Daniel Ricciardo vjeruje da Red Bull može ugroziti Mercedes u borbi za pobjedu na VN Singapura. Australac je ranije izjavio da se nada će mu ‘karma’ vratiti izgubljenu pobjedu iz Monaka na utrci u Marina Bayu.
Australac ima razloga nadati se dobrom rezultatu u Singapuru. Ako pogledamo 2015. godinu, Red Bull se mučio većinu sezone zbog inferiorne pogonske jedinice, ali su u Singapuru imali uvjerljivo najbolju utrku sezone kada je Ricciardo uzeo drugo mjesto iza Sebastiana Vettela u Ferrariju.
“Nisam neki vjernik , ali volim misliti da ću, ako postoji bar malo karme, vratiti svoju pobjedu iz Monaka. Singapur je staza kojoj se raduje. Ne očekujem da će mi netko pokloniti pobjedu, ali osjećam da ću imati šansu ako cijeli vikend odradim kako treba,” rekao je Ricciardo.
Autosport je analizirao najbrža vremena vozača za svaku utrku prošle sezone kao postotak te ih je uspoređivao samo s utrkom VN Singapura 2015. godine. U toj analizi je otkriveno koliko je Marina Bay odgovarala bolidu RB11.
Ricciardovo “supervrijeme” (vrijeme njegovog najbržeg kruga bilo koje sesije vikenda pretvoreno u postotak, s obzirom da apsolutno najbrži krug sesije iznosi 100%) u Singapuru prošle godine bilo je 100.523 posto od najbržeg vremena, što je puno bolje u odnosu na prosjek od 101.68 posto na ostalim utrkama.
Red Bullova aerodinamika pod upravljanjem Adriana Neweyja je legendarna, ali u Singapuru bolidi ne ovise previše o aerodinamici i snazi motora. Umjesto toga, fokus je više na dobrim mehaničkim postavkama, jakim i stabilnim kočnicama i na dobroj trakciji te će zadatak biti dobro iskoristiti ovogodišnje ultramekane gume. Mercedes se lani vidljivo mučio s takvim postavkama.
Uz to, Ricciardo je u nekoliko navrata izjavio kako voli ovu stazu.
“Još od vremena u HRT-u, uvijek sam imao dobre rezultate ovdje, uvijek sam imao jake kvalifikacije. Tehnička je i zabavna. Inače volim staze s brzim zavojima, ali ovdje mi je nešto kliknulo.
Ulasci Sigurnosnog automobila (dva puta) u prošlogodišnjoj utrci smanjili su Ricciardove šanse za moguću pobjedu, a i inače je bilo jasno da je Vettel neuhvatljiv na šrvom mjestu. No, ono što jest nedvojbeno je činjenica da je Red Bull bio izuzetno dobar prošle godine u Singapuru i nema razloga da ove godine ne bude isto. Štoviše, velika je vjerojatnost da bi Red Bull mogao predvoditi napad na Mercedes ove godine.
Kada uzmemo “supervremena” kao referencu, ovako stoje napreci top tri momčadi:
Razlike u supervremenima od 2015. do 2016. (nakon 14 utrka) Red Bull 0.562 % (napredak) Mercedes 0.057 % (napredak) Ferrari 0.119 % (gubitak)
Red Bullov je napredak, u odnosu na prošlu godinu, nevjerojatan.
Idući logični zaključak je primijeniti napretke i gubitke u odnosu na prošlogodišnju utrku u Singapuru. Zbog toga u Red Bullu mogu biti optimistični.
Ricciardovo najbolje vrijeme u Singapuru 2015., kao što smo ranije rekli, bilo je pola postotka sporije od najbržeg vremena koje je postavio Vettel. Jednostavna matematika sugerira da bi austrijska momčad mogla ove godine biti ispred.
Kada se primjeni zakon opadajućih prinosa, jasno je Red Bull teško može ostvariti toliki prosječni napredak. Međutim, ako pogledamo napretke, od 2015. do 2016., u vremenima uličnih utrka poput Monaka (1.250%) i Montreal (1.528%), više je nego očito da je Red Bull napravio ozbiljan napredak na stazama gdje su kompetitivniji.
To se može odnositi i na Singapur, čak i ako se uzme u obzir da napredak Renaultove pogonske jedinice možda neće biti toliko važan na ovoj stazi.
Temperature bi trebale biti slične kao i prošle godine, a tu je i nova mješavina guma – ultrasoft. To će natjerati momčadi da pronađu savršene postavke bolida, a tu bi Red Bull trebao imati najmanje problema.
“Čak i ako nadogradnje kod bolida ne donesu poboljšanje brzine, vremena po krugovima ili poboljšanje downforcea, ponekad te nadogradnje pomognu da brže i lakše pronađete pravi set-up. To vam daje vremena pa je lakše osjećati se ugodno u bolidu. Nakon toga stignete pronaći i nešto brzine,” dodao je Ricciardo.
Analiza je pokazala da bi Red Bull mogao biti velika prijetnja, ali ipak se očekuje da će Mercedesi voditi glavnu riječ. Međutim, i nad njima stoji veliki upitnik. Jesu li ispravili probleme koji su im donijeli najgoru utrku u turbo hibridnoj eri?
Ako su uspjeli otkriti probleme i riješiti ih, kako potvrđuju Toto Wolff i Lewis Hamilton, Red Bullov će zadatak biti puno, puno teži.
A šta ako je s Mercedesima bilo sve u redu, nego ih je Pireli prošle godine kaznio s gumama zbog Monze?
Odlican i informativan clanak! Uvijek naucimo nesto novo od Ivana…
Nazalost moram reci da je cijeli clanak zanemario ključnu pretpostavku da je na prvom mjestu na kvalifaikacijama u Singapuru prosle godine bio Ferrari, a na svim ostalim utkama Mercedes. A kako je prosle godine “propeti konjić” bio tek druga violina mislim da ovo poređenje i nema mnogo smisla. Prosle godine Ricciardo je uglavnom bio 0.6 sekundi iza Ferrarija osim par utrka (Monako +0.15; Mađarska +0.04; Japan +0.25) gdje su imali manji zaostatak. Red Bullov zaostak od 0.5 sekundi za Ferrarijem u Singapuru ne čini mi se nešto drugačijim u odnosu na većinu drugih utka, osim možda po činjenici da se… Read more »
Ma da,Mercedesi stvarno izgledaju pobjedivi 🙂 lol A zadnja utrka posebice pokazuje kako je i Ferrari mačji kašalj za Red Bull 🙂 lol
Daj Boze ali cisto sumnjam