Analiza sezone: Scuderia Ferrari – od stare slave se ne živi

Godina u kojoj je Ferrari proslavio svoju 1000. utrku u Formuli 1 je bila sve samo ne za slavlje. Motor je bilo potrebno totalno promijeniti, promašen dizajn šasije, šlampave odluke na pitwallu su obilježile sezonu.

Ono što je također obilježilo sezonu, možda i najviše obilježilo, jest neobnavljanje ugovora sa Sebastianom Vettelom dok još sezona nije ni počela. Na kraju je sve rezultiralo najgorom sezonom za Ferrari u zadnjih 40 godina! Zadnju baš katastroflanu sezonu su imali davne 1980. kad su u poretku konstruktora završili kao daleki deseti s mršavih osam bodova.

Statistika Scuderije Ferrari u 2020. godini:
Mjesto u poretku konstruktora: 6.
Broj osvojenih bodova: 131
Broj pobjeda momčadi: 0
Broj postolja momčadi: 3
Broj plasmana u top 5: 7
Broj plasmana u top 10: 17
Broj najbržih krugova: 0
Rezultatski najuspješnija utrka u sezoni: VN Turske
Najbolji rezultat u kvalifikacijama: Četvrto mjesto Leclerca na VN Velike Britanije, VN Eifela, VN Portugala i VN Sakhira

Da bi baš mogli vidjeti gdje je za Ferrari krenulo krivo moramo se vratiti još tamo na kraj 2018. i početak 2019. godine. Prvo je sve krenulo naopako za Vettela nakon Hockenheima 2018. što je rezultiralo gubitkom oba naslova, zatim otpuštanje Arrivabenea i postavljanje Binotta za šefa momčadi. Onda se 2019. slavilo 90 godina postojanja Ferrarija, a nekako je postalo nepisano pravilo da kad god u Ferrariju nešto slave sezona ne bude onakva kakvom su je planirali. Nakon slavlja 90 godina postojanja, ovu sezonu je obilježilo slavlje 1000. utrke, što je ispalo još gore. A te 2019. je počelo današnje padanje Ferrarija.

Nakon što je 2019. poljuljao Sebastianovo samopouzdanje, Charles Leclerc je početak 2020. iščekivao s nestrpljenjem kako bi s (planirano) boljim bolidom bio u konkurenciji za naslov prvaka, dok je Vettel nakon objave kako će ga Carlos Sainz zamijeniti od 2021. djelovao kao potpuno demotiviran čovjek koji je jedva čekao kraj sezone koja još nije ni počela.

Na testiranjima u Barceloni moglo se vidjet ida nešto ne štima s bolidom. Iz crvenog tabora su stizali vijesti kako je sve pod kontrolom i bit će sve kako treba do prve utrke. Najviše problema je zadavao novi motor koji su morali sklepati od nule u vrlo kratkom vremenskom intervalu zbog dogovora s FIA-om, čiji su detalji ostali tajni, na Ferrarijevo inzistiranje. Prva utrka možda jest došla kasnije nego inače, ali definitivno bi slično stanje bilo i da je sezona krenula regularno u Australiji.

Drugo mjesto Leclerca na VN Austrije je bilo pravo i dobro došlo iznenađenje, no sreća je kratko trajala jer već idući vikend oba vozača odustaju zbog sudara u trećem zavoju nakon što je Charles “uzjahao” Sebastiana i slomio mu stražnje krilo, dok je na njegovom bolidu oštećena podnica. Sljedeću ogromnu katastrofu (iako, nijedna utrka nije bila za pamćenje) su doživjeli na utrci u Monzi – Vettelu su otkazale kočnice, a Leclerc je proklizao u zaštitne barijere Parabolice – dvostruki DNF. U tom trenutku je vjerojatno bolje bilo da potpuno odustanu kako Tifosi pred malim ekranima ne bi gledali kako Ferrarijevi vozači glavnu borbu vode s Kimijem u Alfi.

Nešto bolje izdanje je Ferrari imao u Turskoj. Na hladnom i klizavom novom asfaltu Istanbul Parka mane SF1000 su manje dolazile do izražaja te je treće mjesto Vettela i četvrto Leclerca bio rezultat sezone za Ferrari. Ovo je ujedno bila prva i jedina utrka 2020. u kojoj je Ferrari odnio “momčadsku pobjedu”, osvojili su više bodova od svih ostalih ekipa. No, to im nije previše pomoglo te su katastrofičnu sezonu završili jednako katastrofično.

U Ferrariju su skloni često pričati o slavnoj prošlosti momčadi i nekim poznatim imenima koja su prošla kroz Maranello. No, ta slavna prošlost ne može popraviti trenutno stanje. U prošlosti je Enzo u ovakvoj situaciji bio spreman sve okrenuti naglavačke samo da u ekipu dovede najsposobnije ljude koji bi Ferrari doveli na vrh. Ne bi sad volio govoriti tko je u Ferrariju sposoban a tko ne, to bi oni trebali sami procijeniti. Činjenica je da u 2020. nije štimalo dosta toga, i ne smiju uopće ponoviti istu stvar i 2021.

Statistika vozača Scuderije Ferrari u 2020. godini:
Broj osvojenih bodova: Vettel 33 – 98 Leclerc
Broj pobjeda: Vettel 0 – 0 Leclerc
Broj pole positiona: Vettel 0 – 0 Leclerc
Broj najbržih krugova: Vettel 0 – 0 Leclerc
Broj odustajanja: Vettel 2 – 4 Leclerc
Međusobni omjer vozača u utrkama: Vettel 2 – 9 Leclerc
Međusobni omjer vozača u kvalifikacijama: Vettel 4 – 13 Leclerc

Iz ovako lošeg bolida Leclerc je izvlačio maksimum. i više od maksimuma. Vettela je potpuno zasjenio. Je li bolid bio bolje prilagođen za Leclerca nego za Vettela, ne znamo. Prema izjavama Binotta, oba vozača su dobila identičan bolid, što god to značilo. Moguće je da se Leclerc bolje prilagodio bolidu od Vettela.

Vettel je još prošle sezone izjavio kako je zadnji bolid koji mu je potpuno odgovarao onaj iz 2017. godine. Svaki bolid iza mu je sve manje odgovarao, a vrhunac je bio ovaj slavljenički SF1000. Prema statistici, Vettel je ove sezone najviše krugova proveo na 12. poziciji, dok je Leclerc najviše krugova bio četvrti. Vettelov vrhunac je bio u Turskoj, s postoljem za oproštaj od Ferrarija. Valjda će više sreće imati u Aston Martinu. Onima što ostaju u momčadi, preostaje borba za povratak na vrh, a Leclerc je rođen spreman za napad na vrh.

U momčad od iduće sezone dolazi Sainz. Nakon nove godine će odraditi jedan test u bolidu iz 2018., kao dio pripreme za novu sezonu. Ferrari će nakon dugo vremena imati jednu od mlađih postava u njihovoj povijesti. Nakon pokušaja za osvajanje naslova s provjerenim prvacima, Alonsom i Vettelom, vrijedi probati nešto sasvim novo te s ovako mladom vozačkom postavom, s ne baš puno velikih rezultata, pokušati stvoriti pobjedničku formulu. Kako god okrenemo, gore od ove sezone teško može biti.

Total
17
Shares
Pretplati se
Obavijesti o
7 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
avatar
mika.KA
25.12.2020. 15:39

Ajde, bit ce bolje 😉
Nije ferrari prolazna momcad!

avatar
papaya
21.12.2020. 19:09

Sainz mi je isti onaj glumac iz njemacke serije Cobra 11

avatar
TORPEDO
21.12.2020. 16:26

Sa novom pogonskom jedinicom očekuje se povratak prema staroj slavi.
Inače Ferrari je trebao biti prvak sa Pironijem…ali ta nesretna 1982 godina,prvo Villeneuve-ova smrt,pa iste godine pogibija Palettia a na kraju i Pironieva nesreća koja ga je zauvijek odvojila od F1.

avatar
Desmosedici
21.12.2020. 18:03
Reply to  TORPEDO

Da..za Ferrari strašno nesretna sezona..očekivao se Ferrarijev naslov prvaka i konstruktora..imali su “slatke” brige, hoće li to biti Villeneuve ili Pironi..i tada užas..

avatar
Desmosedici
21.12.2020. 15:17

Ovaj naslov članka ne smatram baš pogođenim. Naime, stara je uzrečica da je povijest učiteljica života..i ona se periodično ponavlja..s time ide i slava..recimo, tamo davne 1980.g. Ferrari je bio u sličnoj situaciji..završila je Laudina pobjednička era..na krilima te ere je i Yody Schecter osvojio naslov 1979.g…u međuvremenu se pojavio Renault turbo koji je bio znak nove turbo ere..Ferrari je to odmah prepozano i počeo raditi na svom turbo pogonu..dilema je bila ta 1980.g. dali modificirati stari bolid s atmosferskim 12 boxerom ili početi sa nedovoljno pripremljenim 126 turbo..stoga su odlučili modificirati pobjednički 312T4 u 312T5..mislili su da će tako… Read more »

avatar
Desmosedici
21.12.2020. 22:05

Ma razumijemo se, sve je OK..jedna stvar su slavne male momčadi koje su propale ali Ferrari je nešto drugo..ono što se reče”on živi vječno”..kad posrne, opet se vrati..on je institucija i ima održivi način financiranja..mijenjaju se Predsjednici, CEO-i, šefovi momčadi, inžinjeri, vozači, a Ferrari ostaje uvijek Ferrari..sa svim vrlinama i manama.

Related Posts
7
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x