McLaren: Sezona obilježena s nekoliko topova i podosta flopova

Mada će našim čitateljima ovi žargonski izrazi biti itekako poznati, umislit ćemo si kako tekstove o nama najbitnijoj sporednoj stvari na svijetu ponekad pročita i pokoji “padobranac” neupućen u tematiku, pa stoga na iako se u ovome tekstu ne bavimo jezično gramatičkim zakonitostima, a još manje poezijom i lirikom, počinjemo s fusnotom i pojašnjenjem pojmova top i flop. Isti naravno nisu oznaka nekakve teške artiljerije već pojmovi dobroga (top) i slabijeg ili čak skroz lošeg (flop). A sada krenimo na bit priče 🙂

Iako McLarenov pad forme i izlazak iz kruga top favorita za pobjede i naslove svi uglavnom povezuju s onim nesretnim reunionom s Hondom, stvari zapravo stoje malo drugačije jer je pad momčadi iz Wokinga započeo i prije toga. Kako je navedeno sušno razdoblje potrajalo, McLarenov polagani oporavak i povratak na stare staze koji je kulminirao u sezoni 2020. kada je momčad osvojila treće mjesto u poretku konstruktora, mnogima je zagolicao maštu. Rekli bismo u prvome redu napaćenim navijačima ove slavne britanske momčadi koji su temeljem dobrih ostvarenja iz 2020., pomalo utopistički, požurili s optimističnim izjavama i nadanjima za sezonu 2021. Takva očekivanja uz spomenuti pozitivan trend i formu, nesumnjivo su podgrijala i dva kapitalca u vidu iskusne i dokazane klase Daniela Ricciarda, ali i povratka trokrake zvijezde, starog poznanika iz nekih slavnih dana. Pokazalo se kako u McLarenu taj pozitivan trend nisu uspjeli nastaviti, barem ne u onoj očekivanoj mjeri, no kako je sve skupa završilo donosimo u detaljnijem pregledu McLarenove sezone koju bismo u kratkim crtama mogli nazvati pretežno vedrom jer bilo tu i topova, ali posebice u drugom dijelu sezone i podosta flopova.

Daniel Ricciardo i Lando Norris u bolidima McLaren MCL35M

Analiza učinka momčadi u sezoni:

Učinak britanske momčadi u sezoni 2021. možda je najbolje analizirati tako što ćemo se prvo osvrnuti na ona dobra i uspješna, a potom i na ona druga manje bajna i sjajna ostvarenja. Rekli bismo da takav pristup ima logike između ostalog i zato što se otprilike u tom smjeru i kretala forma vozača i čitave momčadi tijekom sezone.

Kako je i rečeno, početak sezone dao je za pravo onima koji su očekivali nastavak renesanse iz 2020. jer ekipa je u prvih pet utrka upisala čak dva od ukupno pet pobjedničkih postolja koja su ostvarili tijekom čitave sezone. Optimizam je bio na visokom nivou, a mogućnost dodatnog napretka vidjela se u potencijalnom procvatu Daniela Ricciarda, novaka u momčadi koji se još uvijek tražio. Stvari su izgledale prilično dobro jer je momčad prikupljala ozbiljnu količinu bodova na gotovo svakoj utrci uz napomenu kako je u Austriji upisano i još jedno postolje Landa Norrisa kao šlag na tortu.

Najposebniji trenutak McLarenove sezone – Ricciardo osvaja VN Italije

Ipak, bez obzira na apsolutni delirij koji su doživjeli u Italiji, pokazalo se kako je s ljetnim vrućinama malo pomalo isparila i McLarenova dobra forma. Učinak iz Mađarske, Belgije i Nizozemske bio je mizeran, no kada se dogodila ta epohalna VN Italije i apsolutna kruna sezone u vidu 1.-2. za Ricciarda i Norrisa činilo se kako su se u McLarenu uspjeli resetirati. Na njihovu žalost to se nije ni izbliza dogodilo, čak naprotiv jer su u preostalih osam utrka momci u narančastim bolidima imali podosta problema i s formom i s rezultatima skupivši tek 60 bodova što je bila sušta suprotnost uspješnom i bodovima bogatom početku sezone. U konačnici svoj je obol navedenome padu u drugom dijelu sezone dao i Ferrari vrlo učinkovitim nadogradnjama bolida, čime je McLaren dvoboje s pokazalo se ipak glavnim konkurentima iz Maranella, gotovo redovito gubio.

Iako je rasprava o faktoru sreće uvijek diskutabilna, moramo spomenuti kako je tijekom sezone McLaren malo i svojom nespretnošću i diskutabilnim odlukama, malo i faktorom čiste (ne)sreće, izgubio nekoliko potencijalno vrlo dobrih rezultata i to je nešto što se naprosto mora reći. Za početak svakako se valja sjetiti Landove situacije i rizika koji se nije isplatio na kišnoj VN Rusije, potom nekoliko dosta glupih tehničkih problema na bolidima, pa i u nekoliko situacija prisilnih odlazaka u boks zbog problema s ispuštenim gumama i sl. Sve u svemu, gledajući taj faktor sportske sreće, mislim kako nije pogrešno reći da u protekloj sezoni on svakako nije predstavljao poguranac za McLaren.

Norris je tijekom sezone četiri puta bio na postolju, a sigurno će posebno pamtiti treće mjesto na VN Monaka

Zaključimo… pet pobjedničkih postolja, jedna pobjeda i nekoliko i više nego dobro odrađenih utrka dokaz su kako 2021. za McLaren nije bila loša i neuspješna. Ipak, treba biti realan i reći kako je očekivani napredak i uoči sezone očekivano značajnije približavanje momčadima s vrha apsolutno izostao, borba s Ferrarijem izgubljena je, a pad forme pred kraj sezone više nego očit. Stoga, zaključna ocjena učinka momčadi bit će već spomenuto pretežno vedro ili umjereno oblačno, kako kome paše.

Statistika učinka momčadi u sezoni:

Pozicija u poretku konstruktora: 4.
Broj osvojenih bodova: 275
Broj pobjeda: 1
Broj pobjedničkih postolja: 5
Broj pole positiona: 1
Najbolja utrka prema broju osvojenih bodova: VN Italije – 45

Najbolji pojedinačni rezultati:
Daniel Ricciardo 1. mjesto – VN Italije
Lando Norris – 2. mjesto VN Italije

Zak Brown, CEO McLarena, na pobjedničkom postolju u Monzi sa svojim vozačima

Analiza učinka vozača:

Ukoliko bismo morali istaknuti neke specifičnosti i značajke netom završene sezone, jedna od važnijih svakako bila velika rošada vozača. U toj spomenutoj rošadi sudjelovao je i McLaren, čak možemo reći i ne samo sudjelovao već je bio jedan od glavnih protagonista. Potpisom Daniela Ricciarda, momčad iz Wokinga upecala je kapitalca koji je uz ranije spomenuti kontinuirani napredak momčadi, trebao biti zalog za budućnost i dodatna vrijednost za čitavu momčad. Očekivanja su bila velika jer se uz domaćina Norrisa u McLarenu oformila doista zanimljiva postava.

U skladu s navedenim, proanalizirat ćemo učinak obojice.

Za početak, starosjedioc Lando Norris, momak koji se u ovo kratko vrijeme doista uspio isprofilirati u svojevrsnu okosnicu momčadi. Uz neosporan talent, i u protekloj sezoni pokazao je kako mu je glavni forte konstanta i sposobnost jer samo dvije utrke u ovoj dugačkoj sezoni, završio je bez bodovnog upisa. Početak sezone bio je doista moćan jer mladi je Britanac u prvih deset utrka upisao čak tri pobjednička postolja, dva četvrta i četiri peta mjesta uz tek jedan manji kiks u Španjolskoj gdje je završio kao osmoplasirani. Iako je već nakon uvodne dvije, tri utrke bilo jasno kako od najavljenih ili potajno priželjkivanih izazivanja Red Bullovih i Mercedesovih vozača nema ništa, u tom se trenutku činilo kako i McLaren i Norris ponovno idu ka više nego respektabilnim ostvarenjima iz prethodne sezone. Ipak, kako je sezona odmicala stvari su se počele mijenjati, nažalost u suprotnom smjeru. Odustajanje u Mađarskoj kao da je bila prekretnica od koje se niti McLaren niti Norris, unatoč briljantnom rezultatu u Italiji, nisu oporavili jer izuzmemo li spomenutu VN Italije, od Hungaroringa pa sve do Abu Dhabija Lando se nije uspio plasirati na poziciju višu od sedme. Bilo je tu i određenih nesretluka, inferiornosti bolida u odnosu na konkurenciju pa i nekih jednostavno slabijih izdanja. Ipak, bez obzira što se priželjkivane prognoze i želje o Landovom priključku momcima s vrha nisu obistinile, Norris je odradio još jednu vrlo solidnu sezonu te će prilično je sigurno, bez obzira s kim dijelio garažu, i dalje biti lokomotiva ove momčadi.

Lando Norris je u većem dijelu prve polovice sezone držao treće mjesto poretka vozača

U ranijem dijelu teksta spomenuli smo kako je angažman iskusnog i dokazanog vozača kakav je Daniel Ricciardo, za McLaren trebao značiti napredak koji se nije odnosio samo na umijeće na stazi već i na iskustvo u razvoju bolida, povratnim informacijama i čitavom paketu usluga. S tim u skladu, očekivalo se ili barem priželjkivalo kako će s njim u momčadi, McLaren već i u Ricciardovoj debitantskoj sezoni doista i vidjeti određene benefite te suradnje, no bez okolišanja i previše uvijanja možemo konstatirati kako tome nije bilo tako. Ok, neki će možda i opravdano reći kako je Daniju zbog prekida McLarenove pobjedničke suše onom pobjedom u Italiji oprošteno sve, taman da u preostalim utrkama nije uhvatio niti boda. Oni koji pak više cijene konzistentnost imat će vjerojatno drugačiji pogled na Australčev učinak. U uvodnom dijelu sezone, smatralo se kako Ricciardo još uvijek nije pohvatao konce i došao na ti s bolidom, no sada kada je sve gotovo ispada kako je taj početak sezone zapravo bio i vrlo solidan, posebice ukoliko se ti rezultati usporede s onima pred kraj sezone kada je Australac u posljednjih sedam utrka upisao dva solidna peta mjesta ali i čak pet nula. Puno premalo za vozača njegovog kalibra, svim okolnostima unatoč. Sve u svemu, od priželjkivanog rezultatskog booma nismo vidjeli ništa, no s druge strane, ne treba biti previše kritičan i oštar jer vjerujemo kako bi u sezonama koje dolaze Ricciardo doista mogao biti dodatna vrijednost i poticaj u McLarenovim (visokim) ambicijama.

Daniel Ricciardo ne može biti sasvim zadovoljan svojom prvom sezonom u McLarenu

Statistika vozača:

Pozicija u poretku vozača: Lando Norris 6., Daniel Ricciardo 8.
Osvojeni bodovi: Lando Norris 160, Daniel Ricciardo 115
Pobjede: 1 (Daniel Ricciardo)
Pobjednička postolja: 5 (Lando Norris 4, Daniel Ricciardo 1)
Pole position: 1 (Lando Norris)
Najbrži krugovi: 2 (Lando Norris 1, Daniel Ricciardo 1)
Međusobni omjer u kvalifikacijama: Lando Norris vs Daniel Ricciardo 15 – 7
Međusobni omjer u utrkama: Lando Norris vs Daniel Ricciardo 15-7

Perspektiva momčadi u sezoni 2022.

Kakva je perspektiva za McLaren u nadolazećoj novoj eri pitanje je za milijun dolara. Ne zato što se radi konkretno o McLarenu već je to konstatacija koja bi mogla vrijediti za sve momčadi iz kako je nazivamo, sredine poretka. Dakle od Ferrarija pa sve do primjerice Aston Martina čak i Alfa Romea. Resursi, smjer razvoja, iskustvo, ljudstvo… sve su to faktori koji bi u toj početnoj sezoni mogli imati ulogu na ono što će se u 2022. pojaviti na stazi ili bolje rečeno, koliko će taj bolid koji ćemo ugledati biti dobar i konkurentan. Potencijal postoji, znanja i resursa u McLarenu još uvijek ne nedostaje pa je to uz određeni rezultatski uzlet i napredak koji malo po malo ostvaruju u posljednjim sezonama, zalog za optimizam. Potencijalni problemi? To što se polaskom od nule taj spomenuti rast forme sada manje više u potpunosti poništava. Nije zgorega spomenuti i to što je i pred kraj ove sezone dosta momčadi bilo tu negdje pa uvijek postoji opasnost da vas nekim pametnijim ili barem učinkovitijim rješenjem u formi prešiša i netko koga ne uzimate baš previše ozbiljno. Za kraj naravno tu je i opasnost da vaše zamisli s računala, aerodinamičkog tunela ili simulatora na stazi jednostavno ne funkcioniraju, a što je rizik koji je uvijek moguć.

Ako bih morao prognozirati, rekao bih kako ovu momčad i u idućoj sezoni vidim na sličnim pozicijama kao i u 2020. ili 2021., no ipak, vjerujem kako u McLarenu imaju znanja i iskustva ali i još neiskorištenih potencijala (primjerice u vidu Daniela Ricciarda) koji bi im mogli donijeti i određeni i svakako željeni napredak na radost svih simpatizera i navijača jedne od rijetkih preostalih povijesnih momčadi Formule 1.

Hoće li McLaren iduće sezone češće sudjelovati u borbama za vrh poput ove na fotografiji?
(Photo by Rudy Carezzevoli/Getty Images)
Total
1
Shares
Pretplati se
Obavijesti o
4 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
avatar
mars32
21.12.2021. 17:36

Čestitke McLarenu na još jednoj odličnoj sezoni. Jedina momčad koja je mijenjala dobavljača motora i utrošila razvojne tokene na prilagodbu šasije za smještanje novog motora i usprkos tome imala bolju sezonu od prošle. Osvojena au 73 boda više nego prošle godine i osvojena prva pobjeda nakon 8 sezona. Obzirom na hendikep na samom početku sezone nitko iz McLarena nije gajip nade mješanja u borbu za sam vrh. Bolid je optimizirani za brze i srednje brze zavoje i na takvim stazama polučio odličan uspjeh uz iznenađenje u Monacu. Očekivanja za sljedeću sezonu – odlično je ako završe u top 6. Ekipe… Read more »

avatar
Desmosedici
21.12.2021. 23:49
Reply to  mars32

Sve OK..samo napominjem da je Mclaren prošle osvojio treće mjesto među konstruktorima iako je Pink Mercedes bio bolji bolid..a ove sezone je Mclaren imao bolji bolid od Ferrarija i trebao je osvojiti to treće mjesto a nije.

avatar
mars32
25.12.2021. 17:28
Reply to  Desmosedici

Baš i ne. Borba je od početka sezone bila izjednačena. Bilo je staza koje su više odgovarale jednoj ekipi i staza koje su više odgovarale drugoj ekipi. Ferrari je prelomio borbu s novim motorom nakon čega je njihov paket bio bolji. Osim toga McLaren je nakon Mađarske prebacio fokus na sljedeću sezonu jer je ova kompromitirana od samog početka i označena kao nebitna (bez šanse za titulu prvaka). Ferrari je zbog mira u kući trebao to treće mjesto i zato mi je drago da su ga uzeli. Vjerujem u njihov projekt i nadam se da će biti u borbi za… Read more »

avatar
r.u.m.
21.12.2021. 10:28

Nakon 1,2, u Monzi Mclaren je izgledao OPASNO i onda u drugom djelu se nekako sve izgubilo,kako ,zašto …dali na početku sezone ih je Mercedesov motor pogurao pa kasnije to stalo ne znam,teško mi je uopče govoriti Alpine nije donosio nikakva poboljšanja a na nekim stazama su izgledali puno bolje nego na nekim drugim pa mislim da to vrijedi za sve momčadi osim Mercedesa njihov bolid je all around

Related Posts
4
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x