Američka momčad odradila je svoju petu sezonu u Svjetskom prvenstvu Formule 1 i na Velikoj nagradi Abu Dhabija obilježila svoj 100. Grand Prix u elitnom automobilističkom natjecanju. Nažalost, uz dobru vijest da je Romain Grosjean odšetao s mjesta one stravične nesreće u Bahreinu, to su praktično jedini spomena vrijedni događaji vezani uz Haas F1 Team iz 2020. godine.

Sve prikazano na 17 Velikih nagrada tijekom ove skraćene sezone bilo je više-manje za zaborav. Haas je još prošle godine doživio veliki pad nakon one iznenađujuće dobre 2018., a taj negativan trend u ovoj godini nisu uspjeli promijeniti. Romain Grosjean i Kevin Magnussen veći su dio sezone proveli pri dnu poretka, a kako se naposljetku pokazalo, bila je to posljednja sezona za dinamični duo u Haasovoj momčadi, ali i općenito u Formuli 1.

Kevin Magnussen i Romain Grosjean na predstavljanju bolida VF-20 u Barceloni

Statistika Haas F1 Teama u 2020. godini:
Mjesto u poretku konstruktora: 9.
Broj osvojenih bodova: 3
Broj pobjeda momčadi: 0
Broj postolja momčadi: 0
Broj plasmana u top 5: 0
Broj plasmana u top 10: 2
Broj najbržih krugova: 0
Rezultatski najuspješnija utrka u sezoni: VN Eifela
Najbolji rezultat u kvalifikacijama: 14. mjesto na VN 70. obljetnice F1

Nakon 2019., godine lutanja u pogledu razvoja bolida, Haas se nadao nešto stabilnijoj 2020. Međutim, po pitanju budućnosti ove momčadi, još početkom 2020. postojali su brojni upitnici. Spominjala se čak i mogućnost povlačenja iz Formule 1, a moglo se čuti kako će Gene Haas pristati na ostanak jedino ako se najave ozbiljne promjene u Formuli 1 po pitanju troškova, ograničenih budžeta i uvjeta za natjecanje.

U neku ruku, Haasu je pandemija došla kao naručena jer je potaknula čelnike Formule 1 na drastično smanjivanje troškova i ograničavanje budžeta timova. Tako je nekako i nestala neizvjesnost jer je Haas potpisao novi Concorde ugovor i obvezao se na nastavak natjecanja.

Magnussen i Grosjean s vlasnikom momčadi Geneom Haasom

Vozačka postava Grosjean – Magnussen zadržana je četvrtu sezonu zaredom, iako su mnogi očekivali određene promjene nakon turbulentne 2019. Na predsezonskim testiranjima Haasovi bolidi već su dali nagovijestiti da od njih ne treba očekivati previše. Bili su tada sporiji čak i od Williamsa uz najmanje odrađenih krugova.

Vjerojatno je momčad ove godine i napravila određeni pomak sa svojim bolidom VF-20, no to se na rezultatima nije moglo vidjeti jer ih je korak ili dva unatrag bacila slabašna Ferrarijeva pogonska jedinica. Utrku otvaranja sezone u Austriji Haas je završio dvostrukim odustajanjem zbog problema s kočnicama, dok su na VN Štajerske Magnussen i Grosjean osvojili 12. i 13. mjesto.

U eri Formule 1 u kojoj pouzdanost bolida najčešće nije preveliki problem, a odustajanja su prilično rijetka, Haas je ove godine na tek 9 od 17 utrka uspio doći do cilja s oba bolida. Danac je u sezoni imao čak sedam odustajanja (jednom je odradio 90% utrke pa je službeno bio klasificiran u poretku), ali kad je završavao, uglavnom je bio nešto brži od Grosjeana, koji je odustati morao tri puta. Rezultatski gledano, to je pregršt plasmana od 12. do 17. mjesta i malo se toga može izdvojiti, tek ta dva ulaska u bodove o kojima slijedi nešto više u sljedećim odlomcima.

Haasovi vozači istaknuli su se na početku Velike nagrade Mađarske. U kvalifikacijama su bili standardno loši, Magnussen na 16. i Grosjean na 18. mjestu, ali pamti se ona situacija kad su ušli u boks na kraju kruga zagrijavanja, kako bi prešli s kišnih guma na slickove jer se staza počela brzo sušiti. To im je omogućilo nagli skok u poretku pa su u početnoj fazi utrke držali treće i četvrto mjesto. Ipak, postepeno su kroz utrku padali u poretku, a naknadno su i kažnjeni s 10 sekundi za kršenje pravila o komunikaciji radio vezom tijekom kruga zagrijavanja. Magnussen je ciljem prošao deveti, a nakon obračuna kazne pao je na deseto mjesto i ipak dobio jedan bod. Grosjean je u konačnom plasmanu bio na 16. mjestu.

Druga utrka koja je Haasu donijela bodove bila je Velika nagrada Eifela na Nürburgringu. Nakon kvalifikacija se baš nije moglo naslutiti da će to biti neki dobar vikend američke momčadi jer su Magnussen i Grosjean startali s 15. i 16. mjesta, no lukavom strategijom jednog zaustavljanja u boksu, uz odustajanje nekolicine vozača koji bi inače bili među prvih deset, Grosjean se na kraju uspio dočepati devetog mjesta i svojih jedinih bodova u sezoni.

Grosjean na Hungaroringu ispred bolida Racing Pointa, Ferrarija i Mercedesa

Statistika vozača Haas F1 Teama u 2020. godini:
Broj osvojenih bodova: Grosjean 2 – 1 Magnussen
Broj pobjeda: Grosjean 0 – 0 Magnussen
Broj pole positiona: Grosjean 0 – 0 Magnussen
Broj najbržih krugova: Grosjean 0 – 0 Magnussen
Broj odustajanja: Grosjean 3 – 7 Magnussen
Međusobni omjer vozača u utrkama: Grosjean 7 – 6 Magnussen
Međusobni omjer vozača u kvalifikacijama: Grosjean 7 – 8 Magnussen

Veći dio sezone Haasovi bolidi jednostavno nisu bili konkurentni za nekakve ozbiljnije dosege. Uglavnom smo Grosjeana i Magnussena gledali u borbama protiv vozača Alfa Romea i Williamsa, ali daleko od bodova. Danac je imao više odustajanja, ali kad su završavali obojica, bio je ispred Grosjeana u pet od sedam slučajeva. Dobio je i unutarmomčadsku borbu u kvalifikacijama, iako tijesno, no može se reći da je bio za nijansu bolji.

Grosjeanovu sezonu definitivno je obilježila ona stravična nesreća u prvom krugu VN Bahreina i tada je zapravo od vozača kojega gotovo nitko više nije niti opažao, odjednom postao heroj cijelog svijeta. Doista je bilo nevjerojatno vidjeti Francuzov izlazak iz one buktinje, a svojim ponašanjem u danima nakon nesreće osvojio je simpatije baš svih. Nažalost, tom ružnom nesrećom završio je svoju desetogodišnju F1 karijeru sa 179 startova i deset plasmana na postolje. Najbolji period njegove karijere ostaje vezan uz Lotus 2012. i 2013.

Grosjean uz pomoć liječnika napušta mjesto teške nesreće na stazi Sakhir

Na posljednje dvije utrke sezone Grosjeana je mijenjao Pietro Fittipaldi. Poznato prezime, riječ je o unuku dvostrukog prvaka svijeta iz 1970-ih, Emersona Fittipaldija. I u Bahreinu i u Abu Dhabiju Pietro je bio sporiji od Magnussena, u kvalifikacijama i u utrci. Očekivano za debitanta.

Velika nagrada Abu Dhabija, osim što je bila jubilarna 100. u Haasovoj F1 povijesti, bila je i posljednja utrka za danskog pilota, koji se samo šest i pol godina nakon svog legendarnog debitantskog postolja u McLarenu oprašta od Formule 1. Nije rekao konačno zbogom, ali za iduću sezonu dogovorio je nastup u IMSA prvenstvu sportskih automobila u SAD-u. Ostaje dojam da je mogao i trebao u Formuli 1 ostaviti dublji trag.

Kevin Magnussen na VN Belgije

Navedeno automatski znači da je Haas odlučio napraviti veliki zaokret u svojoj strategiji po pitanju vozačke postave. Do sada je američka momčad prednost davala iskustvu i kontinuitetu, da bi odjednom odlučila za 2021. godinu u bolide posjesti dvojicu debitanata. Jasno je svima da je takav potez najvećim dijelom motiviran financijskom stranom priče.

Nikita Mazepin

Ti debitanti u Haas dolaze s drastično različitom percepcijom u javnosti. Mick Schumacher, sin sedmerostrukog prvaka Michaela, novi je prvak Formule 2 i vozač kojega mnogi vide na krovu svijeta u godinama koje dolaze. Njegovo dovođenje apsolutno se podržava u svakom pogledu, no isto se ne može reći za Nikitu Mazepina.

Rus također dolazi iz Formule 2, u kojoj je ove sezone upisao dvije pobjede i osvojio peto mjesto u ukupnom poretku. Međutim, Nikitu se dočekuje sa skepsom i etiketira kako “tatinog sinčića” koji je sve u karijeri postigao na račun očeva bogatstva, a ne radom i talentom. Nikita baš ne pomaže samome sebi u popravljanju imidža konstantnim ispadima na društvenim mrežama i kontroverznim ponašanjem, no možda dobije nešto više kredita pokaže li na početku sezone da zna voziti.

Dovođenje dvojice rookie vozača istovremeno uvijek je riskantan potez, no Guenther Steiner kaže da je ovo idealan trenutak za tako nešto. Bolidi za sljedeću sezonu ostaju gotovo isti i momčad ih dobro poznaje, tako da će se moći u potpunosti posvetiti uvođenju tih “klinaca” u svijet Formule 1. U redu, za Guenthera možemo reći da je dugo i izdržao s Romainom i Kevinom. Hoće li Micka i Nikitu odgojiti prema svojim željama, tek ćemo vidjeti. Jasno, Haas u 2021. ulazi sa skromnim očekivanjima, ali svoju priliku vidi, kao i sve druge momčadi, u velikoj promjeni tehničkih pravila 2022. U američkoj momčadi nadaju se da će poredak biti izjednačeniji kad nastupe ograničenja budžeta i vjeruju da 2022. ponovno mogu u gornji dom Formule 1 s mladim snagama.

1
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
1 Komentara na temu
0 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
1 Autori komentara
avatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
Desmosedici

Pošto nema nikakva komentara, evo nešto drugo..druga tema: Imola se mijenja: Minardi kao predsjednik i Aldo Costa kao direktor Franco Nugnes Napisao: Franco Nugnes 18. prosinca 2020., 16:31 Skupština dioničara Formule Imola, tvrtke koja upravlja autodrumom Enzo i Dino Ferrari danas je pokrenula novi upravni odbor: uz Minardija koji je predsjednik, postoji i ugodno iznenađenje: Aldo Costa, tehnički direktor Dallare bit će jedan od pet članova vijeća zajedno s Augustom Machirellijem, Susannom Caroli i Valerijom Vignali. Počinje novi kurs trkališta u Imoli: skupština dioničara Formule Imola, tvrtke koja upravlja Enzom i Dinom Ferrarijem, danas je pokrenula novi upravni odbor kojim… Read more »