Vodeći timovi Formule 1 podržavaju ideju o objavljivanju dizajna nekih dijelova bolida kako bi ih konkurenti mogli koristiti, ali tom prijedlogu bi trebalo vremena da pravilno funkcionira. Sveobuhvatne izmjene pravila planirane za 2021. uključivale su standardiziranje nekih dijelova kako bi se smanjili troškovi, ali to je naišlo na protivljenje nekih timova, s Ferrarijem na čelu.
Zbog zabrinutosti da će standardni dijelovi imati probleme s pouzdanošću te donijeti potencijalno dodatno trošenje na završni dizajn, kao alternativno rješenje predložen je koncept otvorenog pristupa (open-source).
To bi zahtijevalo od timova da objavljuju svoj dizajn za određene dijelove na internetu, dopuštajući drugima da iskopiraju dizajn i standardiziraju si dijelove na njima prihvatljiv način.
Mercedesov tehnički direktor, James Allison, rekao je:
“To je sasvim nova ideja i potrebna je razumna količina razgovora kako bi se od obećavajućeg koncepta pretvorila u realnost, ali mislim da je to vrijedno istražiti. Trebat će ipak strpljenja s tim, jer zamislite početak 2021., svi je dizajnirano do posljednjeg detalja i kreću utrke. Znači, niste mogli sjediti čekajući da dizajn dođe od konkurencije, misleći da to nećete učiniti sami, već ćete pričekati da se pojavi na internetu. Tada bi bilo već prekasno za korištenje tih dizajna.”
Allison vjeruje da će se open-source sustav unaprijediti tijekom sezona i na kraju će postojati dovoljno velika baza podataka za različita rješenja. Ideja je da se na ovaj način najbolji dizajn na kraju isproba kroz sve timove, tako stvarajući standardizaciju, pošto će najbolji dizajn opstati.
Ferrari i Red Bull također podržavaju prijedlog otvorenog pristupa. Glavni inženjer Red Bula, Paul Monaghan, rekao je:
“Mislim da to štiti sport od bilo kakvih pogrešaka u standardnim dijelovima koji bi se mogli pojaviti za 2021. godinu te rado sudjelujemo u tom prijedlogu otvorenog pristupa.”
Sportski direktor Ferrarija, Laurent Mekies, rekao je da je taj koncept bolji od standardnih dijelova:
“Vjerojatno je malo komplicirano smisliti još jedan način klasificiranja dijelova za bolide F1, ali podržavamo mogućnost izbjegavanja rizika koji bi se pojavili korištenjem standardnih dijelova.”
Ako sam ovo dobro razumio to znači da će idejno rješenje pojedinih dijelova i sklopova biti dostupno na internetu. Svaka momčad će to moći proučit i na temelju toga sama napravit takav dio. Ferrariju i Red Bullu..a valjda i Mercedesu, to odgovara, jer dijelovi ipak neće biti standardizirani, znači biti potpuno jednaki i jednako izrađeni za sve momčadi. Znači, dat će se momčadima da to same izrade sukladno mogućnostima..tehnologiji i znanju koje imaju. Ovako će ove jače momčadi sa jakim resursima ipak to bolje napravit od ostalih..siromašnijih momčadi.
to sami znaći da će ljudi radit djelove koji neće pasat drugima na način da radit taj dio u kombinaciji sa drugim djelovima