Pirelli izdao priopćenje: Na mediumu se moglo voziti maksimalno 22 kruga

Nakon velike bure i mnoštva optužbi koje je Sebastian Vettel uputio na Pirellijev račun nakon pucanja stražnje desne gume u predzadnjem krugu VN Belgije dok je branio treću poziciju, i kasnijeg odgovora Paula Hemberyja, javnosti se priopćenjem obratio ekskluzivni dobavljač guma koji je ponovno krivnju prebacio na agresivnu strategiju, odnosno kocku talijanske momčadi.

Pirelli tvrdi da su još 2013. službeno zatražili ograničenje po pitanju korištenja guma. U kratkom priopćenju izdanom u nedjelju navečer stoji:

“Povodom današnjih događaja na VN Belgije, Pirelli naglašava:

U studenome 2013., Pirelli je zatražio da bi trebala postojati pravila koja reguliraju maksimalni broj krugova koji se može voziti na istom setu guma, među ostalim parametrima vezanim za ispravno korištenje guma. Taj zahtjev nije bio prihvaćen.”

“Prijedlog je iznio maksimalnu udaljenost koja odgovara 50% udaljenosti grand prixa za prime gumu i 30% za opciju. Ovi uvjeti, primijenjeni danas u Spa, maksimalan broj krugova na srednje tvrdoj mješavini bi ograničili na 22.”

 

Tko je kriv za pucanje gume Sebastiana Vettela na VN Belgije?

Rezultati

Loading ... Loading ...
38 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
KLiK

prije je bilo 40krugova moguće, s preporukom do 25 kruga mijenjati….sada je 22 EoL za gume?! :/

458Italia

Uopće nije bitno koliko se krugova moglo vozit na kojoj smjesi, oni su uvijek u pravu. I da je netko poginuo, čitali bi isti članak. Truli principi

458Italia

Al i Vettel je mogao ne reć ovo što je rekao; moglo se nešto dogodit, al ova izjava (tj. ona jedna rečenica, znamo svi o kojoj se radi) ne stoji baš 4x prvaku

Boomerang

Da da, hvala na ispravci. Promjer kotača je 660mm, kišnog 10mm više. To ostaje isto 🙂

QFlash

Nakon nekog vremena guma bi trebala biti slabijih perfomansi, a ne da PUKNE. Današnje gume su po pitanju kvalitete i pouzdanosti gore od guma koje je su imali bolidi u sedamdesetima, nedopustivo ! Pirellieve gume su očita životna opasnost za vozače, no nema sad Bernia da kaže on šta misli – jer ga nije briga, sve je ovo ‘reklama’ za F1 a ne postoji loš publicitet kao što znamo.Bitno da je vrlo riječit kad mu neka od klasičnih staza f1 ne misli davati u vreću koliko on želi pa je instatno proglasi ‘glupom i starom’. Pirelli bezobrazno pere ruke od… Read more »

KLiK

ma nije pukla guma, već se delamelirala…to je razlika…pogledajte snimku…prvo se idužila od brzine, a onda je poucala…što znači samo jedno: popucala su noseća vlakna u gumi – čista greška Pirelli-ja! 😉

AdaBL

Glupa izvlakusa. Na koja 22 kruga misle, početna ili krajnja? Bolidi su mnogo lakši na kraju i njezniji prema gumama, sto znaci da mogu preći više. I po hiljaditi put, Lotus ga nije prestigao na svjezijim gumama, sto znaci da Ferarijeva guma nije bila za baciti.

KLiK

ma nije pukla guma, već se delamelirala…to je razlika…pogledajte snimku…prvo se idužila od brzine, a onda je poucala…što znači samo jedno: popucala su noseća vlakna u gumi – čista greška Pirelli-ja! 😉

zekohonda

”Taj zahtjev nije bio prihvaćen.” – pametnome dosta.

otto

VSC,kad je večina mjenjala gume događa se u 21prvom krugu a oni sutradan izjave,kako preporučaju 22 kruga-od 43- na medijumu.Jesu genijalci,svaka im čast,stvarno misle da je neko blesav,no nevažno,formula generalno ima puno večih problema od Vettlovih guma!

Desmosedici

Prihvatljivo je da guma nakon propisane kilometraže izgubi perfomanse, što znači duži put kočenja, proklizavanje kod ubrzavanja, sporiji prolaz kroz krivine itd, pa ko voli nek izvoli. Međutim nije prihvatljivo i jako je opasno da se guma raspadne bez obzira jeli izgubila perfomanse ili ne.

KLiK

ma nije pukla guma, već se delamelirala…to je razlika…pogledajte snimku…prvo se idužila od brzine, a onda je poucala…što znači samo jedno: popucala su noseća vlakna u gumi – čista greška Pirelli-ja! 😉

FerrariAlonso

Kažu maksimum 22 kruga,a Vetel do 28 vozi jako dobra vremena.
Napravili su gumu sa čvrstom(dugotrajnom) dodirnom površinom, a lošom cjelokupnom strukturom, i onda su svi krivi osim njih.
Tražili su ogranićenje korištenja guma, pa nije njihov posa ogranićavanje, nego osiguravanje izdržljivih guma koje prije raspadanja
upozoravaju naglim gubitkom peformansi jer na kraju vozać je taj koji bi trebao biti u mogućnosti odrediti koliko još može voziti.

F1 fan

Ali neka objasne kako nije došlo do naglog pada performansi, nego seb vozi solidan krug i u sljedećem paf odjednom ode guma

PavleF1

Pirelli očito ide logikom i loša reklama je ipak reklama, ali donekle shvaćam zašto se od njih traži da rade to što rade..

Zamislite da su gume izdržljive, stabilne i predvidljive, uz ovakav Mercedes kakve bi nam bile utrke? Ovako smo barem imali Maleziju, a možda se zalomi još poneka utrka gdje će gume ipak malo ublažiti dominaciju jedne momčadi..

Ayrton Mclaren

Mislim kako je ova sad “svađa” oko puknuća gume nepotrebna….razumijem frustraciju Vettela i navijača Ferrarija, ali stvar je jasna…prije utrke rečeno je kako su potrebna 2 odlaska u boks, svi ostali su to i napravili (čak se ispostavilo da je bolja strategija 3 ulaska u boks!!! npr. Grosjean), sam Vettel je u jednom trenutku rekao ekipi da razmisle o dodatnom odlasku u boks. Međutim Ferrari je odlučio ići na sve ili ništa i ispalo je ovo drugo. Da su izdržali do kraja svi bismo hvalili Ferrari na izvrsnoj odluci i taktici, a sad je odjednom kriv netko drugi?! Žao mi… Read more »

Mrav074

Napravljena je da drzi grip određen broj krugova, a ne da se selfdestructa i izazove sudar

stari lisac

Dajiiro – iako načelno nisam za ovu komediju sa gumama, pravila su pravila i treba ih poštivati i kad ti služe i kad su protiv tebe. To Sebastianu Vettelu baš i ne ide od ruke (sjećate se 2013 i napada na Pirelli od strane Mercedesa i RBR-a?). S druge strane, naravno da se očekuje od gume da izgubi na performansam, a ne d pukne, no isto tako očekujemo od svih guma da na njima vozimo, a da se ne probuše… Ipak, vulkanizeri imaju posla i kod krpanja guma, a ne samo kod mijenjanja starih guma za nove… O razlozima pucanja… Read more »

bibinjac

Dobar i realan komentar.

f1 circus

ne,ne,ne. pravilo kaže obavezna vožnja na obe komponente guma, a ne 1, 2 ili 3 obavezna ulaska u boks.
guma mora kakva takva izdržati cijelu utrku, makar se promjenila nakon 1. kruga

KLiK

ma nije pukla guma, već se delamelirala…to je razlika…pogledajte snimku…prvo se idužila od brzine, a onda je poucala…što znači samo jedno: popucala su noseća vlakna u gumi – čista greška Pirelli-ja! 😉

MJ512

Da je puknula 200 m ranije Vettel bi bio mrtav ili u teškom stanju. Ove gume nemaju pad performansi prije nego puknu nego se jednostavno cijele izdeformiraju i puknu. Još lani je bilo momčadi koje su na njima mogle izdržati 30 krugova i znam da je FI imala dosta puta samo 1 ulazak u box. Ove godine sve se manje koristi 1 prolazak kroz box upravo radi toga jer gume nisu dovoljno kvalitetne, a cijelo vrijeme se govori o većoj sigurnosti u F1.

ggoran

Ja ne znam šta Vi ne razumete? U Belgiji proizvođač guma rekao minimum 2 stajanja….To što je Fetelu zinulo dupe da bude na podijumu to je samo njegova stvar!Belgija uz Moncu najbrža staza u kalendaru…Drugo,gospodo zaboravljate da je krug u Belgiji 7 km,tako da PIRELLI nije blesav što je rekao max 22 kruga…Jedini krivac je FETEL i tu da stavimo tačku !

MJ512

Kako ne razumijete da je Pirellijeva krivnja, jer se gume jednostavno deformiraju i puknu bez da ima one faze slabijih performansi. Prije je postojala ona faza kada su performanse padale iz kruga u krug kada bi se prešla granica potrošnje gume, dok sada gume imaju performanse sve dok ne puknu i ako već žele sigurniju F1 mora se poraditi na sigurnijim gumama. Da pojasnim, ako bi Vettel imao gume od prije par sezona došlo bi smanjenja performansi prije nego guma pukne i Grosjean bi ga s novijim gumama prestigao zbog nedostatka gripa, a ovako ga je prošao zbog puknuća gume… Read more »

Leo

A šta ti ne razumeš,nego šta bi treboo vozač F1 nego pokušat pobjedit na sve moguće načine,Jeli po tebi bi bilo najbolje da inžinjeri izračunaju e u 8 27 krugu moraš u box,pa onda bi bilo najbolje da i inžinjeri sjednu i voze bolid pa ti uživaj.

Leo

U ovoj priči nema krivca,gume su takve kakve ih je Berni naručio a vozači su tu da se bore da pobijede na sve moguće načine (naravno fair play) e sad je točka.

MJ512

Krivnja je FIA-e i Pirellija, ali meni izgleda žalosno da se toliko radi na sigurnosti u F1, a onda naprave gume koje pucaju bez da se prethodno ne smanji grip kao znak istrošenosti. A i telemetrija guma je bila u redu i mislim da Ferrari i Mercedes nebi riskirali živote svojih vozača da su znali što će se dogoditi. Mislim da Mercedesu ipak nije potrebno da im vozač pogine na slobodnom treningu ili Ferrariju na utrci.

Miroslav Hržica

Ovaj članak ima kompletno krivi naslov Pireli je predložio 2013 da se pravilima ograniči maksimalni broj krugova na komponenti (50% Prime, 30% Option) i to nije prošlo. U Pirellijevoj izjavi se pozivaju na to nepostojeće pravilo. Pirelli je prije utrke dao procjenu da Prime komponenta guma može izdržati 40 krugova, Lotus i Forde India su imali 1 stop kao plan B. Pirelli je prije utrke znao planiranu strategiju i nisu prigovorili. Da su Vettelu gume došle do litice i izgubile performanse zbog toga niko ne bi ništa rekao, Ferrari bi rekao da su probali i nisu uspjeli i nikom ništa.… Read more »

senna66

Znam da oni rade gume kako im kažu, ali Pirreli je zadnjih godina postao predmet ismijavanja. Zašto si takav jedan proizvođač dopušta raditi loše gume? Kakva je to reklama? Očito ih dobro plaćaju za loš proizvod. Koliko se sjećam nedavno je par proizvođača ponudilo ulazak u F1, ali samo ukoliko žele izdržljive gume. Odbijeni su upravo zato što se nameće neki spektakl s više odlazaka u boks. Ja tu ne vidim nikakav spektakl već opasnost. Nije samo Vettelu pukla guma ovaj vikend. Nici Rosbergu je također pri velikoj brzini. Podaci su pokazali da je sve bilo u redu i da… Read more »

Fangio

Ha ha, dobar mi je Arrivabene. Kaze, imamo Pirelijevog inzenjera u boksu i nismo dobili niti jedno upozorenje od njega. kaze, nije on tamo da zvace zvakacu gumu. Legenda 🙂

senna66

očito je Pirrelijev inženjer malo zadrijemao….

Kustelaar

Pirelli je uvijek bilo govno od gume, nije mi jasno kaj uopce traze u ovom sportu!

senna66

oni su u ovom sportu jer su jedini proizvođač koji je voljan slušati naredbe nadležnih tijela ovog sporta. Naredba je je što više odlazaka u boks, tj loše gume. A Pirreliju očito nije do reputacije….mora da su dobro plaćeni za sramotu.

Parabolica

Ljudi iz Pirellija stvarno nemaju niti malo obraza. Danas se zaboravilo reći: “Oprostite, pogriješili smo, potrudit ćemo se ispraviti greške koje su nam se potkrale”. Ali ne, ponos do neba, a neznanje do neba i nazad. Sada je granica 22 kruga, a uoči trkaćeg vikenda je bilo 40. Čekaj malo, tko tu koga prca? Zar su ljudi u Ferrariju berlavi pa bi išli napraviti 30 krugova na gumama za koje je rečeno da je maksimum 22? Mislim šta je ovo, vrijeđanje inteligencije navijača i skrivanje činjenica? I još su Pirellijevi inženjeri stalno s ekipama, dakle imalo se koga pitati i… Read more »

Boomerang

“Ljudi iz Pirellija stvarno nemaju niti malo obraza.” – Prvo: Količina ‘obraza’ obrnuto je proporcionalna novcu koji protagonisti u nekoj aktivnosti okreću. Ovdje se radi o velikim sumama tako da obraz nije mjerilo stvari, svi se vrlo slično ponašaju. Drugo: Premda nisam ljubitelj Pirellijevih pneumatika smatram neumjesnim Pirelli optuživati za neznanje. Radi se o proizvođaču koji u testovima za cestovna vozila svoj proizvod u pravilu ima u top tri mjesta – to su ljudi koji znaju! Tu nema nikakve dvojbe. Treće: Ne znam koliko ste upoznati s inženjerskom problematikom izrade pneumatika i da li ste čuli za histereznu petlju deformacije… Read more »

zgrobnika

To što si napisao ima smisla i stvarno se čini da je tako sve dok ne pogledamo snimku NR raspada gume gdje se lijepo vidi da sruktura popušta na gaznoj površini gume. Kod SV je popustio spoj između boka i gazne površine do toga jednostavno nije smjelo doći prije gubitka perfomansi.

Boomerang

Slažem se 110%. Mislim da su momci iz Force Indije još detaljnije pojasnili da bi to trebalo bit upravo tako. Ali, to onda znači samo jedno. Karkasa je loša. Nepotrošeni pneumatik se raspada. Tu nema mjesta filozofiranju sve je jasno kao dan. Čak ni rubnici na stazi ne mogu biti izgovor.

stari lisac

“Incidenti koji se ponavljaju jasno ukazuju na to da je povećanje promjera pneumatika nužnost a ne pomodarstvo.” MIslim da si mislio povećanje promjera naplatka (iliti felge), a ne pneumatika…

Related Posts