Nico Rosberg je dobio vremensku kaznu od 10 sekundi zbog prekršaja pravila kojim se zabranjuje pomoć vozačima putem radio komunikacije. Nakon ove kazne, Rosberg će pasti na treće mjesto što znači da je drugo mjesto na VN Velike Britanije pripalo Maxu Verstappenu u Red Bullu.
Nijemac je u posljednjim krugovima utrke upao u probleme sa svojim mjenjačem te su mu s pitwalla savjetovali što mora napraviti kako bi riješio problem.
Ubrzo nakon toga objavljeno je da je Rosberg pod istragom, a sada je potvrđeno da je dobio vremensku kaznu od 10 sekundi. Kao rezultat toga, Rosberg je pao na treće mjesto te sada njegova prednost u svjetskom poretku iznosi samo jedan bod.
“Nakon temeljitog razmatranja slučaja, suci su procijenili da je momčad dala određene instrukcije vozaču koje su dopuštene u Tehničkoj direktivi 014-16. Međutim, suci su procijenili kako daljnje instrukcije vozaču nisu bile dopuštene te je prekršen članak 27.1 Sportskog pravilnika,” stoji u službenoj objavi.
Ja nedavno ovdje procitah komentare kako je Nico bolji od kolege jer se zna snaci u bolidu bez pomoci iz boxa :-):-):-)
Ovo je cisti debilizam kakvo kažnjavanje kakvi penali. Na vozaču je da vozi i da si zna promijeniti mješavinu goriva kad mu se kaže a telemetrija je na dečkima iz boksa da je prate i da se govori što i kad da se napravi. Formula 1 je momčadski sport a ne pojedinačni i sastavljen je od mnogo dijelova/sektora/inženjera i vozač je završni dio te slagalice i definitivno mu nije zadaća da radi posao inženjera još pogotovo za vrijeme utrke. Ne razumijem zašto bi se trebalo kažnjavati ako se na telemetriji očitaju probli i daju mu se upute da se utrka… Read more »
Nema opasnosti da se “sve razleti”. Svako malo čujemo upute iz boksa da se vozač odmah vrati u boks ili stane ako je nešto kritično, to nije zabranjeno. Čak ni u ovim uputama Rosbergu nije bilo sporno to što su mu javili da je mjenjač na izdisaju. Bilo bi zanimljivo čuti koji točno dio komunikacije je bio ok a koji zabranjen, no pretpostavljam da je sporno to što su mu rekli da mora preskočiti 7. brzinu. Rosberg je to mogao i sam zaključiti. I da, ovo nije momčadski sport u tom obliku da pitwall može pomagati vozaču da vozi što… Read more »
Treba tim kaznit oduzimanjem bodova a ne Rosberga …
Odlična je stvar što su zabranili komuniciranje takvih informacija, ali kazna je takva da ćemo sad vjerojatno čuti puno više komunikacije između vozača i pit walla kod ovakvih slučajeva. 10 sekundi je ništa u odnosu na DNF.
Nemam rječi katastrofa jeb…la vas vaša pravila koji ih donosi da mi je znati.
Rosberg je dobro i prosao sa 10 sec kazne. Sa onim usporavanjem bi pao debelo ispod 3. Mjesta. Sjetite ss hamiltona kojem nisu htjeli dati podatke za postavke bolida kada je imao problema pa je zavrsio 6-7 a da su rekli,mozda bi bio medju prva tri i sada u vodstvu u sampionatu. Kazna je opravdana, mogao je biti diskvalificiran da su druge momcadi malo jace stisnule a kako kaze Horner, mogli su svi svojim vozacima reci puno info pa bi daleko dogurali. Ili nek ukinu te odredbe ili nek daju neku kvalitetmu kaznu. Po ovome je Rosberg skoro pa nekaznjen… Read more »
Jesi ti kad vozio auto u zivotu? Recimo vozis se po autocesti i odjednom auto izgubi snagu… u tom momentu tesko da ce ti bilo koja knjiga pomoc da rijesis problem jer postoji stotine razloga zasto-zato …. u ovom slucaju oni su vozaci ne mehanicari, i ovakva komunikacija bi trebala biti svima dopustena jer ekipa na pitwallu ima uvid u telemetriju i zato na kraju krajeva postoji ta ekipa da pomogne svladat problem vozacu sto prije i nastavi sa utrkivanjem… to isto ce se sutra dogoditi hamiltonu pa ces onda vjerojatno brujit da sam u pravu jer ti je miljenik… Read more »
Ovo je bio odgovor na post od DaveGilmour ne alenu, al ovaj portal je iovak u kurcu sto se tice komentiranja pa nije ni cudo da sam salta kuda ce staviti odg….
Malo sam više promišljao o tome i morat ću malo korigirati mišljenje. Još uvijek se zalažem da vozači budu što samostalniji, ali određena doza pomoći im je vjerojatno ipak potrebna tako da si upravu. Pretpostavljam da je u pojedinim situacijama vozaču nemoguće zaključiti o čemu se radi bez uvida u parametre koji njemu u tom trenutku nisu dostupni. Tada mu je jedina preostala mogućnost metoda pokušaja i pogreške što nema baš pretjerano smisla.
Moj predlog je da se ukinu ovo ocenjivanje jer je totalno glupo.
Covek je napisao potpunu istinu i ima vise minusa nego pluseva.
Ovaj sistem ima samo funkciju lecenja frustracija kod forumasa koji nemaju nista pametno za reci, nemaju nacin osporiti nesto sto je evidentna istina ali ih to ne sprecava da “lupe” minus!
Ako neko ima nesto da kaze, da iznese svoj stav i misljenje, onda nek lepo napise da svi mogu da ga vide i polemisu.
Ako necete da ukinite sistem ocenjivanja onda bar uvedite opciju da se vidi ko je kako ocenio, zasto bi to bilo tajno?
Slažem se u potpunosti sa DaveGilmourom,pa oni samo to rade u životu za velike novce,neka malo prouče bolid i eventualne probleme.
Nemam ništa protiv ovog pravila zabrane radio komunikacije jer smatram da bi vozači trebali znati sami upravljat bolidima i snalaziti se kako god znaju i umiju. Svjestan sam da su bolidi strašno komplicirani, ali svaki vozač bi trebao uzet vremena i pozabavit se proučavanjem načina na koji bolid funkcionira pa bi se znao snaći usred utrke. U konačnici vožnja bolida je jedino što rade u životu i jedan priručnik koji ima stranica ko prosječna fakultetska knjiga (bar tako kažu sky-evci) im ne bi smio predstavljati problem. Jedina situacija u kojoj je uredu davat instrukcije vozaču po meni su situacije u… Read more »
Zašto praviti dramu oko Rosa? Okrenite se malo Mercu. Ako već desetljećima računala upravljaju startom I letom rakete/satelita, ako već treću godinu voze bolide/računala, koga vraga ne naprave softver koji će sam brinuti brigu u svakom trenutku o ispravnom djelovanju (I alternativama u sličajevima pojave bilo kakve neispravnost) cijelog elektro-motornog pogona. Ionako već sada je gotovo svaki kubićni decimeter bolide pokriven senzorima svake vrste (vidi McLH). Vozačima treba volan sa padovima I pedale a I pun rezervoar goriva. Naravno pokušao sam pojednostavniti što više. Pravi softver može zaista puno.
Bolid se sastoji takodjer i od mehanickih dijelova i to u vecinskom postotku… a to dvoje je tesko ukomponirat da radi savrseno pri 15000 okretaja u minuti, toj temperaturi, sili …
Nemozes usporedjivat rakete i satelite sa ovime…
Da si samo mehanicar vec bi ti bilo jasno i malo o cemu pricam 🙂
Ovo je tragedija sta rade od sporta. Pretužno.
Šteta.. Mogao bi ROS zažaliti što je propustio Hamiltona u Monaku.. ma, već žali!
Ivan Pavić se vratio s godišnjeg 🙂