. Ovdje su suci proglasili kraj utrke čim je Verstappen po isteku vremena prošao ciljem.
Drugo, Leclerc je napravio pogrešku u zadnjoj šikani tog (pred)zadnjeg kruga, skratio ju je, te na jedvite jade zadržao Pereza iza sebe. Suci nisu nimalo dvojili i odmah su Leclerca kaznili s dodatnih pet sekundi na vrijeme utrke. Ok, kaznu je vjerojatno i zaslužio, ali ostaje pitanje kako su suci u stanju sad tako brzo donijeti odluku, a u toliko drugih ranijih situacija bi na presudu čekali satima? Dovoljno je vratiti se na prethodnu utrku, kad smo čekali tri sata na odluku. A imali su nešto više od pola sata do kraja utrke da u miru pregledaju sve snimke i donesu odluku. Tada su odlučili pozvati Pereza na razgovor, a sad im nije ni palo na pamet da Leclerca pozovu na razgovor. A dalo bi se raspravljati i o sličnim situacijama ranije u sezoni kad je vozač prolazio bez kazne, no to nije toliko sporno koliko je sporno da su suci vrlo traljavi.
Treće, rupa u pravilniku. Cijelu utrku se priča kako nema vremena da se odvoze krugovi za dodjelu punih bodova, da bi na kraju ipak svi dobili pune bodove. Razlog – u pravilniku se navodi kako se dijele bodovi u slučaju prekida utrke nakon određenog broja krugova, a ne u slučaju kad završi u zadanom vremenskom intervalu. Tako je utrka mogla imati isto krugova kao u Spa lani, čak i sa svim krugovima pod sigurnosnim automobilom, opet bi bili podijeljeni svi bodovi jer je završila u zadanom vremenskom intervalu. Dakle, sami su pisali pravilnik i sami su sebi pronašli rupu u njemu. Čak je i Horner svjestan toga i smatra da to treba prilagoditi.
Sve ovo je očit dokaz nesposobnosti sudaca, po meni goroj od onoga što su pripisivali Masiju. Ovim potezom su potpuno pokvarili proslavu Maxova osvajanja naslova, nismo mogli čuti radosne krike preko radija niti punu slavljeničku atmosferu u boksu. Sve što smo vidjeli su zbunjene face i propitivanja je li naslov osvojen ili nije. Drugi put za redom FIA je pokvarila ugođaj prvenstva i zasjenila napore prvaka u pohodu na isti. Cijeli sport sve više postaje cirkus umjesto jednog ozbiljno organiziranog događaja.
Vozač izgleda uvijek mora biti u pravu
Još jedan dvojben trenutak zbio se na samom početku utrke. Carlos Sainz je izgubio kontrolu nad bolidom i završio u zaštitnoj ogradi. Odmah je poslan sigurnosni automobil na stazu. Ubrzo nakon izlijetanja Pierre Gasly je bolidom pokupio komad reklame koji je završio na stazi nakon Sainzovog izlijetanja te odmah mora u boks. Dok je on u boksu, sigurnosni automobil je skupio bolide u kolonu i počeo kružiti stazom, te tada na stazu izlazi traktor kako bi uklonio slomljeni Sainzov Ferrari. Cijela kolona vozača iza sigurnosnog automobila prolazi pored mjesta nesreće s bolidom na stazi propisnom brzinom. Nakon njih dolazi Gasly, koji ih nakon boksa želi sustići.
Kad je naišao blizu mjesta nesreće utrka je prekinuta, a Gasly nastavlja juriti stazom i velikom brzinom prolazi pored traktora. Odmah preko radija izražava svoju ljutnju jer je traktor, po njemu, ne smije tada biti na stazi.
Naravno poveznice s Bianchijevom situacijom su neizbježne. Mogu se sad svi ljutiti što ovo kažem, ali ovdje je najodgovorniji vozač. Poznato je pravilo da se pod dvostrukim žutim zastavama treba kretati dovoljno sporo da u slučaju nužde vozač mora biti spreman potpuno zaustaviti bolid. Kad je sigurnosni automobil na stazi ili kad je utrka prekinuta to se odnosi na cijelu stazu. Ako već pod sigurnosnim automobilom želi izvući što više vremena, onda barem na mjestu nesreće vozač treba smanjiti brzinu toliko da bude spreman stati.
Gasly je toliko ustrajan da sustigne kolonu da je stisnuo gas i kao brzi vlak projurio pored traktora. Još je to učinio ne pod sigurnosnim automobilom, nego pod crvenom zastavom, i svjestan je da u tom trenutku nema svrhe stizati kolonu jer je svakako prekid utrke i da će ih svakako sustići makar išao 30 km/h.
Odmah su se javili vozači i optužili vodstvo utrke da traktor nije trebao biti na stazi. Ja bi ih pitao nego kad bi trebao biti? Hoćemo li za svaki ulazak traktora ili nekog suca na stazu prekidati utrku? Zar nije dovoljno da je sigurnosni automobil skupio sve bolide u jednu grupu i time ih polako provodio kroz mjesto nesreće? Možda bi sad vi rekli “ali Gasly nije bio u koloni”. Da, nije, ali je svjestan gdje je nesreća bila i da tuda mora usporiti. I da tu nije bio traktor, opet se mogao zabiti u Sainzov bolid, i bi li onda Sainz bio kriv što se tu razbio? Čak u trenutku Gaslyjevog prolaska nije uopće bio sigurnosni automobil nego crvena zastava, kad baš ne treba jurcati da bi stigao kolonu. Pitam se kako to nema snimke (barem koliko ja znam nema, ako netko nađe neka podijeli u komentarima) nekog drugog vozača kako se preko radija žali na prisutnost traktora na stazi.
Gasly je kaznu s pravom dobio. Još da se osvrnem na neke komentare koje sam vidio, a kažu kako Gasly u magli nije mogao vidjeti traktor. Opet isto, znao je gdje je nesreća i tuda je trebao usporiti. Traktor svakako nije bio na trkaćoj putanji, i Gaslyjeva brzina je bila neprimjerena toj situaciji. Zamislite da na običnoj cesti jurite velikom brzinom pored mjesta nesreće i onda se derete što je policijski automobil pored slomljenog automobila. Vozači moraju uključiti mozak, biti svjesni zašto je na određenom dijelu staze dvostruka žuta zastava, zašto je na stazi sigurnosni automobil, zašto je utrka prekinuta, i prilagoditi se tim uvjetima.
Naslov odlučen, vozači i suci pamet u glavu i uživajmo u zadnjim utrkama
Vozački naslov je odlučen, konstruktorski će sigurno isto ubrzo biti (no to nije toliko uzbudljivo kao borba za vozačku titulu). Ostaje žal što nismo doživjeli na pravi način osiguravanje naslova prvaka, no što je tu je, ostaje nam još nekoliko utrka do kraja da uživamo u utrkivanju. Pritom se nadam da će suci, a i vozači, malo uključiti mozak i razmišljati prije nego povuku određeni potez. Suci da donose pravedne odluke, po mogućnosti što brže, a vozači dane prave gluposti. Lijepo bi bilo da za promjenu sezona završi na lijep umjesto na kontroverzan način kako bi nakon zadnje utrke u Abu Dhabiju mogli s još većim nestrpljenjem čekati početak nove sezone.
Ne znam,ali da je poklonjen naslov to je…a sad koliko je bolid legalan ili ne to to se ne zna. Horner i Newey su majstori muljaže tako da ništa nebi iblo inenađenje.
Istina, da nije FIInih odluka nebi Max dvije pobjede imao ove godine.
Pobjede nisu sporne, nego način na koji je došao do 2 naslova prvaka, a sad se ispostavilo da i Horner laže, cijelo vrijeme trubi da nisu prekoračili budžet.
Eto,prevaranti,smeca!!
https://www.formula1.com/en/latest/article.fia-announces-2021-cost-cap-breaches-by-two-f1-teams.2N8xy1FHhoOlwsOO3Mx0A2.html
Znaci ne samo da je fia pomogla maxu da uzme naslov nego je dosao i u nelegalnom bolidu.
U zezanciji sam napisao da je Williams prekršio troškovnik,kad ono je….da mi je znati na kaj,bolid je od početka krš,i to bude do kraja.
Prekoračenje budžeta manje od 5%, predviđena novčana kazna ili opomena, s tim da je RB uložio žalbu, odnosno financijsko izvješće koje je u skladu sa propisima.
Sto je najgore nece biti nista.
A onda neka se ugledaju drugi timovi i neka svi to pravilo krse
Red čestitki a onda red žalbi nađe se i pokoja uvreda, ima tu i jala, tuge, sreće. Kad dodaš boje sve izgleda kao velika šarena torta s dječjeg rođendana. Sad navalite nakon puhanja u svjećice!
Evo i snimka:
https://m.youtube.com/watch?v=7ujFL3SlPGk&feature=emb_logo
Opravdano dobiva kaznu!!
Ovo je bilo blizu…
“Cijelu utrku se priča kako nema vremena da se odvoze krugovi za dodjelu punih bodova, da bi na kraju ipak svi dobili pune bodove. Razlog – u pravilniku se navodi kako se dijele bodovi u slučaju prekida utrke nakon određenog broja krugova, a ne u slučaju kad završi u zadanom vremenskom intervalu. Tako je utrka mogla imati isto krugova kao u Spa lani, čak i sa svim krugovima pod sigurnosnim automobilom, opet bi bili podijeljeni svi bodovi jer je završila u zadanom vremenskom intervalu. Dakle, sami su pisali pravilnik i sami su sebi pronašli rupu u njemu.” Sve ovo je… Read more »
Pise puuunooo toga u pravilniku (btw kao i prosle sezone) pa maFIA tumaci pravila da se gnjidi pogoduje i da tako prvenstva osvaja. E neka mu je.uzeo je dvije titule na koji nacin!?
“Gnjidi”????Ti ovdje “kao”komentiraš šta??? Ako je Max “Gnjida” šta su onda ostali vozači?
O istoj stvari govorimo na različite načine. Utrka je mogla nakon prvog kruga biti prekinuta taman toliko da se nastavi i do isteka definiranog vremenskog intervala odvoze još 2 kruga i onda završi, recimo, regularno i dodijele pune bodove nakon šake krugova.
Gasly nije bio prebrz. Gasly je vozio ispod delta vremena. Crvena zatava pokazana je sekundu prije, kada je Gasly prošao tim dijelom staze (možete pogledati video kad se pale crvena svetla). Gasly je bio prebrz nekod što je prešao dio staze gdje je bio Sainzov bolid. I bio je u frustraciji, kad je video ta traktor na stazi.
Za razliku od prošle sezone, kada se tokom čitave sezone pogodovalo mercedesu sa štetnim posljedicama po druge, sjetimo se Silverstona, ove sezone suđenje je do sada više nego korektno, i nikome nije napravilo štetu ili dalo prednost, naravno uvijek može bolje i treba k tomu težiti.
Jako dobar članak.
Svaka rijec je na mjestu!!
Sutra je dan D za maFIU i da stave tocki na i i maFIA i horner.
🤦♂️🤣
Obzirom da Ferari šuti i ne optužuje Red Bull znači da i oni imaju putra na glavi i najpoštenije bi bilo sve takve prevarante izbaciti momentalno iz F1.
I naravno za prošlu godinu titulu vratiti Hamiltonu. I onaj Rosbergov naslov mi je bio namještaljka i trebalo bi ga preispitati jer je nemoguće da ona truba od vozača može dobiti največeg svih vremena.
vrlo objektivno
i naravno sa cinjenicama
ja da se pitam izbacio bih i red bul i ferari i alpine
djeluju mi nelegalno
Definitivno, a tek Mclaren poznate lopine, ma sve van čovječe, Mercedes je Mercedes a sve ostalo je ……