Prvi put nakon 2019. godine, bolidi Formule 1 pojurili su stazom Albert Park u Melbourneu. Na prvom slobodnom treningu Velike nagrade Australije najbrži je bio Carlos Sainz u bolidu Ferrarija.
Drugo vrijeme imao je njegov momčadski kolega Charles Leclerc, sa zaostatkom većim od pola sekunde. Sergio Perez zauzeo je treće mjesto, neznatno lošijim krugom od Leclercovog, a bio je dvije desetinke sekunde brži od momčadskog kolege Maxa Verstappena. Krug pet najboljih zatvorio je Lando Norris u McLarenu.
Tijekom prvog slobodnog treninga dogodila su se i dva kraća prekida. Jednog je izazvao odlomljeni dio s Perezovog bolida, a drugog kvar motora u Aston Martinu Sebastiana Vettela.
Prvi slobodni trening započeo je u 5 sati ujutro po hrvatskom vremenu. Bila je to vozačima prva prilika za vožnju na redizajniranom Albert Parku, a vremenski uvjeti bili su im vrlo dobri. Za start Grand Prix vikenda imali su sunčano vrijeme s temperaturom zraka 20° Celzija, a temperaturom staze 37.
Australska se publika evidentno zaželjela Formule 1, tako da je već u petak odaziv publike bio izvanredan. Velika nagrada Australije prva je ovogodišnja Velika nagrada koja se u potpunosti vozi po danu, nakon noćnih avantura na Bliskom istoku.
Kad je krenulo odbrojavanje 60 minuta prvog treninga, na stazi je odmah zavladala gužva jer svi su željeli iskušati te nove zavoje na Albert Parku. Promjena je dosta, staza je puno brža, a tu su i čak četiri DRS zone ovog vikenda. Većina je na početku koristila srednje tvrdu komponentu Pirellijevih guma.
Red Bullovi vozači odmah su koristili mekše gume, Mercedesovi pak one tvrđe. Zanimljiva se situacija dogodila već nakon šest minuta, kad se Lance Stroll požalio da mu je Lewis Hamilton zasmetao u brzom krugu, a iz direkcije utrke objavljeno je kako su suci registrirali taj incident. Ubrzo je ipak došla poruka: “No further investigation.”
Problem su imali u Ferrariju s bolidom Carlosa Sainza, zbog kojeg je Španjolac prvih deset minuta morao prosjediti u garaži. Željeli su koristiti određene senzore na prednjem krilu, no nešto nije funkcioniralo s tim sustavom. Kad je krenuo s vožnjom, Carlos je imao jedno žestoko blokiranje kotača na kočenju za zavoj broj 3, a slično se dogodilo i njegovom sunarodnjaku Fernandu Alonsu, koji je čak malo izašao na travu.
Nakon prvih 15 minuta najbolje vrijeme imao je Max Verstappen – 1:21,625. Ubrzo je odvozio još pola sekunde brži krug (1:21,140), a iza njega bili su Lando Norris i Charles Leclerc. Vremena do tog trenutka nisu postavili Sergio Perez i Haasov dvojac, iako su odradili instalacijske krugove.
Sainz je u jednoj situaciji dosta zasmetao Kinezu Zhou u bolidu Alfe, a suci će taj slučaj istražiti nakon treninga.
Novo najbolje vrijeme Maxa Verstappena – 1:20,909. Njegov momčadski kolega konačno je postavio vrijeme nakon dvadesetak minuta, ali i izazvao crvenu zastavu. Na izlasku iz posljednjeg zavoja, pri prelasku preko pasice, odlomio se jedan dio s Red Bullovog bolida i ostao baš na trkaćoj putanji. Zbog toga je trening kratko bio prekinut, da bi jedan od sudaca pokupio taj dio. Akcija je brzo nastavljena.
Na polovici treninga vidjeli smo veći broj vozača na mekšim gumama. Sainz, Vettel, Perez i Hamilton došli su u Top 5, ali nisu se uspjeli sasvim približiti Verstappenu, koji je onda odvozio novi najbrži krug. Nije to bio sasvim čisti krug, ali popravio je svoj rezultat za pet stotinki.
S vrha ga je uspio skinuti Charles Leclerc. Ferrarijev vozač i trenutno vodeći u ukupnom poretku postavio je vrijeme 1:20,825. U isto vrijeme, Kevin Magnussen imao je kratki izlet van staze. Uspio je proći kroz šljunčanu klopku i vratiti se bez oštećenja na bolidu.
Verstappen se vratio na vrh vremenom 1:20,626. Nije se zadržao tamo niti minutu jer Ferrari je opet imao odgovor. Prvo ga je “skinuo” Leclerc za dvije i pol desetinke, a onda najbrži krug odvozio Carlos Sainz – 1:20,325. Četvrti je u tim trenucima bio Lando Norris, a peti Lewis Hamilton.
Fernando Alonso bio je tek 17., a imao je i jednu piruetu na izlasku iz zavoja broj 11. Nezgodnu situaciju imao je potom i Leclerc, koji je izletio u prvom zavoju. Malo preko trave, malo preko šljunka, vratio se na stazu.
Carlos Sainz otkrio je još malo svojih mogućnosti i mogućnosti Ferrarija. Prvi se spustio ispod granice od 80 sekundi i učvrstio se na prvom mjestu. Rezultatom 1:19,806 bio je preko pet i pol desetinki brži od momčadskog kolege.
Sebastian Vettel u Australiji vozi svoj prvi GP vikend u ovoj godini, nakon što je prve dvije utrke morao propustiti zbog Covida. Međutim, stvari nisu dobro počele za četverostrukog prvaka svijeta. Motor njegovog Aston Martina je otkazao, Seb je morao stati uz stazu i uhvatiti se aparata za gašenje požara. Crvena zastava 13 minuta prije kraja treninga.
Suci su brzo odradili svoj posao i sklonili Aston Martin sa staze pa su vozači imali još deset minuta vožnje. Jedinu promjenu u vrhu poretka izazvao je Sergio Perez, koji se vrlo dobrim krugom probio na treće mjesto. Bio je jako blizu drugoplasiranom Leclercu, a malo više od dvije desetinke brži od svog momčadskog kolege Verstappena.
Monegaški vozač imao je u samoj završnici još jedan izlet na travnati i šljunčani dio pored staze, ali generalno u Ferrariju mogu biti zadovoljni početkom vikenda. Imaju 1-2 na prvom treningu, a svoju brzinu pokušat će potvrditi na drugom koji se vozi od 8 sati po hrvatskom vremenu.
Mislim da Mercedes skriva pravu snagu, dugačka je ovo sezona
Ništa to ne znači
Lijep početak vikenda za Ferrari a Haas me malo iznenadio.
U biti ce zanimljivo.. Norris opet radi razliku, Sainz se probudio..