Dvoboji Mercedesa i Red Bulla koji se odvijaju na stazama svima su jasno vidljivi, no mnogo se bitaka vodi i iza kulisa, a Adrian Newey ističe da su političke igre protiv Red Bulla izraženije nego ikad.
Ovu sezonu Svjetskog prvenstva Formule 1 obilježava izrazito napeta borba za naslov prvaka između Mercedesa i Red Bulla, odnosno Lewisa Hamiltona i Maxa Verstappena, a bitke se vode na svim frontovima sudeći po komentarima glavnog Red Bullovog inženjera, Adriana Neweyja.
On je u momčadi od 2006. godine i prošao je s Red Bullom uspješna i manje uspješna razdoblja, a kaže da se nikada protiv njegove momčadi nije vodila takva kampanja iza kulisa, misleći pritom na političke smicalice kojima se pokušava utjecati na ishod borbe za naslov.
“Na mnogo je načina kompliment momčadi što smo pod takvim nadzorom ostalih. Imamo iskustva s time od ranije, ali ne mogu se sjetiti vremena u kojem se iza kulisa odvijalo toliko politikantstva i lobiranja protiv našeg bolida”, stoji u intervjuu objavljenom na Red Bullovim stranicama.
“Možda ako bismo se prisjetili perioda iz 2010. i 2011. kad smo iskušavali savitljivost dijelova, tada smo stalno bili pod povećalom i morali se prilagođavati svakoj promjeni pravila. Bili smo ovdje i u posljednjim prvenstvenim bitkama s Ferrarijem, koje su također uključivale neke sporove oko fleksibilnosti dijelova bolida.”
“Nikad nisam volio ratnu analogiju, ali pristaje i morate proučiti svaki aspekt kako biste poboljšali svoju natjecateljsku poziciju. To je u prirodi Formule 1 i jedna od stvari koja je čini stimulativnom, ali frekvencija i intenzitet u ovoj godini prilično su znakoviti.”

Jasno je o čemu Newey govori. FIA je ove sezone već imala tri intervencije, a koje su direktno ili indirektno bile usmjerene protiv Red Bulla. Bile su tu tehničke direktive o fleksibilnim stražnjim krilima, zatim o pritisku u gumama te minimalnom trajanju zaustavljanja u boksu.
Vezano uz priču o fleksibilnim stražnjim krilima, koja je eskalirala na Velikoj nagradi Španjolske, Newey kaže kako se u tom slučaju uopće nije prigovaralo zbog performansi, već je namjera bila natjerati Red Bull na dodatne troškove kako bi se krilo učvrstilo.
“Uzmimo slučaj s fleksibilnim stražnjim krilom, a mi sigurno nismo bili jedina momčad koja je imala taj slučaj, no naravno, Mercedes je počeo stvarati buku o tome, iako nisu bili zabrinuti što rade u Alfi. Samo ih je brinulo hoćemo li mi imati koristi, a zapravo nismo imali.”
“Međutim, troškovi mijenjanja tog dijela bolida su nam zasigurno naštetili. Ipak, odlična je pohvala našoj momčadi da imamo dubinu i da možemo reagirati na takve promjene. To pokazuje da čak i kad nas se stisne u kut, mi izlazimo boreći se i možemo biti jednako kompetitivni”, poručio je Newey.
Sto reci nego da je Toto Snake svjestka mega hohstaplercina. Dominacija za zelenim stolom, ove godine pod znakom pitanja, i sada se poseže za najprljavijom trikovima. I ovi dole što se nalupetase raznih gluposti, Newey je institucija u F1 za razliku od njega. Iza Neweya ostaće zabeležene inovacije, iza ovog Austrjskog probisveta, najogavnija dononacija izvojevana prljavim političkim i biznis igrama.
👍👍👍👍👍👍✌️✌️✌️✌️✌️✌️…
neću ništa nadodati imao bi svašta nešta o toj hibrid eri.. f1 na naj nižoj razini u povjesti….
Mercedes je počeo stvarati buku o tome, iako nisu bili zabrinuti što rade u Alfi. Samo ih je brinulo hoćemo li mi imati koristi….,Mislim da ti ovako glupa izjava nije trebala Adrijane cuj ne gledaju sta u Alfi rade pa najblje da Merc treba da bude zabrinut za Alfu i da se nje boji cuj molim te od Alfe koja nece ni boda osvojit bukvalno hahaha jel moguce da je ovo Adrijan izjavio il je neki novinarski spin prosto nevjerovatno za ne povjerovat sta jedan guru aerodinamike moze namlatit…Plus priznaje da su uvjek muljali sa pokretnim i savitljivim dijelovima
Priznao je da cijeli njegovo vrijeme u RB postoje neke muljaže (kao inžinjer čovjek je bog).2010. i 2011. muljanje u borbi s Ferrarijem.Mercedes ima straha Alfu i Williams,mada mislim da su iskreno svi imali straha onaj dvojac iz HAASa.sada malo manje
evo umonoga dogovora… nesrećo koga boli stvar za tvoje mišljenje lupetaš gluposti… još uz to si podebljao tu svoju glupost… budi sretan što imaš čast kao ljubitelj f1
živjeti u doba Adrijana i drugih inžinjera….naj manju ruku ikone dizajna… dobro zapamti to ime… ovdje mnogi ne znaju gdje im je mjesto i koje su im mogućnosti sinko… stanji ta slova nesretniče…
Zato su potrošili token za mjenjač kako bi mogli izmjeniti kučište u stražnjem dijelu i pritom zadnji dio redizajnirati po Mercedesu. To tvoje božanstvo je išlo u smjeru Mercedesa i vidi koliko su napredovali.
Pa mene je prvenstveno briga kao i druge sa portala za Vaše misljenje gospodine YukiHonda
Nosferatu se javlja a kosturi ne stanu u ormar,Horner Helmut izgubili ključ od lokota?
Može netko objasniti ali netko normalan kakvo je to pravilo ili direktiva o minimalnom trajanju zaustavljanja u boksu? Ja prvi put za to čujem. Kada je to uvedeno i zbog čega?
To je Merc inzistirao odnosno cmizdrio kao cijelu 2021god…mislim da se ta direktiva uvodi od Belgije…
Ne razumijem, šta će od Belgije biti pravilom određeno vrijeme koje vozač mora provesti u boksu od npr 2 sekunda, a onaj tko odradi promjenu guma za 1.8 ili 1.7s ne smije krenuti jer je propisano 2sec?
Jel se o tako nekoj nebulozi radi ili sam ja krivo razumio
Oko pit stop-a nije problem vrijeme, nego koliko automatika utiče a ne čovjek. Primjerice ako koristiš nek pištolj koji sam otkriva položaj šarafa kako je okrenut, a da mehaničar ne treba gatat ugao. To su ta cijepidlačenja od FIA po huškanju konkurenata.
Lično mislim da je to sranje ali eto.
Gledajuć tako onda cijela F1 treba kompletni reset i kolektivnu direktivu, jer je utjecaj čovjeka (vozača) sveden na minimum, bezbrojnim komponentama, gumbićima na volanu, telemetrijom, mapama motora, pa i kaznama zbog promjena npr motora gdje vozač dobiva +5 ili +10 mjesta na startu na iducoj utrci a apsolutno ništa skrivio nije (i to spada pod (ne)utjecaj čovjeka)..
Problem je što je Red Bull konstantan u boxu godinama a da nemaju loše zaustavljanje. Na oko se ne vidi da imaju neko pomagalo ali eto. Takav je rat za titulu.
Po meni je Kimi najbolje rekao- ukinuti telemetrijske podatke, pa nek vozač sam štima na osnovu osjećaja bolida.
Ok, problem je konstantnost Red Bulla u boxu godinama. A konstantnost Mercedesa u pobjedama nije?
(ne branim nit podržavam Red Bull oni su mi najmrža momčad ali ova dvostruka mjerila su mi stvarno već više gnjusna)
Ne znam šta tebi to igra ulogu ti ionako ne gledaš utrke ili si možda počeo u međuvremenu. Ha,ha,ha!!!
Upravo zbog takvih nebuloza i ne gledam utrke od sredine 2013g nit ih mislim gledat dok god bude ovako.
Pogotovo ako je ovo ono što ja mislim da je – Mercedes ne može konkurirati Red Bullu po brzini i kvaliteti posla u boxu pa onda putem prljavog lobiranja traže da se uvedu kojekakve direktive o “minimalnom trajanju zaustavljanja u boxu”. To je nebulozno i van svake pameti. Pa F1 je natjecanje u brzini koliko ja znam, treba pobjeđivati najbrži a to vec godinama očito nije baš tako, pobjeđuje najprljaviji i politički najpodobniji.
Gnjusno.
Ne znaš ni proguglat?
It is why the FIA now wants there to be a minimum reaction time from each of the major process during the pit stop: 0.15 seconds from the wheels being on the car to the jack being lowered, and 0.2 seconds from the car being lowered to it being released.
Treba li ti i prijevod?
Sad kad znaš da nije tvoj glupi zaključak da će se uvesti minimalno ukupno vrijeme pitstopa kako gledaš na to? Rekao bi isto. Možda se varam.
Nemoj mi bogati ništa prevodit nego mi radije objasni zašto je to baš sad postalo sporno? Ako ta Redbullova superiornost u boxu traje već godinama kako je kolega Sennad rekao? Zašto se tek sada protestira protiv toga i traži direktiva? Jel to možda zato što su svih tih silnih godina imali komotnu prednost, a ove godine kada su ih stigli i kada je voda došla do grla, sada se traži svaka sitnica gdje bi se moglo nešto izlobirati da bi se oštetilo konkurenciju. Već viđeno više puta i jako prozirno. Ljudino, braniš neobranjivo. I ne znam zašto se uopće miješaš… Read more »
Njegovi bolidi su kroz povijest bili tehnički inovativni ali uvijek vrlo lomljivi !!!
Pa nije f1 utrka buldožera… ili ti ga kamiona da uživamo u masakru primjera radi Merc zadnje utrke.. da budu zbog toga tenkovi….f1 je filigramska tehnologija…..
….
Pogledaj si Maxa tko je više lomio
sinko Max je još Zelen za razliku od Humanitarca 35g
… jesi li se ti nekada namazao ili ti ga pravio kojekakva sranja kada si bio mlad ili si fin dečko???? Ja gledam ovu sezonu u kojoj Max ni jednu lomljavinu nije napravio…
E da je samo max zelen
Max je zelen, haha. 7 seozna u F1 130 startova.
👍👍👍i jos uvijek si misli da f1 bolid ima bumbere kao karting…
Jesam,sa svim i svačim….
To ti je jedan začarani krug..kada napraviš masivan i čvrst bolid tada obično pate perfomanse..Colin Chapman je pravio brze ali veoma krhke Lotuse..govorio je da bi se idealan bolid nakon prolaska kroz cilj trebao raspasti.
A jebiga Adriane kad ne želiš u Ferrari onda pati ,joke.
Slabo plaćate! 😀
Pa ove godine sto se vodi napeta bitka (sto mi je drago) je rezultat vasih (Red Bull -a i Ferrarija) lobiranja protiv Mercedesa 🙂 sve sto niste mogli napravit kao Mercedes to ste vrsili na Fiu pritisak da ukine, ok nek ste ali ne serite vise kako ste jadni i svi protiv vas . . . . . sad sam se sjetio sto nisam nikad simpatisao Red Bull.
Od kuda si se ti stvorio… složio si ovo kao pravi stručnjak… 👍👍👍da je bio Berni.. kitu bi razvijali 6god….uz pomoć fie.. naravno da mora savršeno raditi za razliku od drugih….bili ste privilegirani… uz pomoć fie uništili ste f1… najgora era f1 postojanja.. zato se naklonite Red Bullu za ovakvu sezonu…i to sve u kratkoj povjesti RED BULLA…
po ovoj logici i Ferarri je unistio f1 u doba Shumija, Red bull u 4 godine kad je lagano osvojio titule i da se ne vracam u daleku istoriju. . . . . Znam samo da iz Red Bulla kmece na svaku uvijek je neko i nesto kontra njih. . . . Jedva cekam 2022 gdje sve ide na novo pa aj vidicemo nek bolji pobjedi.
Ne zaboravimo da je ova priča Toto, Merc, Lewis počela već 2014. nakon prvog osvojenog naslova. Ta priča njihova nije počela nakon nekoliko godina kad je “dosadio”.
Ovo je za zadnje napisano👍👍👍
Adrian legenda genijalac f1… Čovjek koj malo priča…. svaka mu je tamo gdje treba…
A što da kaže? Išli smo izvan pravila. To nikad nitko nije rekao.
Obično to tako ide kako je rekao. Tim uloži milione u razvoj fleksibilnog krila. Testiraju. Zadovoljni su. Stave na bolid.
I onda ” Samo ih je brinulo hoćemo li mi imati koristi, a zapravo nismo imali”
Hahah, yeah right.