Stresna završnica Croatia Rallyja: Rovanperä riskirao i pobijedio

Finsko „čudo od djeteta“ vodio 18 brzinskih ispita, potom zaostao za 1,4 sekunde, da bi na posljednjem, kultnom brzincu u Kumrovcu, osmim najboljim vremenom cjelokupnog rallya slavio pobjedu u krajnje uzbudljivoj završnici drugog hrvatskog izdanja prestižnog WRC-a

KUMROVEC – Finska posada Kalle Rovanperä-Jonnë Halttunen, u Toyoti GR Yaris Rally1, ukupni su pobjednici drugog izdanja WRC Croatia Rallyja, što je proteklih dana, sudjelovanjem 63 posade iz 26 zemalja svijeta, vožen u Hrvatskoj. Posljednji treći natjecateljski dan, iako programski najkraći, s tek dvije dionice brzinskih ispita u Zagorju, svaka vožena po dva puta, izazvao je veliku pažnju oktanske scene. Ništa neočekivano, ali scenarij zbivanja, od ranog jutra, obzirom da su posade u cik zore, u 5,30 sati već izašle iz Servisnog parka na Zagrebačkom Velesajmu, pa sve do 14,20 sati, kada su u centru Kumrovca  trima prvoplasiranim posadama uručeni „pokali“, simbolična glagoljična slova za prvog, drugog i trećeg, bio je isuviše kompliciran, što više nepredvidljiv.

Vrijedi podsjetiti da je poslije dva dana, 15 održanih brzinskih ispita i jedan, zbog guste magle i krajnje nevidljivosti (Platak), po svim vremenskim uvjetima, srećom samo snijega ne, u večernjim satima slovila priča da će nedjeljni brzinci odlučivati, da će se možda ponoviti Kumrovec od lani, kada je ušao u rally povijest svijeta kao treći brzinac s najmanjom vremenskom razlikom, šest desetinki prednosti za pobjednika ostvarenih u posljednjih stotinjak metara. Finci su, držeći kontinuitet vodeće posade od starta, poslije 220 km brzinaca, stekli prednost 19,9 sekundi, ispred Estonaca Otta Tänaka i Martina Järveoja u Hyundaiju i20 N Rally1. I to je trebao biti tandem za dvoboj prvog mjesta. Iza njih za treću poziciju postolja drugi dvoboj naznačili su Irci Craig Breen-Paul Nagle (Ford Puma Rally1) i zasigurno najveći pehist i tragičar ovcogodišnjeg izdanja hrvatskog svjetskog rally izdanja, Belgijac Thierry Neuville sa suvozačem Martijnom Wydaegheom (Hyundai) čija je međusobna razlika bila  nepunih pet sekundi.

Kalle Rovanperä i Jonne Halttunen, TOYOTA GAZOO RACING WRT (Photo: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool)

ODLUČIO ODABIR GUMA

U jutarnjim satima, u zagrebačkom servisu, posade su morale odabrati ukupno šest guma, od kojih dvije rezervne, s kojima će put Zagorja u neizvjesnost cesta i vremenskih prilika, za konačni obračun. Uz to, kumrovečki brzinac, na neki je način poznat od lani, ali trakošćanski je novi, uz nesretni Platak, uveden ove godine. Nepoznanica više.

Malo iza sedam ujutro krenuo je BI Trakošćan-Vrbno, duljine 13,15 km. Na pol vlažan, na pol suh, svakim prolaskom sve više blatnjav, ali „prolazan“. Finci Lappi-Ferm (Toyota) vremenom 7:05,8 minuta ostvaruju svoj četvrti najbolji rezultat na brzincima ove godine u Hrvatskoj, drugi

Rovanperä, treći Neuville, pa Breen, čak sedam automobila WRC1 skupine unutar osam sekundi. Vodeći je povećao prednost za dodatnih 1,2 sekunde, a Neuville smanjio za 0,4 sekunde. Slijedi potom prvi BI Zagorska Sela-Kumrovec (14,09 km), čiji prolaz u svoju korist, kao treći puta najbolji u tri dana, upisuje Neuville, te preuzima treću poziciju ispred Breena, koji je sa 12,3 sekunde slabijim prolaskom tako izgubio postolje. Tänak je bio drugi, smanjivši zaostatak  za vodećim tek za 2,7 sekundi. Bila je to „velika igra malih brojki“, ali igra prestiža, „kockanje i gatanje“ na visokom nivou. Uz pretpostavke i struku, vrijedilo je imati i malo sreće. Samo koji sat kasnije nad dio Zagorja nadvili su se tmasni oblaci iz kojih se, na dionicu podno Dvorca Trakošćan, slilo more kiše.

Tänak i Team Hyundaija odabrali su meke gume i pogodili. Odvezao je maestralno u izuzetno teškim uvjetima, najboljim vremenom i skromnim prosjekom  prolaska od 95,5 km/sat, iza sebe ostavio  „lovinu“ Rovanperä na minus 29,8 sekundi i tako preuzeo, prvi put u tri dana lidersku poziciju, sa samo 1,4 sekunde ispred do tada nedostižnog. Brzinac prije kraja, samo 14 km prije konačne odluke. I opet – pobjednika odlučuje „Kumrovec“. Neuville je četvrtim vremenom učvrstio svoju treću poziciju, dok je Breen imao peh.

Ott Tänak i Martin Järveoja, HYUNDAI SHELL MOBIS WORLD RALLY TEAM
(Photo: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool)

“Samo sam ovo pokušao preživjeti. Pokušavao sam nepogriješiti, ali nažalost sam se i okrenuo. Ovo je nevjerojatno”, kazao je na upisu rezultata vidno razočarani Craig Breen ostvarivši gotovo dvije minute slabije vrijeme od najbržeg i sa 43.mjesta morao priznati da će postolje gledati samo- iz gledališta.

Trenutni gubitnik, mladi 22 godišnji Finac nije krio razočarenje:

“Nisam znao odakle je došlo ovo (ne)vrijeme. Nismo imali pojma da će biti kiša, a s ovim gumama ne možemo parirati Ottu. Bolje nismo mogli, bit će što bude do kraja”, kazivao je Kalle.

Koliko je drugi Trakošćan bio čudan dokazuje i podatak da se među deset najboljih vremena našlo čak sedam automobila WRC2, od kojih je drugo vrijeme imao Finac Lindholm u Škoda Fabia Rally2 Evo.

OD LOVINE DO LOVCA I POBJEDNIKA

I tako „lovina“ postade „lovac“ na posljednjem ispitu. Ma koliko god sekunda i četiri desetinke bile sitno, u rallyu je desetinka bitna. Na posljednjem brzinskom ispitu nije se odlučivao samo pobjednik, već je to posebni „Wolf Power Stage“, brzinski ispit na kojem pet najboljih dobiva posebne bodove, od 5 do 1 za ostvaren poredak. Slijed starta htio je da  Rovanperä vozi prije Tänaka. Njegova vožnja, po većim dijelom suhoj dionici, ali dijelom punoj nanešenog blata i vlage, bila je „biti ili ne biti“. Na trenutke toliko rizična da su ga već mnogi vidjeli van staze, iako prosjekom „tek“ 93,6 km/sat. Ali „mladac“ se nije dao, ulog je bio velik, prevelik – pobjeda, dodatnih pet bodova, još veći bodovni skor prednosti u ukupnom poretku poslije tri WRC-a sezone… I – isplatilo se. Sva su vremena bila sporija od prvog prolaska Kumrovcem, pred desetinama tisuća ljubitelja rallya, njegovo skoro 30-tak sekundi sporije, ali na Power Stageu najbrže. Vrijeme 9:01,8 minuta donijelo mu je sve. Tänak je vozio na sigurno, sporiji tek 5,7 sekundi, zadržao drugo mjesto ukupnog poretka uz konačni zaostatak od 4,3 sekunde za i dalje vodećim svjetskim relijašem koji poslije gostovanja u Hrvatskoj u nastavak sezone ulazi s velikom bodovnom prednošću.

Rovanperä i Halttunen slave u Kumrovcu (Autor: Uros Modlic/Croatia Rally)

“Bio sam siguran da ne možemo biti tako brzi s ovim gumama, ali to je nevjerojatno. Jako smo se trudili i mislim da smo to zaslužili ovog vikenda. Sigurno je to bila najtežća pobjeda u mojoj karijeri”, riječi su Kalle Rovanpere, novog junaka hrvatskog WRC-a, perjanice hrvatskog automobilističkog sporta, Croatia rallya.

Na trećoj stepenici pobjedničkog postolja završio je Thierry Neuville, vozač koji je uz svog suvozača ovog vikenda proživio sve i sva, uz pehove, nestašluke, niz kazni koje si je priskrbio, u konačnici ipak ispunio svoju želju – postolje. I zaslužio ga. A usput statistički – zaradio je dvije minute kazni, koje tek u konačnici, da mu se i odbiju, ne bi bio prvi. Samo do kojeg brzinca prije kraja stvari su bile drugačije.

Ceremonijalna podjela priznanja najboljima, prigodni i izvorni hrvatski „pehari“ u obliku slova glagoljice održana je u Kumrovcu po dolasku na cilj najboljih. Priznanja su uručivali Davorin Štetner, predsjednik Hrvatskog auto i karting saveza, Anne Nordkvist, potpredsjednica FIA i Željko Kolar, krapinsko-zagorski župan.

Pobjednici Croatia Rallyja ’22 – Rovanpera & Halttunen (Autor: Uros Modlic/Croatia Rally)

U ovogodišnjem WRC Croatia rallyu sudjelovalo je sedam hrvatskih posada. U konačnici najbolji je rezultat polučio, u najavljeno oproštajnom rally nastupu Niko Pulić sa suvozačicom Aleksandrom Kovačić (Škoda Fabia R5) plasiravši se na 36.mjesto ukupnog poretka i 21. Skupine WRC2. Slijedi na 39. mjestu Martin Ravenščak-Marko Stiperski (Ford Fiesta Rally4), ujedno treći u skupini WRC4.

Tjedan kraljice automobilističkog sporta – drugim izdanjem WRC Croatia rallya, o kojem će se još puno pričati i pisati, uz pomalo neočekivane vremenske (ne)prilike, pred velikim brojem gledatelja uživo, slikom u svijetu, po prvim su ocjenama još jednom uspješno organizirali zagrebački Autoklub CRO Dakar Team i porečki AK D.T. Motorsport, uz tehničku realizaciju AK Delta Sport Zagreb, a sve pod okriljem Hrvatskog auto i karting saveza.

Autor: Miroslav Krpan
Naslovna fotografija: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool)

Rezultati – ukupno:
1. Rovanperä-Halttunen (Finska,Toyota GR Yaris Rally1) 2:48:21,5 sati,
2. Tänak-Järveoja (Estonija,Hyundai i20 N Rally1) +4,3 sekunde
3. Neuville-Wydaeghe (Belgija, Hyundai) +2:21,0 minuta
4. Breen-Nagle (Irska,Ford Puma Rally1) +3:07,3
5. Evans-Martin (Velika Britanija, Toyota) +3:46,0
6. Katsuta-Johnston (Japan/Irska, Toyota) +8:08,5
7. Russel-Sarreaud (Francuska, Citroen C3 Rally2, WRC2) +10:01,0
8. Kajetanowicz-Szczepaniak (Poljska,Škoda Fabia Rally2 evo) +11:01,2
9. Lindholm-Hämäläinen (Finska, Škoda Fabia Rally2 evo) +11:11,9
10. Gryzin-Aleksandrov (ANA, Škoda Fabia Rally2 evo) +11:48,5

Poredak za WRC 2022. (poslije 3 natjecanja):
1. Rovanperä-Halttunen 71 bod
2. Neuville-Wydaeghe 47
3. Breen-Nagle 30 bodova

Pretplati se
Obavijesti o
1 Comment
Inline Feedbacks
View all comments
TORPEDO

Žalosno što nitko nije komentirao Rally…
Kale Rovanpera je čudesan vozač..jednostavno on ima “ono nešto”.
Bravo!!!

Related Posts
1
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x