Osvrt na VN Monaka: Ferrari u glavnim ulogama, Lewis gurnuo momčad “pod vlak”

Utrka za Veliku nagradu Monaka nije bila sadržajna ni pretjerano napeta. Nema nikakve sumnje, bila je to najlošija utrka u ovoj sezoni do sada, no daleko od toga da vikend u Kneževini nije ponudio zbivanja koja vrijedi proanalizirati.

Monako je Monako. Prošle godine je izostao iz kalendara, mnogima je nedostajao. Ove godine se vratio, mnogima je smetao.

Nesadržajna utrka samo je dodatno dala materijala zagovarateljima izbacivanja Velike nagrade Monaka iz Formule 1. Sasvim je jasno da se na tako uskoj uličnoj stazi aktualni bolidi jednostavno ne mogu utrkivati, a pretjecanja su praktično neizvediva. Možda će od sljedeće godine biti bolje. S druge strane stoje pak tradicija, glamur, neka posebna atmosfera koja okružuje ovu utrku, ali i izazov manevriranja superbrzim bolidima u tom skučenom okruženju.

Osobno, koliko god loša ova utrka bila, kao i neke prijašnje, drago mi je da Monako u ovom izdanju i dalje postoji kao dio F1 kalendara. Dobro je imati raznolike staze u sezoni, vidjeti kako se tko snalazi u netipičnom okruženju, a baš zbog toga nam je i ovogodišnji monegaški Grand Prix ponudio rezultate drastično različite od onih iz Imole, Portugala, Španjolske

Rekao bih da se ove godine monegaška utrka činila posebno lošom zbog intrigantnog početka sezone, odličnih utrka u Sakhiru i Imoli, a vrlo dobrih u Portimau i Barceloni… kao i redovnih dvoboja Lewisa Hamiltona i Maxa Verstappena na svim tim utrkama, koji su u Monte Carlu izostali.

Svaka čast Maxu i Lewisu, Red Bullu i Mercedesu, no u Monte Carlu je netko drugi igrao glavnu ulogu. Ferrari.

Carlos Sainz u boksu Ferrarija na VN Monaka (Photo: Scuderia Ferrari Press Office)

Da, sasvim neočekivano, Ferrari je u Monte Carlu bio u igri za najveća postignuća. Ostali su time iznenađeni i Verstappen i Hamilton, zapravo i svi u Ferrariju. Najbolja vremena Leclerca i Sainza na drugom slobodnom treningu nekako su promatrana sa skepsom i nevjericom, a prevladavalo je mišljenje da to ipak nije realno stanje stvari i da će Propeti konjići, kad dođe subota, opet imati status treće/četvrte momčadi po brzini.

Leclerc je rekao u četvrtak da Ferrari izgleda tako dobro da mu je u to teško vjerovati, no pokazalo se da su ti rezultati bili sve samo ne irelevantni. Došla je subota, Ferrari je ponovno bio u igri za vrh, a Leclerc je na kraju kvalifikacija bio i junak i tragičar. Junak jer je odvozio najbrži krug i zasjeo na pole position, a tragičar jer je Q3 završio u zaštitnoj ogradi razbijenog bolida.

Apsolutno, vozačka pogreška. Šteta zbog Leclercovog bolida, šteta i zbog atraktivne završnice kvalifikacija općenito. Verstappen, Bottas, Sainz bili su u brzim krugovima kad su suci morali izvjesiti crvene zastave pa je izostao onaj vrhunac napetosti u borbi za startne pozicije.

Odmah je bilo jasno da bi Ferrari mogao imati veliki problem i ostati bez tog pole positiona. Eventualno oštećenje mjenjača zahtijevalo bi promjenu istog, a posljedica toga bila bi kazna od pet mjesta na startnom gridu.

Ferrari ne bi bio Ferrari, kad ne bi uprskao dobru priliku ili ono što je od nje ostalo.

U subotu navečer, izjava kako na mjenjaču nisu pronađena oštećenja. U nedjelju oko podne, potvrda da Leclerc ostaje na pole positionu. Par sati kasnije – Leclerc izlazi u instalacijski krug, detektira kvar bolida, vraća se u garažu i ostaje bez nastupa. Kako su onda Ferrarijevi inženjeri i mehaničari provjeravali taj bolid i kako nisu uvidjeli da nešto nije kako treba? Nikome nije jasno.

Binotto je nakon utrke javnosti servirao teoriju kako kvar možda nema direktne veze s nesrećom jer se pojavio na suprotnoj strani bolida, no čak i da je tako, a zvuči nevjerojatno, ne bi li nakon onakvog sudara bilo logično provjeriti sve na bolidu do najmanjeg vijka?

Nastavljeno je tako Leclercovo “prokletstvo” u rodnome gradu. Još uvijek nije uspio završiti utrku u Monte Carlu, u F2 ili F1. Ovoga puta nije ni startao. Izašao je na stazu pješice poslušati himnu, mahnuti gledateljima, a onda se pretvorio u navijača svog momčadskog kolege.

Sainz je odradio odličan posao i donio poveću dozu veselja društvu iz Maranella. Drugo mjesto – prvo postolje sezone za Ferrari i Sainzovo prvo u crvenom trkaćem odijelu, rezultat je koji se teško mogao očekivati uoči dolaska u Kneževinu. Potvrda je to da se Španjolac doista udomaćio u Ferrariju, a mogli bismo reći da je najbolje i najbezbolnije odradio prilagodbu na novo okruženje, od svih vozača koji su između sezona mijenjali momčad.

Bilo bi nepravedno reći da je Max Verstappen pobijedio u Monte Carlu samo zato što je Ferrari propustio svoju šansu. Nizozemac nije baš dobro počeo vikend, ali u subotu je bio jako dobar. Bi li osvojio pole position da nije bilo crvenih zastava? Nikad nećemo saznati, ali prvi startni red je apsolutno zaslužio.

Leclercovo nepojavljivanje na startnom gridu naštetilo je utrci, koja bi sigurno bila uzbudljivija da je taj Ferrari bio sposoban za start. Možda bismo vidjeli i konkretniju borbu za pobjedu. No, ovako je Max dobio jackpot i prije nego je utrka krenula. Na startu je samo trebao zatvoriti Bottasa na unutarnjoj strani staze i to je bio kraj priče.

Red Bull je imao brzinu za kontrolu te utrke, a Max dovoljno umijeća i koncentracije za izbjegavanje bilo kakvih neugodnih situacija. Bio mu je ovo šesti nastup u Monaku i prvi je put došao do pobjedničkog postolja pa odmah stao na najvišu stepenicu. U ovoj sezoni omjer pobjeda sada je Hamilton tri – Verstappen dvije, no vozač Bikova uspio je i u Monaku nastaviti niz završavanja Grand Prixa na jednom od prva dva mjesta, dok Hamiltonu to nije pošlo za rukom.

Verstappen slavi pobjedu na VN Monaka sa svojom ekipom (Photo by Mark Thompson/Getty Images)

Preuzeo je Verstappen vodstvo u ukupnom poretku vozača, ima četiri boda više. Prvi je to put da u Svjetskom prvenstvu vodi vozač koji ne vozi Mercedes nakon 2018. godine. Tada je Sebastian Vettel vodio s Ferrarijem, do onog poznatog izlijetanja na Hockenheimu. Max je postao 64. vozač u povijesti koji je vodio u Svjetskom prvenstvu.

Uspješnu nedjelju Red Bull Racinga upotpunio je Sergio Perez pristojnim nastupom i dolaskom do četvrtog mjesta nakon još jednih upropaštenih kvalifikacija (9. mjesto), tako da je Mercedes i u poretku konstruktora izgubio prvo mjesto za jedan bod. Ovo je prvi put u hibridnoj eri da Red Bull predvodi konstruktorski poredak.

Kako se to dogodilo? Valtterija Bottasa vam u ovom slučaju mora biti žao, čak i ako niste simpatizer njegova lika i djela. Ne može se reći da je u bilo čemu pogriješio. Cijeli je vikend bio značajno brži od Hamiltona, držao drugo mjesto u utrci i onda prilikom promjene guma doživio onakav problem s kotačem, kakav se valjda događa jednom u tisuću, ili deset tisuća promjena guma.

Fincu je to bila prilika za učvršćivanje treće pozicije u poretku i zadržavanje kakvog takvog priključka s vodećima, no nakon ovog odustajanja ponovno je pao na četvrto mjesto, a ako je još gajio nade u borbu za naslov, iste su sada praktično nestale. Dva odustajanja u prvih pet utrka, to će biti (pre)teško nadoknaditi. Mercedesu se stvarno rijetko događaju nekakvi kvarovi i pehovi, a možete zamisliti količinu frustracija kod Valtterija jer se ti rijetki slučajevi baš uvijek događaju na njegovom bolidu.

Lewis Hamilton nije imao tehničkih problema, ali je imao jako loš vikend, sigurno jedan od najlošijih u njegovoj eri u Mercedesu. I to samo po sebi nije neki veliki problem, loš se vikend uvijek može dogoditi. Priznao je da su za subotu pogriješili s postavkama i da je zbog toga bio nekonkurentan u kvalifikacijama (u Q3 čak sedam i pol desetinki od najbržeg), a u utrci nakon starta sa šestog mjesta sedmerostrukom prvaku svijeta jednostavno ništa nije išlo. Vozački, ni strateški.

Međutim, ono što mi se nikako nije svidjelo – Hamilton se u tom svom lošem vikendu nije ponio šampionski. Postoje izreke kako se veličina nekog šampiona vidi upravo u porazima i kako pravi prvaci znaju podnijeti poraz dostojanstveno. Lewis u svom porazu nije bio dostojanstven.

U redu, momčad pri donošenju strateških odluka nije bila na svojoj uobičajenoj, vrhunskoj razini, ali ona količina žalopojki i prigovaranja putem radio veze stvarno ne dolikuje sedmerostrukom prvaku svijeta. Možda bi se suzdržao da se barem jednom zapitao koliko su mu pobjeda u karijeri donijeli isti ti inženjeri po kojima je sasuo “drvlje i kamenje”… Da bi nakon utrke još izjavio kako nakon ovakvog vikenda on apsolutno nema što za naučiti sa svoje strane, ali da momčad itekako ima.

Bono i ekipa su zeznuli stvar i mogli su boljom strategijom Lewisa dovesti barem do petog, možda i četvrtog mjesta, ali valjda i oni imaju pravo na loš dan, ako ga ima i vozač tog bolida. Na ovaj način “bacati pod vlak” vlastitu momčad, nakon svih pobjeda i titula koje su mu donijeli, stvarno djeluje nekorektno. Ispada kao da vrijedi “politika”: Kad pobjeđujemo – pobjeđujemo zajednički, kad gubimo – gubimo zbog momčadi.

Među ostalim vozačima, prvi je u redu za pohvale svakako Lando Norris. Nakon prvih pet utrka nove sezone već ima dvostruko više plasmana na postolje nego u prethodne dvije sezone. McLaren ga je za dobre vožnje vrlo rano u sezoni nagradio novim višegodišnjim ugovorom, a Lando im se odmah odužio osvajanjem trećeg mjesta. Pouzdan, konstantan, brz – uvijek spreman zgrabiti sve prilike koje mu se pružaju. Lando je opet treći u ukupnom poretku.

Znakove života konačno je pokazao Sebastian Vettel. Nula bodova nakon prve četiri utrke, a onda odlično peto mjesto u Monaku, uz titulu Driver of the Day i jedini pamtljivi potez u cijeloj utrci, kad je zahvaljujući dobroj strategiji i hrabrom prolasku kroz Beau Rivage i Massenet izbio ispred Gaslyja i Hamiltona. Je li to najava nekih boljih dana Sebastiana Vettela ili samo izolirani slučaj, vidjet ćemo u lipnju. Od 4. lipnja do 4. srpnja održat će se čak četiri Velike nagrade.

Općenito je to bio dobar vikend za Aston Martin jer su pametnom strategijom do bodova uspjeli dovesti i Lancea Strolla, tek 13. u kvalifikacijama. S ovih 14 osvojenih bodova, skočili su na peto mjesto konstruktora, ispred AlphaTaurija i Alpinea.

AlphaTauri pati zbog svog japanskog rookie vozača. Gasly je šestim mjestom došao do rezultata sezone i cijeli je vikend izgledao jako dobro, no Tsunoda nije uspio pobijediti niti Williams. Ne trebamo biti previše kritični jer ipak mu je to bio prvi monegaški Grand Prix u životu, ali nakon one početne euforije, Japanac ipak sve više pokazuje da je “samo” novak u Formuli 1.

Ocon je osvojio dva boda za Alpine, što nije neko posebno postignuće, ali opet barem nešto s obzirom na to da francuska momčad nije imala vozača u Q3. Prvi bod ove sezone osvojio je Giovinazzi i prvi za Alfa Romeo. Od prve utrke sezone vidjelo se da je Alfa značajno odmakla od Williamsa i Haasa, sada se to vidi i po bodovnom stanju. Blizu bodova bio je i Raikkonen, na 11. mjestu.

Williams će utrku pamtiti po obilježavanju svog 750. Grand Prixa u Formuli 1. Treća momčad koja je ostvarila to postignuće zaslužuje divljenje zbog dugovječnosti, ali ipak nije uspjela začiniti slavlje nekim pamtljivim rezultatom. Haas je, očekivano, bio na začelju. Glavna vijest za američku momčad je vikend bez razbijanja za Nikitu Mazepina, no odradio je taj dio Mick Schumacher, napravivši štetu od približno pola milijuna dolara udesom na trećem treningu.

Posebna priča su višestruki pobjednici utrka u Formuli 1, koji trenutno izgledaju posve neprepoznatljivo – Daniel Ricciardo i Fernando Alonso.

U slučaju Australca, bilo je za očekivati da će mu trebati nešto vremena za prilagodbu i da će teško odmah biti na Norrisovoj razini, međutim problem se ne smanjuje, već ostaje dojam da Ricciardo ide korak naprijed pa natrag dva. U Portimau je imao očajne kvalifikacije (ispadanje u Q1) pa se nekako dočepao devetog mjesta u utrci. Onda je u Španjolskoj izgledao bolje i konkurentnije, da bi sad u Monaku ostao u nevjerici koliko je bio sporiji od Norrisa.

Da se Leclercu nije dogodilo to što se dogodilo, McLaren danas ne bi bio treća momčad u poretku, već bi bio u debelom zaostatku za Ferrarijem. Društvo iz Maranella ide na bolje, a McLaren mora hitno riješiti problem s Ricciardom želi li ostati u igri za treće mjesto.

Alonso je po istom principu sve veći problem Alpinea. Dvostruki prvak svijeta ne izgleda konkurentno i nema se pravo vaditi na bolid jer Ocon s istim materijalom iz vikenda u vikend osvaja bodove. Sezona traje već dva mjeseca, pet utrka je odrađeno, a Fernando nije “unutra”. Možda još neko vrijeme može prolaziti priča o prilagodbi, no ne krenu li stvari nabolje, uskoro će iskakati naslovi o promašenom povratku.

Fernando Alonso (ESP) Alpine F1 Team A521

Za kraj, zanimljivi podatak koji potvrđuje svu nesadržajnost utrke. Prvi put nakon 2009. Velika nagrada Monaka prošla je bez sigurnosnog automobila, pravog ili virtualnog, a za vrijeme utrke nije čak bilo niti žutih zastava. Samim time, Verstappenova prosječna brzina od 157,833 km/h najveća je u povijesti VN Monaka. U tih 78 krugova dogodilo se malo toga, premalo za svakog F1 fana ohrabrenog zanimljivim početkom sezone, ali posljedično se u Monaku mnogo toga zakuhalo.

Slijedi Velika nagrada Azerbajdžana… na koju Mercedes ne stiže kao vodeći, a čak je i prije rezultatskog debakla u Kneževini Toto Wolff počeo prijetiti prijavama, žalbama i tužbama ako će stražnja krila pojedinih timova u Bakuu biti (pre)fleksibilna. Uzbudljivi su tjedni pred nama…

67 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
147 kt

Kao sto se zna nikad se nisam upustao, a tak cu se izrazit i zamarao oko razlike u vremenima po krugovima u utrci. I jos koje cega. Metnem komentar vezan za rez utrke i gotovo. Kad imam vremena gledam utrku. Uglavnom je bilo na Areni Sport. Sad na Njemackom Rtl-u. Ako ni to nisam nedjeljom u prilici onda na internetu na sluzbenoj F1 str pratim redosljed vozaca i br odvozenih krugova. A da se vratim na imena ekipi taman da su tu i neka poznatija imena iz auto industrije. Porsche, Bmw, i sad da ne nabrajam. Mada je to sad… Read more »

147 kt

Sam da zavrsim. Vec sam nekoliko puta spomenuo Ferrari. Navijam za njih ali Ferrari gledam u globalu kao ime i sve sto se veze za njih. Ako cemo o nekim kak to ja gledam stvarima vezanima za auto sport onda mi je rally na 1 mjestu. Tu se vide vozacke sposobnosti. Da ne nabrajam sve rallye kroz sezonu. Od asfalta, sljunka, kamena, blata, snjega. Ako sam nest zaboravio moja greska. Tu se vide vozaci i njihova spremnost i koncetracija. I gdje i kako voze i kojom brzinom prolaze da ti se koza najezi.

147 kt

Ja sam stalni navijac Ferraria. Bio, jasam i bit cu. Ne prebacujem se iz ekipe u ekipu samo sto smatram nekog vozaca boljim od ostalih. Ja navijam za ekipu, a ne vozaca. Jel taj danas vozi tu, a za par god vozi kod onih. Tko ce vozit za Ferrari to je odluka ekipe. Svaka ekipa je uvijek imala 1 boljeg ili losijeg vozaca. To se i iz povijesti zna. Sta se mene tice za Ferrari moze vozit bilo tko i donosi pobjede i uspjeh ekipi.

Mike-ferrari

POtpuno isti pogled na F1 imamo

west 44

Koliko vidim krenulo je masovno dupliranje naloga, udaranje sa svih strana samo neka ih što što više. Znači tip napiše post i nakon 30 sek. ima tri lajka, a najjači su ovi što pišu u četiri ujutro ti imaju lajkova u startu kao da je podne!!! Ništa tu nije sumnjivo, ma kako da ne!!!

147 kt

Daj molim te kad toliko vremena provodis na ovom portalu malo provjeri koliko to ja komentiram i u koje vrijeme komentiram. Ja imam jedan jedini profil. I ono sto napisem to napisem i ne sakrivam se iza kojekakvih slicnih imena.

west 44

Pa nisam ni mislio na tebe!

igo

ne brini. on je ovdje taj koji je prozvan, zato sada kmeći

Deyo

Lopov viče držite lopova! Daj 147kt, njemu se nemaš ništa pravdati, on govori o sebi.😁

Deyo

Rece osoba kona razgovara sama sa sobom, i kada napiše nešto preko jednog, onda prijemom drugog brani sebe od komentara. I koja čim vidi da netko napiše nešto o njegovom idolu, preko svih svojih naloga, a i koristeći VPN, mijenjanjem IP adresa, trudi se izlupati što više minusa. Kod tebe nema ničeg sumnjivo, sve je jasno, i zapanjujuće. 🤣🤣🤣🤣

papaya

Kad iz ekipe navijača Mercedesa se nesto napiše,ostali konkurenti to popljucaju,kad ostale ekipe pohvale svoje onda to popljuca ekipa navijača Mercedesa…sve u svemu cirkus od komentara… Vidim postoje navijači toliko zadrti da nemaaju jednu lipu rič vozačku za Hamiltona….ama bas niti jednu,niti jedan naslov mu ne priznaju… A isto tako postoje navijači koji vide sve loše u svakom potezu Ferrarija… Mislim da onaj tko istinski voli F1 kuži težinu i kompleks tog natjecanja…. MS cijenim kao nikog i to tek nakon sto se umirovia,ali njegov ego i njegovi potezi su bili sve samo ne ovozemaljski ,ali ja mu nikaf nista… Read more »

147 kt

Pa ako budemo o provokacijama onda se zna tko i kako pise o Ferrariu i navijacima Ferraria. To je ispod svakog nivoa normalne komunikacije. Navijace Ferraria i samu ekipu pa ide se toliko daleko da se i same Talijane naziva pogrdnim i posprdnim nazivima. Sramotno da se tako naziva jedan EU narod. A to obicno dolazi iz kuhinje tu pojedinaca sto imaju vise profila pod vidi cudnog li cuda slicnih imena profila.

147 kt

Tu ima tih pojedinaca sto bi mu se moglo odgovorit na malo bezobrazniji nacin da mu se da do znanja da nemoze vrijedat ostale clanove ovog portala. Ali ja se necu spustat toliko nisko i na taj nivo. To njihovo ponasanje govori o njima samima ili njemu samom. Mislim da sam bio dovoljno jasan. Znamo o cemu govorimo. Kao postoji vise korisnika al opet se svodi na manje vise jedan te isti ili slican profil.

papaya

Ferrari ima dušu i tu sve počinje i završava…
Svidilo se to nekom ili ne

Mercedes je isto moćan ,
Kralj luksuza i tehnološki najnapredniji

147 kt

Ma to sad nije predmet rasprave. To sve stoji. Nego ono puno vaznije. Komunikacija izmedu korisnika. A jako dobro znamo kako to odzvanja u usima kad citas.

papaya

Dao sam općenito osvrt tko koliko vridi ,pa sad koliko god uvrijedljivi komentari to nemogu jednostavno prominiti i točka

igo

upravo to. Ferrari ima dušu, što mečka više nikada neče imati. nekada smo svi slinili za mečkama jer su bili pojam kvalitete. danas su šta? imaju hrpu polusirotinjskih “dostupnih” vozila sa renolček motorčekima, nebili se dodvorili svima i uzeli pare svugdje di se može. FUJ! to neka momčad, koja radi samo da bi držala do zarade. Ferrari je uvijek bio i bit će prestiž svima, pa i naj okorijelijim ljubiteljima i vlasnicim mečke. a koji imaju para kupuju i jedno i drugo.

papaya

Pa dobro pitanje je općenito di sve ide u smjeru autoindustrije

Međutim toliko kritike na racuna Hamiltona i na racun Ferrarija je za svu osudu….
Koma,dno dna…
Nema uopće više smisla….

Deyo

Taj Mercedes, decenijama nije mogao posloziti pristojan motor. Ta nepouzdanost je toliko kostala McLaren, i pobjeda, a i titule. 2006. kada se preslo na V8 eru, imali su najkslabiji motor te godine. E, zamisli da su tada primjenili filozofiju Toto Hohstaplera i zamrzli razvoj, sto bi bilo?! Nijedan motor sa Mercedesovim pogonom ne bi nista uradio, mozda koje postolje tu i tamo, i to je to. Zato i imamo ovu cirkus eru! Godinama su radili na tom V6 hibridu, kada nitko nije ni pomisljao na to, a onda na pokvaren nacin osigurali da im se nitko ne moze pribliziti, natjeravski… Read more »

Emil

Sve je to Monako. Uvijek tako. Bravo za bodove kako god tko došao do njih. Ovo je ionako samo jedna stanica, malo prespora ali s drugim vrlinama.
Je, Ham se nije pokazao baš kao što bi se očekivalo za njegov status (Sir), ali neka netko proba pronaći vozača koji se utrkivao više od jedne sezone a da nije imao sraz osobnog ega sa momčadi. Takvoga još nismo imali i mislim da nikad nećemo niti imati.

Berislav

Dali sam ikada čitao takav komentar/kritiku koja , vezano uz F1, ovako glasi? Neznam. Mislim da nisam. Dapače mislim da je ovo sročeno kao navijačka besmislica. Žao mi je! Idemo redom. Ovaj vozač, kojem je autor posvetio nekoliko redaka svog kometara/kritike, je tijekom svojih osam godina provedenih u timu Mercedesa, dva puta imao u Monte Carlu upropaštenu utrku od strane tima. U oba puta bio je sa razlogom i opravdano vrlo žestoko kritičan. Tijekom njegovih osam godina “istovario” je toliko pohvala na račun svojeg tima da je već postalo pomalo degutantno (po naški….neukusno) slušat. Njegova ekipa imala je tri dana… Read more »

igo

istina boli. da, slažem se. teško je to prihvatiti

west 44

Sve točno napisano!!!

igo

čekaj, daj nam pojasni kako to da nisu bottasu upropastili vikend?
pardon, samo onaj dio do boxa

igo

vidim nečeš da odgovoriš i vidim da admini brišu neke stvari, a dotičnu osobu su upozorili, ali ona i dalje vrijeđa i provocira.

pa ovako. bota je bio iznimno brz. što znači da sve normalno klapa sa mečkom. naravno da je nešto salbiji bio bota jer je gumar donio gume koje mečki ne odgovaraju primarno. ali dobro. bota se snašao i sa time. kmečavac nije i odmah panika na svim frontovima, razmaženo derište koje voli papati mrkvice se raspekmezilo i kmečalo. kaj je to prvak i to 7x. ajde daj nekog drugog zaposlite u mečki da možemo svi navijati.

west 44

Slušaj uz taj kaj koji forsiraš nikako ti ne ide ono “tuda” ! Budi gospodin do kraja nemoj se odat!

igo

a ti bi šta, da ti ja kažem od kuda sam? jel te možda zanima i moj bankovni račun?

igo

napokon si napisao 3 uskličnika. i napoko da bude mir od tebe
ajd bok 😀

Berislav

Tek sam maloprije vidio tvoj post i uz to sam još 176km od kuće pa mi je žao što tek sada odgovaram. Ako nisi primjetio moj odgovor/komentar odnosi se na dijel teksta koji se odnosi na LH. A komentar tvog teksta ne želim uopče komentirati jer vrvi nepristojnim, uvredljivim da ne kažem prostačkim izrazima. Kada prijeđeš u pristojniju fazu, možemo onda nastaviti. Pozdrav…..!

igo

jedino šta nismo ovaj vikend vidjeli u prijenosu totića vućkića.
lik je vjerujem bio na rubu nervnog sloma ili pred rezanje žila
totalni egoista

TORPEDO

I ja bih ga bio rado vidio

r.u.m.

Ja ne znam dali je bilo iti jedno prestizanje, ovo je jedan pokazatelj da ova staza nije za ove bolide. Trebalo bi im dati kartinge u Monte Carlu da se s njima utrkuju.
Nekada se znalo poslje tunela ne puno ali je bilo tu i tamo koje pretjecanje ove godine bo ? 0

west 44

Ne znam zbog čega takav crnjak oko Mercedesa, kad ova staza nije pokazatelj ničega, ni brzine ,ni aerodinamike, ni mogučnosti preticanja, tako da pisat nekakve katastrofične redove je apsurd. Dobro se zna kad se stvari vrate na prave trkače staze tko gdje pripada i tko kolo vodi tako da ovi neki što su u bodovima pitanje hoće li ih više vidjet. To je Monako sve je moguće ,pa da i slabi bolidi pobjede, kakav je takav je ali je sav u lovi!!!

igo

s tobom stvarno nekaj ne štima.
daj se malo opusti

west 44

Evo još jedan klonirani!!!

igo

kaj malo te drma nervoza, pa se gubimo

Deyo

Znas sto je smijesno, on je taj koji je sve to radio i dalje radi, i sada upao u fazu paranoje 😀 😀 😀

igo

nije mi jasno, jel tebe i ove tvoje dupliće netko plaća za trolanje i teror
ili je to jednostavno psiho ludilo

r.u.m.

Pa realno da Hamilton bi na svakoj drugoj stazi došao barem do 2 mjesta pa vidjeli smo i u Italiji po kiši a kamoli po suhom.
Hamič se trenutno stopio s bolidom i pruža najbolje vožnje sazrio je i u glavi sada zna i popustiti kao u Španiji poslje starta , Ham u Mclarenu bi se zabio u Verstapena bar 2,3 puta ove godine.
Minusi su ti valjda od tvojih prijatelja ali komentar je 99% točan.

LUTHER

hamić je u italiji došao do drugog mjesta jer je bio sc točnije crvena zastava

igo

a govorim ja stalno, lik ima hebeno sreće. ali eto ovaj vikend ga je napustila

igo

odličan tekst. svaka čast. sve detaljno srčeno

TORPEDO

Slažem se!

Yukihonda

Toto se mora hvatati za sve… Jer njegovoj ekipi dodatno iziskuje bućđet… jer ako uspije sa time usporiti Bullov bolid… ne mora nadograđivati svoj bolid… takve sitnice mogu biti presudne…. Svakom slučaju napokon im se drma tron… Znamo da Honda odlazi ona to želi uzdignute glave…

TORPEDO

Ima on prednje krilo savitljivo,pa nek onda usput učvrste i zadnje i prednje krilo svi,to je najpoštenije.
Mislili su da će se i ove godine prošetati,ali Honda se zainatila pa imamo borbu.
Vučić zna da razvijanje bolida ove godine smanjuje šanse za sljedeće 3 godine…dok 8 ekipa na gridu svim resursima već razvija bolide za 2022.

Lewis8F

Znači i ti si da se dodatno provjere krila svima? Ti i Toto se slažete da treba odmah uvesti reda. Nema potrebe čekati 15.06.

west 44

Kakav 15.06 odmah krila dovest u granice dozvoljene savitljivosti a ako ne kazna bodovna i novčana!!!

TORPEDO

Hahaha…evo sve se tresu od tvojih kazni hahahaha

TORPEDO

Ne laje pas zbog sela nego zbog sebe,stara je narodna poslovica.
Toto se buni zbog zadnjeg krila al ne spominje svoje PREDNJE savitljivo krilo.
Znači ako će se provjeravati zadnje krilo onda neka se provjeri i prednje krilo.
A kad će to biti,baš me briga…za moj Ferrari je za ovu godinu svejedno…što se mene tiće može i za Božić.

west 44

Prednje krilo se savija kod svih bolida samo je pitanje dali su u granicama savitljivosti!!!

igo

kako inteligentan odgovor. ja sam frapiran

Lewis8F

Točan je odgovor 100% Ne znam čemu frapiranost. Prednje krilo se na oko savija kod svih. Zadnje krilo se na oko savija samo kod RBa kao što si sam mogao vidjeti u videu. Ako nisi potraži na youtube.

igo

alo lapica, krila se odavno savijaju i to ne samo u f1 i to svi znaju

Lewis8F

Kako se onda zadnje krilo savija simulirajuci upravo DRS samo kod RBa.

Jel ti uopće znaš o čemu se priča?

https://www.youtube.com/watch?v=YBWUefSl5tI&t=5s

Ajd nam pojasni kako se to kod ostalih ne događa kad kažeš da se to oduvijek u F1 događa.

igo

inteligentan odgovor se odnosi na priču oko prednjih krila.

igo

a zadnja krila nek fia ustanovljuje. kao i prednja kod mečke

Lewis8F

Logično je da Toto spominje krilo od konkurencije. Isto tako je logično da konkurencija spominje Totovo krilo.

Nije mi jasno to spinanje sa prednjim krilom. Ako je neregularno nek prijave konkurenti. Nije valjda da očekuješ da RB sam sebe prijavi za zadnje krilo, a Toto sam sebe za prednje!? Ili očekuješ da se to prijavljuje po komentarima na portalu.

TORPEDO

https://www.youtube.com/watch?v=Bv7zP_3zIkY

Savijanje prednjeg mercedesovog krila…vrlo jasno.

Lewis8F

Jel to prijavio RB? Mislim kad je jasno,

TORPEDO

FIA će to sama istražiti…koliko mi je poznato nitko nije službeno iz mercedesa prijavio RB stražnje krilo…već samo laju da stvore buku

Lewis8F

FIA je reagirala odmah i rekla da će postrožiti testove. Dirketiva je napisana. Počinje se primjenjivati od 15.06. To je sve vezano za stražnje krilo.

Dakle, pitanje ostaje. Jel i prednje krilo prijavljeno ili je samo medijsko naklapanje RBa? I ne zaboravimo RB je po krtatkom postupku prijavio Ferrari 2019. kako bi sam dospio na 2. mjesto konstruktora. Tako da ne govorimo o ekipi koja “ne voli prijavljivati”.

B4c4

Prije svake sezone bolidi se kontroliraju od strane FIA-e i svaki bolid je po njima bio regularan. No međutim Mercedes je uočio neke nove stvari za koje se oni nisu prvi sjetili i odmah se piše prigovor FIA-i. I sam si napisao da FIA postrožuje svoje testove samo zbog Mercedesa. U biti Mercedes napiše pravilo da bi oni ispali kao najbolji.

west 44

Analizom Mercedesovih inžinjera prednje krilo Mercedesa potpuno se isto savija kao i Bullovo znači sporno ostaje zadnje krilo Bulla za koje će ako budu prisutna u Bakuu sljediti prijava kod sudaca a ako i to ne bude dovoljno tada se ide na međunarodni prizivni sud. S druge strane Mclaren se isto žalio i već vodi pregovore s FIA-om oko toga.

TORPEDO

Možda budu išli i na sud za pravo mora u Hamburg?
A što se tiče McLarena žalosno,čim su kupili mercedesove motore odmah moraju pjevati njihovu pjesmu.
Što se tiče prijava RB i Mercedesa na Ferrarijev motor to ne zaboravljam…ali isto tako želim da svi voze od istim pravilima…a ne samo po onom što mercedesu paše i tako već 8 godinu zaredom.

igo

i onda gle čuda prošle godine, kako su 2019 Ferrari bili jako brzi zbog motora itd te bili kažnjeni, su mečke odjednom postale jako brze 2020. tu se prvenstveno očitovala snaga motora. a pošto su toliko napali Ferrari, očito su tražili da smiju koristiti tu tehnologiju za uzvrat. jer prošle godine, kakti nitko nije radio nikakve drastične preinake, a mečka jedina bila u prosijeku 1 sec po krugovima brža od svih ostalih usporedno sa 2019-om.

TORPEDO

Meni je najčudnije kako su oni konstantno najjači i najbrži već osmu godinu. Ispada da su oni jedini pametni a svi ostali kreteni??
A to je jednostavno nemoguće…zakon velikih brojeva je neumoljiv!
Ne znam da li FIA pregledava baš svaki motor,ali iskreno sumnjam??

B4c4

Koliko znam apsolutno svi bolidi prije početka sezone prolaze testiranja od strane FIA-e, i svi su zadovoljili te testove. I sad se Mercedes sjetio da uvedu neka dodatna testiranja samo zato što se oni nisu sjetili nekakvih stvari. Jednostavan dokaz da se pravila pišu prema Mercedesu.

Related Posts