Momčadi će sljedećeg tjedna raspravljati o povećanju količine goriva za utrku

Motorsport.com prenosi informaciju da će momčadi Formule 1 sljedećeg tjedna raspravljati o povećanju količine goriva za utrku, koja je pravilnikom trenutno ograničena na 100 kg. Budući da su cilj za sljedeću godinu puno brži bolidi, postoje sumnje da bi vozači iduće sezone mogli još češće čuvati gorivo ako se limit ne poveća. Strateška grupa i F1 Komisija će u utorak održati sastanak kako bi donijeli konačnu odluku o tehničkom pravilniku za 2017. Izvori bliski Motorsportu otkrivaju da postoji plan koji bi novoj generaciji bolida u još većoj mjeri omogućio pritiskanje do kraja.

Već mjesecima se ističe kako će širi bolidi sa širim gumama stvarati veći aerodinamički otpor kretanju, zbog čega će im bez obzira na dodatno poboljšanu učinkovitost trebati više goriva po krugu. U suprotnom će bolidi još veći dio kruga provesti u fuel saving načinu vožnje. Renaultov tehnički direktor Nick Chester je još u veljači upozorio na taj problem.

Dok su neki proizvođači pogonskih jedinica tražili potpuno ukidanje maksimalne dozvoljene količine goriva za utrku, do pristanka svih momčadi ipak nije došlo. Najviše se protivio Mercedes koji se trenutno može pohvaliti najvećom stopom efikasnosti. Kako god, vjeruje se da je postignut kompromis; ako se pravilnik za 2017. uskoro potpiše, F1 Komisiji će biti poslan prijedlog povećanja maksimalne količine goriva za 5 kilograma, s trenutnih 100 na 105 kg. O tome će glasovati njeni članovi.

Renaultov generalni direktor Cyril Abiteboul je prije nekoliko tjedana upozorio na problem Formule 1 i poruku koju ona s trenutnim pravilnikom šalje.

“Ja sam veliki zagovornik teorije da Formula 1 treba ostati Formula 1”, rekao je Abiteboul. “Ne smijemo težiti prema izdržljivosti. Jedna od stvari koja je Formulu 1 stavila u opasnost, ili koja bi mogla biti još jedna prijetnja sportu, pokušaj je kombiniranja F1 i utrka izdržljivosti. Kod potonjih se radi se efikasnosti, održivosti, mogućnosti da vozite velike udaljenosti bez ikakvih poteškoća. Formula 1 su kratke utrke, obično one u kojima možete konstantno napadati.”

“Iskreno, i u V8 eri smo imali slučajeve kontroliranja potrošnje goriva. To je bio dio taktike, iskorištavanja mogućnosti, optimiziranja vašeg vremena po krugu za vrijeme trajanja utrke iz perspektive momčadske strategije. To je uvijek bio dio Formule 1, bez ikakvog oblika ograničenja količine goriva. Zato bih ja potpuno odbacio pravilo o količini goriva. Uklanjanje tog pravila bi iz poruke koju šalje ova nova tehnologija maknulo sve ono negativno, što je fantastično.”

“Napravili smo nevjerojatan posao. S ovim motorima svim proizvođačima, pogotovo Mercedesu, treba odati priznanje za tehnologiju koju su mogli uvesti, smanjujući potrošnju goriva za 30 do 40 posto. To je jednostavno zapanjujuće, ali ovu fantastičnu poruku uništava činjenica da zbog ograničenja količine goriva ljudi vjeruju da se u Formuli 1 sve svodi na kontroliranje potrošnje goriva.”

9 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
KLiK

Bez 120kg goriva, motori neće vidjeti 15000okr…a to je šteta! 105kg samo pokriva deficit u aerodinamici… :/

Beethoven987

Ja se slazem sa stavovima i izjavama ovog Renaultovog direktora. Stednja goriva i guma bi trebala biti samo dio strategije, a ne glavna preokupacija… Za mene je F1 sprint i “pushing to the limits” od sat i pol vremena gdje zelim vidjeti primarno vozacevo umijece, a ne umijece tehnologije…

najboljif1fan

Sve u svemu ne pravi preveliku razliku za samo 5 kg.

F1 Karthikeyan

Da se Todorica pita on bi uveo 104,99 kg 🙂

F12013

Bravo care…E što ih smišljaš, hehehe😅😆

AlonsoForever

ma ja sam oduvijek govorio, V10 motori. Ili neka ostanu V6-Turbo Hybrid, ali da se stavi neograničena količina goriva. Raduje me što će ovoliko promjene biti 2017-oj. ☺

BureksMesom

WEC iF1 nikad nisu bili blize, po vremenima po krugu nisu toliko daleko a F1 bolid bi cak mogao izdrzati punu WEC utrku, treba to udaljit malo, motore se ne treba stedit, manje se potrosi pri koristenju vise motora kroz sezonu nego na razvoj kojim bi 5 motora izdrzalo cijelu sezonu

dxdy

tih 6,5 litara više ništa ne znači…

Boomerang

O da, znači znači. Režim siromašne smjese kojeg sada koriste jako šteti pouzdanosti motora. Siromašna smjesa jako podiže temperaturu ispušnih plinova a iz toga može uslijediti lančana reakcija poteškoća. Možda na prvi pogled izgleda beznačajno ali utjecaj na rad motora može bit itekako velik.

Related Posts