Bottasu pole position na VN Portugala, Mercedes okupirao prvi red

U ovosezonskim kvalifikacijskim bitkama Mercedes je poveo 2-1 protiv Red Bulla, zahvaljujući bljesku Valtterija Bottasa. S vremenom 1:18,348 Finac je stigao do svog 17. pole positiona u karijeri, a prvog u ovoj sezoni. Nakon odustajanja na prošloj utrci u Imoli, Bottasu nasušno treba dobar rezultat, a osvajanjem prve startne pozicije značajno je podigao vrijednost svojih dionica za sutrašnju utrku na stazi Algarve International.

Društvo u prvom startnom na trećoj utrci sezone redu pravit će mu momčadski kolega Lewis Hamilton, dok vozači Red Bulla ovoga puta nisu mogli do prvog startnog reda. Verstappen je treći, Perez četvrti, a petu poziciju osvojio je Ferrarijev Carlos Sainz.

Tri su različita vozača postavljala najbolja vremena na slobodnim treninzima u Portugalu – Bottas na prvom, Hamilton na drugom i Verstappen na trećem, a onda je u subotu u 15 sati po lokalnom vremenu kucnuo čas za prvo kompetitivno odmjeravanje snaga. Kvalifikacije su startale uz povoljne vremenske uvjete – temperaturu zraka od 18° Celzija te temperaturu staze od 37°. Nebo iznad regije Algarve na jugu Portugala bilo je pretežno vedro, a vozačima je ponovno najveće brige zadavao vjetar.

Kvalifikacijski dan na Velikoj nagradi Portugala, prvi dan svibnja, protekao je i u obilježavanju 27. obljetnice pogibije legendarnog brazilskog vozača Ayrtona Senne.

Q1 – eliminirani vozači: Ricciardo, Stroll, Latifi, Schumacher, Mazepin

U prvoj kvalifikacijskoj rundi vozači su odrađivali nešto više krugova od uobičajene prakse, a ponovno je bilo i poništenih vremena zbog nepoštivanja granica staze. U tom se društvu našao i Hamilton, kojemu je poništen prvi brzi krug. Onda je u drugom imao jedno jače blokiranje prednjeg desnog kotača, postavljeno vrijeme nije mu baš ulijevalo povjerenje, tako da je neplanirano morao voziti i treći mjereni krug.

Perez je imao jedno izlijetanje, ali se uspio izvući iz pješčane klopke i doći do boksa. Iz prve runde kvalifikacija nisu se uspjeli izvući vozači Haasa – očekivano. Mazepin je opet bio uvjerljivo posljednji, a Schumacher ispred njega s gotovo pola sekunde bržim krugom. Na 18. mjestu završio je Latifi, a poprilično iznenađenje bilo je ispadanje Strolla i posebno Ricciarda.

Stroll je do sada u ovoj sezoni bio nešto brži od Vettela, no ovoga je puta podbacio jer je Nijemac uspio biti pola sekunde brži. Ricciardov najbrži krug bio je pak sekundu sporiji od Norrisovog i definitivno predstavlja najveće razočaranje kvalifikacija. Sa 16. startnog mjesta, Australca čeka puno posla u sutrašnjoj utrci.

Nakon velike gužve u završnim minutama, najbolje vrijeme imao je Bottas – 1:18,722. Norris je imao drugi rezultat, a slijedili su Hamilton, Ocon i Sainz. Sretni su mogli biti u Alfi jer su oba vozača ušla u Q2, a kroz ušicu igle provukao se George Russell u Williamsu na 15. poziciji.

Q2 – eliminirani vozači: Russell, Giovinazzi, Alonso, Tsunoda, Raikkonen

Drugi dio kvalifikacija većina je otvorila na medium gumama – oba bolida Mercedesa, Red Bulla, Ferrarija, Alfe te Russell u Williamsu. Hamilton je vrlo brzo postavio izvrsno vrijeme 1:17,968 i uvjerljivo zasjeo na vrh poretka.

Ubrzo su neki od njih shvatili da je korištenje mediuma prevelika kocka i okrenuli se soft gumama. Hamiltonovo spomenuto vrijeme bilo je dostatno za prvo mjesto, a iza njega poredali su se Bottas, Norris, Ocon i Verstappen. Pritom treba naglasiti da je Finac bio skoro pola sekunde sporiji od momčadskog kolege.

Očekivano je neizvjesna bila borba za ulazak u završnu rundu jer su razlike među timovima u središnjem dijelu poretka izrazito male. Prošli su vozači Ferrarija na šestom i sedmom mjestu, Perez kao osmi te Vettel u Aston Martinu i Gasly u AlphaTauriju. Bio je to daleko najbolji Vettelov nastup u ovoj sezoni do sada.

Russell je još jednom radio čuda sa slabašnim Williamsom i dovukao ga do odličnog 11. mjesta, pola desetinke dijelilo ga je od desetog mjesta. Giovinazzi se kvalificirao na 12. mjesto, a razočarao je Alonso – značajno sporiji od Ocona i tek 13. pozicija za njega. Sporiji od Španjolca u Q2 bili su Tsunoda i Raikkonen.

Od vozača koji su prošli u završnu rundu, na srednje tvrdim gumama startat će Hamilton, Bottas, Verstappen, Leclerc i Perez.

Q3 – Bottas za 0,007 sekundi brži od Hamiltona

U borbu za pole position krenula su po dva Mercedesa, Red Bulla i Ferrarija, a po jedan McLaren, Aston Martin, Alpine i AlphaTauri. Čak sedam različitih bolida u Top 10, to je uvijek dobro za vidjeti.

Verstappen je u prvom brzom krugu napravio pogrešku, izašao van granica staze pa mu je vrijeme poništeno. Nakon prvih krugova poredak je bio Bottas (1:18,348), Hamilton (+0,007), Perez (+0,542). Verstappenov je poništeni krug bio brži od Bottasovog, no trebalo je tu brzinu potvrditi pri drugom izlasku na stazu.

Zanimljivo, Mercedes je na oba bolida stavio medium za završni lov na pole position. Vozači su nakon Q2 očito bili zadovoljniji tom smjesom guma, međutim dogodio se pravi antiklimaks. Niti su vozači Mercedesa uspjeli popraviti svoja vremena, niti ih je Verstappen uspio ugroziti. Nizozemac se ugurao na treće mjesto, ali ostao je četiri desetinke iza Mercedesa.

Sainz je uspio pobijediti Ocona u borbi “ostatka svijeta” te će startati s petog mjesta. Francuz je s bolidom Alpinea šesti, čime također može biti vrlo zadovoljan. Norris i Leclerc, vozači koji su na prošloj utrci konkurirali za postolje, osvojili su mjesta u četvrtom redu, a iza njih bit će Gasly i Vettel.

Utrka za VN Portugala na rasporedu je u nedjelju u 16 sati po hrvatskom vremenu.

59 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
robif

Sve po starom…

Lewis8

Ricciardo se pretvara u podbačaj sezone. Vettel, ajd da vidimo jel se zbrojio.

Lewis8

Bilo je znalaca koji su se smijali potezu Sainz-Vettel.

F1 fan

Kakav sainz bog te dragi, lik je prošlu utrku bio više van staze nego na stazi, smiješno, na kraju ostvario dobar rezultat zbog ferarijevog dobrog bolida ove godine. Ali ono je bilo smiješno, lik vozio reli htio bit ko stari

Lewis8

Ispred Leclerca je. Sezona je duga. Ravnopravni su. Mislim da će se dobro klati kroz sezonu.

Yukihonda

Meni osobno ove kvalif… između Bulla i Merce po vremenima nema nikakve razlike…bez obzira na grimase Max… ovo če biti opaka utakmica danas bute vidjeli… sve ostalo su naklapanja… start samo da bude čist… Okon odličan samo da ritam bude na nivou….

rolu

Mercedes i Redbull su klasa za sebe između njih su nijanse mada mislim dugoročno kroz sezonu dajem prednost Mercedesu zbog pouzdanosti mada bih volio netko iznenađenje pa netko od ostatka grupacije pobjedi….ali to su želje

Webmaster

Po svemu sudeči trka bi mogla zanimljiva,ali očekivao sam više od Ferraria,i dalje se muče.

svakako

Ma ja sam siguran da je Red bull i dalje najbrži i najdominantniji bolid ove sezone, samo Mercedesovi vozači to nadoknađuju svojim nevjerojatnim sposobnostima, pogotovo V.Bottas.

Lewis8

Na ovoj stazi na Q je bio brži Mercedes. Na prve dvije to je bio RB.

Kužim panika je zavladala. Nije lako.

LUTHER

nevezano za ovo, alfa romeo se žalila na kimijevu kaznu…ali, poanta je ova.. kada smo komentirali o kaznama, (ne)dosljednostima istih, evo još jednog bisera od fie.. naime, kimi je kažnjen jer se izvrtio za vrijeme sc-a točnije za vrijeme rolling starta, te se stoga morao vratiti na svoju poziciju, budući da nije, morao je otići u pit i krenuti iz boxa..e sad dolazimo do bisera svih bisera..od ove utrke to pravilo više ne vrijede, vrijedit će samo ako je stajaći start a ne rolling start.. sramota, sramota, sramota

robif

Mene čudi da u delegaciji sudaca stoje i neki vozači koji su bili “nešto”,a i osvojili nešto,a odluke su im kao kad Bebek sudi HNL,sramota.Nisu ni FIFA ni UEFA puno bolji po tom pitqnju

west 44

Ako i u Barceloni Verstappen izgubi pole onda je Mercedes definitivno preokrenuo vodu na svoj mlin što se tiće kvalifikacija. Mislim da Max to vrlo dobro zna što je pokazao danas svojim gestama poslije Q3.Problem mu je što sad i Bottas postaje brži od njega pa se mora i s njim borit za pozicije. Ovo danas je prilično velik zaostatak za Mercedesom!

Deyo

E, stvarno si genije!!! 😀 😀 😀 Mercedes nije preokrenuo nista, jos se osecasju poslijedice svega sto je pocelo 2014. Svake godine hohstapler Toto Snake prica kako imaju probleme i kako vjeruje da ce Red Bull ili Ferrari biti brzi od njih, i svake godine ista prica!!! Kompletno je jasno zasto je Ecclestone bio toilko protiv V6 hibrid, i htio ostati na V8, jer je znao sto slijedi. Nazalost, momcadi su i dalje u hendikepiranom stanju, bez obizra na neke fantasticne aerodinamicke pakete. Na pocetku, kao se Mercedes navodno muci, i onda odvrnu snagu tog prokletog motora. Kamo lepe srece… Read more »

Ivo

Možemo pričati o Hamiltonu kao paceru ili najvećem, no činjenica je da je najtrofejniji, i takvi se pamte. Po čemu je recimo Schumacher bio bolji. Više je griješio, služio se sa nečasnim potezima, i dva je prvenstva dobio radnjama koje nisu dostojne najvećih. Za biti kompletan vozač, moraš biti i kompletan čovjek. I pitanje. Zašto nije u redu ako je Mercedes godinama najbolji, a bilo bi u redu da je to Red Bull, ili bilo je u redu kad je godinama dominirao Ferarri sa Schumacherom. Mercedesova dominacija pokazuje da je njegov tim najbolji. Ko kaže da je Red Bull sporiji.… Read more »

LUTHER

jedan od razloga je taj što je mercedes znao kakva će biti pravila… btw hamilton je izmeđđu 2009 i kraja 2013 g osvojio 13 pobjeda… i bio je samo prosječan vozač, dok nije mercedes “saznao” za nova pravila.. kada je počela dominacija.. eh, jel to regularno… a budući da pratiš utrke od 1974, onda si sigurno u pravu da je jedino ham kompletna osoba… pogotovo kad pljuje po drugima indirektno… zašto se šumija i sennu smatraju večim vozačima od hamiltona? pusti statistiku, nego su senna i šumi imali “ono nešto”, karizmu.. hamilton nema karizmu..ima preseravanje

Ivo

Ko to smatra Šumahera i Sennu većim od Hamiltona. Nikad od nekog vrhunskog vozača, koji se više ne natječe to nisam čuo. Niti Rosberg niti Christian Danner, na RTL-u nikad to nisu rekli. Nemaju osnova za usporedbe, pa zato i ne uspoređuju. Svatko od njih bio je dobar u svoje vrijeme. Naprotiv Nikki Lauda, rekao je jedini da je Hamilton najveći. A kad on to kaže, onda je to bitnije od našeg amaterskog baljezganja. Poznavao je i Sennu i Šumahera. Meni osobno se Senna najviše sviđao. Na Šumahera ne želim trošiti riječi. kao vozač ok, ali to nije dovoljno. Hamilton… Read more »

LUTHER

ja smatram sennu većim od hamiltona.. al opet, sve je stvar osobnog doživljaja nečega, druga vremena, drugi kontekst..opet, senni je idol bio fangio.. kao i uvijek sve se svodi na statistiku… najveća zamjerka hamiltonu je, što nije njegova krivica, je da nije imao situaciju da se mora sa začelja probijati do vrha.. on ima najbolji bolid godinama,i nije imao situaciju da se s jednakim bolidom probijao sa začelja do vrha… (senna 1988 suzuka)…. s druge strane, dok je bio u mclarenu, nije pokazivao tu silnu moć (npr maldonao ga je prestigao u williamsu u valenciji)… sve je stvar percepcije nekoga…hamilton… Read more »

west 44

Evo još jedan kao i onaj gore deyo!!!

TORPEDO

Ček,ček malo….sa 14 godina si dobio Rally…??
Nikad čuo da maloljetnik bez vozačke može dobiti Rally?
Rally automobili moraju biti registrirani,moraju redovno prometovati po prometnicama…a vozač koji prometuje mora imati važeću vozačku.
Kako onda??
Ili onda nisu važila pravila?

Ivo

Prvo za relly ti ne treba vozačka dozvola. Nakon sezone mini motora uzeli su me u Tomos i sa tomosom 14 otišao na Sutjesku. Imao sam ispit poznavanja saobraćajnih propisa, što mi je bilo dovoljno da izađem na cestu. U Rijeci me svi znaju i mogu potvrditi moju priču. Normalno da nikad nisi čuo, jer vidim da si loše informiran. No to nije moj problem. Ti se moraš nositi s time.

TORPEDO

Gledaj,ja sam bio u auto-moto društvu Matulji a onda Opatija,učlanio se 1986 tako da više manje znam što se onda događalo. Prije sam stalno visio na automotodromu Grobnik,i 1976 bio na Preluku.
I sam sam iz Riječkog bazena…sjećam se dosta vozača.
Na kraju…TOMOS 14 je motocikl,nije moped…znači sa ispitom poznavanja saobraćajnih propisa nisi mogao legalno voziti na rally-u niti na cesti. Ili da pojasnim…TOMOS 14 je motocikl sa velikim tablicama,za njega moraš imati “A” kategoriju.

Ivo

Pričaš gluposti. Tomos 14 je moped. 15 je motocikl. No kad si tako informiran, pitaj braću Matušić i Marcela Podravskog., Claudija Dodića. Oni ti mogu knjigu o meni napisati, a iz tvog navodnog motodruštva su. No vjerovatno za tebe nikad nisu čuli. Za mene itekako. Lijepi pozdrav

Ivo

Doduše morao si znat kako ga registirati kao moped.

TORPEDO

Tomos 14 je motocikl a ne moped…APN 4 je bio moped.Braću Matušiće znam,ali kad su se oni bavili motocrossom ja više nisam bio u nikakvom auto.moto društvu..oni su puno mlađi od mene.
U moje vrijeme su tamo bili Goran Grabar,Siniša Sinčić…a u AMD Opatija je bio onda predsjednik sad već pokojni Igor Puž.

TORPEDO

Nelogičnost na nelogičnost…za Rally ti TREBA dozvola,ona je OBAVEZNA!!
Rally automobili su vozila koja moraju biti registrirana i koja podliježu svim propisima kao i sva ostala vozila u prometu dok se kreću prema brzinskim ispitima.
Nisam vozio utrke ali sam bio sudac nacionalnog ranga,propise ipak znam…

west 44

Pa ti ne znaš gdje goniš i tko ti glavu nosi!!!

Lewis8

Taj ni ne prati F1. Ovdje je radi hejtanja.

Lewis8

Toto i 2014. hahaha. Prejako.

west 44

Uhvatio se 2014 i Tota ko pijan plota 🤣🤣🤣🤣🤣!!!

robif

Velike kubikaže su stvar proplosti kao i V8 i V10 u automoto sportu,pogledaj ove usrane električne aute-tobože ekološki,a struja od ugljena naravno,o reciklaži i proizvodnom procesu nečemo…jeben lobi hara planetom

Lewis8

Sad 1-2 u utrci i to je to 🙂

Deyo

Autori! Danas je 27 godina od kada nas je napustio navijeci vozač svih vrijemena. Red je objaviti jedan članak o njemu. 😊

west 44

Največi nas nije napustio sva sreća ,starta danas s druge pozicije!!!

robif

I to šta kažeš.brojke ne lažu koliko god mi drukčuije mislili..😂😂😂😂👍👍👍👍👍

F1 fan

“Najveći ” izgubio kvale od botasa, pametnom dosta

marinx

kapa dolje Russellu.mali ce u buducnosti mnogo pokazat

mody

sumnjam da cemo sutra gledat dobru utrku cim vidim 2 merđe adio,

TORPEDO

Mercedes naravno najbrži i danas i prve dvije utrke,uostalom bez problema su vozili najbrže krugove na utrkama,a i sutra će kagano.
Frapirao me podatak koliko su brži od McLarena…tko je gledao pozorno,pokazali su podatak pri kočenju u jednom lakat zavoju.
Uglavnom Hamilton je počeo kočiti na 135 metara prije zavoja a Norris na 130.
Onaj tko je ikad gledao,pratio ili radio na utrkama zna da je 5 metara jaaaaako puno!
Ako imaš toliko dominantan bolid ne moraš voziti na limitu…i sve je puno,puno lakše.

Lewis8

Mercedes je danas najbrži na Q. U prve dvije utrke nije bio. Ne pričaj laži.

TORPEDO

papaya

Daj ne šalji ove slike…zgadit ćes mi ga totalno,pa nemogu za bottasa navijati…on nije ni za aston m….

robif

Haas

Ivo

Kočiti 5 metara kasnije ili prije ne znači uvijek da je neko bolji ili lošiji. Tko je ikad gledao, pratio ili radio na utrkama, ne može o tome pričati. Ja sam ih vozio. Ako prije zavoja kočiš pravovremeno, pa makar to značilo i ranije, prije i dodaješ gas, i imaš veću brzinu na izlazu iz zavoja. Zato mislim da Hamilton radi to pametnije od Norisa. Kasno koćenje opravdano je sam kad se boriš da sačuvaš poziciju, jer tada izbaciš protivnika ( ali i sebe ) iz idealne putanje.

TORPEDO

Interesantno, na svim forumima u motosportu sve neki “bivši” vozači,u vojnim su sve neki “bivši” specijalci.??
Ne znam jesi li primijetio silu pritiska kočnica kod Landa i silu pritiska kod Hamiltona…kod McLarena je bila 20% veća,znači vozio čovjek na krajnjem limitu a opet lagano sporiji od potonjeg?
Što si onda vozio,i koji si bio u prvenstvu hrvatske?

Ivo

To znači da kasnije koči, sa velikim intenzitetom, i teško kontrolira bolid u zavoju. Moraš probat, da ti bude jasno.

TORPEDO

I znači da bi trebao biti brži,to si htio reći?

Ivo

Vozio sam moto trke 50 kubika, bio tvornički vozač Tomosa, i bio viceprvak jugoslavije 1970 i 1971. Šampion je bio Boris Bajc iz Ljubljane. . Probao sam i aute, i bio solidan. No nije me zadovoljavalo, jer nisam bio mešu najboljima. Što si ti vozio ?

TORPEDO

Znači ti si vozio sa Parlottijem i sa Jankom Štefe na DS6?
Ja nisam ništa vozio jer nisam imao novaca kao ti očito?
Znači imaš već preko 70 godina…bravo…
Tog vremena se ne sjećam jer sam se tek rodio,ali kraja 70-tih i početka 80-tih definitivno,posebno poslije Zdravka Matulje a posebno “Kvira” njegovog mehaničara,vozača,managera,kuhara i tko zna čega sve ne,posebno kad je osvojio naslov europskog prvaka.

Mike-ferrari

Toliko o dominantnom/brzem bolidu red bulla
Seb bez update na bolidu u q3 stroll tamo gdje je sa update

mika.KA

Evo kvazi navijaca ferraria.
Daje punu podrsku svojima a druge ne komentira!?

Mike-ferrari

Mojima podrska ne treba lagano su ubacili za 1 zimu 2sec u bolid
Ja od Ferraria nista manje ne ocekujem pa smatram da nema potrebe da im dajem podrsku
Sainz fenomenalno na minimalnom zaostatku za red bullom Pereza kao i Lekler lagano na tvrdjim gumama prosao u Q2

Sad malo o kvazi za tebe osobno sam ovdje postao clanke tamo iz 2012god cca gdje pljujes hamiltona zbog odlaska iz mcl
Sto dalje ispada da si kvazi merc navijac iskompleksirani meklarenovac te si presao u nomade /grupije koji navijaju za razne timove i uvjek protiv institucije Ferrari

mika.KA

Nikada bisam navijao za momcad nego za vozaca.aa za lh navijam od prve njegove utrke.zato ne kenjaj.
Oooo treba tvojima podrska vec 12-13sezona. Ili si naravno odustao od toga pa sada su fokusiran na pljuvanje drugih

Ivo

Ferarri je institucija u trkama F1 U vrijeme trka prototipova a bilo ih je godišnje jednako kao i utrka F1, Ferarri 512 PB godinama je bio nedodirljiv. U eri motora sa 12 cilindara, bili su daleko najbolji. Sada se neđutim malo lošije snalaze, a i razvojni tim im je nešto lošiji od konkurenata. Novac sigurno nije u pitanju. Trebat će najmanje tri godine dobroga rada, uz uvijet da imanju besprijekoran tim inžinjera, koji se neće oslanjati samo na kompjuterske simulacije, nego će imati i intuicije i invencije. Volio bih da uspiju, jer im je mjesto među najboljima, isto kao i… Read more »

dadoMKCG

švapska je to mašina
neće Švabo falit

mika.KA

Maksić nešto ljut? Hahaha

F1 fan

Bottas 3.0 hahhah
2 merca 2 rb pa ferari, točno po brzini bolida se poredali.
Ocon opet ispred gospodina 120%

F1 fan

Ajde ajde alonsovi navijači pa neće vam ti minusi ublažiti muku. Samo iznosim činjenice

SIR LEWIS HAMILTON

Hahhhah

Related Posts