Aktualni svjetski prvak Lewis Hamilton nema dobro mišljenje o najnovijoj ideji koju FIA želi uvesti u Formulu 1 već sljedeće godine. Nekoliko vozača se složilo s Britancem po pitanju estetike, ali oni za razliku od Mercedesovog vozača smatraju da je halo potreban jednosjedima Formule 1. Bivši vozač John Surtees, čiji je sin Henry poginuo 2009. nakon što ga je u glavu pogodio kotač s drugog bolida, smatra da bi Hamilton trebao popustiti.
“Izgubio sam Henryja, a to se sigurno moglo spriječiti s napravom poput te. Lewis bi možda mogao malo više razmisliti o halo zaštiti i odgovornosti koju ima kao svjetski prvak. Sebastian je potpuno pogodio s onim što je o tome rekao. Henry bi imao šanse da je halo bio instaliran.”
Fernando Alonso je još jedan od vozača koji smatra da je uvođenje halo zaštite ispravan potez.
“To će biti budućnost Formule 1 jer si više ne možemo dopustiti ozbiljnu povredu ili nesreću kao što smo imali u posljednje dvije godine. Znam da je halo pomalo ekstreman kada je riječ o estetici, možda će se pronaći neko drugo rješenje u sljedećih par mjeseci. Kako god, nadam se da ćemo sljedeće godine imati jedan od ovih sustava u svim bolidima.”
Dok je god pitanje vlastite sigurnosti neka radi sto hoce, halo-bez haloa ovisi o vozacu i trebao bi on odlucivati jer nitko osim njega nije s time zasticen.
Pitanje za sve koji stalno povlače paralele sa MotoGP… Jeste li ikad vozili motor i jeste li ikad pali sa njega? Ako su oba odgovora pozitivna prvenstveno se nadam da ste imali komplet opremu te da niste imali frontalni sudar – tada niti jedan pad s motora nije opasan. Nadalje, ono što želim reći jest sljedeće. Ako je moguće po pitanju bilo kojeg sporta napravit pomak na sigurnosnoj razini zašto ne? Gledajte samo ljude koji se bave skakanjem iz aviona te izvođenjem kojekakvih čudesa prilikom slobodnog pada. Jeste vidjeli da i oni imaju kacige? Zar doista mislite da će im… Read more »
Ma nemoj! A sta ako padnes sa motora sa svom opremom i drugi motor te pregazi!?
Kak je MS slomio ruku!?
Kako je nahebao na skijanju!?
A tolike rekorde napravio u f1 i nikad nista!?
Zasto onda jednostavno ne ukinu staze koje nemaju minimalno 100m sljunka do zastitne ograde!?
A za skakanje iz aviona….to treba zabraniti..preopasno je (da FIA odlucuje).
Ak te nece onda te nece.nemres protiv sudbine
Istina, ako te neće onda te neće. Izlaziš iz kupaone, posklizneš se na pločice i nema te više. Sve to stoji. Zašto ja donekle branim ovaj novi sustav zaštite. U svakoj industriji radi se procjena sigurnosti te se sukladno procjeni i matematičkim izračunima rade obavezne ili neobavezne nadogradnje koje podižu tu razinu sa npr. 99,92% na 99,926%. Zvuči glupo i neznatno međutim na broj radnih sati, broj osoba, broj mašina,…. ispada puno. Ja sam siguran da i ljudi u svijetu sporta – posebno motosportova rade na procjeni sigurnosti i ukoliko matematički izračuni pokažu da je to pametno ugradit onda sam… Read more »
Zato sta je u MotoGP zadnjih godina bilo na veliku zalost vise smrtnih slucajeva nego u F1, a nakon njih nitko nije spomenia nikakvo pojacavanje sigurnosti. A BAS BI SE TU trebalo poraditi na sigurnosti koju bi se kasnije moglo prenijet na cestu pa da se tu spasi puno vise glava obicnih ljudi
“Zato sta je u MotoGP zadnjih godina bilo na veliku zalost vise smrtnih slucajeva nego u F1” …. npr koliko je to “više” ? i fap je to spominja ali nije mi odgovorija na pitanje koliko je vozača motora poginulo zadnjih npr 10 – 15 sezona . od 2000. do 2015. koliko se sićam poginuli su kato 2003. , sedam godina posli 2010. tomizawa ( moto 2 ) i simoncelli 2011. največa opasnost za vozače motora je da ih prilikom pada pregaze kolege šta se desilo tomizawi i simoncelliu . katova i bianchieva nesrića su uvjetno rečeno slične … kato… Read more »
To si dobro napisao svezi GP (na to sam i ja mislio).
Ovo sta john kaze mogu ga i razumiti ali znao je sta je formula,da ima opasnosti i da ce ih uvijek biti.isto tako nek razmisle da ukinu zastitne gume sa ograda (sjetimo se kako se jedan od vozaca zabio u te gume pa ga nisu mogli izvuci).zasto to kazem?upravo zato da svakakve pizdarije se dogode sta god oni napravili.
Nisam nikad ima 5 iz matematike, ali prilicno sam siguran da je 3 vise od 1
Ne samo da je vise, nego je visestruko vise… Evo potvrdila mi cura
Ili ti mozda tvrdis da vridi vise zivot jednog vozaca formule 1 nego 3 zivota vozaca motora? Nije mi jasno sta zelis rec
@avalon bilo ih je više. Ne možeš gledati samo moto gp prvenstvo: Daijiro Kato (JPN) April 6, 2003 2003 Japanese Grand Prix MotoGP Suzuka Circuit Honda Race [86] Shoya Tomizawa (JPN) September 5, 2010 2010 San Marino and Rimini Grand Prix Moto2 Misano Circuit Suter Race [83] Marco Simoncelli (ITA) October 23, 2011 2011 Malaysian Grand Prix MotoGP Sepang International Circuit Honda Race [87] 1999 Belgium Luc Van Haver Spa-Francorchamps 24 Hours of Liège [109] 1999 Japan Tadashi Oshima Motegi Motegi 7 Hours [110] 2000 Japan Mamoru Yamakawa Suzuka Suzuka 8 Hours [111] 2001 Switzerland Herbert Graf Magny-Cours Bol d’Or… Read more »
Dani …. a zašto ne bi moga s obzirom da se referiram na ovo “Zato sta je u MotoGP zadnjih godina bilo na veliku zalost vise smrtnih slucajeva nego u F1” ? u MOTO GP – u je u zadnjih 15 sezona bilo dvoje poginulih … kato i simoncelli , a tomizawa je vozija moto 2 ali ajde “uračunajmo” i njega neka nije iz spomenute “skupine” . pri tome treba napomenut da su tomizawa i simoncelli pregaženi od kolega , a to se u F1 ne može dogodit . ako bi išli širit priču onda bi došli do zastrašujućih podataka… Read more »
Daijiro74 … očito da ti nije jasno šta želim kazat jer ni MOŽDA ne tvrdim da je jedan život vozača F 1 vridniji od 3 života vozača moto GP – a . btw tomizawa je vozija moto 2 , a spomenija si moto GP . ako ćemo se pripetavat i “mišat kategorije” da bi brojka mrtvih bila veća onda “uračunajmo” i henrya surteesa i justina wilsona mada nisu vozili F 1 . omjer bi bija 3 : 3 pa mi je moja baka ( velika metematičarka ) objasnila da je to ekvivalentno , jednako valjano . kad već pomno pratiš… Read more »
Za mene su to gluposti ! F1 je takva kakva je i po tome se razlikuje od ostalih sportova . Pa nije to rally gdje ima milion nepoznanica na stazi i gdje su neki drugi uvjeti. Usporedimo samo moto gp kakvu oni zaštitu imaju. Po tome bi i oni morali imati nekakve kabine tipa kao onaj bmw-ov skuter. U ovome potpuno podržavam Hamiltona.
Oni koji se više boje voziti bez toga neka odustanu od utrkivanja u F1 ili neka idu u penziju !
Napravio bi jos par profila da ti mogu lajkat komentar
Dobro rečeno i kraj priče.
Nisam siguran u ispravnost ideje o halo zaštiti. Dio ekipe koji se zalaže za uvođenje halo zaštite(pritom ne mislim na vozače)uglavnom ističe takozvane prednosti koje su uglavnom povezane sa 2,3… događaja iz novije povijesti F1. Uglavnom se hvataju na sentimentalne fraze vezane na tragična nesreće zadnjih dvije godine. Daleko od toga da halo nema svoje prednosti ali sam stava da postoji puno nedostataka koje takva zaštita nosi sa sobom. Pa čisto sumnjam da bi spasila bilo koga od podlijetanja pod dizalicu, a što je sa izlaskom iz gorućeg bolida a halo je oštećen i neda se skinuti. Puno je pitanja… Read more »
Inace halo se nece moc skidat sa bolida vec ce bit strukturni dio sasije. Ono na testu je bia samo mock up da provjere vidljivost iz bolida
Surtees mu je dobro rekao. Da se tu radi samo o Hamiltonu i ja bih poštovao njegov izbor, pa neka izvoli kako hoće. Međutim tu se radi o njegovoj odgovornosti vozača F1 i svjetskog prvaka koji se mora odgovorno postavit prema problemima sigurnosti, zbog same struke i drugih vozača koji ne dijele njegovo mišljenje. I ja se često ne bih vezivao u svom autu, ne bih stavljao kacigu kad vozim motor, ali moram jer je zakon to tako odredio. Tako će i F1 natjerat Hamiltona da mora ispoštovat pravila u svezi Halo zaštite ma kakva god bila, kao i što… Read more »
Pa on je rekao samo svoje misljenje.ak se takvo pravilo donese normalno da ce voziti sa time.
f1 je sport rizika toga su vozači svjesni zato su i plaćeni masno.nitko ne zeli nesreće ali može se desiti u boksu zapali se bolid,pukne guma u punoj brzini ,sudar masovni na startu.to nije siguran sport ne bi bianchiju ni halo pomogao ,,, mansel je rekao da se bojim voziti ne bih sjedao u bolid a tek fangiou 50ima bez kacige i u kratkoj majici,f1 je sigurnija nego ikada kakva je bila u 50 ima 60ima 70 im 80m 90im ili 2000ih
Sigurno nije sigurnija zbog razmišljanja poput tvog… 🙂
podupirem hamiltona,nekima ni halo ne bi pomogao isto….a i problem je za vozača kad vozi
bianchiu najvjerovatnije ne bi ali surteesovom sinu vjerovatno bi jer kaže ” Henry bi imao šanse da je halo bio instaliran.” koliki je problem za vozača kaza nam je kimi ““Jutros sam isprobao halo zaštitu i RAZLIKA JE BILA IZNENAĐUJUĆE MALA . Vidljivost je samo malo ograničena naprijed” ali šta on zna ? vjerovatno ti ( i mnogi drugi koji su kontra ) znaš bolje od njega . više ti možeš ( na osnovu bogatog iskustva … valjda ? ) procjenit odokativno nego neiskusni kimi iz kokpita na stazi .