Glavni operativac Formule 1 govorio je o nekim aktualnim pitanjima koja se tiču Svjetskog prvenstva – broju utrka, nekim novim organizatorima, ali i potencijalnom povećanju broja timova koji se natječu.
Kalendar Svjetskog prvenstva Formule 1 nikad nije bio “natrpan” kao ove godine. Vozači i timovi ukupno trebaju odraditi čak 23 utrke tijekom 2022. i to će biti novi rekord Formule 1, ne bude li nekakvih otkazivanja i neprilika. Međutim, vodstvo natjecanja na tome ne misli stati i već se najavljuju nove lokacije održavanja utrka. Već neko vrijeme kruže glasine kako će Las Vegas vrlo brzo imati svoj Grand Prix.
“Nije to samo Las Vegas, ima i drugih gradova koji su zainteresirani za Formulu 1. Trebamo biti izbalansirani, trebamo vidjeti koje nam se prilike pružaju i vrlo brzo ćemo objaviti svima koja je naša strategija za razvoj tržišta”, kaže Stefano Domenicali u razgovoru za Sky Sports.
Ostvari li se ta priča s Las Vegasom, čak bi tri utrke bile održavane na teritoriju SAD-a. Od ranije je tu Austin u Texasu, ove godine se prvi put vozi VN Miamija, onda još i Vegas.
Velika želja čelnika Formule 1 je povratak na afrički kontinent. Najveću šansu ima južnoafrička staza Kyalami, na kojoj se zadnji put vozilo 1993.
“Pored Amerike, pored Kine, mislim da ima potencijala za skorašnji odlazak u Afriku, također. Veliki je interes tamo. Sigurno da je to još jedno područje koje za sada geografski nedostaje u našem kalendaru.”
Logično, postavlja se pitanje – pa koliko će onda utrka biti u kalendaru? Domenicali ipak najavljuje da će neki organizatori izgubiti mjesto. Aktualni Concorde ugovor dopušta 24 utrke po sezoni, a na snazi je do 2025.
“Ima nekih promotora kojima ističu ugovori i vjerojatno neke od sadašnjih Velikih nagrada više neće biti u kalendaru.”
“Mislim da imamo potencijal za 24. Rekao bih da imamo potencijal i za 30, u pogledu interesa kojeg vidimo diljem svijeta. Na nama je da pronađemo pravi balans, imajući u vidu koje bi lokacije željele biti u Formuli 1, a koje su povijesne vrijednosti koje trebamo zadržati u kalendaru.”
Još jedna aktualna tema je širenje Formule 1 u pogledu broja timova. Zadnjih se mjeseci često spominjao interes Michaela Andrettija za ulazak u F1, međutim Domenicali baš i nije pobornik priključivanja dodatnih momčadi.
“Nije to samo Michael Andretti. On je možda najglasniji, ali imamo više od četiri ili pet upita timova koji bi željeli biti dio Formule 1. Trebamo pronaći pravu strategiju za budućnost. Moram biti vrlo iskren, današnja Formula 1 s deset timova, s natjecanjem na stazi je vrlo, vrlo čvrsta. Postoji kompleksnost koju treba razmotriti ako bi se dodavali dodatni timovi.”
“Ne mislim da je najvažniji element takav rast Formule 1, iskreno. Prošle godine s borbom dvojice vozača i dvaju timova, interes je bio na vrhuncu. Ako ćemo imati, kao što se nadamo ove godine, više timova i vozača u borbi, to je više nego dovoljno”, smatra Domenicali.
Super. Izbacite još i FP petkom. Subotom lagano 1h i dosta.
23 utrke po 3 naporna dana ili 30 utrka po 2 naporna dana. Bilo bi i više iznenađenja kad bi bilo manje FPa.
Jedino moze rotacija 10 sigurnih klasik staza i.drugih 13 svake 2 godine