Komentar: Brown bi ‘i ovce i novce’

Posljednjih dana je u medijima ‘procurila’ informacija kako su neke momčadi predložile dodatno smanjivanje budget cap-a koji bi trebao biti na snazi od sljedeće godine. Prvotno je to trebala biti cifra od 175 milijuna dolara po godini, ali se zbog trenutne situacije s koronavirusom odlučilo odgoditi novi tehnički pravilnik na 2022., ali je budget cap ostao ‘u igri’. Naknadno su se momčadi i Liberty Media načelno dogovorili kako će to ograničenje budžeta biti smanjeno na 145 milijuna dolara kako bi se pomoglo manjim momčadima u preživljavanju ovih teških vremena kada nema utrka niti prihoda od sponzora i TV prava.

Na sastanku šefova momčadi ovog tjedna s čelnicima Formule 1 i FIA-e je došao prijedlog o dodatnom smanjenju troškova za sljedeće sezone te bi prema nekim informacijama taj iznos bio 130 milijuna dolara po sezoni. Vrlo brzo nakon toga smo dobili izjavu šefa Ferrarija, Mattije Binotta, kako se on i njegova momčad ne slažu s time te kako bi se, ukoliko ovakav prijedlog prođe glasanje, Ferrari mogao odlučiti na radikalan potez da svoj ”trkaći DNA” primijene van Formule 1.

Binotto je negodovanje dodatnim smanjenjem troškova objasnio činjenicom da bi zbog toga određeni dio zaposlenika morali otpustiti, kao i dodatno smanjiti troškove u svim segmentima poslovanja što nije prema njihovim planovima. Isto tako, postavlja se pitanje kako se u isti ‘koš’ može staviti momčadi koje kupuju gotove dijelove (Haas, Racing Point, Alfa Romeo, Williams, Alpha Tauri) te momčadi koji sve te dijelove proizvode i troše značajne resurse na razvoj tih komponenti. U ovom segmentu sigurno ima pravo i to će zasigurno biti glavni argument protiv uvođenja još manjeg budgeta.

”Brojka od 145 milijuna dolara je sama po sebi već zahtjevna u odnosu na ono dogovoreno prošle godine. To nije moguće ostvariti bez da napravimo značajne kompromise unutar momčadi. Ako će ta brojka ići još niže, moglo bi se dogoditi da moramo potražiti neke druge opcije izvan Formule 1, gdje bismo mogli primijeniti naš trkaći DNA,” rekao je Binotto.

S druge strane, vidjeli smo u intervjuu Zaka Browna iz McLarena jako negodovanje na te komentare Ferrarija koji su prema njegovim riječima ”neutemeljeni”. Njegov je prijedlog spustiti taj limit potrošnje do razine od 100 milijuna dolara što se, na prvi pogled, čini jako malo u usporedbi s ovime što imamo sada. Brown smatra da je ovakvo ograničavanje budžeta jedna od mjera s kojom će Formula 1 opstati i prema kojoj ćemo gledati ove momčadi i sljedećih godina u Formuli 1. No, je li to tako ili se zapravo koristi ova kriza za nešto drugo?

“Ne bih volio vidjeti njihov odlazak iz sporta. Ne bih volio vidjeti odlazak bilo koje momčadi iz sporta i naravno da nitko ne želi da se tako nešto dogodi. Međutim, mislim da sport može preživjeti s 18 bolida na gridu i mislim da neki drugi proizvođač motora može uskočiti i opskrbljivati dvije momčadi koje koriste Ferrarijeve motore”, rekao je Brown.

Nova pravila su predvidjela ograničavanje troškova za sve momčadi kako bi ih ipak malo približile u ovim vremenima kada gledamo praktički 3 lige unutar Svjetskog prvenstva Formule 1. Na vrhu imamo Mercedes, Ferrari i Red Bull; u sredini Renault, McLaren, Racing Point i AlphaTauri, a na začelju preostale momčadi Haas, Alfe Romeo i Williamsa. Je li to dobro za sport ili nije nećemo sad debatirati, ali je činjenica da je trenutna situacija ovakva.

To ograničavanje je bilo donekle odmjereno s obzirom da će najbolji i dalje biti najbolji, ali će se ipak malo morati približiti ostalima zbog manje razlike u potrošnji tijekom sezone. Vodeće momčadi će vjerojatno doći na gornju granicu tog limita, a druge momčadi će vjerojatno zadržati postojeću potrošnju. U neku ruku win-win situacija za sve sudionike. Ali, čemu onda toliko negodovanje nekih momčadi (Ferrari, Red Bull) na prijedlog o dodatnom smanjenju?

Mišljenja sam da je to negodovanje opravdano iz razloga što se time momčadi iz sredine poretka žele približiti vodećima tijekom ove krize na način da se postave kao ”žrtveno janje”. U potpunosti razumijem vodeće momčadi koje će se zasigurno oduprijeti ovakvom prijedlogu čime bi sva njihova ulaganja i trud u prethodnim godinama pomalo ‘palo u vodu’ jer bi momčadi iz sredine poretka, s istom potrošnjom kao i do sada, došle u poziciju da se bore za sam vrh.

Ne, to nije pravedno prema onima koji su proteklih godina značajno ulagali i na kraju to isplatili. Formula 1 je najelitniji oktanski sport i po tome bi sve trebalo težiti savršenstvu. Daleko od toga da je situacija u sportu idealna, ali smatram da ovakav način približavanja grida nije potreban. Tko koči McLaren da uloži dodatna sredstva te dođe na razinu najboljih? Nitko. Rekao bi ovako: McLaren želi ”i ovce i novce’, a ova kriza im je poslužila kao dobra prilika da to i ostvare. Hoće li im to proći ne znam, ali smatram da bi prema momčadima koje su više ulagale od njih to bilo u potpunosti nepravedno.

Kolike su šanse da se dodatno smanji budget za nadolazeće sezone? Smatram da će se na kraju svega ipak pronaći kompromis i da neće doći do odlaska ‘propetog konjića’ iz našeg sporta. Red Bull i Ferrari su javno iskazali da su protiv ovakve odluke, a za očekivati je da će na njihovu stranu stati i Mercedes. Prema novim pravilima, usvajanje ovakve odluke bi zahtijevalo većinu momčadi da se složi, a to je, barem za sada, teško ostvariv scenarij. Ferrari ima sa svoje strane još dvije momčadi, a Red Bull i AlphaTauri će gotovo sigurno postupiti jednako. U najmanju ruku dolazimo do situacija 5v5 gdje se takva ideja neće moći ostvariti.

Što vi mislite o ovoj temi? Treba li dodatno smanjivati već smanjen budget od naredne sezone? Odgovorite nam u kratkoj anketi i pišite svoja mišljenja u komentare.

Treba li ići na dodatno smanjivanje budgeta?

Rezultati

Loading ... Loading ...
Total
0
Shares
Pretplati se
Obavijesti o
37 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
avatar
Desmosedici
26.04.2020. 21:00

Evo, sve kako sam i predpostavljao..Zak je tu poslužio kao klaun..Dr. Helmut Marko tvrdi da je Toto Wolff promjenio svoje mišljenje sa Mercedesom, jer je ranije bio za dogovor da ograničenje budžeta bude do 100 miliona dolara ali je sada tu cifru povećao na 145 miliona.
“Prije samo nekoliko tjedana, Wolff je predvodio sve kada je u pitanju bila ova tema.” kazao je Marko. “Prema njegovim rečima, Mercedes je bio spreman da prihvati 100 milijuna dolara po godini. Sada je on napisao pismo FIA-i gdje predlaže da ta cifra bude povećana na 145 milijuna.”

avatar
Desmosedici
26.04.2020. 21:54
Reply to  Desmosedici

Evo što kaže Cristian Horner na ovu temu:“Ako ćemo stvarno biti ozbiljni oko smanjenja troškova, pogotovo za male momčadi, potpuno bih podržao prodaju čitavog bolida za iduće dvije godine. Manje momčadi ne bi uopće trebale istraživanje i razvoj. Natjecale bi se samo kao trkaće momčadi i uvelike bi smanjile svoje troškove.”

avatar
Desmosedici
26.04.2020. 22:00
Reply to  Desmosedici

To su već napravili Mercedes i Racing Point koji će se od slijedeće sezone zvati Aston Martin. Kako znamo Stroll je suvlasnik i predsjednik Aston Martina, Mercedes je dioničar Aston Martina, a Totto je upravo kupio jedan paket dionica Aston Martina. Svi sretni i zadovoljni..Idila.

avatar
LHx6
27.04.2020. 18:10
Reply to  Desmosedici

To su napravili Merc i RP u tvom svemiru. U našem nisu.

avatar
Desmosedici
27.04.2020. 20:53
Reply to  LHx6

Ne znaš da je stari Stroll Predsjednik Aston Martina, da je Mercedes dioničar u Aston Martinu i da je Totto prije nekoliko dana kupio paket dionica Aston Martina..i da će se od slijedeće sezone RP zvati Aston Martin?..A Pink Mercedes je pravi početak te suradnje.

avatar
MS791
26.04.2020. 11:22

Općenito ja uopće ne volim nikakvo ograničenje budžeta, F1 je sport za najbolje i najbogatije. Koliko imaš love tu ćeš i biti u poretku, iskreno me zaboli za male ekipe ionako je zbog njih jedino blue flag. Neograničen budžet ko ima love neka ima po četiri bolida ili tri, dakle svi bolidi su tada sposobni za pobjedu a odmah ima mjesta za kvalitetne vozače koji sad voze trabante jer nema mjesta u top tri ekipama. Znam da se većina neće složiti samnom ali realno mene nikad nije nit me neće zanimati borba za 10 ili 15 mjesto u poretku. Ili… Read more »

avatar
LHx6
27.04.2020. 18:09
Reply to  MS791

Onda znači uživaš zadnjih 6 godina u borbi 2 Mercedesa 😉

avatar
Emil
26.04.2020. 03:03

Ha, čujte: Tko se zadnji smije, sam u nju upada!
I himna proletera: Lijepo li je tuđe pare trošit, a ne vratit još slađe!

avatar
The Best F1 Driver
25.04.2020. 21:35

Možda bi bilo idealno da McLaren po prvi put u povjesti napravi svoj Gp2 engine… Najbolje da ga napravi Zak Brown u svojoj garaži i onda usput još i prodaje isti ostalim ekipama, to bi bilo najmudrije ikad… Uopće ograničavanje budžeta je prilično blesava ideja, i to u sportu koji je oduvijek bio ne samo vrh motorsporta nego je kroz inovacije razvijao kompletnu autoindustriju… Al da idealno bi bilo slušat lika koji je itekako kumovao tome da od legendarne ekipe i nekadašnjeg velikana sporta tu istu ekipu dovede do stanja da im je ulazak u Q3 ravan čudu, a postolje… Read more »

avatar
mars32
26.04.2020. 00:13

Kako površno gledanje -> Kresanje budžeta nije kresanje krila sposobnima nego upravo suprotno -> davanje pilike sposobnima da u istim uvjetima pokažu da su sposobniji. Ograničenje budžeta se uvodi u svim sportovima, to je budućnost koja dolazi željeli to Vi, ja ili bilo tko drugi ili ne. Možemo pričati o nekim dobrim prošlim vremenima ali ona su prošla i neće se vratiti. Formula 1 će i s ograničenim budžetom biti vrh motorsporta, nikad neće ići s ograničenjem ispod razine drugih kategorija. Brown je došao nakon što su završili na dnu poretka. Brown gradi momčad ispočetka, preuzeo ju je na samom… Read more »

avatar
Desmosedici
25.04.2020. 21:34

Ovo mi sliči na komunizam..sad smo svi isti..sad svi nemamo..sigurni se ne sviđa ni Mercedesu što ovaj baljezga..nije mu nitko kriv, Ferrari najmanje, što su uspjeli srozat ovu legendarnu momčad..po upjesima drugu momčad u F1 svih vremena.

avatar
LHx6
27.04.2020. 18:14
Reply to  Desmosedici

Imaš potpuno pravo da ovo liči na komunizam. Manjkove F1 timova pokriva netko drugi iz svoga rada jer F1 nije profitabilna.

avatar
mody
25.04.2020. 18:38

good job lewis

avatar
mars32
25.04.2020. 13:10

Promašena poanta i zaključci članka. Ograničenje budžeta za sljedeće godine nikako ne može uzeti i poništiti nečiji trud i znanja dobivena iz ulaganja u istraživanje u prethodnim godinama. Isto tako, ostvarene rezultate iz prethodnih godina, u skladu s ulaganjima, nitko nemože poništiti u budućnosti iz jednostavne logike da ostvareno u prošlosti se ne može mijenjati u budućnosti. Ono što poništava veliku većinu ulaganja iz prošlih godina je promjena tehničkog pravilnika, koja je već dogovorena mada nije do kraja usuglašena. Uglavnom, to nije nešto što McLarenov Brown pokušava ukrasti. Ograničenje budžeta pokušava prevenirati stvaranje nove razlike u performansama bolida za 2022.… Read more »

avatar
LHx6
25.04.2020. 17:43
Reply to  fermen

Pročitao sam cijeli članak i ne razumijem tezu iz naslova. Kako bi to on “i ovce i novce”?

avatar
MS791
25.04.2020. 20:46
Reply to  LHx6

Pa valjda bi mclaren i malo trošio i vratio se u sam vrh.

avatar
Desmosedici
25.04.2020. 21:37
Reply to  fermen

Nema mu od toga ništa. Neka se radije pobrine kako namaknuti novce..to mu je posao..a ne baviti se “politikom”..nije on baš neka “marka” da će se njega pitati.

avatar
mars32
25.04.2020. 23:52
Reply to  Desmosedici

Slažem se da Brown nema baš neke dionice da usmjeri stvari u svoju korist, zato mi i nije jasno toliko negodovanja. Ako zanemarimo da je piknuo u smjeru Ferrarija, on realno i radi svoj posao jer je rezanje rashoda isto neki oblik “namicanja novaca”.

avatar
Desmosedici
26.04.2020. 00:39
Reply to  mars32

Ne..to je alibi za nesposobnost. F1 mora biti F1 a ne nekakvo kup takmičenje..za malo novaca sa istim autima.

avatar
LHx6
26.04.2020. 10:57
Reply to  Desmosedici

Ako tako vidiš F1 onda ne kukaj kad samo Merc dobiva.

avatar
Desmosedici
26.04.2020. 12:38
Reply to  LHx6

To ti tako vidiš..doće red i na druge..i to vrlo brzo.

avatar
mars32
26.04.2020. 14:59
Reply to  Desmosedici

Isti ekonomski učinak ima povećanje prihoda za 1000 jedinica kao i smanjenje troškova za 1000 jedinica.
Slažem se da F1 treba ostati F1, ali sam dojma da nova pravila, na žalost, usmjeravaju F1 u smjeru kup natjecanja, a da je američkim vlasnicima glavni uzor Indycar.

avatar
Desmosedici
26.04.2020. 20:26
Reply to  mars32

Eto, tu se slažemo..i ja tako mislim..to će uništiti F1..njezin gen..a to je stalna tehnička inovacija i perfekcija.

avatar
LHx6
27.04.2020. 19:54
Reply to  mars32

Ako 20 godina pratiš F1 onda si gledao 5x MSa, 4x Vettela i 5x Hamiltona. Moramo biti iskreni i priznati da je to dosadno. Inovacije se neće zaustaviti samom činjenicom ograničavanja budžeta. Uostalom ovaj članak i nije iniciran činjuenicom da se budžet smanjuje već pitanjem jel 145 ili 130 miliona ispravno. Izgleda da je 130 granica na kojoj zaslužuješ članak “i ovce i novce” dok samo malo iznad na 145 je sasvim ok. Nemilosrdna činjenica ostaje kako se proizvođačima automobila ne isplati ulagati 500 miliona u F1. Što se ostalih korporacija tiče vidimo da na svijetu postoji samo jedna koja… Read more »

avatar
Desmosedici
27.04.2020. 21:00
Reply to  LHx6

..da..trebalo im je četiri godine da slože momčadn da dovedu odlične vozače, da kupe znanje od inžinjera koji su do tada radili u drugim momčadima..da im FIA i F1 maksimalno pomognu u svemu..i da stari brko Zetche dobro odriješi kesu za sve to.

avatar
LHx6
26.04.2020. 10:54
Reply to  fermen

A da se digne na 1 milijardu? Za koliko je multinacionalnih kompanija i pojedinaca to kikiriki dok bi za Ferrari i ostale to bilo nemoguće dostići. Što bi McLaren i ostale ekipe morale biti na kraju godine milijardu u minusu kako ne bi bilo da traže “i ovce i novce”. Ako F1 ekipa posluje kao zasebna firma nije joj isplativo uložiti 500 miliona da bude prvak. Ekpe koje ulažu najviše ostvaruju dodanu vrijednost utrkivanjem za svoje brandove. Takvih ekipa kao što vidimo je tri, a to su Fer, Merc i Rb. Kukate na portalu godinama kako je F1 nezanimljiva, a… Read more »

avatar
LHx6
26.04.2020. 22:01
Reply to  fermen

Opet ti “nisu sposobni”. Šta nisu sposobni naći novac koji nemaju da bi uložili onoliko koliko može uložiti onaj koji toliki novac već ima? Zbilja, i ova tema je tebi Ferrari sposoban McLaren nesposoban? U F1 možeš biti kao: 1. profitabilna ekipa kojoj je utrkivanje posao, 2. luksuz u koji netko radi drugih vrijednosti ubacuje novac. Uložiti 500 miliona ne možeš ako si pod broj 1. Koliko ima ekipa pod 2? Upravo tri ekipe Fer, Merc i Rb. Ovo đto ti podržavaš ne dovodi više ekipa. Takvu F1 želiš gledati? I nemoj samo opet napisati da oni koji ne mogu… Read more »

avatar
mars32
25.04.2020. 23:43
Reply to  fermen

🙂 Ne mislim ja osobno, nego velika većina momčadi misle da treba ograničiti budžete, pa čak se i najjači igrači ( Mercedes i Ferrari) slažu s time da se ograniči financiranje, samo se nemogu dogovoriti oko iznosa. Da momčadi ne posluju s gubicima vjerojatno bi imali 15ak momčadi jer sve one male momčadi koje su se povlačile iz F1 bi i dalje bile tu. Zašto više nema npr. Jordana i Prosta, HRT, Lotus, Virgin?, jer im se više nije dalo natjecati ili nisu mogli zatvoriti financije? Još imam jedno pitanje – tražite otvoreno natjecanje konstruktora? Pa zar ograničenjem budžeta nije… Read more »

avatar
Desmosedici
26.04.2020. 00:44
Reply to  mars32

Ne možeš od *ovna napravit tortu..ne mogu se bez novaca raditi inovacije, proizvoditi i usavršavati ovakvi bolidi. Bez novaca nema F1..to bi onda bilo neko drugo takmičenje.

avatar
LHx6
26.04.2020. 10:57
Reply to  Desmosedici

Osim ako je inovacija DAS.

avatar
Desmosedici
26.04.2020. 12:43
Reply to  LHx6

DAS ist nichts. To može napravit dobar kovač..mehaničke poluge..osim ako se tu ne krije neka “elektronička” prevara.

avatar
LHx6
26.04.2020. 11:10
Reply to  fermen

I što takvo razmišljanje polučuje? Tri ekipe sposobne za osvajanje prvenstava.

Nemoj više kukati kako nije zanimljivo.

Možda bi ti da se magično stvore nove ekipe koje mogu pljunuti 500 miliona? Očito je da ih nema. Da ih ima nitko ne bi ni pomišljao na smanjenje budžeta.

avatar
Desmosedici
26.04.2020. 12:46
Reply to  LHx6

U povijesti F1 nije nikad bilo više od tri..najviše četiri momčadi koje su bile sposobne pobijedit..mislim u jednoj sezoni..problem je ovo sad kad je jedna momčad stalno dominantna.

Related Posts
37
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x