Od visokopozicioniranog dužnosnika Svjetske automobilističke federacije dolazi potvrda da bi doista moglo doći do promjene na mjestu direktora F1 utrka…
Peter Bayer u FIA-i je obnašao dužnost glavnog tajnika za sport od 2017. godine, no u prosincu je dobio dodatnu ulogu i postao izvršni direktor odjela za bolide jednosjede. Treba naglasiti da je to dogovoreno još prije one kontroverzne završnice F1 sezone u Abu Dhabiju.
A upravo je ta utrka na stazi Yas Marina ogroman uteg oko noge Michaela Masija, dosadašnjeg direktora utrka u Formuli 1, zbog odluka koje je donosio dok se rješavalo pitanje svjetskog prvaka između Maxa Verstappena i Lewisa Hamiltona.
Imao je on još propusta u prošloj sezoni, no način na koji je odradio svoj posao na spomenutoj utrci, po mnogima je sporan, ako ne i protivan pravilima natjecanja. Poznato je da FIA provodi istragu svih događaja na toj utrci pa samim time detaljno proučava i Masijevu ulogu. Nažalost, sve to tako dugo traje, da će odluke biti donesene tek na sjednici WMSC-a u Bahreinu 18. ožujka, prvog dana nove F1 sezone.
Mediji prenose kako u FIA-i razmišljaju smanjiti opterećenje za direktora utrke, odnosno nekako bolje rasporediti sve one poslove koje je čovjek na toj funkciji morao obavljati. Hoće li to i dalje biti Masi ili neće, nije poznato, no prvi put je jedan dužnosnik FIA-e javno rekao da su obje opcije moguće.
“On je odradio super posao. Mi smo mu to rekli, ali isto tako rekli smo i da postoji mogućnost da ćemo imati novog direktora utrka. Ja mogu jedino davati sugestije Svjetskom vijeću, a oni će to definitivno razmotriti”, izjavio je Bayer.
Bez obzira na tu izjavu, FIA službeno i dalje stoji pri svome. Nikakve odluke nisu još donesene, rezultati analize bit će prezentirani komisiji Formule 1 na sastanku u Londonu 14. veljače, a cijeli slučaj bit će zaključen tek spomenutog 18. ožujka kad će se u Bahreinu sastati Svjetsko motorsportsko vijeće pod vodstvom novog predsjednika Mohammeda Ben Sulayema.
Masi se nakon Abu Dhabija susreo s ogromnom količinom kritika. Bayer kaže da se Masi inače dobro nosio s takvom vrstom napada, no isto tako ističe da su pojedinci baš pretjerali.
“Kad radite za FIA-u, morate biti svjesni da radite za sportsku policiju. Policajci rijetko dobiju simpatije, baš kao i u svakodnevnom životu. Ono što je postalo teško za podnositi su reakcije na društvenim mrežama. Ti ljudi ne prezaju ni od čega, kao što ste vidjeli s prijetnjama smrću koje su upućene vozaču Williamsa, Latifiju.”
“Michael nema profile na društvenim mrežama, ali neprijateljstvo na drugim kanalima ga je pogodilo, iako je inače razvio relativno debelu kožu u kontekstu tih osobnih napada. Ja sam uvjerio Michaela da ima podršku Federacije i dao mu do znanja da želimo nastaviti raditi s njim, ali i da mora razumjeti da se nastali problem mora riješiti”, izjavio je Bayer.
Jedna od reakcija na događanja u Abu Dhabiju je zabrana komunikacije na relaciji šefova momčadi i direktora utrke. Toto Wolff i Christian Horner vršili su ogroman pritisak na Masija u tim odlučujućim trenucima, no Bayer je potvrdio da tako nešto više neće biti moguće.
“Šefovi momčadi više neće moći intervenirati putem tih kanala, ali team manageri hoće jer moraju imati mogućnost postavljati pitanja. Želimo stvoriti jedan filter s članom osoblja koji će primati takve upite. U budućnosti će se direktor utrke moći koncentrirati na svoje zadatke, umjesto da ga se ometa”, objasnio je Bayer.
Slažem se, a to sam i sam više puta naglasio, da je Masi cijelu sezonu loše odradio. To je činjenica. Ali isto tako FIA njegovom smjenom neće ništa postići. Tko će doći na njegovo mjesto, može li mi itko nabrojati barem tri imena kandidata za tu poziciju? Ako ste čitali malo i pratili, svi bivši F1 vozači su rekli kako druge opcije nema. Ovaj problem ne leži samo u Masiju, već i na FIA-i. I sam Todt je rekao kako je FIA isto trebala biti autoritativnija u nekim odlukama tako da križ nosi i on sam. Na sreću ili nesreću… Read more »
FIA je svijesna da je greška (na štetu jednog tima) učinjena.Ne žele da im se to dogodi još koji put. Stoga je i osnovano povjerenstvo sa ciljem da se utvrdi tko je i zašto pogriješio. Zadnje četri rečenice su potpuno deplasirane, spadaju u onu….sječaš se….”Što bi bilo kad’ bi bilo” ili ona “da je kozi dugi rep….itd, a F1 nije sa time zadovoljna. Žao mi je jedino što će ostati crni biljeg uz zadnju utrku/WDC 2021 godine. A to smjena Massija neće obrisati.
Molim te reci mi kada i di je to FIA objavila? To što ti govoriš da je FIA svjesna “…da je greška na štetu jednog tima učinjena” je isključivo s tvog osobnog, navijačkog, stajališta. Ja takvo nešto nigdje nisam pročitao pa bih te molio da mi potvrdiš istinitost te tvrdnje. Vidiš, pošto ne navijam ni za Merc, a ni za RBR ja se mogu staviti u poziciju razmišljati “što bi bilo kad bi bilo”. I vjeruj mi, niti jednog navijača Mercedesa ne bi bilo briga za drugu stranu. Vjeruj mi. Reci mi zašto sve momčadi nisu nastavile s primjedbama? Već… Read more »
Ako nisi u stanju pročitati tekst, pisan hrvatskim pismom, žao mi je……Ali pomoći ću ti. Odgovor ti je u mojoj drugoj rečenici. A što se tiće zagrade….ček, ček pa ti ne razumiješ koje znaćenje ima tekst, pisan i stavljen u zagradu. Hm….opet problem sa hrvatskim. Pojasnit ću ti. Stavio sam ga u zagradu jer je to moj zaključak po osnovi toga što je jedini oštečeni, poradi moguće greške koja je učinjena tijekom vođenja utrke, u ovom slučaju tim Mercedes. 3. Pasus: Neznam niti me drugi zanimaju. Do kraja prošle godine svi su mogli razgovarati sa Direktorom utrke tijekom trkaćeg vikenda… Read more »
Bero, Bero…dragi Bero. Prije nego se počneš praviti pametan, a onda tako i djelovati, promisli malo. Zanima me na koje točno “hrvatsko pismo” misliš? Glagoljicu, ćirilicu ili latinicu? Vjerojatno si mislio “tekst pisan na hrvatskom jeziku” što onda tvom komentaru daje sasvim drugi značaj. Ovako svi vide da nemaš pojma o svom materinskom jeziku pa bih te molio da se prestaneš sramotiti i naučiš stavljati točku na kraju rečenice (a ne milijun njih) i da naučiš razliku između “č” i “ć”. Mislim da bi to bio neki minimum za nekog tko njeguje “hrvatsko pismo”. Slažeš se? Ja ti mogu dati… Read more »
Mislim da je moj prvi odgovor bio potpuno dovoljan i nije zahtjevao nikakva dodatna pojašnjenja i nikakvo dodatno razglabanje koje je, kao što je vidljivo iz tvojih, nazovi odgovora, samo sebi svrha. Ali nešto bih ipak kratko dodao a u svezi je sa tvojim stilom pisanja. Koristiš često blagoglagoljivost, slatkoriječivost koja polako prelazi čak i u neugodnu servilnost i još neugodniju, da ne kažem nepristojniju ironiju. Obzirom da si i stavio, u ovom slučaju, vrlo znakoviti otisak, sve zajedno, stvorio se jedan “rebus”kojeg sam, malo kasno, ali ipak (pa godine su tu) riješio. Zato se sada zahvaljujem na, ne baš… Read more »
Znači prvo mi napišeš da nisam u stanju “pročitati tekst pisan na hrvatskom pismu” i kad ti odgovorim, ti se duriš. Pa nemoj tako Bero dragi. Ovo samo još jednom potvrđuje, a to ne vidim samo ja, da se ovdje s vama (Mercedesovim navijačima) ne može suvislo raspravljati. Ja tebi ne branim da imaš svoj stav ili mišljenje, ali ti zaključuješ kako zaključuješ – subjektivno. Kroz prizmu onih informacija koje potvrđuju tvoju tezu. Medalja ima dvije strane. Znam da te kao svakog pravog navijača boli što tvoj miljenik nije pobjedio, ali kriviti za to vještice, masone, Netflix, Disney, lopove je… Read more »
poslusaj jos jednom komunikaciju iy abu dhabija iznenadices se ko je najvise yvao masija
Nisam znao da je Horner urgirao da ne izlazi SC prilikom Giovinazzijevog odustajanja.
potpis od a do z
Ili Mercedesovi fanovi ne žele priznati da se Lewis jednostavno loše brani, ne zatvara unutarnju stranu. Činjenica je da je u utrci četiri puta bio preteknut. Pustimo sporne odluke, ali na kraju svega je Lewis ipak bio na stazi ispred Maxa. Istina imao je stare gume, ali nije bilo drs-a i vozio se još samo jedan krug. Nakon što ga je Max prošao jer Lewis nije zatvorio zavoj, vidi se pogotovo na drugoj ravnici da je bio i brži od Maxa, ali mu je Max pokazao kako se treba braniti unutarnji dio staze, za razliku od njega kako ga je… Read more »
Slažem se da loše brani unutarnju poziciju. Ali, čak i kada to stavimo sa strane i gledamo isključivo činjenicu da je Hamilton na STARIM gumama bio brži od Maxa (nakon VSC-a), meni i dalje nije jasno zašto se i dalje ne želi priznati loša strategija Mercedesa kada su prilikom SC-a ostavili Hamiltona na stazi? Znam, sad će Mercedesi reć: “Zato što bi izgubio poziciju i utrka bi završila pod SC”. Znači tu možemo spekulirati “što bi bilo kad bi bilo”, a kad im se kaže da se probaju staviti u obrnutu poziciju e tu je onda “što bi bilo kad… Read more »
O tome je već sve rečeno i nitko nikome neće promijeniti mišljenje, zato mi se ne da o tome.
Baš zato sam namjerno stavio fokus samo na utrkivanje u zadnjem krugu. Ostao je taj jedan krug i Lewis je bio ispred sa starim gumama, ali pozicija na stazi je zakon. Sada kada ponovo pogledam snimku tog zadnjeg kruga, ne vidim da je Max bio brži makar je imao nove gume. Da Lewis nije otišao široko i ostavio mu prolaz, nema šanse da bi ga kasnije na one dvije ravnice Max prošao bez drs-a, makar je imao nove gume.
Ma naravno, sve je rečeno, ali kad vidim da neki i dalje gledaju sezonu i cijelu ovu situaciju kroz prizmu samo jedne utrke (što se ponavlja kroz svakih par članaka) nekako me opet navuku pa se moram nanovo ponavljati…oprosti. Ali da, gledajući taj zadnji krug sve što si rekao stoji. Hamilton ima tendenciju na takvim tipovima staza postavljati se preširoko. Ali opravdano jer je do sada imao dominantniji bolid od konkurencije pa je znao da ga tu nema nitko. Do prošle sezone.
Ekipa koja od Bahreina želi smijeniti Masija sad najviše plače za njim. Ahahahha, znalac do znalca, ljubitelj do ljubitelja.
Mlinaroši kao i davne 2013
https://www.motorsport.com/f1/news/what-was-behind-mercedes-and-pirelli-secret-f1-tyre-test/3219584/
Eto vidiš od kada se to tako radi.
Takav isti test je odradio i Ferrari za informaciju, vidim to ne znaš!!!
Ali nije sa aktualnim bolidom.
Mislim na 2013, to su ta takozvana privatna testiranja!!!
I ja mislim na 2013., Ferrari je testirao gume sa starijim modelom bolida, a Mercedes sa aktualnim iz te godine.
I privatna testiranjima podliježu propisima koji se moraju poštivati.
Ispravnije bi bilo reći da je Ferrari odradio sličan test poštujući pravila, dok se za Merecedes to ne može reći..zloupotrebili su testove da testiraju gume sa aktuelnim bolidom iz te sezone što je bilo tada strogo zabranjeno..i dan danas je to zabranjeno..osim možda za Mercedes?..sjetimo se 2018 i usred sezone uvođenja novih guma koje odgovaraju Mercedesu jer je na starim gumama redovito pravio blistere zbog pregrijavanja..pa zatim oni nedozvoljeni kanali za hlađenje u Mercedesovim felgama..itd..itd..
ovaj lewis 7 jos place za izgubljenim naslovom haha
ako je brzi zbog guma bio onda nek ide sve ui onu stvar a koliko ja znam nisu gume vama problem bile vec cjeli bolid te 2014 i nadalje
Masija moraju smijenit obavezno. Od početka sezone se priča o sucima i njihovim čudnim odlukama i to je loše. Sigurno nije lako nači nekog kvalitetnog tko bi ga zamjenio, ali navodno bi taj novi, u bitnim odlukama mogao imati pomoć izvana. Kao kvisko zovi.
I, kog staviti na tu poziciju? Jedino je on imao prilike učiti od Charlieja iz prve ruke. Reci mi tko je drugi po tebi idealan kandidat za tu poziciju? Naravno da je loše odradio sezonu, to je neupitno, ali koga drugog izabrati za tu poziciju? Kužiš problema koji FIA ima sada? Nekako ne vjerujem da će doći do njegove smjene. Ali recimo da je ukor pred isključenje ono što će dobiti – sigurno. Zato se, po mom mišljenju, i radi ova analiza. Kad osoba nema autoritet, onda se otvaraju vrata za sumnju. I FIA to želi analizirati da može reći:… Read more »
Baš sam jučer čitao članak o tome tko bi ga mogao zamijeniti: https://www.motorsport.com/f1/news/who-will-have-the-f1-race-director-role-in-2022/7792887/ Ma ljudi sigurno ima koju su kvalificirani, ali je pitanje tko bi od njih prihvatio tu trenutno užarenu stolicu. Masi je i prije zadnje utrke je radio dosta grešaka, a sada pogotovo nakon svega ovoga više ne bi mogao trezveno donositi pravovaljane odluke bez straha da ne pogriješi. Zato sam mišljenja da mora doći novi čovjek, koji neće biti opterećen prošlošću. Kao što se piše, treba ga maksimalno oslobodit nepotrebnih dužnosti, i možda u nekim spornim situacijama da ima pomoć kod donošenja odluka? Super je što više… Read more »
Hvala ti na ovom članku, baš sam ga sad čitao i vidim da ima puno previše upitnika, nego li odgovora. Ne čudi zašto. Ključno pitanje, kako piše u članku, jest “Will the FIA recruit from outside its established pool?” ili će ipak to biti netko isključivo povezan s F1. Vodstvo ima jako težak zadatak. Iako bi netko “iz vana” možda bio kvalificiran za tu poziciju (a u članku vidimo da ih ima), pitanje je koliko bi oni gledali kroz prizmu DTM-a, Formule E i sličnih natjecanja? Možda ne bi bilo loše, a možda bi bilo katastrofalno. Na žalost, to ne… Read more »
Volio bih da to bude neko od bivših F1 vozača ali koji su koliko toliko upoznati sa kompleksnošću moderne formule a opet nisu isključivo vezani historijom samo za jednu momčad te da se njegova karijera nije vezala za određene spletke i intrige. Kad bih mogao birati što može Đelo Hadžiselimović izabrao bih Pedro de la Rosu.
Što si sudio,sudio si klokane više nećeš!!!
opet kmečiš
Znaći Max osvoji prvenstvo,svi se vesele i idu doma. I onda 3 mjeseca rade istragu kako da poboljšaju da se u budućnosti takve stvari ne dešavaju,odnosno da se na takav naćin više ne reguliraju utrke tj ne osvaja prvenstvo. Direktor utrke je odradio super posao ali ćemo ga ipak smjenit jer se obićno direktori mijenjaju kad odrade super posao. Stvarno je sve transparentno.
Interesantno, pa upravo lobiranjem merca.je istraga i pokrenuta,niti jedna ekipa nije tražila istragu niti smjenu Masija, a to nije niti trebalo raditi, a vezano za tvoj komentar, “Da se utrka nije prekinula zbog Latifija njihov Max je imao 0.000000001% šanse da pobijedi Lewisa na stazi i osvoji naslov na pošten način”. Znači, Max je nepošteno pobjedio zato što je Latifi izazvao sudar i omogućio prekid utrke i stizanje Luisa. Onda treba uvesti pravilo, ako sveti Luis treba da osvoji prvenstvo, na stazi se ne smije desiti niti jedan incident niti bilo što drugo što bi ugrozilo utrku i pobjedu istog.… Read more »
I nqs dugo boli onaj poraz masse u zadnjim metrima utrke 2008. Karma is a bič
north 33 sta ima trazit wiliams ferari mclaren i ostali njih se ne tice jer ih nije bilo ni u jednoj trci tice se samo dva tima i zadnje trke dase ovo desilo pet trka prije nikome nista nebi bilo idemo dalje al zadnja trka ovo ne smije da se desava nije max skinuo skalp vec masi a znas to i ti
Jadan čovjek, mogu mislit kako mu je..za vrijeme sezone morao je “igrati” kako su mu diktirali..na kraju, kada su sami sebe izigrali, njega su odabrali za “žrtveno janje” da prikriju svoj propust..i tako “dali krila” raznim ekstremistima na društvenim mrežama da ga napadaju i da mu prijete..srećom za nas nekolicinu na ovom forumu ti nisu previše radikalni, više su dosadni.
Bolje ni ja ne bih rekao. 👏🏼
“Ti ljudi ne prezaju ni od čega, kao što ste vidjeli s prijetnjama smrću koje su upućene vozaču Williamsa, Latifiju”.
Tko su ti ljudi, nisu vanzemaljci, zašto ne napišite, navijači merca i Luisa, zar je to tako teško.
To su razočarani navijaći Red Bulla jer je njihov vozač došao do izrežiranog i nepoštenog naslova, a oni to nisu htjeli. Da se utrka nije prekinula zbog Latifija njihov Max je imao 0.000000001% šanse da pobijedi Lewisa na stazi i osvoji naslov na pošten način. Ovako su navijaći Red Bulla revoltirani i stvarno je ružno da prijete Latifiju koji nije ni kriv ni dužan.
Max je više nego zaslužio ovaj naslov..pogotovo nakon sramotnih događanja u Bahreinu i Silverstoneu..vrhunac nepoštenja i svega nevaljalog bi bio da se utrka u Abu Dhabiu završila pod safety car-om ili još gore da je prekinuta pa da se radio restart.
Sramotan događaj je kad se u Belgiji dodijelila pobjeda a bez da se vozila utrka. U Abu Dhabiu najpoštenije bi bilo da se utrka nastavila i da su svi ostali na svojim pozicijama ako već nije bilo vremena da se vrate tamo gdje su bili prije udesa Latifija.
A tko je “pritiskao” Masija ,najprije da ne uvodi safety car, a zatim da ne propušta zaostale?..onaj isti koji je propustio “pokrivati” Maxove poteze, tj Lewisa pozvati u boks na izmjenu guma..išli su konzervativno “na sigurno”, ali nisu računali na faktor sreće ili nesreće..sreća je varljiva..sto puta te može “poljubiti” ali vidiš, kad je najkritičnije može ti “okrenuti leđa”.
Kako to prvi pokriva drugog? Moze pojasnjenje?
Vidiš da lupeta bez veze, pojma taj nema o ničem!!!
Max Verstappen World Champion nije zato što ja to lupetam, već što u Mercedesu nisu imali petlje..hrabrosti napravili to “pokrivanje”..jednostavno su pogriješili..slabo su odigrali partiju karata.
jedino ako ima 45 sec prednosti tad prvi pokriva drugog drugacije nikako i uz to imaju pereza na 20 sec iza hama znaci imaju duplu zastitu
Dvoboj za naslov je bio između Lewisa i Maxa..bitno je bilo tko će od njih dvojice biti na poziciji ispred a ne tko će pobijediti..Perez je tu mogao i pobijediti, to nema nikakve veze..da je Lewis išao na izmjenu guma o ovome svemu sada nebi pričali.
To o čemu ti pričaš mudri je moguće kad imaš 20 krugova do kraja a ne 5 kao ovdje plus S.C na stazi koji ne znaš kad će se maknut. Ne blamiraj se više taktičaru!!!
Max je išao po nove “hard” gume u 35.krugu za vrijeme virtualnog SC pa zatim i na nove “soft” gume u 54. krugu za vrijeme pravog SC..svo to vrijeme Lewis je vozio na istim gumama i na njima je završio utrku..naravno, kao drugi..a kako bi drugačije sa starim “hard” gumama protiv svježeg “softa”?
Daj mozak malo uključi, pa da je Lewis otišao u box Max ne bi išao jer ionako nema šta izgubit i opet nitko ne zna koliko će S.C. bit na stazi i koliko će bit utrkivanja!!!
Vidim, ne znaš što je “pokrivanje”?..može i prvi “pokrivat” potez drugoga..što je tu čudno?..da je i Lewis išao na izmjenu guma nakon što je to uradio Max sada nebi bilo Max Verstappen F1 World Champion 2021.
ako neznas nemoj pisat gluposti lako ga je nac i procitat pravilo fie je da se ne smije pustat zaostali i naravno posle poziva hornera on to masi pravilo direktno krsi
Ovo si se pitao prije nekoliko dana: “Kimi dobro da si se umirovio,jer ti si ga prebolio ali nisi cijepljen.I po Australskom strogom režimu ne bi mogao voziti. Zanima me šta bi bilo da 7-8 vozača nije cijepljeno…”
Da skratim priču ove sezone će u F1 svi vozači, svo osoblje, čak i svi gosti koji se žele pojaviti u Padocku morati biti cijepljeni i to bez iznimke.
lewis je izgubio i adio