Ferrari treba čvrstu ruku, a Binotto to jednostavno nije

Charles Leclerc uvjerljivo je slavio na VN Australije. Monegažanin je dominirao utrkom i generalno bio najbrži čovjek u sezoni. Situacija je ispala još bolja za Leclerca zbog odustajanja Maxa Verstappena, glavnog rivala u prvenstvu i aktualnog svjetskog prvaka.

Ferrarijev as tada je vodio prvenstvo sa 71 bodom, a drugi plasirani nije bio ni Verstappen, a ni Perez. To je bio George Russell, koji je imao “samo” 37 bodova. U konstruktorskom poretku Ferrari je bio 104 boda, Mercedes 65, a Red Bull 55 bodova.

“Tu smo kao ekipa, vratit ćemo se jači. Duga je sezona ispred nas, imamo brz i kompetitivni bolid. Trebamo brzo savladati ove probleme i nastavit ćemo s trudom.”

Christian Horner nakon VN Australije

To su nakon utrke bile riječi Christiana Hornera, šefa Red Bulla. Horner je savršeno shvaćao situaciju, Verstappenu je to bilo drugo odustajanje u tri utrke, što ga je ukupno koštalo 36 bodova. U Bahreinu je odustao i Sergio Perez, a povlačila su se ozbiljna pitanja oko pouzdanosti Red Bulla i posebno njihove pogonske jedinice. S druge strane, Ferrari je djelovao brzo, a radio je savršeno.

Dva mjeseca donosi mnogo

Ta je utrka bila posljednja pobjeda za Leclerca i Ferrari. Stanje u prvenstvu potpuno se promijenilo; Verstappen je sada vodeći sa 150 bodova, a Leclerc nije ni drugi, već treći u prvenstvu. Doprvak je trenutno Sergio Perez, koji je slavio na VN Monaka.

Verstappen je odradio dominantni vikend na Imoli, a Leclerc je izgubio deset bodova nakon neprofesionalne pogreške u šikani. U redu je, reklo se. Prvi kiks u dugoj sezoni, a Monegažanin je i dalje uživao u solidnoj prednosti u prvenstvu. Iduću utrku Leclerc je uzeo pole position u prvoj utrci u Miamiju, ali Verstappen je bio prebrz u utrci i drugo mjesto je bio plafon.

Iduće tri utrke posebno su bolne za Leclerca i Ferrari. U Španjolskoj je Leclerc uvjerljivo vodio, ali zbog tehničkog kvara odustaje iz utrke i gubi 25 bodova, ali i momentum s kojim bi ponovno stabilizirao stanje u prvenstvu i zaustavio zamah koji je pratio Verstappena i Red Bull. U sedmoj utrci sezone, na domaćem terenu, Leclerc je uzeo pole position i ponovno ugodno vodio utrkom. Tada su se na stazi promijenili uvjeti i Ferrari je morao donijeti pravovremenu i, od najveće važnosti, dobru odluku.

Naravno, Scuderija je kiksala. Izbili su Leclercu iz ruke i pobjedu i postolje, a da su bili malo poslušniji utrka bi otišla u ruke Carlosa Sainza, koji je iz kruga iz kruga isticao da želi na gume za suho.

Gledaju u prazno kao da su blesavi

Kako najuspješnija ekipa u povijesti sporta već više od deset godina ne može pronaći pobjednički mentalitet? Mijenjali su se ljudi, inženjeri, pa i vozači. Ekipa je nekoliko puta stisnula ‘reset’ button, a uvijek se vrati na istu točku.

“Zabrinuti smo jer nemam odgovor. Volio bih ga imati odmah sada i znati što je bio problem. Ponekad problemi koje imate ne mogu biti lako otklonjeni.”

Mattia Binotto nakon VN Azerbajdžana

Nitko ne očekuje od Binotta da mahne čarobnim štapićem i da popravi sve probleme. Prva je sezona u novoj eri tehničkih regulacija i na probleme s pouzdanošću su nailazili svi, uz izuzetak Srebrnih strijela. Međutim, problem je u ovoj priči što Binotto ne preuzima odgovornost. Zabrinut je i zbunjen, ali u ovakvim situacijama je svakom konkurentu u svakom natjecanju potrebna čvrsta ruka, potreban im je vođa. Potreban je netko tko se čini većim od života, netko tko će reći da je sve u redu i da će, prije ili kasnije, doista biti tako.

U glavi si zamišljam Hornera nakon VN Australije kako bičem naganja inženjere i kako svi rade prekovremene dok se ne popravi pouzdanost bolida. Naravno, ne u doslovnom smislu, ali očito je Red Bull naporno radio i bolje shvatio paket s kojim raspolažu i popravio bolne točke. Potpuno su okrenuli momentum i u pet utrka skupili 224 bodova, više nego što Ferrari ima u osam utrke ove sezone.

Imam dojam da Scuderiji jedna stvar nije jasna; prvaci se grade. Džabe im šesnaest konstruktorskih i petnaest individualnih titula. Te titule osvajali su neki drugi vozači, a te bolide su slagali neki drugi inženjeri. Tada su odluke donosili neki drugi ljudi, recimo Ross Brawn – jedan od najkarizmatičnijih i najpouzdanijih šefova konstruktora u povijesti sporta. Ferrari mora gristi, oni ovdje nisu u poziciji da igraju na golemo iskustvo i ogromno samopouzdanje. Moraju dati do znanja Red Bullu da žele ovogodišnja prvenstva, jer Red Bull itekako grize i, realno, u ovoj su borbi oni koji imaju iskustvo osvajanja prvenstva i gornju ruku u mirnoći, egzekuciji i performansama.

Binotto tu mora preuzeti odgovnornost. Tko će ako neće on?

Pretplati se
Obavijesti o
25 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
robif

Neki puta jednostavno neide…u bilo kojem sportu

BMWjac

Nedavno sam vidio jedan video uradak preko Ferrarijeve stranice na Facebooku. Leclerc ispred garaže na stazi kreće voziti bicikl, iza njega Binotto rukom podiže zadnji kraj bicikla, i kad se Charles okrene vidjeti zašto ne uspijeva krenuti Mattia složi nevini dječački izraz lica. Simpatičan video, koji puno govori, kakvog ni u bunilu ne bi snimili u Red Bullu ili Mercedesu, a pogotovo ne bi objavili na svojoj službenoj stranici.

amadeus2022

Definitivno bolid je odličan i nakon ovih odustajanja krajnje je vrijeme da se problemi otklone (valjda su ih otkrili), imaju vrhunskog vozača, iskustvo je tu. Čvrsta ruka? Najveći problem je što u boxu Ferarija imam osječaj da nemaju spremnu strategiju, ili se boje i čekaju šta će uraditi protivnik, ono totalna bezglavost, bez rezona, logike (Monaco). Samo se nadam da motor Ferarija sada nije odvrnut na najjače i da ga se vozi na granici što me nebi začudilo obzirom na rezultate u kvalama. Ako su napravili takav bolid onda valjda znaju posao. Ne bih volio da dominantan bolid izgubi prvenstvo.

Emil

Joooj! Složio sam Lego Ferrari… i znate što? Fali kockica (siva, ne crvena) i vrata čini se nekako “vise”. Eto dokle je to došlo. Dosta više fušeraja!
Inače odlična igračka.

FerrariHR

Gledam zadnje dvije utrke i ne vjerujem svojim očima.. Nakon 100 godina bolid je perfektan, vozači nabrijani, Ferrari bi se sa ovim bolidom trebao prošetati ovogodišnjim prvenstvom, ok, Red Bull je moćan ali Ferrarijev bolid je jednostavno odličan. Neznam što se dogodilo, zašto se prosipa toliko vrijednih bodova, nakraju će se žaliti za njima. Koliko god mnogi osporavali, Ferrari je složio jak bolid. Ljuti sam Ferrarista, ali ovo mi kida živce. Moram se složiti sa jednom rečenicom mog najljućeg protivnika na ovom portalu od prvoga dana, Westa.. ” Naslikavanje subotom, sranje nedjeljom”. Eto Weste, trenutno sam istog mišljenja kao i… Read more »

B4c4

Kada su Todt, Brown, Alison, Byrne, Tombazis i na kraju Binotto kao glavni inžinjer pogonskih jedinica preuzeli Ferrari 96 trebalo im je punih 5 god da dovedu taj bolid skoro do savršenstva, čak su i 2000 imali odustajanja. Ove zime naprave potpuno novi motor (kopirajući Mercedes) i očekuje se od njega da bude konkurentan i pouzdan, ne branim nikoga ali ni Honda nije postala pouzdana preko noći. Ljudi danas jednostavno nemaju strpljenja i odmah očekuju rezultate. Kada je Ferguson 86 došao u Man Utd trebalo mu je skoro 10 god da donese prvi trofej u vitrinu, ljudi imali povjerenje u… Read more »

TORPEDO

To sam komentirao,kako je motor nov i kako mora preboljeti dječje bolesti.
Jedino se ne bih složio da je motor kopija mercedesa…ima puno stvari koje odudaraju od tog koncepta,a najuočljiviji je turbo koji je kompaktan a ne razdvojen kao kod ostalih proizvođača.

B4c4

Vidi Mercedes je prvi razdvojio turbo na svoj način, zatim je tu ideju prekopirala Honda ali isto tako na svoj način, zadnji koji je to napravio je Ferrari na svoj način, e sad to treba sve uskladiti. Ne kažem da su doslovno kopirali Mercedes ali su se poslužili njihovim riješenjem, kada razdvojiš turbo motor postaje kompaktan te ga možeš bolje postaviti u bolid. Prošlogodišnji motor nije imao razdvojen turbo te samim time nije mogao izvlačiti bolje rezultate. No nije to poanta nego sam htio reći da prije ere Todta, Brawna i ekipe se čekalo 21 god na naslov. Sada Ferrari… Read more »

TORPEDO

Ferrari može sve što hoće.
Ekipa koja je 72 godine u F1 i koja ima praktički neograničene resurse.
Sam Ayrton Senna je rekao kako ne želi završiti karijeru a da nije vozio za Ferrari,koji je u tim godinama bio više nego očajan…ali ako nisi vozio za Ferrari kao da nisi ni vozio,bila je njegova maksima.
Nije poanta u kompaktnosti nego u hladnom zraku odvojenog kompresora,pošto je poznato kako se više hladnog zraka može stlačiti u cilindar,time i više goriva pa motor dobije na snazi.
Zato postoje na automobilima intercooleri…

Desmosedici

Ovaj motor je djelo Wolfa Zimmermanna i nema nikakve veze sa Mercedesovim motorom.i.ima svoj originalni sustav punjenja “super fast”.

F1 fan

Al vettel vam je za sve bio kriv 2017 i 2018

TORPEDO

Ja sam slično govorio i godinama unazad.
Dok ne dođe netko tko će u ekipi lupiti šakom o stol,a još više prema lopovskoj FIA-i neće biti radosti.
Dok je bio živ Enzo,nije bilo zahebancije..imali su starog straha

Desmosedici

“Il Cavaliere”, “Il Commendatore“, “L’Ingegnere“, “Il Grande Vecchio” ..tako su mediji nazivali Enza..činjenica je da je bio jako sposoban i Talijani su ga voljeli..kao i svi navijači Ferrarija po cijelom svijetu.

theKing

Kako najuspješnija ekipa u povijesti sporta već više od deset godina ne može pronaći pobjednički mentalitet???
Nista dok švabo opet ne dode u momcad i napravi reda!

lando

Misliš na vuka?

theKing

Ma bilo koga pa i vuka ako treba!

lando

Hahaha, jbg

Desmosedici

Luca Cordero di Montezemolo je talijanski plemić i bio je najuspješniji šef Ferrarijeve momčadi i to u dvije velike ere u razmaku preko dvadeset godina..u eri Niki Laude sedamdesetih godina i u eri Michaela Schumachera na prijelazu stoljeća..ali mora se priznati da su Niki i Michael sa svojim germanskim mentalitetom tu odigrali veliku ulogu i vukli cijelu momčad prema uspjehu.

Gigi

Montezemolo je bio legenda a odbacili ga kao staru krpu.

Desmosedici

..to kao “staru krpu” može stajati zato što je Luca i stvarno ostario..svatko ima neki svoj radni vijek i to je to..tragikomično bi bilo da je Luca i danas šef Ferrarijeve momčadi.

Desmosedici

P.S..znači da the King i ostali istomišljenici samo proiozvoljno lupetaju..Ferrari je svoje najveće trenutke doživio baš pod vodstvom Talijana kao što su bili Enzo i Luco..inače se slažem da treba u momčadi pored Talijana imati na vitalnim mjestima i Engleze i Nijemce..posebno kod vozača Ferrarija uvijek je dobitna kombinacija da ima jedan vozač germanskog podrijetla.

Gigi

Pa naravno nitko ne ocekuje da bi bio sef momcadi do sada ali je mogao dobit neku funkciju kao savjetnik, mislim da bi puno mogao naucit Binotta.

Desmosedici

Vidi..očito ne shvaćaš poantu..nemaš širu sliku nego se povodiš za piskaranjem nekih skromnih novinara. Luca Cordero dei Marchesi di Montezemolo je izdanak čuvene aristokratske talijanske obitelji..uz to je i veoma obrazovan i veoma spšosoban..nije posao u Ferrariju jedino što je on radio ili želio i mogao raditi..njemu su vrata svuda bila otvorena gdje god je želio i dok god je želio..tako je bio i Predsjednik odbora organizacije SP u nogometu 1990 u Italiji..sada je opet nešto slično i za Olimpijske igre 2024 u Italiji..bio je Predsjednik uprave Alitalije..Predsjednik uprave Ferrarija, FIAT-a..zato se ne brini za njega..sa njim u Italji nitko… Read more »

theKing

U doba enza i ostalih je bimo to sta je bilo. Sada su druga vremena. Vidis kna sta sve moras paziti u danasnjoj f1. To treba biti cijela mašinerija.
Isto tako kao i kod vozaca. Nema vuse tipa hunt da ce poj_bat 30 stjuardesi,posmrkat 5gr belog i otici na utrku i pobjediti. Prosla su to vremena.

Desmosedici

??..nikada ja nisam tvrdio ništa suprotno..činjenica je da su Enzo i Luca bili više nego uspješni u svoje vrijeme, a vjerojatno bi to bili i danas da pripadaju ovom vremenu..tako je i sa vozačima kao što su bili Niki i Michael..dakle, oni su bili potpuna suprotnost od Hunta..o tome najbolje svjedoči film “Rush”..Niki je bio ispred svog vremena u profesionalnom pristupu poslu..isto tako i Michael.

Related Posts
25
0
Would love your thoughts, please comment.x