Kiša, Kung Fu i francuski slavljenički marš

Odakle početi s pričom o VN Mađarske. Utrka prepuna događaja, utrka za pamćenje i zasigurno najbolja utrka dosadašnjeg dijela sezone. Mnogo je začina koji su ovu utrku učinili zanimljivom i mnogo je faktora koji su otvorili vrata prema prvoj pobjedi za Estebana Ocona i Alpine, te prvu pobjedu za Enstone od VN Australije 2013. i Kimijevog trijumfa pod imenom Lotus.

Oprosti za Kung Fu u režiji Bottasa i Strolla te nova nedoslijednost sudaca

Definitivno najpresudniji trenutak utrke i događaj koji je otvorio vrata čudnom slijedu događaja je kaos na startu. Vozačima je start na mokrom bio nepoznanica jer je staza cijeli vikend bila suha i teško je bilo procijeniti gdje početi kočiti na prilazu prvom zavoju. Savršeno su to dočarali Valtteri Bottas i Lance Stroll sa kung-fuovskim eliminiranjem konkurencije.

Bottas se najprije zakucao u Norrisa, a potom su i on i Norris naletili na dva Red Bulla. Tako je Valtteri nastavio tamo gdje je Hamilton stao u Silverstoneu te je eliminirao ne jednog, nego oba Red Bulla. Perez je odmah odustao, kao i Bottas (Norris je kasnije odustao zbog štete), a Verstappen je ipak uspio nastaviti utrku ali bez pola desne strane bolida. U Red Bullu su toliko ljuti nakon druge utrke za redom uništene od strane Mercedesovih vozača da je Horner odbio prihvatiti ispriku Tota Wolffa nakon utrke. Iz Red Bulla se žale kako im je drugu utrku za redom jedan Mercedesov vozač uništio utrku i na kraju dobio blagu kaznu, dok se u Mercedesu posipaju pepelom i korektno ispričavaju za pogrešku te tiho nastavljaju dalje. To me malo podsjetilo na situaciju iz 2018. i dvije utrke za redom – Paul Ricard i Silverstone. Tada su Ferrarijevi vozači bili krvnici, a Mercedesovi žrtve (Vettel izvrtio Bottasa u Francuskoj a Räikkönen Hamiltona u Britaniji). Poslije utrke na Paul Ricardu je Hamilton posebno bio glasan rekavši da je pet sekundi za Vettela preblaga kazna, još pogotovo jer je završio ispred svoje žrtve, dok su se nakon Silverstonea žalili da su previše izgubili bodova pod dozom sumnje da je u pitanju “zanimljiva taktika”. Kako li se samo sudbina zna zaigrati i zamijeniti uloge.

Sličnu stvar je napravio i Stroll – prekočio se, zakucao Leclerca, potom Leclerc nalijeće na Ricciarda. Leclerc i Stroll su odustali, a Ricciardo je s oštećenim bolidom uspio nastaviti utrku. Tako su ovim potezima Bottas i Stroll očistili i otvorili prostor za prolaz Ocona, Vettela, Alonsa i Sainza koji su se ovim redoslijedom poredali iza Hamiltona. Ta je petorka na kraju bila u konkurenciji za pobjedu.

Dok Strollu ovaj incident neće napraviti neku štetu, tata mu neće dati otkaz, Bottasu će ovo još dodatno prodrmati sjedalo u Mercedesu. Nova greška, novo odustajanje, i novi gubitak bodova, a još gora je za Valtterija činjenica da je Russell konačno osvojio bodove za Williams i imao vrlo dobru utrku. Još prije početka sezone sam govorio kako je Mercedes pogriješio jer nije doveo Russella u ekipu uz Hamiltona, a to sad pogotovo dolazi do izražaja. Njegovi dani u Mercedesu su odbrojani, i u Mercedesu bi trebali donijeti pametnu odluku te najkasnije do Monze objaviti dolazak Russella na Bottasovo mjesto. U tom slučaju Bottasu ostaju otvorene dvije opcije: Alfa Romeo ili povratak u Williams.

Vezano na ovaj incident dolazimo (opet) do priče o sucima i njihovim neobičnim odlukama. Stroll i Bottas su za svoje grijehe dobili kaznu od (samo) pet mjesta unazad na startu iduće utrke u Belgiji. Kazna nesrazmjerna s napravljenom štetom. Bottas je iz utrke izbacio glavne rivale u utrci za treće mjesto u poretku vozača te glavnog rivala momčadskog kolege. Stroll je iz utrke izbacio Leclerca i Ricciarda te im tako uskratio šansu za pobjedu.

Pet mjesta unazad je pomalo smiješna kazna s obzirom na eliminaciju više vozača. Tih pet mjesta se daju nadoknaditi, pogotovo na stazi kao što je Spa, te je efekt sličan kao kazna Hamiltonu za incident na utrci u Silverstoneu (zaboravio sam spomenuti nakon prošle utrke, Kvjat je za eliminaciju Vettela u Rusiji 2016., pri manjoj brzini, dobio 10 sekundi stop-and-go). Za usporedbu, Hülkenberg je za prouzrokovanje sudara na startu u Belgiji 2018. godine dobio kaznu od deset mjesta unazad. Primjer još jedne kazne, Giovinazzi je dobio kaznu od 10 sekundi stop-and-go zbog 20 km\h veće brzine u boksu za jednako opasnu situaciju. Ispada da je manji grijeh nokautirati protivnika u utrci nego voziti iznad ograničenja u boksu. U redu, vjerujem da nijednom vozaču nije namjera razbiti protivnika, ali ukoliko bi se ovakve situacije jače kažnjavale natjeralo bi se vozače da bolje paze. Odavno nismo vidjeli da je neki vozač dobio deset mjesta unazad za izazivanje sudara, što smo prije desetak i više godina češće viđali. Hoćemo li konačno vidjeti realnije kažnjavanje, tko zna, vidjet ćemo. Umjesto da se igraju s formatom vikenda bilo bi bolje da razmisle o kriterijima suđenja.

Odličan Ocon i Alonsov doprinos trijumfu

Sav taj kaos na oba starta najbolje je iskoristio Ocon. Drugi start je posebno bio čudan jer je jedino Hamilton, do tada vodeći, otišao na grid dok su drugi vozači otišli po gume za suho. Hamilton je otišao po gume za suho odmah krajem kruga, i tada je počeo show.

Odličnim potezima se probijao s dna poretka. U prilog mu je išlo i što je Verstappen zaglavio dobar dio utrke iza Ricciarda i zbog ogromnih oštećenja podnice se jako mučio s bolidom. Kako su se krugovi nizali Hamiltonu su se sve više otvarala vrata postolja, a kakvu je brzinu imao nakon druge promjene guma pobjeda je bila sve izglednija. No, onda se ukazao Alonso.

Od zadnjih 15 krugova čak je deset Lewis proveo iza Alonsa. Odlično se branio i s lakoćom odbijao svaki Hamiltonov napad. Lewis je bio sve nervozniji, žalio se da je Fernando preagresivan pri tako velikoj brzini. Užitak je bio gledati ta dva velika rivala kako se bore za isti komad asfalta, sve do pet krugova prije kraja kad se Alonso prekočio a Hamilton iskoristio prigodu te ugrabio četvrto mjesto.

Poslije je Sainz bio lagan plijen, Španjolac je morao štedjeti gorivo i teško je mogao zadržati brzi vlak u naletu. No, to je za Lewisa bilo to, nedostajalo je krugova te nije mogao uloviti Ocona i Vettela (Seba su na kraju svi “prestigli” zbog diskvalifikacije, no još će tu biti priče jer se iz Aston Martina žale na odluku). Toliko je energije Lewis potrošio da je na kraju utrke djelovao totalno potrošen i dehidrirano. Podsjetio me na Nigela Mansella u Monaku 1992. kad je bjesomučno lovio Sennu, no prolaza nije bilo, te nakon utrke su mu morali pomoći da se popne na postolje i preuzme pehar.

Sve je ovo obilato iskoristio Ocon te vrlo pametnom vožnjom odnosi svoju prvu pobjedu te prvu pobjedu za Alpine. Prva pobjeda francuskog vozača u francuskom bolidu još od Panisa u Monaku 1996. za Ligier, dok je ovo prvi put od Alaina Prosta i Renaulta 1983. da je pobijedio francuski vozač u francuskom bolidu s francuskim motorom. Ovo je također prva utrka od VN Japana 2016. da su pobjednički vozač i momčad iste nacionalnosti. Od 1996. smo čekali na francuskog pobjednika, a sada smo u manje od godine dana dobili čak dva. Nadam se da će i Ocon i Gasly ostvariti nove trijumfe u budućnosti.

Vrijeme je za odmor i punjenje baterija za uzbudljiv drugi dio sezone

Dosta toga se događalo u zadnja dva tjedna i ova ljetna pauza dolazi u pravo vrijeme da svi malo poslože misli, smire retoriku i ohlade glave. U Mercedesu mogu biti nešto mirniji jer vode u oba prvenstva. U Red Bullu moraju smiriti strasti, zaboraviti sve što se dogodilo i krenuti dalje.

Nešto mirniju borbu vode Ferrari i McLaren za treće mjesto u poretku konstruktora. Diskvalifikacija Vettela je Ferrariju donijela dodatna tri boda i izjednačenje s McLarenom, no zbog Sainzovog drugog mjesta u Monaku je Ferrari treći. Trenutno je Norris glavna osovina ekipe i osvojio je najviše bodova. Ricciardo se mora trgnuti kako bi pomogao ekipi u toj borbi. Vidimo kako Ferrariju dosta pomaže upravo to da oba vozača osvajaju bodove i često su jedan blizu drugog, dok je McLarenu trenutno Ricciardo mali hendikep – kad god Lando odvoji velike bodove iza njega su većinom oba Ferrarija te u ukupnom zbroju Ferrari odnese više bodova. Čim prije Daniel mora podići formu, inače će izgubiti treće mjesto.

U ljetnu stanku puno mirnije ulaze Williams i posebno Russell. Napokon, nakon dvije i pol godine, Russell osvaja prve bodove za Williams devetim mjestom, koje je postalo osmo nakon diskvalifikacije Vettela. Duplo je slavlje u Williamsu jer je i Latifi osvojio svoje prve bodove završivši ispred Russella. Koliko je Russell posvećen ekipi govori i da je bio spreman žrtvovati svoju utrku kako bi pomogao Latifiju ostvariti što bolji rezultat jer je Latifi u prvom dijelu utrke bio među prvih pet. Na kraju velika berba bodova, čak deset, i sad su osmi u prvenstvu – iza njih su samo Alfa Romeo i Haas. Nadam se da slijede bolja vremena za Williams, a posebno za Russella.

Na kraju, preostaje nam da i mi odmorimo od silnih uzbuđenja koja nam pruža Formula 1. Odmorimo od svih uzbuđenja, dvoboja, kontroverzi, svađa, kazni, makar do tjedna kad se vozi utrka u Belgiji na povijesnoj stazi Spa-Franchorchamps. Uživajte u ljetnim radostima, napunite baterije i čuvajte se korone.

27 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
mody

Nek odmah lewisa proglase pobjednikim jer su mercedesi poceli da razbijaju druge god job toto vuk

Lewis8F

I jesu. Nisi bio na ceremoniji?

Lewis8F

mody

 01.08.2021. 10:16

Dosadnu utrku ocekujem bottas ne snije ga napast ovaj ce radit brze krugove

Pogodio si kao i obično. Hahaha

Mike-ferrari

Ukratko alonso je kralj
Tko imalo kuzi prosli vikend
Moze samo to reci

Mike-ferrari

Ocon je odvezao odlicnu utrku no nije mi drag ko ni ham pa mi je na ignore

mody

Fia cini sve da pomogne mercedesu zasticeni ko.dinamo u hnl

Lewis8F

Kao što rekoh PR kralj.

Pola teksta o Alonsu umjesto o Oconu.

Hahaha

Leo

Hebe te Alonso vidim ja, jedva ga je Ham prešao sa duplo bržim bolidom i svježim mekšim gumama e to je umijeće ratovanja i to svatko zna (relevantan) a plaču oni što podsvjesno znaju da je Alonso bolji vozač od njihovog pulena ali nažalost sa manje titula na papiru i od Vetela i Od Hamiltona,premda je za mene Hamilton bolji od Vetela i ima ludu brzinu i brži je čak od Alonsa ali na duže staze (prvenstvo) sa istim bolidom Alo je bolji i kad ne startaš sa PP e tu je Alonso car za sve,recimo da moraš startat sa… Read more »

Lewis8F

“Jebe me” Alonso još od 2007. kad ga je rookie poderao, a ovaj cvilio i tužakao tim.

neki veteran

Neki koji se ne sjecaju bi mogli ‘prolistati ‘ sezonu 2007 , da vide ‘pocetnika ‘ u formuli.Ona greska sa ulaskom u box u Kini ga je koštala naslova.

Lewis8F

Kakve to veze ima s tim da je dobio aktualnog 2x svjetskog prvaka?

neki veteran

Ima, neki ga nazivaju ‘klaunom’ ..pa bi volio cuti argumente.

Lewis8F

Evo nema problema onda klaun početnik dobio Alonsa 2007. Još gore, hahaha.

given2drive

2007-LH:FA=109:109

koral55

Lako ga je “poderao”kada je bio britanac u britanskoj momčadi i imao sve privilegije koje mi smrtnici nećemo nikada saznati…

Lewis8F

Ma naravno. Hahaha

robif

Suci nigdje nisu dosljedni…kako ni u sportu tako ni u životu….imamo primjere iz vlastite države….Ipak ovi su bili i profi vozači,neki vrlo dobri,pa me čude neke njihove glupe odluke vezane uz duele….

Lewis8F

Vi i vaše suđenje. Kazne su primjerene.

Meni je nevjerojatno da ste vi novinari portala češće u suglasju o izrečenim kaznama s anonimcima u komentarima nego sa profesionalcima iz FIA.

Zapitajte se što to govori o vašoj kompetentnosti.

LUTHER

već se dugo raspravlja o tome da bi suci trebali biti stalni..tj na svakoj utrci da budu isti ljudi a ne da se svaku utrku mijenjaju kao do sada… suci bi trebali biti ljudi koji imaju iskustva utrkivanja, pogotovo u jednosjedima i koji bi trebali imati iskustvo sličnih situcija koji su sami prošli u karijeri te na temelju toga donositi odluke o kaznama… a ne da suci budu birokrati koji slijepo donose odluke… primjer ti je imola di je kimi pobrao kazu od 30sec kad se izvrtio tijekom sc-a…(bio je rolling start), trebao se vratiti na svoju poziciju, međutim zbog… Read more »

Lewis8F

Meni je fascinantno kako ti gledatelj s malog ekrana misliš da znaš bolje od profesionalaca u F1.

Ali to je tvoje pravo. Zato i gledaš F1.

Moj podsmjeh je usmjeren samo na novinare portala koji se bave F1 što isto tako misle.

Naravno, vrlo je zanimljivo kad se u naslov stavlja nedosljednost. Samo kad se radi o Mercedesu.

B4c4

Meni je fascinantno da si prošlu utrku branio LH iako su ga sudci proglasili krivim, a sad tu nekome prodaješ pamet.
Kakva dvoličnost, već sam napisao da su realnost i navijači LH totalno dva različita pojma.

Il Mostro

ajdeajde, kmečiš gore i od svojeg idola. Glavu dolje i budi sretan da ste nakon ovih cirkusa dobili samo to. Kako veli stara poslovica, kad ne može pošteno…

Lewis8F

Tko kuka? Ja definitvno ne. Kako kukati kad ti jen oaj za kojeg navijaš skinuo sve rekorde.

koral55

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 ja se čudim kako svaki put njegov idol, sir, božanstvo ili što god drugo ima uvijek sreće i prođe neokrznut u svakom duelu…

Lewis8F

I Bog namješta za Britance? Hahaha

MS791

Znači ti lewis8 i onaj White lion koliko bi gluposti možete napisati u kratkom roku ovdje to je nevjerojatno. Već dugo nisam komentirao ovdje jer nemam vremena na rasprave s nebitnim ljudima u mom životu ali čitam kolko stignem. Znači konkretno tvoj komentar sad tu, po tebi je ok 5 mjesta kazne za bottasa i strola a leclerc perez ili norris će fino u jednoj utrci kasnije u sezoni pobrat 10mjesta jer će morat uzet motor više nego je dozvoljeno a ni krivi ni dužni ako se šteta nemoze popraviti. Ajde ti nekom vani razbij auto ili se svojim zabij… Read more »

Related Posts