Nico Rosberg i Sebastian Vettel su ovog vikenda bili žrtve raspadanja Pirellijevih guma, a deblji je kraj izvukao Ferrarijev vozač koji je time najvjerojatnije izgubio postolje. Četverostruki svjetski prvak zato nije birao riječi kojima bi napao Pirelli, odnosno kritizirao njihove proizvode.
Vettel se u posljednjim trenucima utrke nalazio na trećem mjestu te se uspješno branio od Romaina Grosjeana na svježijim gumama, a onda mu je na izlasku iz Eau Rougea pukla stražnja desna guma. Tvrdi da Ferrari nije bio preambiciozan sa strategijom jednog odlaska u boks te je dodao da puknuće gume nije dopustivo iako se radi o dosta dugačkom stintu.
“Koliko mi je falilo? Ne puno. Ovakve stvari se ne smiju događati. Da se to dogodilo 200 metara ranije, sada ne bih stajao ovdje”, rekao je nezadovoljni Vettel novinarima nakon utrke. “U Eau Rougeu sam zaglavljen s 300 km/h. Ne znam što se još treba dogoditi. Uznemirujuće je to što je rezultat jedna stvar, znate da je ovo utrkivanje i sigurno je da smo zaslužili završiti na postolju, ali druga je stvar ako se ovo dogodi ranije, onda… Znate… ovo je tema o kojoj se stalno priča, nitko ju ne spominje, ali ovo je neprihvatljivo.”
“Koji je odgovor? Isti kao i svaki drugi puta: ‘Da, bilo je probušeno, krhotina, možda je postojao nekakav problem s karoserijom, možda je vozač otišao široko’. S*ranje. Ako nam Nico kaže da nije otišao izvan staze, onda on nije otišao izvan staze. Zašto bi nam trebao lagati? Ista je stvar i sa mnom, nisam otišao izvan staze. Kao što sam rekao, ako se ovo dogodi ranije… Mislim da trebamo razgovarati jedni s drugima. Vjerojatno nije strašno kao što je bilo u Silverstoneu 2013., ali ovo nije prihvatljivo.”
Osim ovih problema, Vettel se nalazi pod istragom sudaca jer nije došao na vaganje kada ga je to tražio tehnički delegat.
dugo pirelli nije dava priliku “zaljubljenicima” u njihove gume da ih pljuju no konačno se i to desilo ! vidim , mnogi su sad “zadovoljni” jer je ponovno otvorena “sezona lova” na taljanskog “gumara” . može li se ko sitit koliko se puta ovo desilo u zadnjih npr 50ak gp – a ? forumaš katic7 je napisa šta je o trajnosti guma izjavija brundle na Sky sportu … ja sam trku gleda na BBC ONE di je jedan od komentatora eddi jordan koji je PRIJE trke ka iskusni mačak koji je naslutija mogučnost jednog odlaska u box pita hemberya o… Read more »
bok avalon …. ovo ke veliš da im kvale nisu bile bogznakakve, ..tu si v krivu … oni su su već f kvalama računali na jenim odlazkom v boks, pak su i tak naštimali bolid (setup) …ferrari je to odnegdar delal …..to se najbolje moglo videti kad je sebf z redbulom osvajal pole(jen štimung) ..a kad su mu drapili kaznu, pa je startal z boksa(drugi štimung) ….i to ke ljudi vele ; guma prije nek kej se bi razletela, trebala bi se fanj smicati !!!!
sebf … da , šta se tiče Q tu sam pogriješija . tek posli čitanja tvoga komentara sam shvatija da su Q ferraria bile zapravo izvrsne jer oni su planirali startat sa P 9 i P 14 da bi suparnicima prodali štos tj jedan odlazak u box kad je seb u pitanju . zaista lukavo . dobro šta npr ja nisam shvatija caku no toliku lukavost ferrarista nisu shvatili ni brundle , jordan ni u pirelliu pa se meni može oprostit moje nerazumjevanje materije i naivnost . i ovo šta pišeš “to ke ljudi vele ; guma prije nek kej… Read more »
Avalon…radi se o ferrariju….kuzis…svi drugi su krivi samo oni ne…. 😉 😛
given2drive … kužim , kužima no neka sam doživija da forumaši brane i seba ( prije su to radili samo njegovi navijaći ) , valjda su od 2 zla izabrali manje 😉 btw , a di si ti “mala” ? nisi baš često na “malom” forumu ..za veliki ne znam jer sam tamo ja rijetko 🙂
Hehe…tu sam cijelo vrijeme 😉 …od dva zla…kao ferraristica (prvenstveno, a tek onda alonsova navijacica…cudno jel?? 😀 ) jako dobro vidim da je prvenstveno ferrari zeznuo stvar…a tek onda pirelli… 😉
Pređite na Durex!
Proizvođač: PIRELLI
Klasa: Premium klasa
Model: P7
Dimenzija: 205/55 R 16
Indeks nosivosti: 91
Indeks brzine: V
Sezona: Ljetna guma
Tip vozila: Osobna
Namjena: High Performance guma za vozila srednje klase i limuzine
cijena:-?
PRAVA SITNICA
Eh , koliko prašine podigo zbog gume , kolko puta je nekome pukla guma u prvom , drugom krugu , odnosno početnim krugovima !
Kockao se s gumama i to je to , nekad dobiješ nekad izgubiš . Da je dobio , hvalili bi ga u nebesa , a ovako je Pirelli kriv .
Neprihvatljivo!!
Zar ne bi guma trebala izgubiti grip (kao Botasu prošle godine u Singapuru) prije nego se raspadne( ne
eksplodra kao rosbergu već se cijela površina raspadne u male komadiće pod utjecajem centrifugalne sile)?! To bi valda trebalo biti sigurnije.
Ovakve gume su naprosto neprihvatljive…njemu se nije samo naprosto raspala guma od krhotine…jednostavno se izdužila od centrifugalne sile i raspala…to je dizajnerska greška koju Pirelli ima na gumama, te na gumama koje još drže…bilo bi u redu se ispričati, a ne se opravdavati krugovima!
Mene kao kupca nikada neće vidjeti za to smeće od kondoma koje nazivaju gumama…pa makar bile i 1kn! 😉
Potpuno neprihvatljivo…….. Sve ovo oko guma vuče se od kad je prcoljak doveo Pirelli u F1……. I trebaju nestat čim prije, netko će izgubit glavu kad -tad….. Vettel je imao ludu sreću da je prošao zavoj……….
Ferrari je imao rizičnu taktiku ali guma jednostavno nije smjela puknuti prije nego što izgubi drastično na perfomansama sjetimo se Tima Gloka Masse i Hamiltona 2008. Ovo je nedopustivo da se gume razlete bez upozorenja, SV nije proklizavao krug, dva ili morao smanjiti brzinu dok se branio od Lotusa. Gume su jednostavno loše jer su napravljene samo sa umjetni spektakl a ne za performanse i sigurnost.
Šta reči na ovo,nedaj Bože da zbog puknute gume netko teško nastrada ili pogine. Ljudski život je najvrednije što čovjek ima Vozači moraju zajedno donijeti odluku jer njihov život je na kocki,a ne satarih prdonja koji donose odluke iz udobne fotelje i samo gledaju profit. Svojim glupim odlukam dovode f1 na rub gledanosti. To više nije utrkivamje ,iz boxa govore vozaču stisni ovaj gumb Sad ovaj itd. Tješi me jedino što sam siguran da če se sve morati mjenjati i da če f1 biti onakva kakva i treba biti utrkivanje i razvoj bolida kroz cijelu sezonu. Brate šarafaj dan i… Read more »
Sebastiane, svi znamo vec to..
Slazen se sa Vettelon al isto mislin da su malo pretjerali. Bia je po nove gume u 14. krugu i ocekiva da one idu do kraja sta je 29 krugova. Martin Brundle je na Sky sportu reka da je pirelli reka da prime gume idu 26 krugova. Izracunajte si sami gospodo pa cete vidit da je i ovaj krug u kojen mu je pukla bilo previse a kamoli jos jedan.
Pirelli je prije vikenda objavio momcadima da su gume sigurne za voznju do 40 krugova..kako god, neprihvatljivo je da guma na kojoj se voze kompetentna vremena kruga samo tako eksplodira, mora postojati znacajan pad u performansama prije delaminacije gume. Ovako se to moze dogoditi bilo komu tko pokusa produljiti stint, u bilo kojem zavoju..kad se nesto ozbiljno dogodi (puka sreca sto nije ovaj vikend) onda ce doci do promjena, a Pirelli ce se pokrit usima. Ne bih volio biti u kozi vozacima koji ce morati ici preko 300 km/h kroz Curva Grande za 2 tjedna, a vozis se na tempiranim… Read more »
Ako se ne varam, SPA je najduža staza u kalendaru i iz tog razloga mislim da ne mogu gume izdržati 40 krugova, što bi bilo skoro cijela utka!
https://www.gp1.hr/pirelli-odgovorio-ferrariju-krivac-je-strategija-jednog-odlaska-u-boks/
Nitko ni ne ocekiva da ce gume imati pristojne performanse 40 krugova, vec da se nece raspasti na dijelove unutar te kilometraze.. Pa ne vrse se izmjene guma u f1 zato sto ce gume puknuti ako ostanu na stazi jos par krugova, vec zato sto gube performanse i ne isplati se ostati na njima. A to se danas nije dogodilo s Vettelom, guma se raspala bez najave, a njegova vremena su u tom periodu bila konstantna i sasvim pristojna.. Pirelli krivi rizicnu Ferrarijevu taktiku, sto je smijesno. Sto je uopce rizicna taktika? Ako oni proracunaju da bi guma trebala imati… Read more »
Pirelli kaže 40 krugova i da pucanje se ne bi smjelo dogoditi, a pirelliju se to često događa i sa manje krugova
https://www.gp1.hr/pirelli-odgovorio-ferrariju-krivac-je-strategija-jednog-odlaska-u-boks/
Problem u svemu tome jeste da iz Pirellija ubjeđuju vozače, momčadi i javnost kako zapravo ništa nije do njih. Niti jedan problem nije uzrokovan strukturalnim deformacijama, uvijek je do vozača. Iako su potvrdili da je od njih zatraženo da prave gume sa većim stepenom degradacije. Sada uvjeravaju vozače da je isključivo njihova greška, koga tu prave ludim?