Hamilton: Ne razumijem zašto su bolidi sve teži

Lewis Hamilton kaže da ne razumije zašto Formula 1 dopušta da bolidi postaju sve teži, a istovremeno pokušava poboljšati održivost sporta.

Prelazak na teže turbo hibridne agregate 2014. godine, povezan s poboljšanim sigurnosnim strukturama i dolaskom halo-a, doprinio je velikom pohodu na kile tijekom godina.

S oko 640 kg na kraju V8 ere, automobili su prešli 700 kg u 2016. godini, a sada imaju 750 kg.

“Ne razumijem zašto idemo na teže bolide, a stalno se govori o održivosti kao potrebnom smjeru za ovaj sport. Sa sve više i više težine, koristite sve više i više energije.”

“Dakle, čini se da to nije nužno pravi smjer ili proces razmišljanja”, rekao je svjetski prvak.

Osim što su automobili teži, oni su i puno većih dimenzija u odnosu na prethodne godine. Hamilton kaže da se cijeli osjećaj bolida jako promijenio otkako je on počeo voziti Formulu 1 2007. godine:

“Lakši automobili bili su spretniji, nisu bili toliko veliki. Logično, takvo je utrkivanje bilo bolje jer je manevriranje automobilom bilo lakše. U Bakuu još koliko toliko ima mjesta, a u Monaku je ionako bilo relativno nemoguće proći, a sada su bolidi još veći.”

“I, kao što sam rekao, kako postajemo sve teži i teži, to više energije trebamo rasipati: veće kočnice, više kočione prašine, više goriva da bismo došli do cilja.”

Veteran iz Alfa Romea, Kimi Räikkönen, kaže pak da mu promjena težine automobila otkako je 2001. krenuo voziti u Formuli 1, nikada nije bila šok jer se to događalo postupno.

 

15 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Emil

Tako i onako za 15 let se vozi na struju. Kakav V8? To ti je kao da bi željeznice opet uvele parnjače. Doba ognja i čelika je bye. Koliko će baterije težiti, vidjet ćemo , ali sigurno više od tanka goriva.

Webmaster

Odjednom se Lujo naglo razgalamio,svih ovih godina je uglavnom šutio,podsječa me na malo dijete kojemu se udovoljava,ali kad nije po njegovoj želji,svaka mu sitnica smeta. Istina da ima dosta naslova iza sebe,ali ne možeš uvijek pobijediti,pomiri se sa time.

Lewis8

Već je puno puta komenitrao veličinu bolida kao otežavajući faktor za pretjecanja. Ovdje komentira u kontekstu energije.

Ako si zaboravio da je to komentirao ili nisi prije čuo nemoj da te to omete u zaključku… “podsječa me na malo dijete kojemu se udovoljava,ali kad nije po njegovoj želji,svaka mu sitnica smeta.”

mody

kamioni krivac je bernie koji je doveo ove v6 kamione

Deyo

On je bio protiv toga, protiv V6. Jer je znao što slijedi. Jedna odvratna i dogovorena dominacija, i izokola je htio sprijeciti, jer se plašio da može dovesti do pada gledanosti.

robif

Kao i forsiranje auta na struju-baterije. Čemu?

Lewis8

Uvijek se sve mijenja. Došlo je vrijeme i za aute na fosilna goriva Na smjenama tehnologija uvijek ima onih koji su sretni i onih koji nisu. Jedino što je neizbježno je napredak i smjene tehnologija.

robif

80-90% struje se dobiva iz fosilnih goriva…Smjena lobija prije nego tehnologije….

Lewis8

To su usa talking points pokupkjene s americkih postova. U EU je recimo oko 35% i smanjuje se svakim danom.

Ja nisam ljubitelj električnih auta. Zasad mi nisu interesantni. Kroz par godina biti če vrlo dobrih modela sad kad se svi uključuju u utrku.

Deyo

Ma, šta nam naprica!!! Da glavni klovn F1 i onaj koji ti udara pohotu, ne pobjedjuje ne bi tako govorio sigurno.Tehnologija da, ali ovo sigurno ne, i ne na ovaj način kako je ovo bilo izvedeno. Prljavo i van sportskog duha!!!

TORPEDO

Ako F1 pređe na čisto električne bolide prestajem gledati.
Jedina enigma će prije sezone biti…staviti elektro motor od frižidera ili škrinje?
Katastrofa!!!

Lewis8

F1 neće još dugo tako da ne moraš razmišljati iz kojeg češ razloga prestati gledati. Mladima F1 nije zanimacija.

robif

Potpuno u pravu….a komentar od Hamiltona i Raikkonenena nema baš neke dodirne točke

igo

slažem se sa njim u potpunosti.
samo šta, sad se sjetio lajat o tome kad više ne pobjeđuje.
dugo već govorim da treba vratiti V8 motore, nakalemiti ovaj hibrid gore, skratiti bolide za metar, poskidat krilca razna, kotače veće, uvest tankanje goriva ponovno, itd. ok neke stvari budu od iduče godine.
rally auti idu godinam sve manji, a f1 sve veča i glomaznija čudovišta.

Deyo

Igo, nije ni to problem. Čak može stvarno biti i napredak. Eto, Porsche i Nissan su bili napravili V4 hibrid koji imaju više od 900KS. Ali, ako već ideš tom tehnologijom, svima na vrijeme isporuci specifikacije, da svi u isto vrijeme počnu razvijati, i daj im jednu godinu razvoja, da čisto na stazi vide kako idu stvari. A ne ovo, donoses pravila na osnovu motora koji je netko razvijao godinama, a onda drugima kažeš nemate pravo razvijati. I onda nekoliko godina imaš ovo sto smo imali. A da V8 i V10 bolje pasuju to je točno.

Related Posts