Završnica Velike nagrade SAD-a bila je uistinu napeta, a pobjeda Red Bullove momčadi time i slađa za vidno zadovoljnog Christiana Hornera.
Red Bull je tijekom utrke na Circuit of the Americas prvi vukao poteze, prvi svog kandidata za pobjedu zvao na promjenu guma. Kad je Lewis Hamilton u 37. krugu odradio svoje drugo zaustavljanje, imao je gotovo devet sekundi zaostatka za Maxom Verstappenom.
Međutim, u Mercedesu su priželjkivali da će prednost svježijih guma u završnici utrke biti dovoljna za Britančev trijumf, a toga se pribojavao i Christian Horner.
“Znate, stvarno nisam mislio da će uspjeti. Lewis je bio na osam krugova novijim gumama, a naš prvi set hard guma, kad smo ga skinuli s bolida, gotovo da je bio potrošen do platna. Razmišljao sam tada kako nam neće mnogo gume ostati na kraju, ali način na koji je uspio kontrolirati te gume kroz završni stint kako bi se pobrinuo da ima dovoljno za zadnjih pet, šest krugova…”
“Mislim, znate da će Lewis na kraju utrke biti silno jak. Izgubiti utrku na taj način u zadnja dva ili tri kruga, sjećam se da smo jednu tako izgubili u Montrealu [od Jensona Buttona] i to nas je baš pogodilo, a izgubiti i ovdje bilo bi stvarno bolno.”
“No, Max je izdržao. Odradio je odličan posao, kontrolirao utrku doista mudro i ostavio dovoljno za kraj.”

Iako se uspio sasvim približiti do kraja utrke, Hamilton nije došao u priliku napasti. Red Bull je slavio svoju prvu pobjedu u SAD-u od 2013. godine, kad je za momčad vozio Sebastian Vettel. Još jedan interesantan povijesni podatak – bila je ovo prva pobjeda jednog bolida s Hondinim motorom u SAD-u od pobjede Ayrtona Senne u Phoenixu 1991.
Odličan dan “Bikova” zaokružio je Sergio Perez osvajanjem trećeg mjesta, tako da je Red Bull drugu utrku zaredom imao dvojicu vozača na pobjedničkom postolju i time smanjio zaostatak u konstruktorskom poretku na 23 boda. Max pak ima 12 bodova više od Hamiltona, koji je barem malo umanjio štetu osvajanjem dodatnog boda za najbrži krug.

(Photo by Jared C. Tilton/Getty Images)
Upitan jesu li razmišljali o tome da Perez na kraju utrke ide po najbrži krug kako bi oteo dodatni bod Hamiltonu, Horner je odgovorio:
“Bilo bi prebrutalno da smo pozvali Checa u boks i uzeli mu postolje. Leclerc mu je bio blizu. Iz pozicije kolektiva, bolje je bilo da Checo uzme bodove za treće mjesto i to smo napravili.”
“I on je odlično odradio utrku i može se vidjeti kako mu samopouzdanje raste. Druga mu je to utrka u nizu na postolju, a dolazi njegova domaća. Pronalazi formu i to je ključno za nas u ovo doba godine”, poručio je Horner.
Mislim da je većina amerikanaca na tribinama došla da gleda taktičko nadmudrivanje s gumama kao onda u Montrealu. Sjajno.
U Meksiku bi Perez mogao puno toga riješiti, mislim tu na dvoboj sa Hamiltonom uz uvjet da Max bude konstantno dobar. Sve u svemu
Sve u svemu mogla bi ovo biti jedna od najboljih i najvažnijih utrka sezone
Možda bi bilo ispravnije da se taj bod za najbrži krug utrke daje za osvojen pole u kvalifikacijama. Glupo mi je da netko može par krugova prije kraja zamijenit nove gume, bez problema napraviti najbrži krug i za to biti nagrađen. Najbrži krug u utrci mi i nema neko značenje. Ne znam…
meni je blesavo sto samo prvih 10 mogu dobiti taj bod!!
Onda bi i zadnji u utrci mogao zamijenit gume, ostavit si razmak, i napraviti najbrže vrijeme. Onda to totalno ne bi imalo nikakvog smisla.
Max 1’32”910 ( kvalifikacije)
Mazepin 1’36”796 ( kvalifikacije)
Lewis 1’38”485 ( najbrži krug utrke)
Zašto onaj koji je zadnji nebi imao pravo to napraviti? uzmi situaciju zadnjih 10 krugova… pozicija np 14ta… ispred tebe bolid bježi 30sec.. bolid iza tebe kasni npr 40sec… i? odeš u box, da uzmeš najbrži krug… pa to može izazvati da i drugi koji su nisko u poretku isto naprave, pa zadnjih 10 krugova imaš mini utrku, zar ne…? ovako se vozikaš i nemreš ništa..uzmi primjer monaco… 70+ krugova se voziš bez veze i nemaš šanse nikakve za ništa
Primjer…vrijeme kvalifikacija od Mazepina je 1’36”796 ( bio je zadnji), znači on bi mogao sa novim gumama napravit brži krug od Lewisa 1’38”485. Zašto bi to bilo vrijedno jednog boda?
Ako je netko 14. u utrci, nema pravo na nikakvu nagradu.
Šta nije vrijednije što je Max u kvalifikacijama bio prvi?
Kvalifikacije su kao mini utrka i ja bi radije da se to nagrađuje sa bodom. Po meni je to puno vrjednije nego najbrži krug u utrci.
nikako al nikako nemozes uporedit brzi krug u kvalama i brzi krug u trci jelte u trci se vozi sporije 5-6 sekunda minimalno pa tako ni mazepin da mu stavis najnovije gume svaki krug nikad nece imat brzi krug od lewisa maxa i ostalih iz top 3 jednostavno sporiji je od njih bar 2 sec sa bilo kakvim gumama bilo u kvalama a pogotovo u trci
pa zasto ne…tako bi “male” ekipe barem pokusale uzeti bod sto je po meni fer….da svih 20 vozaca imaju jednako pravo se boriti za taj bod bilo kao prvi ili kao posljednji….
Razumijem što želiš reći. Ali…to što govoriš mi je za formulu 2ili3.
Ne ovdje u F1, ovo su najbolji od najboljih. Tako se i treba nagrađivat, samo najbolji rezultati.
Po meni je to osvojen pole u kvalama, a ne najbrži krug u utrci, sa kojim se može manipulirat.
U kvalifikacijama nema kombinacija.
ehhh…zato sad isprobavaju kvalifikacijsku utrku….
ali opet da se dijeli bod u kvalama treba bolide tj motore nekako izjednaciti financijski jer postoji prevelika razlika izmedju bogatih (merc,rbr,ferrari mcl) i siromasnih (haas,will) pa bi uvijek vise-manje isti dobivali taj bod
uvjek je bio jaz i uvjek ce biti izmedju bogatih i siromasnih
ogranici ferari na 100 milja a daj hasu te iste pare sta si dobio sa tim
f3 ili f2
Nije stvar u novcu, nego u vremenu.
Trebalo je proći osam godina da jedna momčad stigne Mercedes, jer su u startu imali prednost.
Makar si ti uživao😉
moze manipulirat prvih 5 ekipa ostale tipa hass wiliams itd nema sanse one ionako nemogu biti brze od top ekipa tako da dobro je ovako ne treba mjenjat nista izvagano je to