Posljednje skice prijedloga novog tehničkog pravilnika za 2017. polako kruže medijima, ali Lewis Hamilton nikako nije zadovoljan viđenim. Aktualni svjetski prvak smatra da Međunarodna automobilistička federacija ponovno griješi te dodaje da bi se po ovom pitanju i vozače trebalo nešto pitati.
“Da budem iskren, stvarno ne znam što bih rekao. Ne slažem se s promjenama koje su napravljene sada i prije nekoliko godina, ali jednostavno živimo s tim. Mislim da bi se trebalo savjetovati s vozačima i da bi oni trebali biti više uključeni. Mi vozači imamo osjećaj u bolidu, imamo neke ideje što bi moglo biti bolje i znamo što bi nije dobro u bolidu, pogotovo neki od vozača koji su tu 10 ili 15 godina. Prošli smo kroz sve te različite promjene pravila i znamo koje su funkcionirale dobro, a koje nisu. Prema tome, rekao bih da je to loša stvar.”
Hamilton se slaže da su promjene potrebne, ali smatra da odluke koje šefovi Formule 1 donose nisu ispravne.
“Mislim da pravila nisu dobra, čak i da imamo pet momčadi koje se bore. Volim drugačiju vrstu bolida, ali nemam sve odgovore. Jednostavno imam svoju vrstu bolida.”
Na pitanje kakav bi to bio bolid, Hamilton kaže:
“Ne želim ulaziti u to jer ću samo napraviti uzbunu i upasti u nevolje. Volim V12 motore i velike, široke gume. Vidio sam sliku jednog Ferrarija iz sredine 80-ih. Izgledao je tako dobro, poprečna ramena ovjesa su se stvarno protezala jako široko i to su bili dani. Jednostavno mi sviđa kako su bolidi tada izgledali. A tek s ručnim mjenjačem, ali očito je da to nikada opet nećemo imati.”
“2008. je bila odlična godina kada smo se borili protiv druge momčadi. Nakon toga smo imali neke odlične bitke, ali trebamo više takvih. Kakve god odluke donesu, one ne funkcioniraju već neko vrijeme.”
Skica novog prijedloga tehničkog pravilnika ističe povećanje minimalne mase sa 702 kg na 722 kg. Bolidi su težili samo 600 kg kada je Hamilton debitirao 2007. godine te mu se ne sviđa što masa bolida ponovno raste.
“Kada sam došao u Formulu 1, mislim da je bolid imao 600 kg. Sada je 100 kg teži. Mislim da to čini veliku, veliku razliku. Zapravo ne trebaju previše mijenjati pravilnik da bi bolidi bili tri sekunde brži, trebaju ih samo olakšati. Jednostavno su preteški.”
Na pitanje što misli o povećanju mase za 20 kg, Hamilton dodaje:
“Meni osobno to nema smisla. Bili su odlični sa 600 kg, lijepi i okretni, bili su nježniji prema gumama, a imali smo i manje puknuća. Što je bolid teži, veću silu primjenjujete na gume. Ovako će gumama biti još teže pa je i na Pirelliju pritisak da naprave bolji proizvod.”
“Više downforcea – kao što sam prije rekao, imam svoje mišljenje o tome…”
Nisu li baš iz tih razloga mijenjali pravila 2009 kad su totalno srozali izgled bolida u korist aerodinamike te uveli drs te kers koji se pokazao kao totalni promašaj da bi sad opet zbog istih stvari mijenjali pravila. No treba biti realan u spoznaji da se izgled bolida iz 2008 neće vratit da se V8 ili V10 motori neće vratiti ali neka barem onda pokušaju imati neku dosljednost jer kad opet promijene pravila 2017 nekome se opet to neće sviđat opet jedan bolid neće moći pratit drugoga i tako u nedogled.
Naravno da je bolid težak kada ima višak dijelova.
Spremite te hibridne bedastoće u muzej.
Bravo Lewis ! Par jednostavnih promjena bi vratila neizvjesnost u F1: 1. samnjenje tezine. kako? vratiti nadolijevanje goriva. bolidi bi bili laksi, vise prostora u taktiziranju i bolidi bi mogli grisiti stalno na tom rubu od 100 kg po h. ne bi morali krstariti po stazi i stedjeti gorivo. 2. vise slobode pirelliju i mozda bi mu mogli dovesti konkurenciju. sigurno ima mjesta za poboljsanje od nekoliko sekundi. 3. stabilnost pravila. usporedio bih s ciklusom svjetskih prvenstava u nogometu (svakih 4 god). Sta zapravo mislim. Odrediti pravila za slijedece 4 god i moguce minimalne izmjene kroz sezone. Sta bih dobili… Read more »
Svida mibse ovo pod 4. Lici mi na Michaelovo davanje gasa tamo gdje ostali koce. Bar se tako prica hahaha
Slažem se s ovime gore. Al ne vidim razloga zašto ne staviti poluručni mjenjač. Treba im uvesti treću papučicu gasa pa kada mijenjaju brzine da stišću kvačilo i brzine mijenjaju. Svi vi kažete bliže publici ovo ono al zaboravljate da tata Bernie to sve hoće unovčiti, pa čovjek je rođeni biznismen i njega ništa osim novca ne zanima, 100% je posvećen poslu jer da nije sama F1 nebi bila tu gdje je a bome se ni naša Slavica nebi od njega razvela da je više obiteljski čovjek. Slažem se sa Lewisom da teba i vozače pitati nešto al očito da… Read more »
Slažem se s njime. Iako se V12 i ručni mjenjač vjerojatno nikada neće vratiti. Ali svejedno ako ostane hibridni pogon bolidi trebaju biti lakši, nježniji prema gumama, treba ukinuti ograničenje potrošnje goriva, povećati okretaje motora (samim time dobivamo bolji zvuk), staviti velike i široke gume, povećati downforce, itd. Vozači bi trebali imati više utjecaja na donošenje odluka. Treba pokušati naći neki bolji omjer između novih i klasičnih staza. F1 bi se trebala više približiti navijačima (društvene mreže, otvoreniji pristup kroz trkaći vikend, itd.) i imati više sluha za njihove želje. 🙂
V6 gotovo pa sigurno ostaje, nema povratka. Evolucija tehnologije je primarna stvar u F1 i postoje načini da se glasnoća bolida poveća i da zvuk ne bude problem. Snaga očigledno nije problem i bolidi imaju brzinu. Ali ono što nikako ne mogu da shvatim: žele brže bolide – povećavaju minimalnu težinu; žele veći downforce – zašto ne bi povećali mehanički grip a ne da Pirelli uvodi nove gumene splačine i vraća nagli pad performansi?!?!
Slažem se sa evolucijom tehnologije i znam da će hibridi ostati, ali mislim da bi se mogli povećati okretaji ne samo zbog zvuka nego da bolidi budu još brži. Npr. u Barceloni je rekord kruga još iz 2008. što smatram da bi se dalo srušiti da naprave navedene promjene na bolidima. Što se tiče mehaničkoga gripa navodno da će ga 2017. biti više. A mislim da Pirelliju treba samo dovesti konkurenciju, iako Pirelli više manje samo radi ono što se od njega zahtijeva. 🙂
Da jebote niko ništa vozače ni navijače ne pita.. ovo vodstvo F1 je zbor luđaka! 😀
Nikada mi se nije sviđao njegov izlazak u javnost, pogotovo nakon prošle sezone sa onim izjavama gdje je zakačio neke velikane i uzimao čak i velikog (najvećeg) Sennu u usta. Ali ova mu je izjava na mjestu i mora se cijeniti to da vozač bolida, koji je u posljednje dvije sezone izgubio samo ŠEST utrka, izjavi da nešto ne štima. To ima veći impact u medijima od iste izjave vozača npr. Saubera. Nadam se da će inicijativa vozača uroditi plodom, pa da budemo svi makar polovično zadovoljni novim tehničkim pravilnikom.
Inace nisam njegov navijac niti mi je previse drag. Ali svaka cast na razmisljanju. Covjek ima najbolji bolid, osvaja prvenstva i opet kaze da stvari ne stimaju i da jednostavno nije to to.
Bravo Hamilton.
kaže da su bolidi bili lakši kad je počeo karijeru u F1… pa naravno, nije imao toliko nakita na sebi 🙂
da treba gledati tvoje procesije,ne plači imaš dobar bolid,a šta će reći manor,renault,sauber,toro rosso oni samo kruže stazom
Bravo Hamilton! Sa svim se slažem, nitko ne može bolje znati od samih vozača kakve promjene je najbolje donjeti…