Pirelli: Nemojte nas kriviti ako su utrke dosadne

Paul Hembery kaže kako neće imati smisla žaliti se na gume s manjom degradacijom tijekom trkaćeg vikenda Formule 1 jer je Pirelli napravio ono što se od njega tražilo.

Pirelli je promijenio svoj koncept guma kako bi smanjili degradaciju u 2017. godinu. Od njih je to zatraženo prema novom pravilniku kako bi vozači mogli više pritiskati te kako bi se bar malo prikrila dosadašnja filozofija štednje guma.

Šef talijanskog proizvođača guma za motorsport još je ranije upozorio kako bi Formula 1 ove godine mogla imati procesijske utrke jer će nova pravila ‘razvući’ grid.

Na obilježavanju Pirellijevih 110 godina u motorsportu, Hembery je rekao kako nije krivica Pirellija ako novi koncept guma ne pruži pravu predstavu.

“Ne možete svakoga zadovoljiti i možete ići samo u jednom od dva smjera. Mi smo napravili ono što se u početku od nas tražilo, a onda je došla odluka da se ide u drugom smjeru,” rekao je Hembery i nastavio.

“Mi samo pratimo ono što sport od nas zatraži. Mi samo pitamo što oni žele. Nema smisla žaliti se da smo napravili ono što se tražilo od nas da se napravi. Kao sport, mi se krećemo u drugom smjeru. Ako će raditi kako ljudi govore da hoće, onda bi smo trebali imati dobre utrke.”

Pirelli je u testiranju većih i širih guma za ovu sezonu koristio modificirane bolide iz 2015. godine. Međutim, vrlo brzo se pokazalo kako ti bolidi ne stvaraju potrebnu količinu aerodinamičkog potiska koji se očekuje u 2017. Ipak, proizvođač guma se uspio osloniti na podatke iz simulacija.

“Najveći izazov je da gume, ako nemate downforcea, neće raditi kako treba. Mi smo radili s razinom downforcea dobivenom iz simulacija. Istina je da modificirani bolidi nisu na neki način zadovoljili razinu performansi, ali zaista imamo simulacijske podatke. Međutim, to je pitanje. Koliko će bolidi biti blizu tih podataka? Možda će imati više i ići puno brže,” dodao je.

Hembery kaže kako je svjestan da novi koncept guma znači i manje zaustavljanja u boksu, ali u promjeni pravila vidi situaciju u kojoj su šanse za pretjecanje značajno veće.

“Vidjet ćemo manje stopova. To dolazi zbog manje degradacije. U pitstop idete zbog pada performansi ili zbog potrošnje. U ovom slučaju mi smanjujemo obje stavke.  Vidjet ćemo puno više utrka s jednim zaustavljanjem. Ako budemo imali bolide s aerodinamičkim paketima koji će ih približiti, a gume se ne budu pregrijavale na površini staze, vozači će biti u mogućnosti pritiskati i stvoriti scenarij u kojem je pretjecanje poboljšano,” zaključio je Hembery.

10 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Worf

vi pirelli ste mrlja nafte u moru razloga zasto je f1 postala ovakvo sranje. slag na torti. sve je u ku…. od pravila, staza, bolida, vozaca, marketinga, idiota u vodstvu, pa eto sve do vasih “genijalnih” i sarenih guma. ama bas sve. neznam kojem je kretenu palo na pamet da 2009 donese sve novo, nova pravila, kad su 2007 i 2008 bile doslovno sezone iz snova. za prste polizati. 2009 je sve poslo u 3 lijepe. zapoceta je ova tradicija dominacije jedne momcadi, promijenjena komponenta guma, dosli ovi dupli difuzori i siroka prednja krila, tad se negdje i promijenio i… Read more »

Leo

Pretpostavljam da ne pratiš F1 kad ti je sve u .urcu,od glave do pete.
Pa lijepo su ti rekli da su radili gume kakve je šef Berni tražio,što misliš da ne mogu napraviti gumu kao Bridgestone da traje dulje ?
😜

Worf

pa sta onda ne naprave postene gume? ako mogu.
ovo sad je govno obicno. traju par krugova a onda nista.
ako je tebi super sto se u f1 danas najvise pazi i orijentira na cuvanje goriva i guma, a trkanje, preticanje, uzbudljivost je drugom planu, onda ok. tvoje (nelogicno) misljenje.

helgrozd

… pa mogli su jednostavno ne pristati pa neka Bernie traži drugog prouzvođača,
jer ako niti jedan renomirani proizvođač ne bi bristao na ‘degradaciju’ F1 očito da Bernie ne bi imao izbora, … s druge strane proizvođačima je za opstanak najbitnija lova (što je i logično) tako da je ovo unaprijed osuđeno na ‘uzmi ili ostavi’ tj. čista ‘pat’ pozicija
🙂

DMX

Odbit F1 to moraš biti munjen. Kad ih F1 “plaća” onda oni određuje kakva će pravila i kakve će gume bit. Pirelli je stavio kocku na reputaciju zbog ugovora. Ali mu se to isplatilo. Jer ima već drugi ili treći ugovor. Michelin je već 5 puta požalio što nije pristao na promjene i izašao iz F1 i vrlo rado bi se vratio ali sada je Pirelli glavni zbog rizika na koji je pristao. Imaš članke o tome koliko je F1 snažna reklama i koliki se postotak reklamiranih brandova kupuje sa F1 bolida.

madgalico

Imamo Maxa nece biti dosadno! 😉

sladjan87

Sve govori o tome da cemo imat jos jednu sramnu sezonu . Ne znam samo tko ce odlaziti na trkalista da sve to gleda uzivo .

trut123

Ja necu, upitno je dal cu uopce prek tv pratiti utrke. Mercedes i fia upropastila su sve cari ovog sporta.

Worf

ma nije samo mercedes. 2000-2004 je ferrari unistio svaku zanimljivost. 2010-2013 je redbull usrao. sad to radi mercedes. pitanje je tko ce sljedeci.

trut123

Upravu si kolega, dominacija jedne momcadi nikako nije dobra. Volio bi vidjeti bar 3 momcadi da su jedna drugoj uz rame, bez obira koje bile. A ovak kad sezona pocne mi svi znamo prvaka, fuckas to.

Related Posts