Najava VN Abu Dhabija: Može li nas ova sezona za kraj još nečime iznenaditi?

Posljednji čin ove neobične sezone Svjetskog prvenstva Formule 1 je pred vratima. Velikom nagradom Abu Dhabija dolazimo do lijepog broja od 17 uspješno održanih utrka u ovoj turbulentnoj 2020. godini, a jedina sigurna prognoza za nadolazeća tri dana je da opet trebamo biti spremni na sve jer u ovoj F1 sezoni očito ništa nije nemoguće.

Najsvježiji dokaz te teze bila je prošlotjedna Velika nagrada Sakhira. Utrka na žargonski rečeno “Mickey Mouse” stazi, koja nam je u najavi djelovala kao nekakvo popunjavanje kalendara ili jednostavno eksperimentiranje s konfiguracijom staze koja nije uobičajena za Formulu 1, na kraju nam je ponudila izvrsnu zabavu i novog neočekivanog pobjednika.

Ispisane su u ovoj 2020. neke sjajne priče, a u taj krug definitivno pripada i ona Sergija Pereza. Kroz cijelu sezonu Meksikanac je vozio odlično, njegovo osvajanje bodova svaki put kad bi nedjeljom sjeo u bolid bilo je sigurno poput sefova u švicarskim bankama, a onda je počeo primati udarce. Racing Point ga se posve nepravedno odlučio riješiti i raskinuti ugovor da bi napravio mjesto za dolazak Sebastiana Vettela, vozačke postave drugih timova popunjavale su se bez da je itko posegnuo za Checom, onda još onaj kvar motora na prvoj utrci u Bahreinu dok je jurio prema pobjedničkom postolju… No, u svemu tome on je samo nastavio raditi svoj posao i konačno ga je nagradilo. Senzacionalna pobjeda na VN Sakhira, prva u karijeri nakon 190 startova pa Sergio sada dočekuje finale sezone kao Grand Prix pobjednik i još se nada pozivu Red Bulla za sljedeću sezonu. Pozivu koji je zaslužio dobiti.

Sergio Perez slavi prvu pobjedu u F1 karijeri

Iako nije postao Grand Prix pobjednik, a trebao je prema prikazanoj vožnji to postati, George Russell još je jedan vozač kojemu su neposredno prije kraja sezone drastično porasle dionice. Da je veliki talent, to je svima bilo jasno i ranije, ali debitirati u Mercedesu onako suvereno, bez imalo suzdržavanja na stazi pokazati agresivnost, ali i smirenost, rutinu kao da je u tom bolidu već godinama… To je bilo uistinu lijepo za vidjeti i odmah je George osvojio srca fanova Formule 1.

Budući da ga je dvaput prošao na stazi, sigurno si baš nije priskrbio neko posebno mjesto u srcu Valtterija Bottasa, koji se nakon VN Sakhira našao na meti silnih kritika. “Kako ga je vožnjom mogao nadmašiti debitant koji je građom svoga tijela jedva uspio stati u Mercedesov bolid i koji do sada u karijeri nije osvojio niti boda”, pita se javnost. Valtteri opet kaže da je najlakše kritizirati, ali činjenica je da s odmakom ove sezone, vrijednost njegovih vožnji samo opada, baš kao i težina svih onih izjava Lewisa Hamiltona o tome da je Bottas izuzetno težak protivnik kojeg nije nimalo lako pobijediti.

George Russell u bolidu Mercedesa na VN Sakhira

A tko će voziti za Mercedes na stazi Yas Marina u Abu Dhabiju, u trenutku zaključivanja ovoga teksta još uvijek ne znamo. Već potvrđeni svjetski prvak za ovu sezonu vodi bitku s vremenom i testiranjima na Covid-19. Mora imati negativan test i posebnu dozvolu vlasti Ujedinjenih Arapskih Emirata da bi mogao doputovati na otok Yas i pridružiti se F1 Paddocku. Potvrde iz Mercedesove momčadi nema, Russell još uvijek ne zna hoće li se boriti za pobjedu ili za bijeg s dna poretka u Williamsu, a na čekanju je i Jack Aitken, koji se nada drugom nastupu u Formuli 1 ako će George ponovno biti u crnom.

Pitanje prvaka odavno su riješili pa u Mercedesu ove zavrzlame proživljavaju relativno ležerno. Lewisov sedmi vozački naslov već je u vitrinama, kao i konstruktorski sedmi uzastopni za Srebrne strijele. No, nije sve riješeno prije Abu Dhabija.

U poretku vozača još ne znamo viceprvaka. Verstappen bi morao nadmašiti Bottasa za 17 bodova da bi došao do drugog mjesta, a iako će reći da mu to nije pretjerano važno, sigurno bi ga veselilo. Perez je pobjedom na prošloj utrci napravio veliki korak prema osvajanju četvrtog mjesta, ali još posao nije gotov jer je Ricciardo na minus 13. Zanimljivo je i u borbi za šesto mjesto, koje sada drži Leclerc (98 bodova), ali na koje pucaju Sainz (97), Albon (93) i Norris (87). Kod konstruktora još uvijek formalno postoji troboj za treće mjesto, ali šanse Renaulta prilično su pale. Racing Point je na 194, McLaren na 184, a Renault na 172 boda.

Sergio Perez pobjeđuje u Bahreinu i ostvaruje značajnu prednost u borbi za četvrto mjesto poretka

Moglo bi u Abu Dhabiju biti dosta emocija nakon utrke. Mnogi se vozači opraštaju od svojih timova ili od Formule 1 općenito.  Sebastian Vettel završava svoj staž u Ferrariju, Carlos Sainz prilično uspješan dvogodišnji boravak u McLarenu, a Daniel Ricciardo u trenucima popriličnog uspona napušta Renault. Što je sudbina namijenila kojemu od tih vozača u novim momčadima, doznat ćemo već za nekoliko mjeseci.

Sudbina je još uvijek neizvjesna za Sergija Pereza i Daniila Kvjata, možda ih uopće nećemo gledati u F1 2021., ali obojica ističu da već razmišljaju o opcijama za 2022. Definitivno se opraštamo od Kevina Magnussena, koji vozi svoju posljednju utrku za Haas, a velika je šteta što na startu utrke neće barem još jednom biti i njegov timski kolega Romain Grosjean. Liječnici su mu savjetovali da bi zbog ozljeda ruke ipak bilo mudro pričekati s povratkom u bolid i Francuzu onaj nesretni Bahrein ostaje kao posljednji start u karijeri. Naravno, ne dogodi li se u budućnosti nešto neplanirano.

Romain Grosjean na VN Bahreina

Grosjeana će u Haasu opet mijenjati Pietro Fittipaldi, iako su mnogi zazivali debi Micka Schumachera, ne i “zaigranog” Nikite Mazepina. Novi prvak Formule 2 debitirat će za Haas, ali samo na prvom slobodnom treningu u petak. Tada će i Robert Kubica voziti za Alfu. Evo odmah i satnice vikenda, da biste znali kad se što događa.

VN Abu Dhabija, Yas Marina (Yas Marina Circuit), 11. - 13. prosinca 2020.
Petak 11. prosinca       1. slobodni trening   10:00-11:30
                         2. slobodni trening   14:00-15:30
Subota 12. prosinca      3. slobodni trening   11:00-12:00
                         Kvalifikacije         14:00-15:00
Nedjelja 13. prosinca    Utrka                 14:10

Kao i prije svake utrke, o povijesti tog Grand Prixa i(li) staze pisala je naša Mia, pa ste se sigurno već podsjetili da su u Abu Dhabiju najviše uspjeha do sada imali Mercedes (6 pobjeda) i Lewis Hamilton (5 pobjeda). Ne bude li prvaka na gridu, otvara se prilika mnogim vozačima za lov na prvu pobjedu u Emiratima. Kako to izgleda, iskusili su još jedino Vettel, Raikkonen, Rosberg i Bottas. Prošle godine Hamilton je pobijedio s pole positiona, on i drugoplasirani Verstappen u boks su išli jednom, dok je Leclerc s jednim ulaskom više završio treći.

Pirelli na otok Yas i stazu dugačku pet i pol kilometara stiže sa svojim najmekšim gumama u spektru – C3 kao hard, C4 kao medium i C5 kao soft. Podloga na ovoj stazi nije pretjerano agresivna i gume neće biti pod prevelikim opterećenjem. Ono što će se vozačima i timovima manje svidjeti, na drugom slobodnom treningu ponovno su obavezni testirati prototip guma za 2021. koje su žestoko kritizirane u Bahreinu.

Prognoza vremena je očekivano stabilna za Abu Dhabi i ne očekuju se padaline, no budući da se kvalifikacije i utrka održavaju u večernjim satima, može se očekivati značajni pad temperature pa bi i igra s gumama mogla dobiti na važnosti. Također, valja napomenuti da ovoga vikenda nema utrka pratećih serija, što može imati utjecaja na evoluciju staze, ali u utorak nakon utrke momčadi će održati jednodnevno testiranje namijenjeno mladim vozačima. I nekima koji to nisu.

U svakom slučaju, za vjerovati je da nas čeka još jedan uzbudljiv vikend, možda i neko novo iznenađenje. Sjajno zvuči podatak da je čak 13 različitih vozača ove sezone ostvarilo barem jedan plasman na postolje, a imali smo i pet različitih pobjednika. Naravno, to nikako ne može zamaskirati činjenicu da je prvenstvo bilo izrazito jednosmjerno.

Hoćemo li ovoga vikenda gledati Lewisov lov na 96. pobjedu u karijeri ili možda opet Russellov na prvu? Očito će nas Mercedes još neko vrijeme držati u neizvjesnosti. Skratimo si vrijeme u iščekivanju VN Abu Dhabija pogledom na krug za prošlogodišnji pole position.

6 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
mody

abudabi ne zasluzuje bit zadnji u kalendaru ,, 2010 alonso tamo nije mogao s brzim ferrarijem prestici 2 renaulta,,, staza je presiroka 2 dugacka pravca,,,lagani zavoji,,,, volio bi da bude bar unedjelju trka za pamcenje i da dobije sainz ili norris ili ocon ili russel da gledamo dobru trku ali sumnjam zbog konfiguracije staze, evo 11 je godina u kalendaru

LUTHER

pitali su jednom bernija, što je to f1? njegov odgovor otkriva sve.. “od pon do sub to je biznis, au utrka u nedjelju je samo šlag na kraju” .. to govori zašto uopće postoji ova utrka i to kao zadnja… lova.. što se tiče pobjednika, lewis za kraj ili bottas ako mu lewis dopusti..
iskreno jedva čekam kraj ove sezone i početak slijedeće ponajviše jer će biti dosta promjena na grifu, pa bi moglo biti zanimiljivije

mody

hm da nije zaskluzila zadnj mjesto u kalendaru nije nam pruzila dobre utrke,,,1.da money sve pobjeduje odgovor šeici,.2.ma bottas ne moze nista lewisu on je vosdonosa iako pokusa odmah ce ga kritizirat,, bilo bimi draze da je russel vozio jos 1 utrku ovdje bi sigurno pbjedio, lewis je predominantan ovaj hibrid mu lezi,, dok je bio rosberg bilo je duela a ovaj mu ne moze nista,mislim da ce 2022 sjediti u merđi russel, da li ce tada biti lewis ne znam mozda dovedu pereza ili grosjeaina

mody

i ja ove sezone se sve vidjelo lewis protiv svih sam, to ne valja,,,, sainz dolazi uferari alonso se vraca vettel u racing ponit.riccirado u mclare,mick šumaher,,vidjet cemo…verstapen i leclerc ove sezone su katastrofalni,,,biti ce 23 utrke dolazi saudijska arabija opet ulična nocna,,,zandvort ali tek u 9 mjesecu bit ce super tamo,vietnam nece se voziti sada spominju portuigal ili tursku ili sepang

klepesina

nema se sta vidjet pobjednik se zna a ostali nek se slazu iza kako njihovi inzinjeri sloze bolide uz voznje svojih vozaca

robif

Ni Bottas nije sa bržom Mecom mogao neke prestić,više puta

Related Posts