Na Automotodromu Grobnik: Talijan Ghirelli do druge pobjede

Talijan je u dva dana upisao najbolja vremena i pobjede obje utrke, učvrstivši vodstvo skupine Euro Nascar 2, Niko Pulić izguran sa staze, bez prolaska ciljem.

GROBNIČKO POLJE – „Storia e finita“, kratka je i slikovita uzrečica izuzetno uspješnog prvog izdanja prestižne europske automobilističke serije utrka Nascar u Hrvatskoj, na Automotodromu Grobnik. Drugi natjecateljski dan „Fracasso Nascar GP Croatia 2020“ protekao je uz niz uzbuđenja na stazi, u prijepodnevnim satima po mokroj stazi od ranojutarnje kiše, pod oblacima, ali suhom i prohladnom vremenu, uz povremenu zraku sunca u finišu manifestacije, koja se simbolično pojavila iza drevnih zidina obiližnjeg kaštela Grada Grobnika.

Prvi su, drugu bodovnu utrku na grobničkoj stazi, odradili sudionici skupine Euro Nascar 2 (amateri), njih 16, među kojima je ponovo dominirao izvrsni Talijan Vittorio Ghirelli za upravljačem robusnog Ford Mustanga. Sve prethodne treninge, subotnju utrku i jutarnji „warm up“, odradio je najboljim vremenima i liderskom pozicijom. U vožnji, od samog starta s prve pozicije, bio je besprijekoran, iz kruga u krug povećavao prednost za pratiteljima, u šestom krugu, službeno proglašene „kišne utrke“, odvezao najbolje vrijeme 1:34,238 minuta (159,222 km/sat), zbog mokre staze slabijeg punih šest sekundi od onog dan ranije. Nakon 14 krugova pobjednički je prošao ciljem, uz prednost od 8,594 sekunde, ispred drugoplasiranog Čeha Martina Doubeka (Ford Mustang).

Doubek je startao sa četvrte pozicije, koju je uspješno branio sve do šestog kruga, kada nakratko pada poziciju lošije, a potom kreće u napad i probija se prvo do trećeg, a u posljednjih pet krugova s druge pozicije jedini gleda u leđa pobjedniku i osvaja postolje. Upravo tih posljednjih pet krugova presudilo je  Nijemcu Tobiasu Dauenhaueru (Ford Mustang) da izgubi drugo mjesto i ciljem prođe tek treći, s više od deset sekundi slabijim rezultatom od pobjednika. Zadovoljan ostvarenim, u nedjeljnoj utrci, može biti i Cipranin Vladimiros Tziortzis, član tima „Alex Caffi Motorsport/Race Art Tech“, za koji je u istom automobilu nastupao, ali u skupini „pro“ i naš Pulić. Utrku je završio na petoj poziciji, a podsjetimo dan ranije zbog izlijetanja u zagrebačkom zavoju morao je odustati. U konkurenciji 16 vozača, izvrsno šesto mjesto osvojila je bolja od dviju vozačica Amerikanka Julia Landauer (Chevrolet Camaro), dok se Talijanka Arianna Casolli, uz zaostatak punog kruga, našla na posljednjoj poziciji. Možda je djelić razloga i u nelagodi prethodni dan teškog izlijetanja, iz kojeg se izvukla bez ogrebotine.

PULIĆ ODUSTAO

Dvadeset sudionika, jakih imena europskog Nascara, skupine „Euro Nascar PRO“ u drugom bodovnom ogledu na stazi „Grobnik“ prezentiralo je pregršt doživljaja, izvrsnih nadmetanja, već po suhoj stazi, a „ulje na vatru“ doliveno je uključivanjem „safety cara“, sredinom utrke, a uzrok su bili neki „nepokretni“ automobili na ili uz rub same staze. U prvom startnom redu našli su se  Izraelac Alon Day (Chevrolet Camaro) i Nizozemac Loris Hezemans (Ford Mustang) zahvaljujući vremenima najboljih krugova ostvarenih u prvoj, subotnjoj utrci. Tim su redom i krenuli sa starta, održavali minimalan razmak i tek se neznatno odvojili od pratitelja. Iza njih se, u skupinama dva do četiri automobila, odvijao pravi mali „rat“ za pozicije. Iz takvih situacija došlo je do odustajanja nekih vozača, čiji su automobili ostali smetati na rubu staze ili u opasnim zonama, pa je sredinom utrke intervenirao sigurnosni automobil i time zgusnuo red i poredak. U trenucima nastavka,  posljednjih sedam krugova, Alon zadržava čelnu poziciju, pobjeđuje u utrci ukupnim vremenom 29:20,259 minuta (17 krugova), uz stečenu prednost od 3,181 sekunde ispred Hezemansa. Upravo u krugu nastavka utrke bez „SC-a“, Alon postiže i najbolje vrijeme utrke i dana 1:28,612 minuta (prosjek 169,331 km/sat), što je ipak 104 tisućinke sekunde slabije od njegova rekorda dan ranije, čime će ostati upisan u knjizi rekorda Grobnika u rubrici „Nascar“. Treći je ciljem prošao Danac Lasse Soerensen (Chevrolet Camaro), zaostavši 5,627 sekundi za pobjednikom, ali zadovoljan jer je bio najuspješniji junior. U toj su konkurenciji na postolje stigli drugi Gianmarco Ercoli (Italija) i Justin Kunz (Njemačka), obojica u Chevrolet Camaro.

Peh je imao naš as Niko Pulić. Nije završio utrku ne svojom greškom, već nesmotrenošću i krivim potezom jednog od vozača, koji je u trenutku micanja safety cara sa staze, naglo krenuo u box odraditi zarađenu kaznu, zakačio Pulićev automobil s lijeve strane, koji se tog trenutka našao „na krivom mjestu“ i praktično izbacio Niku iz daljnje vožnje. Pulić je uspio teturati automobilom cijelom dužinom  startno-ciljnog pravca, ali se morao i zaustaviti u „jedinici“, jer je nastavak bio nemoguć. U tim je trenucima bio na 14.mjestu, s izgledima da do kraja utrke, nakon SC-a, to i popravi. Ostaje žal, što se vidjelo i na njegovom licu po dolasku u svoj tim, razočaran i tužan. Ipak, ostaje upisan u povijesti kao prvi hrvatski automobilist u Euro Nascar seriji. Mladi Slovenac Mark Škulj, nakon subotnjeg fijaska, imao je u drugoj utrci više uspjeha, osvajanjem desete pozicije.

Legendarne Nascar utrke prvi su put vožene u Hrvatskoj, na žalost bez gledatelja, zbog epidemioloških mjera, ali uz prisustvo televizijskih kamera, uz izvrsnu organizaciju što su je objedinili Auto sportski klub Kastavac i Automotodrom Grobnik d.o.o. s brojnim suradnicima. Mogu biti zadovoljni, a „glasno“ se priča da se Nascar vraća u Hrvatsku, na Grobnik, možda već dogodine, ali sigurno u redovnom kalendaru „Nacsar Whelen Euro Series“ 2022. godine.

Autor: Miroslav Krpan

Related Posts