F1 momčadi spremne su se žaliti FIA-i nakon što bi visoki F1 tehnički direktor, Marcin Budkowski, mogao odavati tajne njihovim rivalima.
Danas su Mercedes, Ferrari i Red Bull izrazili negodovanje zbog toga što će bivši FIA-in tehnički direktor najvjerojatnije preseliti u Renault.
FIA je u utorak objavila da je Budkowski dao otkaz. Charlie Whiting je rekao momčadima da prekinu komunikaciju s njim pošto on više nije na dužnosti.
Budkowski je bio na čelu tehničkog odjela i imao je privilegiju znati sve tajne oko napretka svake momčadi te je nadzirao da se to provodi po pravilima. Također je bio detaljno upućen oko razumijevanja bolida uz obavezu da momčadi ne radi ništa što krši pravila.
Neočekivani otkaz probudio je sumnje da bi mogao prijeći u jednu od F1 momčadi. Nakon dolaska u Maleziju, pojavile su se priče da Budkowski odlazi u Renault tri mjeseca nakon odlaska s visoke pozicije u FIA-i, što je po pravilima.
Renault danas nije komentirao ovu situaciju, ali ostale momčadi tvrde da je dogovor već postignut.
Francuska momčad tako bi znala puno više o današnjim bolidima, a ponajbitnije o motorima te bi se lakše pripremili za 2018. To bi im uvelike moglo pomoći za napredovanje na gridu.
Motorsport piše da se već održao sastanak F1 Strateške grupe koju čine Ferrari, Mercedes, Williams, McLaren, Red Bull i Force India.
Izvori tvrde da su momčadi jako ljute oko Budkowskog i njegovog prelaska u jednu od momčadi samo nekoliko mjeseci nakon odlaska iz FIA-e te da su tu temu spremni dodati na dnevni red jednog od sastanka njihove Strateške grupe.
Glavni problem za njih je kako se nositi s FIA-om ako postoji šansa odavanja njihovih tajni.
FIA još uvijek nije potvrdila planove Budkowskog, ali su objavili kratko priopćenje u kojem piše da Whiting trenutno razmatra ovu situaciju.
S pravom se žale momčadi, pa ne može kontrolor samo tako preći u neku od momčadi. Kakve ugovore imaju to ljudi u FIA-I? Pa ja sam bio zaposlen u jednoj osrednjoj kompaniji u HR na nekoj osrednjoj funkciji i potpisao sam ugovor gdje poslodavac može aktivirati klauzulu tržišnog natjecanje i ja dobivam pola plaće sljedećih 6 mjeseci, ali ne smijem nigdje raditi. Očekivao bih da ljudi u FIA-i imaju barem takav ugovor ako ne i rigorozniji.
Pa s obzirom da se ni renault ni mclaren nisu žalili stvar je jasna 🙂
Pa Ne treba se zaposliti kod njih da bi im dao informacije.
Ima i drugih, tajnih načina
Ovo je zanimljivo skroz. Dakle covik je radia to sta je radia, sad je da otkaz i ka slobodni gradanin moze se zaposlit bilo gdje, i on se zaposli kod nekog cije je bolide uz konkunentske donedavno kontrolira. Nije mi poznat podatak da je jedan tehnicki direktor to napravia…
I ja bi se zalio!! Potrosis hrpu love na razvoj bolida onda das sve to njemu na stol i sada on odlazi i reno i kao nece nista reci!?
Ono vidi da ne rade dobro na razvoju bolida ili nemogu otkloniti kvar/problem a on zna rijesenje (odavanjem tajni drugih momcadi)!
Ma daj…
Treba biti pravilo ak das otkaz sa tako bitne funkcije nema u f1 minimalno 2sezone-makar gdje ne pise da mu sef renoa nece doci doma pa uz dobru svotu love ovaj mu sve isprica
odgovor je jednostavan, pojednostavit pravila, pa tko bolje napravi njegova djevojka. Nemam ja šta tebi davati povjerljive informacije. Pa makar to bila i FIA.
Da se razumijemo F1 je sport ali sport tehnologije, čija tehnologija bolja taj pobjeđuje. 80% tehnologija, 20% vozač nemojte me krivo svatiti ali i najbolji vozač u prosječnom bolidu nemože biti prvak……