Najava VN Abu Dhabija: Sterilna staza na kraju sterilne sezone

Sjajnim predstavama na VN Brazila očekujemo reprizu za kraj sezone na VN Abu Dhabija ovog vikenda, ali s obzirom na konfiguraciju te staze teško možemo očekivati sličan scenarij. Bit će tu pretjecanja DRS-om na dugačkim ravnim dijelovima, ali nema tu naravno nikakve posebne ljepote, poput pretjecanja u prvom zavoju u Interlagosu.

Slikovni rezultat za abu dhabi gp

Dolaskom posljednjeg trkaćeg vikenda, svi proizvođači motora osim Ferrarija iskazuju nesigurnost za buduće sudjelovanje u sportu. Problem su naravno troškovi ulaganja. Najviše nekako visi Renault, s novim strogim menadžmentom, sklonim drastičnom rezanju troškova. Honda je potvrdila suradnju s grupom Red Bull za sljedeću, pa i 2021. godinu s novim pravilima, ali još se ne zna kako će japanski proizvođač nastupiti i nakon tog perioda. Iz Mercedesa medijskim nastupima nastoje dati do znanja kako su osvojili sve što se moglo osvojiti i da im se isplatilo ulaganje u Formulu 1. I da, još uvijek ne znamo sudbinu Nice Hülkenberga.

Slikovni rezultat za abu dhabi gp nico hulkenberg

Od nerazjašnjenih pozicija u poretku vozača u vrhu poretka, postoji još uvijek borba za treće mjesto. Doduše, Max Verstappen ga je praktički osigurao pobjedom na prošloj VN Brazila te dvostrukim odustajanjem oba Ferrarija koji su također bili u igri za treće mjesto. Ostao je samo Charles Leclerc s 11 bodova zaostatka za Maxom. Charles ima nove komponente pogonske jedinice i tako će moći koristiti pun kapacitet svojeg bolida u lovu na Maxa. Leclerc mora pobijediti, a da Max nije drugi ili treći. Ako je Leclerc drugi, Maxu je dovoljno biti i šesti da osvoji treće mjesto.

Slikovni rezultat za carlos sainz jr brazil 2019

Ali iza njih tek postoji pravi metež. Pierre Gasly i Carlos Sainz vode mrtvu borbu za šesto mjesto u poretku, obojica imaju 95 bodova. Ali s obzirom na odličnu formu McLarena i Sainza, Carlos bi trebao odnijeti titulu najboljeg od ostatka poretka. Ipak, i Albon je tu na osmom mjestu s 11 bodova zaostatka, ali teško će pored svojeg momčadskog kolege, oba Ferrarija i Mercedesa biti naprijed u poretku utrke kako bi ostvario potrebne bodove.

Donji dom vozača predvodi Daniel Ricciardo s 54 boda na devetom mjestu. Sergio Perez iza njega ima manjak od osam bodova, ali teško će to ostvariti. Meksikanac mora više voditi brigu o vozačima iza njega, Landu Norrisu i Kimiju Räikkönnenu. Lando ima samo jedan bod manje od Sergia, a Kimi tri. Opet, s obzirom na formu McLarena, najizvjesnije je da će Lando dobiti ovaj troboj. Hülkenberg i Daniil Kvjat vode borbu za 13. mjesto u poretku. Nico ima 2 boda prednosti, a s obzirom na odličnu formu Honde, mogao bi to mjesto izgubiti. Lancea Strolla i Kevina Magnussena dijeli samo jedan bod u borbi za 15. mjesto. Antonio Giovinazzi je usamljen na 17. mjestu, kao i Romain Grosjean na 18. Robert Kubica koji nas napušta na kraju sezone ima taj jedan osvojeni bod za razliku od momčadskog kolege Georgea Russella, ali to baš i nije vjeran pokazatelj tko je bolji od njih dvojice.

Slikovni rezultat za toro rosso abu dhabi gp

U poretku konstruktora, McLaren je najbolji od ostatka poretka, Renault je izgubio tu bitku i sada mu visi i peto mjesto u poretku.  Prijetnja je Toro Rosso s osam bodova zaostatka. Nekakva neizvjesnost može postojati između Racing Pointa i Alfa Romea u borbi za sedmo mjesto, ali Racing Point će vjerojatno lako sačuvati prednost od deset bodova. Haas je naravno siguran na devetom mjestu, Williams je posljednji.

Povijest ove utrke pripada naravno Mercedesu te ova staza nije u turbo eri vidjela pobjednika iz neke druge momčadi, Ferrari još uvijek bez pobjednika ovdje! Lewis Hamilton ovdje ima četiri pobjede, a recimo da bi ga Sebastian Vettel mogao izjednačiti ovog vikenda pošto ima tri pobjede. Vozimo se 55 krugova po još uvijek solidnom sloju asfalta te gume ovdje ne pate mnogo. Aerodinamički učinak predstavlja kompromis radi dugih ravnih dijelova i sporog posljednjeg sektora.

Slikovni rezultat za pirelli abu dhabi 2019 preview

Odabir guma za ovaj trkaći vikend je sljedeći:

Kod vodećih timova nema prevelikih razlika u odabiru, ističe se tek devet setova najmekše komponente C5 za vozače Red Bulla, Verstappena i Albona. U Mercedesu i Ferrariju odlučili su uzeti po osam setova tih guma. Hamilton i Leclerc imaju po jedan set tvrđe komponente C3 više od svojih momčadskih kolega. Među timovima sredine poretka situacija je vrlo slična, većina se odlučila za osam setova softa, a eventualno varira broj setova harda, jedan ili dva. Red Bullovu taktiku s devet setova mekših guma primijenili su još Toro Rosso i Williams.

Satnica utrke nam odgovara, odmah u nedjelju nakon ručka:

VN Abu Dhabija, Yas Marina Circuit, 29. studenog - 1. prosinca 2019.
Petak, 29. studenog      1. slobodni trening   10:00-11:30
                         2. slobodni trening   14:00-15:30
Subota, 30. studenog     3. slobodni trening   11:00-12:00
                         Kvalifikacije         14:00-15:00
Nedjelja, 1. prosinca    Utrka                 14:10

Ispratiti ćemo ovu sezonu kao još jednu dominaciju Mercedesa. Karte su se prekasno počele miješati, a njihova konkurencija osim uspješnog pronalaska sirove brzine, pokazala je da ima još mnogo stvari za riješiti prije nekog konkretnog pokušaja prekida Mercedesove dominacije. Slijedi nam poslijesezonski test guma odmah nakon nedjeljne utrke, a nadamo se da će glavni testovi sljedeće godine rezultirati da nova sezona zahtijeva u najavi za ovu utrku poduži tekst o odluci svjetskog prvaka. Prisjetimo se zato kakvo je bilo stanje u poretku vozača na ovoj utrci prije devet godina:

13 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Desmosedici

Jeste li sad shvatili kako funkcionira svijet F1? ..Znači, Ferrari je uvijek tu..institucija..e sad treba privuć još neke moćne kompanije da bi F1 cirkus funkcionirao..kako to sve uštimat da Ferrari bude zadovoljan a da ovi drugi tu provedu jedan period?..pa recimo..Ferrariju se daju znatna novčana sredstva, veliki dio kolača..a ovima se štele pravila..daju razne povjerljive tehničke informacije..pogoduje im se da postignu rezultat i da tu ostanu neko vrijeme..mislim da je Mercedes blizu izlaznih vrata jer je ostvario sve što su se dogovorili i zna da je sada je red na nekoga drugoga..vjerojatno Hondu a možda se pojavi i nešto novo..jedino… Read more »

Pratiteljcro

Drugim rijecima kmee kmee svi su protiv mog ferarija…
Jer ako je vjerovat ovim grafovima https://www.youtube.com/watch?v=NOEwTyHHvZo, onda ferari i nedobija nesto puno vise para od merca. Kad se sve zbroji i oduzme cca osminu iznosa vise dobija ferkan vs pobjednik (merc).

Desmosedici

Ti to nešto izmišljaš..i umišljaš..nisam kmečao..kmee, kmee..niti rekao da su svi protiv Ferrarija..on je tup F1, moćan i utjecajan..i vječan u F1..znači ikona tog takmičenja ili institucija..nazovi to i shvati kako hoćeš, valjda vidiš i sam..samo kažem kako to funkcionira..

Pratiteljcro

“Znači, Ferrari je uvijek tu..institucija..e sad treba privuć još neke moćne kompanije da bi F1 cirkus funkcionirao..kako to sve uštimat da Ferrari bude zadovoljan a da ovi drugi tu provedu jedan period?..pa recimo..Ferrariju se daju znatna novčana sredstva, veliki dio kolača..a ovima se štele pravila..”
Ovo gore si sam napisao, po tvome merc su prevaranti a u kompenzaciju “stete” ferkan dobija vise para i zbog toga bi fer trebo biti hepi! To si rekao nemoj se sad izmotavat.

Desmosedici

Opet izmišljaš..nigdje nisam rekao da je Mercedes prevarant..a ostalo sve stoji..tako to funkcionira..velika je lova u igri i ništa se tu ne radi slučajno niti prepušta sliučaju..tko bi se tu pametan pojavio , uložio velika sredstva, izložio ugled firme, pa da na kraju ostane bez uspjeha i da tako “posran” napusti F1..Toyota se “opekla”pa sad to služi kao poučak ostalima moćnicima kad ulaze u svijet F1..znači, ne ulazi se ako nije zagarantiran uspjeh..mislim na moćne i ugledne.a ovi mali ulaze i uglavnom propadaju..

Pratiteljcro

Pa sta znaci “štele pravila”? Znaci da je nesto namjesteno, trulo ili prevarantski ili da im se podilazi! Tebi nevrijedi ni nacrtat da shvatis sta si rekao.

Desmosedici

Ti izgleda da živiš u iluzijama..ne shvaćaš u kakvom svijetu živiš..svijet smatraš idealnim?..To ti je tako, pa ti prihvatio ili ne prihvatio..

Pratiteljcro

ajde ajde , doci ce jednom i ferkanov red za naslove pa ces onda biti sretan

Desmosedici

Tako je..kažem ti, Ferrari je uvijek tu i uvijek pri vrhu..konkurentan..znači, ikona i zaštitni znak F1 takmičenja..bez njega to nebi bilo to..mislim da bi to bio i kraj F1..a pobjednički niz ide u ciklusima..to ovisi o “politici” onih koji o tome odlučuju. Mercedes je zadovoljio svoje apetite, opravdao je uloženo i pojačao ugled svog branda..ako nastavi dalje, bolje od ovoga ne može, samo može izgubit..mislim da razmišljaju o povlačenju kao tvornička momčad a da i dalje ostanu prisutni kao proizvođač PU..tako da mogu i dalje pratit i razvijat vrhunsku tehnologiju.

Pratiteljcro

…nije bas da je “uvijek pri vrhu i konkurentan”,smanji dozivljaj. Kad se sjetim devedesetih prije nego je schu dosao kod njih bili su kanta za napucavanje i tek 4 god nakon dolaska ferkan je proradio. Tada su cekali naslov cca 10,15 god ili kolkovec. Pa onda nakon schua u alonsovo vrijeme , u toj downforce eri aero im nije mogo prismrdit RB-ovom dok su se mucili zagrijati gume.Pa i tada su dobijali vise novaca od svih a rezultata nije bilo nigdje. Tek danas u turbo eri u zadnje 2 god ferari moze zaprijetiti. I opet nemaju naslov 10 godina.I nije… Read more »

Desmosedici

Opet ti kažem a ti nikako da shvatiš..nisi valjda glup?..znam da nisi..samo ne želiš shvatit ..vidi ovu usporedbu..Real Madrid je najuspješniji nogometni klub na svijetu..a imao je “rupu”od 1966. do 1998..znači 32 godine da nije bio Prvak Europe, pa slijedeća “rupa” mu je bila od 2002 do 2014..ali svi znamo tko je i što je Real Madrid..uvijek je tu, uvijek konkurentan i nema toga nogometaša koji ne sanja da jednog dana igra za Real Madrid..ista ti je stvar sa Ferrarijem u F1..a ako nije prvi on je tu, uvijek pri vrhu ..institucija..i nema tog vozača koji ne sanja kao krunu… Read more »

Pratiteljcro

To sto kazes u vezi ferarija je samo tvoje misljenje, posto si fan, eto. U ovoj turbo eri merc je daleko veca institucija od ferkana i dam se kladit da pitaju verstapena lewisa ili alonsa da mogu danas birati za koju bi momcad vozili od 2015 da bi odabrali najbrzu momcad a to je merc, jer zele naslove a ne nekakav mitski prestiz.

mody

bil je do vn montreala dominacija merđa ali smo gledali duele maxa i lecrlerca i hamiltona u par navrata sterilnih szona je bilo 2013 2014 2015 2016 2017 2018 stvarno su bil dosadne jer nije bilo duela ove goine ferrati se nakon vn belgije probudio spiskali su vn rusije vn japana i n meksika mogli su puno bolje šteta necemo dočekati recimo sezone 2010 2008 i 2007 jos dugo i sljedecesezone ce mercedes dominirat ali ne recimo kao o ve sezone, imali su 6 pobjeda zaredom i to je umrtvilo szonu bilo je dobrih utrka vn kanade vn austrie vn… Read more »

Related Posts