Momčadi Formule 1 do 17. prosinca moraju odlučiti s kojim će gumama nastupati na VN Australije. Iako je ona na rasporedu tek 20. ožujka 2016., nova pravila nalažu da momčadi same moraju odabrati mješavine s kojima će voziti na svakom grand prixu, a FIA-u o tome moraju obavijestiti puno ranije. Za svaku utrku će biti dostupne tri vrste guma za suho, a Autosport prenosi da će za utrku na Melbourne Grand Prix Circuit to biti medium, soft i supersoft.
“Natjecatelji moraju obavijestiti FIA-u, najkasnije osam tjedana prije početka svakog događaja koji se održava u Europi i najkasnije 14 tjedana prije početka svakog događaja koji se održava izvan Europe, koje specifikacije guma za suho žele koristiti za svakog od svojih vozača tijekom događaja”, stoji u članku 24.2 sportskog pravilnika.
Momčadi će sutra dobiti informaciju koje su gume dostupne za VN Australije 2016., a zatim će imati tjedan dana za svoj odabir. Međunarodna automobilistička federacija će dva tjedna prije utrke otkriti izbor svakog natjecatelja.
“Kada smo mi odlučivali o gumama, znali smo što želimo, ali sada su stvari složenije, a promjene ćemo vidjeti i u postupku proizvodnje pa moramo napraviti nešto što se razlikuje od onoga što smo viđali u prošlosti. Za Australiju bi uvijek otpremali rano u siječnju kako bi gume tamo stigle do ožujka i kako bi izbjegli zračni prijevoz u svakom slučaju. Sada s novim pravilima i momčadima koje odlučuju, stvari se moraju odraditi puno ranije kako bi imali vremena za proizvodnju”, rekao je Pirellijev šef Paul Hembery.
Kada je riječ o novim gumama za 2017., Pirelli je tražio određene promjene i više testiranja na stazi, a FIA im je izašla u susret.
“U dogovoru s momčadima i izabranim dobavljačem guma, FIA zadržava pravo organiziranja šest dvodnevnih testova isključivo u svrhu pružanja šanse dobavljaču za testiranje poboljšanja dizajna svojih guma”, stoji u ažuriranoj sekciji sportskog pravilnika Formule 1 za 2016. godinu.
Još uvijek nije potvrđeno na kojim stazama će se održati ovi testovi, ali se zato zna da će i sljedeće godine postojati dva sezonska testa, na kojima polovicu posla moraju odraditi mladi vozači.
Dodajmo još da će Pirelli održati poseban test guma za mokro na stazi Paul Ricard krajem siječnja.
Samo da vas ispravim supersoft je koristen u Australiji 2013 godine.
A ovo sto se tice da moraju odabrat gume 3 mjeseca prije prve utrke bez ikakvih testiranja je jedno veliko s*anje!!
Ispravljeno.
Tako je, s ovim će dobar dio sporta pretvoriti u lutriju, barem na prvim utrkama dok se bolidi ne testiraju i ne vidi koliko gume troše… Opet umjetnim stvarima žele utjecati na iznenađenja