Masi: Kazna za vozača ne mora odgovarati posljedicama incidenta

Iako su se strasti nakon Velike nagrade Velike Britanije polako smirile, sudar Maxa Verstappena i Lewisa Hamiltona u prvom krugu nedjeljne utrke još je uvijek top tema.

Vozaču Red Bulla utrka je završila tim kontaktom, odnosno silovitim udarcem u zaštitnu ogradu, pri čemu je izmjerena sila od nevjerojatnih 51G. S druge strane, suci su Mercedesovog vozača proglasili krivim za sudar, ali ga kaznili s minornih deset sekundi. Kazna je to koju je Hamilton, bez glavnog rivala na stazi, uspio nadići i doći do pobjede.

Za mnoge je takva kazna nedostatna i ne odgovara prekršaju za koji je Hamilton okrivljen od strane sudaca. Ako je kriv za odustajanje svog glavnog suparnika u borbi za naslov prvaka, djeluje nepravedno da ga kazna nije onemogućila da sa Silverstonea naposljetku ode kao pobjednik.

Međutim, direktor utrke Michael Masi brani odluku sudaca i objašnjava da pri određivanju kazni ne treba voditi računa o posljedicama određenog incidenta.

“Gledajući incident, slažem se sa sucima i kaznom koju su primijenili. Jedan od glavnih zadataka kod suđenja je da ne treba uzimati u obzir posljedice određenog incidenta. Kad sudite, morate suditi incident, što je do incidenta dovelo, a ne kakve su posljedice tog incidenta.”

“To je nešto što suci rade već mnogo godina i što im je savjetovano raditi. Ako počnete uzimati u obzir posljedice, onda se tu pojavljuje mnogo varijabli o kojima će se suditi, a ne o incidentu samom po sebi”, objašnjava Masi.

Presuda sudačke ekipe bila je da se Hamiltona smatra većinskim krivcem za sudar, ali ne da je on isključivi krivac. Što je napravio krivo na ulasku u Copse pri borbi s Verstappenom zapravo je sam demonstrirao 50 krugova kasnije kad je na istom mjestu protiv Charlesa Leclerca išao značajno užom putanjom i bliže desnom rubu staze.

“Ne znam koliko su suci izrazili svoje gledište po pitanju toga što je trebao napraviti, ali mislim da kad se sve pogleda, njihova je presuda bila da je on pretežni krivac za ono što se dogodilo.”

“Slično onome što se dogodilo kasnije s Charlesom, mogao je ostati bliže vrhu zavoja i tu su suci pronašli problem. Mislim da je korišten izraz u skladu s pravilima, da je pretežno on kriv, ali ne isključivo. Mogao se držati ruba staze malo više i to bi možda promijenilo ishod, ali ne znamo za sigurno. Ipak, moramo suditi samo incident”, poručuje direktor F1 utrka.

Slaba je to utjeha za Verstappena i Red Bull. Oni su u nedjelju izgubili sve što su mogli, a Hamilton, iako proglašen “pretežnim” krivcem, ispao je najveći dobitnik vikenda na Silverstoneu i svoj zaostatak u prvenstvu smanjio je s 33 na samo osam bodova.

16 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Emil

Zamislite da se ovo dogodilo u Hrvatskoj. Gdje su spisi? Advokati? Suci? Lova? Tko je i s kim bio na večeri u zatvorenom klubu? I kolika je imovina spornih aktera? A sve će to lijepo u zastaru da nitko ne bude sretan niti najmanje. Vuk sit, a jareta niti nema!

robif

Ima u Nizozemskoj legalnih bordela,pa nek Max traži tamo utjehu….nek on i Horner najprije pometu svoje dvorište

TORPEDO

U automobilskim nesrećama ako si kriv i ako prođe sa materijalnom štetom plaćaš odštetu,ako prođe sa povrijeđenim putnicim u drugom autu plaćaš odštetu za razbijeni lim i odštetu za ozljede…ako je prošlo sa smrtnim posljedicama ideš u zatvor.
Valjda znalac Massi zna da to u F1 nije tako?
Koja priča…koja laž,koje navijanje,koja podlost…strašno!!

Desmosedici

Ako samo prouzročiš prometnu dobijaš prekršajnu prijavu

Desmosedici

..ali ako pri tom netko nastrada dobiješ kaznenu prijavu i zatvorsku kaznu. Znači da ipak posljedice određivaju postupanje, kvalifikaciju djela i težinu kazne..ovaj Massi kao da je s kruške pao..ali zna pokvareno.

Berislav

A što je sa onim stavkom zakona koji kaže…ako si u mogučnosti spriječiti nesreću, dužan si SVE učiniti što je u tvojoj moći da ju spriječiš.
To je klasični sindrom kod ljudi opčenito, ono što im neide u korist to prešućuju.Što je to Max učinio da sprijeći SVOJU nesreću. Normalno da nije mogao, pa on ju je i započeo. Još samo čekam reakciju Masia na upravo objavljene podatke iz Mercedesa (James Alison).A Hamilton…..pa pustio je gas računajući da ima posla sa inteligentnim vozačem.

Desmosedici

Ništa gluplje i pokvarenije nisam čuo od izjave ovog clowna ili lutka na koncu s kojim netko upravlja..zna se i tko.

TORPEDO

Znaju oni dobro kako ne mogu dobiti na pošten način pa su počeli sa savitljivim zadnjim krilom,zaustavljanjem u boxovima,zadnjim gumama…a kad ne može ni tako onda pošalješ protivnika u bolnicu.
A znaju da su trenutno 4 vozača brža od Hamića…Lando,Charles,Max i George…
Još pomogneš sa propisima koji odgovaraju samo jednoj strani i jednom vozačiću i eto ti naslova…
Ako ne osvoji 8 naslov ko da nije osvojio ništa…i dalje će biti poravnat sa mrskim mu Schumacheru.

TORPEDO

Schumacherom

TORPEDO

Tko je taj lik Massi…što je on,koje reference ima…i koje gluposti govori,strašno!!

Goranns

Naravno,moglo je da se desi da izlete oboje, moglo se desiti da Max samo malo siđe sa staze i da se vrati bez ikakvih problema i posle pobedi.. Do cele situacije je dovela žestoka borba dva odlična vozača u podjednakim bolidima, a u takvoj situaciju su laka preticanja nemoguća, uvek je tesno i niko ne popušta… To želimo gledati, zar ne ??? Takođe s obzirom na godine u F1 Max ima više upitnih situacija nego Ham. Setimo se Ricarda i Verstapena u Baku u Red Bullu oboje, ko je bio kriv?

TORPEDO

Ma nemoj mi reći….da je Max imao više upitnih situacija od Hamića u cijeloj svojoj karijeri…pogledaj malo što je radio samo jedne godine…2011 i to Massi,pa onda optužuj i ne govori istinu.
https://www.youtube.com/watch?v=m481ED70_No&t=32s

Goranns

uradi analizu po godini vožnje u F1od oba, izvuci prosek pa se javi sa brojevima…

TORPEDO

Istina boli…žao mi je

Goranns

Istina se desila na kraju trke, 25, 18, 15 bodova i 0 sve kako treba da bude.. 😉

TORPEDO

Srči pesak bre,peglaj talase!!

Related Posts